bbbb Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2011 Jak w temacie. Znalazłem wiele o zamontowaniu tego urządzenia, ale ani słowem jak się tym posługiwać, a już z pewnością nie w B6. W instrukcji obsługi w niezrozumiałym dla mnie języku niemieckim są tylko obrazki dźwigni do obsługi tego czegoś, w które jak się okazuje jest wyposażony mój pasek. Po kilku dniach przeszukiwania forum doszedłem do 63 strony i odpuściłem sobie. Czy ktoś może opisać jak się tym wynalazkiem posługiwać, albo gdzie to znajdę? W serwisie VW za zeszyt 3.2 zaśpiewali 250 PLN!!! Chyba pozamieniali się na łby. Wolę nie używać tego niż dać 250 zeta, albo metodą prób i błędów dojdę do sedna sprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi-r Zgłoś #2 Napisano 7 Lutego 2011 powinienem miec w wersji elektronicznej po polsku , jak znajde to prześle , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #3 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Takowej nie posiadam ale opowiem-obsługa jest łatwa. Bardzo przydatne urządzenie. Stosuję je tylko na autostradach i to od razu jak wjadę na taką drogę. Powiedzmy przy wjeździe mam 50km/h, dźwignię (krótka po lewej stronie kierownicy) podnoszę w kierunku do kierownicy (1 krok), ta prędkośc zostaje zapamiętana. Każde nastepne przesuniecie dźwigni tym razem do góry (tak jak dźwignią kierunkowskazów przy skręcie w prawo) powoduje zwiększenie prędkości o 10km/h a przeciwnie-w dół o 10km/h zmniejszenie tej prędkości. Jest jeszcze jedna nastawa przy działającym już tempomacie każde podniesienie (tak jak w 1 kroku) powoduje zwiększenie prędkości o 1km/h. Odwrotnie delikatne odsunięcie w strone przeciwną (od kierownicy) wyłącza tempomat ale tylko chwilowo z zapamietaniem ostatniej nastawionej prędkości, ponowne podniesienie (jak w 1 kroku) wracamy do ostatnio zapamiętanej. Wyłaczenie całkowite nastepuje gdy zdecydowanie odsuniemy dźwignie od kierownicy. Wyłączenie całkowite następuje także gdy przyhamujemy. Powyższe działania sygnalizowane są na MFA (nastawiona prędkość) oraz na tarczy predkościomierza (zielona ikonka zegara). Niektóre urządenia mają funkcję utrzymywania stałej odległości od poprzedzajacego pojazdu (super we mgle), ja tej funkcji nie mam. Edytowane 7 Lutego 2011 przez pawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #4 Napisano 7 Lutego 2011 Tempomat działa od 20 km/h . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #5 Napisano 7 Lutego 2011 Możesz jeszcze po włączeniu tempo nadusić przycisk SET (na boku manetki), co spowoduje zapamiętanie aktualnej prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #6 Napisano 7 Lutego 2011 U mnie trochę inaczej działa, albo poprzedni opis nie jest doprecyzowany. pociągnięcie dźwigni tempomatu do siebie, aż przeskoczy blokada w manetce - włączenie tempomatu, odepchnięcie dźwigni tempomatu od siebie aż przeskoczy blokada w manetce - wyłączenie tempomatu, Punkty poniżej dotyczą sytuacji, w której tempomat jest włączony, ale nie koniecznie aktywny (aktywny, czyli samochód jedzie ze stałą zadaną prędkością) odepchnięcie dźwigni tempomatu od siebie bez pokonania oporu blokady w manetce - deaktywacja tempomatu (jeśli był aktywny); tempomat pozostaje w gotowości z ostatnią zapamiętaną prędkością, ponowne pociągnięcie dźwigni tempomatu do siebie - ponowna aktywacja tempomatu do poprzednio ustawionej prędkości, każde następne pociągnięcie dźwigni do siebie - wzrost ustawionej prędkości na tempomacie o 1 km/h, nie ma możliwości zmniejszenia prędkości o 1 km/h, bo każde odepchnięcie dźwigni powoduje deaktywacje tempomatu jak napisałem wyżej, pociągnięcie dźwigni do góry - wzrost ustawionej prędkości o 10 km/h; pociągnięcie dźwigni w dół - obniżenie ustawionej prędkości o 10 km/h; wciśnięcie przycisku na końcu manetki - ustawienie aktualnej prędkości jako prędkości dla tempomatu. Każde wciśnięcie pedału sprzęgła lub hamulca powoduje deaktywację tempomatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lapt Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2011 U mnie wciśnięcie przycisku na końcu manetki powoduje zmniejszenie predkości o 1km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2011 U mnie trochę inaczej działa, albo poprzedni opis nie jest doprecyzowany. Poprzedni opis mówi dokładnie tak samo. Chociaż jak go przeczytałem pierwszy raz to nie było jasne. Poszedłem do auta i pobawiłem się manetką tempo. Jak przeczytałem drugi raz to wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2011 Dzięki za zainteresowanie. Faktycznie obsługa nie jest jakaś zbytnio skomplikowana. Organoleptycznie jeszcze sprawdzę u siebie działanie przycisku na końcu manetki gdyż widzę, że mogą być różne jej przeznaczenia. Zauważyłem, że przy włączeniu tempomatu na wyświetlaczu FIS(MFD) na samym dole pojawia mi się taki zegar i prędkości. Na liczniku też wyświetla się taki sam "zegar". Po czym poznać, że tempomat jest aktywny czy zdeaktywowany ale włączony, bo przesunięcie dźwigni w dół(w kierunku zegarów) powoduje wyłączenie tempomatu. Pozdrowionka i szerokiej drogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #10 Napisano 8 Lutego 2011 Jeśli jest aktywny, masz ikonkę zielonego zegara na desce i wyboldowaną i powiększoną czcionką prędkość na FISie. Jeśli przyhamujesz, prędkość na FISie zmienia się na małą czcionkę, żeby go wzbudzić, znowu musisz pociągnąć dźwignię do siebie. Ja osobiście używam tempomatu kiedy tylko się da, również na dł€ższych prostych w mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2011 Poprzedni opis mówi dokładnie tak samo.Chociaż jak go przeczytałem pierwszy raz to nie było jasne. Dlatego postanowiłem to w punktach napisać. Przyznam, że ja też Twojego postu za pierwszym razem nie zrozumiałem, chociaż mam tempomat i go używam. Opis jest raczej dla osób, które go mają, ale jeszcze nie wiedzą jak używać. Chociaż swoją drogą wystarczy go parę razy użyć (nie w mieście), żeby można było nauczyć się jego obsługi. U mnie wciśnięcie przycisku na końcu manetki powoduje zmniejszenie predkości o 1km/h. Może dlatego, że masz CC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2011 Może dlatego, że masz CC. ja mam kombi i mam tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #13 Napisano 8 Lutego 2011 Przyznam, że ja też Twojego postu za pierwszym razem nie zrozumiałem, chociaż mam tempomat i go używam. Możesz jeszcze po włączeniu tempo nadusić przycisk SET (na boku manetki), co spowoduje zapamiętanie aktualnej prędkości. A to ciekawa historia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #14 Napisano 9 Lutego 2011 Potwierdzam (sprawdziłem to dzisiaj), że przycisk SET na końcu dźwigni ma dwie funkcje zapamiętanie aktualnej prędkości oraz zmniejszenie prędkości o 1km/h pod warunkiem oczywiście, że dźwignia jest ustawiona w położeniu aktywnym tj. bliżej kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pienio Zgłoś #15 Napisano 9 Lutego 2011 Potwierdzam, u mnie tak samo:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertRobin88 Zgłoś #16 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam, mam pytanie- jeśli jest wyłączony tempomat to na wyświetlaczu na samym spodzie powinno coś być czy sama temperatura?. Jeśli dam na off czyli odsunę od kierownicy no mam sama temperaturę. Tak powinno być? bo cały czas mam tam ten rysuneczek od tempomatu (zielona ikona nie włączona). A najprościej mówiąc jak to wyłączyć całkowicie? ustawić na off czy na cancel... bo czasem mi auto wolno przyśpiesza i miałem tak jak testowałem właśnie tempomat-sprawdzałem co to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #17 Napisano 28 Czerwca 2011 Musi być na off. Cancel kasuje ostatnie ustawienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin.S Zgłoś #18 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam, mam pytanie- jeśli jest wyłączony tempomat to na wyświetlaczu na samym spodzie powinno coś być czy sama temperatura?. Jeśli dam na off czyli odsunę od kierownicy no mam sama temperaturę. Tak powinno być? bo cały czas mam tam ten rysuneczek od tempomatu (zielona ikona nie włączona). Nie wiem czy tak powinno być, ale ja też, po wyłączeniu, mam samą temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #19 Napisano 29 Czerwca 2011 Tu masz kolego linka do ksiazek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1334869#post1334869 pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oupa Zgłoś #20 Napisano 5 Lipca 2011 Wszystko jak powyżej, dodam tylko że w ACC można dodatkowo ustawić odległość od samochodu jadącego wcześniej suwakiem na górze manetki. Autko same przyspiesza do zaprogramowanej szybkości i samo chamuje. Tempomat wypada przy prędkości mniejszej niż 30 km/h, lub przy dotknięciu pedału gazu lub chamulca. Funkcja bardzo przydatna gdy jedzie się w kolumnie samochodów lub za kimś zarówno na drogach podrzędnych jak i na autostradzie. Często używam do spokojnej jazdy. A poza tym wydaje mi się iż zmniejsza zużycie paliwa (i tak małe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach