Skocz do zawartości
teddybar

Wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie szyby, tapicerki oraz zamka lewych tylnych drzwi.

Rekomendowane odpowiedzi

Do Passata pasują takie: 6Q0868243

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za link :) zamawiam w razie czego... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, sPiDeK napisał:

Dzięki kolego za link :) zamawiam w razie czego... ;)

Cena w ASO jednego klipsa to 2,70 więc tu 10 sztuk się opłaca, ja zepsułem tylko jednego klipsa  a wymieniłem tydzień temu ciegno w lewych i prawych przednich drzwiach więc wynik dobry ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przeżyje do wiosny bo nie mam teraz warunków na wymianę a co jakiś czas klamka chodzi bdb...jakoś się przemęczę i akurat dojdą spinki jakby jakaś poleciała :)

Edytowane przez sPiDeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, sPiDeK napisał:

Ja przeżyje do wiosny bo nie mam teraz warunków na wymianę a co jakiś czas klamka chodzi bdb...jakoś się przemęczę i akurat dojdą spinki jakby jakaś poleciała :)

Ja już nie wytrzymałem bo zamarzly mi dwoje drzwi sprzodu i zaczęło mnie to coraz bardziej denerwować, jeszcze z uwagi że auto stoi pod chmurka to ciężko miałem dostać się do auta. Ja mam mały garaż a na taką robotę naszczeście we firmie w której pracuję pozwolili mi po godzinach wjechać na garaż i sobie zrobić i nie zeszło mi długo bo 2 godzinki i miałem po robocie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, prawe tylne drzwi nie otwierają się od zewnątrz, klamki nie da się pociągnąć, jest cały czas w takim samym położeniu jak była. Od wewnatrz normalnie się otwiera. Co może być problemem?

Edytowane przez Patryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Patryk napisał:

prawe tylne drzwi nie otwierają się od zewnątrz

 

38 minut temu, Patryk napisał:

Od zewnątrz normalnie się otwiera

No to która klamka nie działa?

W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić linkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od wewnątrz działa a od zewnątrz nie działa. Mój błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Patrykprawe czy lewe, przód i tył - powód ten sam - zamarznięte cięgno/linka. Poczytaj temat, a potem do roboty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.01.2017 o 13:02, zima18 napisał:

Jestem po wymianie linki w tylnych lewych drzwiach. Robota dosyć łatwa, szybka i przyjemna. Opis bardzo przydatny, także dziękuję bardzo ;) Szyby nie wyciągałem z drzwi, tylko wyjąłem kołki, szyba do góry na taśmę klejącą i wisiała. Plastikowych kołków z blachy drzwi trzymających zamek też nie wybijałem, tylko wyjąłem klamkę, poluzowałem wkład, odkręciłem zamek, odkręciłem śruby trzymające blachę i całość wyjąłem. Wymiana linki i składania. Także elegancko.

Pamiętasz może jak udało Ci się wyjąć blachę razem z zamkiem? Miałem taki sam pomysł żeby wymienić bez wyjmowania szyby, ale szyna od szyby blokuje wyjęcie zamka :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka dawno było, także za dobrze nie pamiętam. Uważam, że kwestia dobrego manewrowania. Blacha w kierunku słupka, i do góry, żeby dolna szyna wyskoczyła zza blachy drzwi i później powinno pójść.

Patrząc po zdjęciu, to jednak mocowanie zamka do blachy trzyma się na jednym kołku, to może jedenk wybiłem :?:

Ciężko pisać o czymś co się robiło już prawie 4 lata temu ;)

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez zima18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po fotkach mi się przypomina, że nity od prowadnic szyby  się rozwierca, potem się je skręca na śruby.Zestawy naprawcze tak się montuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie blokuje szyna szyby, ale widzę ze ty zdjąłeś z mocowaniem do drzwi tym biały. Jednak wybiłem te 3 kołki od zamka, teraz składam do kupy i nie mam pojęcia jak je z powrotem zamontować .

784569DD-4801-4FA1-96DE-2C4C863C636E.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest konieczne mocowanie tego z powrotem do blachy. Przykręć zamek do drzwi, i blachę wstawiaj oddzielnie. Kwestia zaślepienia otworów w blasie po tych kołkach i wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się te plastikowe kołki umieścić z powrotem w tej blasze, od zewnętrznej strony przed otwór od klamki długim śrubokrętem wypychamy ten plastik, w który wchodzą kołki w blachę, wtedy od wewnętrznej strony można wbijać kołki. Potrzebne są 2 osoby do tego, ale wszystko jest jako było :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki macie patent na te 3 kołeczki plastikowe mianowicie chodzi mi o wsadzenie tych tuleji w metalowy boczek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej się to robi jak się odkręci zamek i ma się wszystko na wierzchu, potem blacha razem z zamkiem wchodzi w drzwi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to już rozkminiłem tak, że przy rozbieraniu to wkręcam delikatnie w nie wkręta. Później kombinerkami wyciągam wkręta wraz z tulejką. I tak 3 sztuki.

A przy zakładniu, to najpierw otwory po tulejkach ścisnę trochę kombinerkami, żeby zmniejszyć ich rozmiar, montuje zamek, przykładam blachę i przez otwory w blasze zagiętym gwoździem wciągam te plastikowe mocowania w dziury blachy. Jak już mam 3 sztuki to je trochę śrubkrętem rozszerze, żeby zagnieździły się w blasze i znów przy pomocy wkręta wsadzam tulejki w otwory.

Minus sytuacji, to otworek w tulejce, ale już bez przesady, toż karcherem nikt po tym nie będzie lał wewnątrz drzwi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, przejrzałem cały ten wątek, bo też czekam mnie wymiana tego cięgna.

Jedno pytanie mam tylko: Jak bardzo różni się wymiana tego cięgna w drzwiach przednich kierowcy względem tej instrukcji?

EDIT 14.02.2023: Ogarnąłem na podstawie tej instrukcji tylko wymianę robiłem na drzwiach przednich kierowcy. Dużej różnicy nie ma względem instrukcji, które jest bardzo przydatna. Szyby faktycznie nie trzeba wyciągać (bo idzie do góry maksymalnie), tylko odkręcanie tych dwóch mocowań co trzymają szybę jest na klucz torx nasadowy typu E, rozmiar E6. Kołki wybite, da się je wsadzić z powrotem ale to męczarnia i rozwiązanie ogólnie przez producenta słabe - może następnym razem nitowkrętami by to jakoś ogarnął (choć nie wiem czy ten plastik to wytrzyma)? Pozdr i dzięki wszystkim za protipy do pierwotnej instrukcji ;).

Edytowane przez malutkicud
Ogarnąłem i chciałem się podzielić spostrzeżeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności