Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Co do fali,to de110,jest wyższa o 0.05mm.
przy okazji wsadzimy DE 110 do tego zestawu, a wczoraj pobawiłem się nastawnikiem u znajomego w ahu i...

 

http://vaglog.rtnet.pl/mariusz_wajsik_164191.html

 

W sofcie zadane 4.8V, nastawnik robi 4.74V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko cacy,ale masz te 4.74v przy 2541.

Przecież to woła o pomstę do nieba.Trzeba korygować tego softa.

Napięcie 4.74 powinieneś mieć przy powiedzmy 4200,a nie przy 2500.Zmniejszcie dawki w sofcie,51mg robi się w takim przypadku na samej górze.

Trzeba się pobawić ogranicznikiem momentu,trochę te dawki zmniejszyć.

 

Jeżeli gość daje na pompę gwarancję,to robi się tak.Oddaje się ją do pompiarza na sprawdzenie(rzekomo).

Pompę się rozbiera,sprawdza i albo zostawia,bądź też odsyła.Pompiarz nie wsadzi pompy na stół bez jej rozebrania i sprawdzenia.Nie zaryzykuje uszkodzenia maszyny wartej kilkaset tysięcy,tak się gościowi pisze/mów.Jak jest pewny tego,co sprzedaje,to nie będzie stwarzał problemów.A jak nie,to niech się goni!

Robiłem tak wiele razy.

 

Nurniki z ahh redukują/zmniejszają dymienie,zauważalnie.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nurniki z ahh redukują/zmniejszają dymienie,zauważalnie.

Podziękował ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko cacy,ale masz te 4.74v przy 2541.

Przecież to woła o pomstę do nieba.Trzeba korygować tego softa.

Napięcie 4.74 powinieneś mieć przy powiedzmy 4200,a nie przy 2500.Zmniejszcie dawki w sofcie,51mg robi się w takim przypadku na samej górze.

 

Widzisz... mam logi softa zrobionego przez znanego polskiego tunera, który podał 4,8V przy 3003 obr/min, zaś przy 3507 obr/min 5.V a przy 4500 5,08V i auto waliło błędem nastawnika po dłuższej jeździe z pedałem gazu na max'a wcisniętym.

Dlaczego uważasz, że trzeba dawkę 51mg podać przy max obrotach a nie tak jak jest teraz ( pytam się z ciekawości )

A ogranicznik momentu w jego wykonaniu zaczyna się od 2.3 do 4.2 z dawką ponad 50mg, czasem nawet 52mg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego,że max napięcie(4.74) łapie się jak najwyżej.

Wtedy moc będzie miała ciągle tendencję wzrostową i maxa dla danego setap'a złapiesz możliwe wysoko.Palec ciągle będzie się przesuwał,bo napięcie będzie systematycznie zwiększane,więc dawka będzie co rpm wyższa/większa.

A tak masz max wychył palca/przysłonięcie przelewów w tłoku już od 2500,czyli od 2500 dawka już stoi,bo i jak ma rosnąć,skoro masz już na maxa wychylony palec rsw/pierścień dozatora dawki.

W takim przypadku od tych 2500 raczej za wielkiego przyrostu mocy względem 4500 nie będzie.Z mocą jest tak,że robi się ją jak najwyżej.Zgadza się?

A u Ciebie od +-3000 nie będzie nawet konia przyrostu.

Trzeba zdjąć dawki w mapie ogranicznika momentu,ustawić te 51mg ale nie niżej,jak 4200rpm.

W poście 1434 masz logi napięcia i wykresy z hamowni.Tam widać wyraźnie zależność krzywej mocy od przebiegu napięcia.Im niżej łapiesz max napięcie,tym niżej łapiesz max moc,nie zyskując od tego zakresu nawet konia przyrostu.

 

Co to za partacz?Bo inaczej tego tunerzyny nazwać nie można.

Widzisz,większość z nich kompletnie nie zwraca uwagi na napięcie,klepią tylko mapy paliwowe,nie zaglądając w ogóle w napięcie.

Jak można w sofcie ustawić 5v przy 3500,skoro żaden nastawnik nie zrobi takiego napięcia nawet przy 5000rpm.

Max napięcie zostawia się takie,jakie jest w ori mapie n 146,a podbija się tylko niższy zakres rpm/dawek,ale przecież nie mnie fachowców uczyć klepania softów.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego,że max napięcie(4.74) łapie się jak najwyżej.

Wtedy moc będzie miała ciągle tendencję wzrostową i maxa dla danego setap'a złapiesz możliwe wysoko.Palec ciągle będzie się przesuwał,bo napięcie będzie systematycznie zwiększane,więc dawka będzie co rpm wyższa/większa.

A tak masz max wychył palca/przysłonięcie przelewów w tłoku już od 2500,czyli od 2500 dawka już stoi,bo i jak ma rosnąć,skoro masz już na maxa wychylony palec rsw/pierścień dozatora dawki.

W takim przypadku od tych 2500 raczej za wielkiego przyrostu mocy względem 4500 nie będzie.Z mocą jest tak,że robi się ją jak najwyżej.Zgadza się?

A u Ciebie od +-3000 nie będzie nawet konia przyrostu.

Trzeba zdjąć dawki w mapie ogranicznika momentu,ustawić te 51mg ale nie niżej,jak 4200rpm.

 

Też tak myślałem...

 

 

Co to za partacz?Bo inaczej tego tunerzyny nazwać nie można.

Widzisz,większość z nich kompletnie nie zwraca uwagi na napięcie,klepią tylko mapy paliwowe,nie zaglądając w ogóle w napięcie.

Jak można w sofcie ustawić 5v przy 3500,skoro żaden nastawnik nie zrobi takiego napięcia nawet przy 5000rpm.

Max napięcie zostawia się takie,jakie jest w ori mapie n 146,a podbija się tylko niższy zakres rpm/dawek,ale przecież nie mnie fachowców uczyć klepania softów.

 

Taki jeden z Łodzi. Jest jeszcze AFN spod jego ręki co nie jechał jak TDI a jak turbo benzyna.

 

OK to się poprawi bo nie jest to żadnym problemem. W ahu siedzi ori turbo jeszcze, wtryski 210tki, tłokorozdzielacz 11mm z 988 podkładka między tłoczek a fale też z reni, zaś fala DE 015.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

załozyłem głowiczke 11 z reni 988/983 nie pamietam dokładnie były tam nurniki 470 dokładnie takie same jak w ori pompie 10 z agr 1.9 tdi.

mam jescze inna pompe z reni 988/983 i tam sa juz tak jakby troche mniejsze nurniki maja nr 042 lub 043 . otwory maj zauwazalnie mnejsze czy jest sens je montowac ?. Auto golf 4 dobrze jezdzi dotał kopa dawka 6mg , fala de110 , Czy oprusz srednicy wylotu i sprezyny sa jeszcze jakies różnice w nurnikach. Auto troche puszcza dymka na wyzszych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nurniki z ahh redukują/zmniejszają dymienie,zauważalnie.

 

A cos wiecej ? czym sie rózni taki nurnik ahh od np afn owskiego czy reni ? (budowa zasada działania )

te mniejsze otworki chyba czemus słuzą ?

Dym jest wtedy gdy paliwo nie spala sie prawidłowo . A pozbycie sie dymu przez wymiane nurników to chyba nie jest naprawa a tym bardziej tuning.....

 

czy mógłbys zmierzyc czas wzniosu fali ahh w funkcji obrotu tak co 4 st (1/2 zeba ?)

wystarczy pisakiem zaznaczyc jeden zab przed poczatkiem zniosu i pare odczytów co 0,5 zeba z czujnika . 10 min roboty

mam pomierzone de 643 (wydłuza czas wtrysku min 10 st owk do de 110 )

 

pytanie czy jest lepsza czy gorsza od de 143 i tu bez pomiaru nic sie nie sprawdzi

 

nowej fali ahh której poszukuje nie ma dostepnej w zadnym magazynie bosch na swiecie .

w czerwcu ma byc produkcja

 

Hudybyk dostałeś taka fale ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dym jest wtedy gdy paliwo nie spala sie prawidłowo

 

To po pierwsze,po drugie,gdy jest za niskie ciśnienie wtrysku,np gdy wtryskiwacz leje mamy niskie ciśnienie,czyli dym.

Dawka dawką,ale ciśnienie wtrysku,a zatem i tłoczenia,bo jedno ma wpływ na drugie,też nie pozostaje tutaj bez znaczenia.

Nurniki mają inaczej ustawiane zamknięcia/odcięcia,tyle wiem.Ustawia się to na jakimś specjalnym urządzeniu na etapie ich produkcji stosując odpowiednie sprężyny.Co do tych z pompy 107j,to mając tak małe otwory wylotowe,muszą niejako wpłynąć na zwiększenie ciśnienia tłoczonego paliwa.Zwłaszcza przy większych dawkach.

 

Trzeba by się pokusić o pomiar na hamowni na zwykłych i tych 028 z ahh,zaobserwować dymienie i ewentualne różnice w mocy,o ile takie będą.

 

Wydłużenie czasu wtrysku raczej nie będzie dobrym rozwiązaniem.Trzeba dążyć do uzyskania zupełnie odwrotnego efektu.

Jeżeli de 143 szybciej osiągnie max skok względem obrotu wału,to będzie lepsza.A wystarczy je porównać wizualnie,żeby stwierdzić,że de 143 zrobi to szybciej.

 

Dawka,to min.wznios fali,im wyższy,tym większa dawka.A im szybciej nastąpi wtrysk dawki wynikającej ze skoku fali,tym lepiej.

Fala de 143 na bank ma krótszy czas wtrysku,jak fala de 643.

 

Żeby sprawdzić,czym będzie pachniało wydłużenie czasu wtrysku wystarczy w pompę wsadzić falę de 185,lub de 214 i zaobserwować,co się będzie działo.Fale te mają względem de 110/de015/de 143 znacznie wydłużony czas wtrysku.Skok fali de 185/de 214 to 3mm,vs 3.05 dla de 110/015,czyli różnica praktycznie żadna.

 

A pozbycie sie dymu przez wymiane nurników to chyba nie jest naprawa a tym bardziej tuning.....

 

Równie dobrze można by napisać,że zwiększenie ciśnienia otwarcia wtryskiwacza to nie tuning,a jednak swoje robi.Im wyższe ciśnienie,tym mniejszy dym.

 

Jak będę wyjmował pompę,to postaram się to zmierzyć,bo i tak muszę wsadzić czujnik,żeby złapać obecny początek tłoczenia.

Będą łapał co zęba,czyli wznios i spadek aż do osiągnięcia max wzniosu.

 

koło pompy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydłużenie czasu wtrysku raczej nie będzie dobrym rozwiązaniem.Trzeba dążyć do uzyskania zupełnie odwrotnego efektu.

powolisz ze sie z tym nie zgodze znajac zasade tuningu pd i zmian mapy duration . Ale to juz moja sprawa i mniejsz a o to...

 

Równie dobrze można by napisać,że zwiększenie ciśnienia otwarcia wtryskiwacza to nie tuning,a jednak swoje robi.Im wyższe ciśnienie,tym mniejszy dym.

chyba nietrafne porownanie .zwiekszenie atomizacji wplywa na lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem a to wlasnie ma wplyw bardzo duzy na jego optymalne spalenie .wzrost sprawnosci itp itd.....(przyklad pd ) ale dalej nie o tym sprawa.

 

Będą łapał co zęba,czyli wznios i spadek aż do osiągnięcia max wzniosu.

dokladnie o to chodzi ja mam pomierzone reszte fal co pół zeba tak jak zanaczyles na foto .Wznios i spadek do 0

zrób pomiary a ja naniose je na wykresy z innymi falami i zamieszcze na forum .bedzie unikatowy materiał porownawczy i wyjasni sie gdzie tkwi sekret fali de 143 i czy znajdzie sie lepsza

 

de 643 ma toćka w toćke ten sam najazd co de 110 + 0.1mm i wydłuzony czas wtrysku min 10 st OWK a wiec nie <<odpuszcza>> tloczenia tak szybko jak de 110

aha .....mam na mysli mody na 400-450NM utrzymane do min 4 tys rpm

Edytowane przez ciepek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwiekszenie atomizacji wplywa na lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem a to wlasnie ma wplyw bardzo duzy na jego optymalne spalenie

 

i tym samym redukcję zadymienia,czyż nie?A to miałem na myśli.Ale mniejsza oto.

 

Moim skromnym zdaniem dobra fala to taka,która osiągnie swój max wznios,możliwie najwyższy,przy jak najkrótszym czasie obrotu wału korbowego.

Fala przestaje być użyteczna w momencie,w którym osiąga max wznios,a im szybciej go osiągnie,tym lepiej.

Jeżeli dobrze rozumuję,to dawka paliwa= wartość skoku fali/suwu tłoka.Sam czas wtrysku nie ma w przypadku vp nic do dawki.Wydłużony czas wtrysku to nic innego,jak rozłożenie danej dawki w czasie.Wydłuża się tylko czas trwania tego skoku/suwu przy zachowaniu tej samej dawki.W przypadku de 143 to 3.3mm,pomińmy regulację nastawnikiem.Im szybciej,a zatem krócej będzie trwał ów sów,tym moim zdaniem lepiej.Zwłaszcza przy rozpylaczach z wielkimi dyszami,czyli co najmniej 230tki.

Mamy możliwe krótki czas wtrysku względem funkcji obrotu wału,przy możliwie najwyższym skoku i zachowaniu wymaganej dawki.To,że wydłużysz czas wtrysku,przy tym samym(a nawet mniejszym skoku)niewiele chyba pod kątem mocy zmieni.Tutaj trzeba zwiększyć dawkę wtryskiwanego paliwa i wlać je w możliwie najkrótszym czasie(pomijam tutaj wartość wyprzedzenia początku wtrysku,bo to nie jest czas wtrysku,tylko wartość wyprzedzenia),żeby uniknąć niepotrzebnego zadymienia.W przeciwnym razie na górze będzie batory tak,jak to było na de 185.Dymiło na tej fali dużo bardziej,jak na de 110,zwłaszcza na górze.

 

Trzeba zapytać Darona,bo on chyba miał na początku de 185.Nie pamiętam,jak to wyglądało u niego,ale szybko zmieniał falę na de 015.

Skok fali de 185 to 3mm vs 3.05 takiej de 110,ale dymu na de 185 było dużo więcej,pomimo tego,że jest niższa.Mocy więcej raczej nie było.

Ale nawet mając taki sam skok,to wydłużony czas wtrysku raczej niewiele poprawi,a nawet niczego nie poprawi.Bazuję to w oparciu na testach fali de 185.

Jednak,obym się mylił.

Jedyne,co się poprawiło,to praca silnika,była przyjemniejsza dla ucha i to chyba jedyny plus takiej fali.Ale to samo można uzyskać innymi sposobami na de 110.

 

Jednakże bez sprawdzenie takiej fali w pompie,zostajemy tylko na etapie domniemań.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim skromnym zdaniem dobra fala to taka,która osiągnie swój max wznios,możliwie najwyższy,przy jak najkrótszym czasie obrotu wału korbowego.

100% tak

 

Fala przestaje być użyteczna w momencie,w którym osiąga max wznios

ja uwazam ze nie .jesli najazd utrzyma sie a nie zaraz <odpusci> to wydlluy sie czas wtrysku -standardowy zabieg w pd .

a paliwo zdazy sie przelac przez wtryski .( ja mam 270 ki)

a jesli fala odpusci to **** częśc paliwa powroci do sekcji .takie moje obserwacje z fal pomp silnikow 1z afn

 

Wydłużony czas wtrysku to nic innego,jak rozłożenie danej dawki w czasie.Wydłuża się tylko czas trwania tego skoku/suwu przy zachowaniu tej samej dawki

tak ale nie rozumiemy sie ,,,,

dawke okresla wnios fali i srednica tloka

ale jesli fala za krotko utrzymuje wnios paliwo nie zdazy sie w calosci przecisnac do cylindra dodatkowo male wtryski zwiekszaja ten efekt .

drugi taki

zaluzmy wtrysk seri od 15 btdc do np +5 atdc

przesuwajac fale na 18 btdc kradniemy 3 st w + czyli psujemy ju w stosunku do serii!!! a preciez paliwa 2-3x wiecej wiec fala z dluzsza czescia wniosu nie najazdu bo moze nie zroumielismy sie -jest jak najbardziej na miejscu a de 643 z moich pomiarow dołozy +10 st tloczenia ] po max wzniosie w stosunku do de 110 .do tego extra +0,1 mm. A wiec nie odpuszcza tloczenia i jest szansa ze to co spietrzy tlok wleie do cylindra ,mozliwe ze de 143 dziala tak samo po pomiarach bedzie jasne.

mam de 185 i dymu nie znajdiesz na lekarstwo a auto 5,2 wymiatalo do 100 et ok 13,5 wiec kwestia strojenia

w pd paliwo uzyskujesz miedzy innymi wydluzonym czasem wtrysku. leje sie duzo i dluzej przez co jest wiecej (mapy duration) ta sama dawka rozlozona w czasie to co innego....

rozumiem o czym piszesz i zgadam sie ale ja nie o tym....

Edytowane przez ciepek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyne,co się poprawiło,to praca silnika,była przyjemniejsza dla ucha i to chyba jedyny plus takiej fali.

 

Tak jest, na DE185 praca była bardziej miękka - i na tym koniec plusów. Max moc nisko osiągana oraz nie dało się zrobić zdrowo mocnego dołu bez dymu. Po prostu nie było z czego efektywnie wlać.

Taka fala była na początku u mnie, potem w innej pompie u Spawacza. Testowane masę opcji, w szczególności zdrowo przerobione pod różne nastawy ori mapy kąta z renaulta posiadającego właśnie DE185 no i efekt był mizerny w porównaniu choćby do DE110 nie wspominając już o DE143.

 

Kluczem do osiągów jest możliwie najkrótszy wtrysk pod możliwie najwyższym ciśnieniem. Wtedy większość paliwa spali się = mniej dymu, a krótki wtrysk = mniejsze EGT i nie potrzeba dawać dużych SOI dzięki czemu ciśnienie w cylindrze będzie w "widełkach bezpieczeństwa" a korby i panewki na pewno nam za to podziękują :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sekcja z 984 robi takiego niuta z racji fali de 214,która budową jest identyczna jak de 185.

ja mam sekcje 984 i ogarnąłem to tak ...

skoro ona jest zła tym lepiej w takim razie ktos wprowadził mnie w bład ....ciekawe co bedzie na dobrej :mlask

 

Tak jest, na DE185 praca była bardziej miękka - i na tym koniec plusów. Max moc nisko osiągana oraz nie dało się zrobić zdrowo mocnego dołu bez dymu. Po prostu nie było z czego efektywnie wlać.

u mnie dymu nie było moze turbo mam lepsze a moment był doskonały co widac chyba na filmie ale moc nie wyszła bogato bo max przy 3,5 rpm ale za to 187 ps potem faktycznie wszystko zleciało ale to tylko td .

u mnie kat nie miał nic wspólnego z renault wtryski zupełnie inne mega wydajne

moze dla tego co nieco wyszło ....

 

Kluczem do osiągów jest możliwie najkrótszy wtrysk pod możliwie najwyższym ciśnieniem.

 

oczywiscie ze tak tylko vp to nie pd i trzeba przyjac kompromisy a jak skracasz czas wtrysku po gmp tłoka juz w stosunku do seri dawki (przesuwajac poczatek i zarazem koniec tłoczenia bo fala ma swój stały kształt jak tu wyprzedzasz 3-5 st na drugim koncu ucieka tyle samo )no to jest wg mnie zle .

chyba w pd walac 2x wiecej paliwa nie skracasz soi po gmp w stosunku do seri tylko rozciagasz ???

nei mam na mysli +15 st lecz doswiadczalnie +np 5 w max .

zreszta jesli pojawi sie dymienie z za długiego czasu mozna ujmowac a jesli zawsze brakuje jak było u mnie to trzeba dołozyc a jesli nie da sie juz wiecej i wczesniej (wydolnosc pompa wtryski )to nalezy cos dołozyc pózniej o ile uzyta fala na to pozwoli .a takie fale maja dłuzsza czesc max wzniosy czyli sa bardziej płaskie nie mylic z wysokie .przykład de 015 90ps vs de 110 ps

 

porównamy de 643 i de 143 i bedzie wiadomo co z czym interferuje...

Edytowane przez ciepek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba przyjac kompromisy

 

To oczywiste.

 

fala ma swój stały kształt jak tu wyprzedzasz 3-5 st na drugim koncu ucieka tyle samo )no to jest wg mnie zle

 

A co, krzywka w PD nie ma może swojego kształtu który również jest ograniczeniem ? :)

 

chyba w pd walac 2x wiecej paliwa nie skracasz soi po gmp w stosunku do seri tylko rozciagasz ???

 

No jasne że nie, ale to samo tyczy się w silników na VP - zwiększając V na nastawniku również przesuwasz EOI więc o co chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by wiedzieć,co się dzieje z paliwem w momencie,kiedy fala osiąga swój max wznios.Mnie się wydaje,że wtedy tłok już paliwa nie tłoczy.Opieramy się na domysłach,bo nikt z nas nie dysponuje konkretnymi materiałami.

 

Jeżeli ów tłok nie wykonuje już żadnego ruchu,poza obrotowym,który raczej paliwa nie podaje,to chyba na tym kończy się faza tłoczenia paliwa.

Ten wypłaszczony odcinek fali,to może nic innego,jak czas,który potrzebny jest pompie na wytłumienie tzw fali powrotnej.Może jest zależność między tym wypłaszczeniem w funkcji obrotu wału,a powiedzmy kalibracją dyszy rozpylacza i konkretną,wymaganą dawką.

My sobie możemy pogdybać,jak jest faktycznie wiedzą tylko fachowcy.

Jak zapytałem pompiarza,która fala będzie lepsza,to powiedział,że ori z tdi.Gadał coś o punkcie K i funkcji wtrysku względem funkcji obrotu wału.Tyle pamiętam.

Najprostszy sposób,wsadzasz falę de 643 i gonisz na hamownię,przedtem robisz pomiar na innej fali i wszystko będzie jasne.Oczywiście ustawienia identyczne.My nie widzieliśmy sensu ładowania fali,która ma wydłużony czas wtrysku,bo to co wyszło na de 185 jednoznacznie takie rozwiązania wykluczyło.

Moim zdaniem najlepszą falą jaka jest dostępna,to de 143.Można oczywiście kombinować z innymi,ale bez pomiarów na hamowni będzie to strata czasu.

 

dawke okresla wnios fali i srednica tloka

 

Pomińmy średnicę tłoka,skupiając się na wzniosie fali.Wiemy już,że im dłuższy czas wtrysku,tym raczej nie najlepiej,takie mam doświadczenia.Zatem trzeba szukać fali,która będzie możliwie najlepszą alternatywą dla de 143.

Fala de 643 pod warunkiem,że wydoli statycznie z kątem,bo jak wiesz ma dużo wcześniejszy początek wtrysku,być może będzie taką alternatywą.Skok 3.2mm to nie to samo,co 3.05 z de110/de015.Więc warto ją wsadzić i zaryzykować.

Dlaczego tego nie zrobisz?

 

Sam jestem ciekawy,jakby wypadała w testach,niestety ja jej już testował nie będę.Mam bankowo najlepszą falę i na tym poprzestanę.

 

Nie tyle sekcja z 984 jest zła,bo jest identyczna jak w 988,co sama fala.Ja się w tdi już na falę de 185/de214 nie skuszę.Za duży czas trwania wtrysku względem stopni obrotu wału.Dobre to może i jest,ale do pewnego zakresu rpm.Górą na pewno się ta fala nie sprawdza,to pewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wypłaszczony odcinek fali,to może nic innego,jak czas,który potrzebny jest pompie na wytłumienie tzw fali powrotnej.Może jest zależność między tym wypłaszczeniem w funkcji obrotu wału,a powiedzmy kalibracją dyszy rozpylacza i konkretną,wymaganą dawką.

 

dokładnie tak własnie mysle . dlatego ciagle uważam ze utrzymanie tłoka na <<górze >>spowoduje dopompowanie tego co chce wrócic do pompy . a jesli cała fale przesunie sie w kierunku wyprzedzenia to w + po gmp psujemy tłoczenie . takie moje zdanie .

ratunek to big wtryski ,które juz moze same w sobie załatwia sprawe ale kto to stwierdzi na 100%?

 

prawdopodobnie nadal nie mozemy sie zrozumiec ja nie pisze o rozciaganiu dawki w czasie bo to bez sensu tylko wpompowaniu jej bez strat przez powrót do sekcji .

zwiekszajac tylko sam wznios o 0.2mm nie da sie uzyskac dawki np x2 bo matematyka jest nieubłagalna a przyrost objetosci to ok 10% wiec nie tu pies pogrzebany ....

próbuje to zrozumiec i wczesniej czy pózniej zrozumie

 

Najprostszy sposób,wsadzasz falę de 643 i gonisz na hamownię,przedtem robisz pomiar na innej fali i wszystko będzie jasne.Oczywiście ustawienia identyczne.My nie widzieliśmy sensu ładowania fali,która ma wydłużony czas wtrysku,bo to co wyszło na de 185 jednoznacznie takie rozwiązania wykluczyło.

Moim zdaniem najlepszą falą jaka jest dostępna,to de 143.Można oczywiście kombinować z innymi,ale bez pomiarów na hamowni będzie to strata czasu.

ja pomiary robie akcelerometrem i porównuje z dokładnoscia do 0.01 sek .jedyny jako tako miarodajny to sprint 0-400 lub rolka 5 bieg inaczej slizgawka .hamownie mam za daleko a czasu tez nie mam wolnego.

ja miałem wtryski mercedesa om 606 mozna nimi krowe napoic a co dopiero 1,9 td .turbo zamykało niemal skale na kazdym nawet niskim biegu a wiec paliwo szło konkretnie...

de 143 pcha kazdy kto idzie 200+ jak gtb nei myslac po co to robi jak to działą .nie mowie ze zle tylko moze jest nie gorsza alternatywa jak sekcja renia dla 107 j .

jak pomierzysz kiedys wolna chwila fale bedzie wiadomo gdzie tkwi jej sekret w porównaniu z innymi ....

na fali 3mm pompa 12mm jezdzi na wegrzech passat 550nm i 270 ps silnik 1z.

 

brakuje mi czasu na zrobienie samochodu .a fali de 143 i tak nie mozna kupic nowej wiec czekam az sie pojawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma fala de 143 chodzi mi o ten 'boszowski'?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności