Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkiego dobrego, bezawaryjnosci i jak najlepszych wynikow na rolkach w obecnym roku.

Wczoraj na szybko wrocila do mojej pompy oryginalna sekcja wstepna, dzisiaj pompa wroci do auta i zobaczymy czy da rade. O wynikach bede meldowal.

Serek jesli masz okazje to kupuj, nawet jesli by mial polezec taki zestaw i piczekac do nastepnej okazji to sie oplaca, jakie pieniadze za nowa sekcje lopatkowa? moize tez sie skusze?

Edytowane przez kubazibizy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle co za dobrą flachę więc cena dobra a to oryginał BOSCH made in Germany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz wszystko o pompach , modyfikacjach silnika ,czip tuningu i pewnie na 100 innych tematów miałbyś najwięcej do powiedzenia.

 

Kolego wiem tyle,ile się nauczyłem,za alfę i omegę się nie uważam,staram się pomagac na tyle,na ile to możliwe.

Ja rozumiem,że jesteś głodny,ale czy musisz się mnie czepiac?

Co chcesz mi udowodnic?

Masz pomysły,to wcielaj je w zycie,a nie tocz bezsensownych batalii,bo w ten sposób daleko nie zajedziesz,nawet na wysokich sprężynach.

,

Rób swoje,załóż te wysokie sprężyny,napisz wszystkim co dały,najlepiej z jakimiś wykresami i daj życ tym,którzy swoje już w tym temacie zrobli.

 

 

Tylko ten będzie z Tobą dyskutował albo raczej przekrzykiwał się kto reprezentuje taki sam poziom -bynajmniej nie doświadczenia czy wiedzy ....

 

Mnie cieszy to,że rodzą się kolejni domorośli konstruktorzy pomp,jak już pisałem,we mnie wroga nie szukaj,rób z uporem maniaka swoje,nagłaśniaj każdą nowośc którą uda Ci się ugrac chocby konia/niuta i wówczas pisz,że coś tam osiągnałeś.

 

Krowa która dużo beczy mało mleka daje.... i coś w tym jest ...

 

Gdzie byłeś wówczas/wtedy,jak wspólnie z kilkoma zapaleńcami z tego forum próbowaliśmy zbudowac coś,co obecnie z gotowca(wiadmo z czego co brac,wiadmo jak to złozyc itp) powiela każdy kto chce miec tanią i mocną pompę??

Gdzie Ty wówczas z tą swoją wiedzą byłeś?

Obecnie,jak się już na ten temat pisze/wie wszytko,to nie sztuką jest byc mądrzejszym od jajka.

 

Życzę powodzenia,ale uwierz,nie osiągniesz już w tym temacie niczego więcej.Samymi sprezynami za wiele nie ugrasz,nastawnikem trzeba umiec się bawic,ale próbuj,kto nie ryzykuje,ten w kozie nie siedzi.

Co do arwama,to chyba mało wiesz,ale byłem 1wszym,który obalał większośc jego genialnych patentów i teorii związanych z pompami.

Tak na forum golfa,jako sparrow,jakteż na forum audi 80,jako sagon.Wyleciałem z jednego i drugiego,bo biedaczyna notorycznie pisał zażalenia do moderatorów.

 

Poszukaj tematów,to sam zrozumiesz.

Mnie się udało zrobic mocną pompę,jak na moje oczekiwania jest zajefajna,lepszej nie potrzebuję.Życzę Ci z całego serca,abyś zbudował coś jeszcze mocniejszego,...ale trudno,niezmiernie trudno będzie.Niemniej jednak .... działaj.

 

Odnośnie spręzyn z ahh i tych z piomp od 1ż/ahu,to jedynie w oryginale spręzyny te minimalnie się od siebie różnią,konkretnie to charakterystyką zwoju,te z ahh mają nieco inny zwój,ale wszystkie inne wymiary mają ze sobą wspólne.

Nie ma więc różnicy,jakie nie wsadzisz,będzie to samo.

Wysokie,twardsze sprezyny sprawdzają sie,ale dopiero popwyżej moim zdaniem 4500,do tego zakresu na żadnej pompie z niskimi sprezynami nie odczuwa się spadków mocy.

Oczywiście ważną kwestią jest odpowidnie poprowadzenie napięcia,tak,aby to miało,jak ja to pisze,ciąglłą tendencję przyrostu,aż do samego końca,czyli nawet 4500.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie byłeś wówczas/wtedy,jak wspólnie z kilkoma zapaleńcami z tego forum próbowaliśmy zbudowac coś,co obecnie z gotowca(wiadmo z czego co brac,wiadmo jak to złozyc itp) powiela każdy kto chce miec tanią i mocną pompę??

Gdzie Ty wówczas z tą swoją wiedzą byłeś?

Obecnie,jak się już na ten temat pisze/wie wszytko,to nie sztuką jest byc mądrzejszym od jajka.

 

święte słowa SAGON

 

popieram pomysł żeby podejmować konstruktywną współpracę a nie najpierw wszystko ********ylić i budować od nowa. Ciapek z PiSujesteś???? nie wyważaj otwartych drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki lekki offf

macie kogoś godnego do polecenia co ma już zrobionego takiego gotowca

niestety nie mam możliwości "uziemienia" furki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Odnośnie spręzyn z ahh i tych z piomp od 1ż/ahu,to jedynie w oryginale spręzyny te minimalnie się od siebie różnią,konkretnie to charakterystyką zwoju,te z ahh mają nieco inny zwój,ale wszystkie inne wymiary mają ze sobą wspólne.

Nie ma więc różnicy,jakie nie wsadzisz,będzie to samo.

Wysokie,twardsze sprezyny sprawdzają sie,ale dopiero popwyżej moim zdaniem 4500,do tego zakresu na żadnej pompie z niskimi sprezynami nie odczuwa się spadków mocy.

Oczywiście ważną kwestią jest odpowidnie poprowadzenie napięcia,tak,aby to miało,jak ja to pisze,ciąglłą tendencję przyrostu,aż do samego końca,czyli nawet 4500.

 

Widziałem przebiegi mocy na pompie 12mm gdzie moc utrzymuje się aż do 5500. Skoro tak wysoko jak to możliwe, fala ponoć wysoka więc albo de143 albo customowa 4mm. Opory tłoczenia pewnie niższe niż na "małych wtryskach" no ale da sie to osiągnąć na niskich sprężynach? Czy ori sprężyny na niższej fali niż seryjna LT pozostawia ryzyko zerwania rozrządu albo przeskoczenia paska?

Pytam bo mam na półce 12mm i chcę ją załadać, pozostaje pytanie jakie sprężyny do fali de110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 12tkach były de 020 i de 659,wysokie fale,prawie tak jak de 143.Sprężyny w 12tkach,tych,które widziałem były niskie,niższe od tych montowanych chociażby w naszych 10tkach na de 110.Falę de 653 nawet mam,to zmierzę jej wysokość.

Tu masz foty de 143 vs de 020

 

[ATTACH=CONFIG]112691[/ATTACH]

 

de 143 to ta po prawej

 

[ATTACH=CONFIG]112692[/ATTACH]

 

Fala de 653 jest bardzo podobna do de 020,choć chyba trochę niższa,tutaj porównanie de 653 i de 110,ta po lewej,to fala z transita.

 

609-110-643.1.jpg

 

609-110-643.jpg

 

Co do wysokości sprężyn,to powiem tak,jak ktoś chce,niech zakłada wysokie,sam jestem ciekawy,jak to będzie wyglądało po kilku tys.km kręcenia silnika powyżej 4500rpm.

Mnie powiedziano,że wysokie sprężyny w połączeniu z wysoką falą+ wysokie rpm może się równać popękane sprężyny.

"Nie polecam łączenia wysokich sprężyn z wysoką falą typu de 143",takie słowa usłyszałem od Pana z Nadarzyna jeszcze,jak zaczynałem przygodę z pompami.Ale,poniżej podam przykłąd na podważenie tej tezy.

 

Jak już chcesz,to zaryzykuj i na początek wsadź sprężyny od pompy z rovera,są ciut wyższe,jak te w ahh/1z/ahu,a niższe od tych wysokich.

Tu masz foto takich sprężyn,od lewej ahh,rover,afn

 

springi ahh,rover,afn.jpg

 

Takie z rovera sam bym wsadził,są chyba najlepszym kompromisem między niskimi,a wysokimi.

Numer zestawu 1 467 010 494.

 

Zobacz na jakim pasku ganiał koleś na 12tce z falą de 143,wysokie sprężyny i 260tki.Celowo wsadził wysokie sprężyny,żeby sprawdzić,co się będzie działo.Po przejechaniu kilku tysięcy sprężyny były całe,a kręcił silnik notorycznie powyżej 4500,jak ten tylko złapał temperaturę.

Tak więc,jak chcesz,ryzykuj i wsadzaj wysokie.Może i Tobie się uda uniknąć strzaskania sprężyn.Ja jednak wolałbym wrzucić te z rovera,a zrobisz,jak zechcesz.Za dużo widziałem potrzaskanych sprężyn od kręcenia silnika zbyt wysoko i to mnie trochę bastuje.

Popatrz na pasek i odpowiedz sobie na pytanie,czy Twój będzie przeskakiwał:jasne.

 

Zdjęcie0436.jpg

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek dziwnie wygląda jak i cała reszta fasolka przy pompie pęknięta? obudowa rozrządu powyginana? Hm coś mi się wydaje że ten pasek nie od 12mm pompy tak wygląda. Mołziwe że się mylę. Co do sprężyn mam akurat pompę z rover tą 11mm kręcącą w drugą stronę no ale jednak ludzie jeżdżą na 12mm i kręcą ją wysoko więc coś w tym musi być że na dużych wtryskach to jeździ. Ewentualnie krzyżak pod falą nie wyrabia i pęka. Ta fala w mojej jest bardzo wysoka, nie pamietam numeru musze sprawdzić ale ma ponoć 3.5mm.

Edytowane przez zeejay83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek był taki z racji tego,że łapa pompy nie trzymała się dobrze z blokiem,defekt bloku,kosiło łapę/pompę i rolka napinająca cięła pasek.

Chciałem Ci jedynie pokazać,na jakim pasku można jeździć na 12tce,bez obawy,że ten przeskoczy.

Pompa,to taki składak z uwalonego korpusu,złożona do testów,swoje wycierpiała,ale udzieliła nam tym samym odpowiedzi na kilka pytań.

Zmierz tą falę i podaj jej numer,bo wyższej,jak de 143 nie widziałem,mile widziane foto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fasolka przy pompie pęknięta? obudowa rozrządu powyginana?

 

całkiem jak u mnie, kiedy próbowałem sam wyciągać pompę bez "narzędzi" - nauczka na resztę życia

Ja ostatecznie szukam pompy z Reni z rocznika 00-01, rozwiercę fasolki, wtyczkę przerobię bo mam kostki i PINy, przełożę sprężyny z 1Z i falę DE143 i tak będę śmigać - szkoda sił na szukanie zdrowej 028130115A do AFN/AVG których roczniki kończą się na 99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierz,zrób fotę tej fali,może uda się ją namierzyć,czyli wyczaić,w jakich była montowana pompach.Chyba,że już wiesz.

Jakbyś mógł,to cyknij fotę z inną falą,np de 110,będzie widać gołym okiem różnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pasek był taki z racji tego,że łapa pompy nie trzymała się dobrze z blokiem,defekt bloku,kosiło łapę/pompę i rolka napinająca cięła pasek.

 

defektów bloku nie ma , może byc tylko urwana śruba od łapy trzymającej pompę wtryskową lub malowany wcześniej blok i ktos farby nie wyskrobał w miejscach gdzie przychodzi łapa. Defektu bloku nie widziałem jeszcze przecież to jedna płaszczyzna? Coś musiało być krzywe albo rolka napinająca jakaś dziwna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy urwane uchwyty mocujące łapę,to nie defekt bloku?Ja tak to nazwałem.Łapa trzymała się dobrze tylko na jednej z trzech śrub,coś tam było kombinowane,wiem,że ostatecznie była źle ustawiona/skoszona i dlatego rolka ścinała pasek.

Ale to prehistoria,tak pompa,jak silnik dawno zezłomowane.Złożone do testów swoje zrobiły.

 

Co do fali de 657,to wiem już,że montowane to było w pompach od lt28,w 12tkach dokładnie.

Numer pompy 0 460 424 138 VE4/12 F1900 R693. Wysokości i skoku nie znam.Wyjmiesz,zmierz i uwiecznij na focie.

Swoją droga wątpię,żeby to miało skok większy,jak 3.3mm(de 143),ale ...oby miała,bo nowa jest tańsza,jak de 143.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie w pierwszym poście, co prawda moje auto to nie Passat, ale modyfikacje inspirowane równiez tym wątkiem. Pacjent to Cordoba 1.9tdi 90km Alh, przeprowadzone mody to: wtryski 0.230mm bossio, wałek 038E, kolektor ssacy PD, FIMC, wydech 2,25" bez kata, egr out, turbina hybryda gt17/18/20, mapsensor 051c, no i pompa konwersja z 10mm na 11mm wg opisu z forum. Pompe poskładałem z trzech sztuk, mojej alh, asv i z reni 988, korpus i nastawnik z 90km, pompa wstępna z 110km była najładniejsza (wszystkie pompy wstepne były identyczne), fala de110, nowe sprężyny z alh, głowica z podsadzeniem z reni 988, timing 032 z reni, n108 z reni, zawór ciś. wewnetrznego z reni, nurniki z asv, zawór przelewowy z asv. Auto odpaliło bez problemu, była walka z kątem i wcale nie ciśnienie wewnętrzne było problemem, tylko charakterystyka sprężyny timingu, teraz pięknie steruje kątem, bez problemu 16st przy wysterowani zaworka 75-80%. Wszystkie części pomp były w świetnym stanie, zero opiłków, rys itd. Program robił mi zaprzyjaźniony tuner, w gratisie, jednak jakoś nie idzie mu ogarnięcie tematu, dlatego finalnie zrobiłem sam softa i mimo że dawki sa rzędu 50,5mg od 2500obr (z mapy i logów), nastawnik na 3.8mg, doładowanie zarówno na 1,4 jak i 1,6bar trzyma w całym zakresie obrotów, efekty sa marne, jak widać na wykresie. ok 400Nm i 160-170Km, dół jest ok, ale góra pada na pysk.. Może macie jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić, co zlogować? Niby wszystko jest ok tylko z moca słabo.. z dołu poddymi a górą jakoś nie widać dymu, a niby na takiej 11mm powinien być mega batory na takich ustawieniach..a tu **** :( dodam ze auto ma oryginalnie 200k km i jest w doskonałym stanie, wszystkie obsługowe rzeczy powymieniane, tzn. jest doinwestowane, rozrząd ustawiony ok, nawet bawiłem się wałkiem troche i tez bez efektu.. Ręce juz opadają, pomału dojrzewam do zakupu 107j bo coś mi się wydaje ze to jednak pompa.. chociaż z technicznego punktu widzenia ten mod musi działać, bo wielkiej filozofii w tym nie ma.. a jednak :)

sssr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem winną chyba tutaj jest turbina,zakładając,że wszystko inne jest ok.W muszli od 17tki nie robi się niczego większego jak vb/vc.

Zwyczajnie,te muszle są za małe do takich mas/ilości powietrza,jakie pompuje 18tka,czy 20tka.Było już kilka takich przypadków,w których to właśnie górą pomimo wydajnego układu paliwowego silnik nie generował mocy z winy hybrydy 17/18/20.

 

Na pewno masz 230tki? Taką moc na tych wtryskach to się robi na 10tce przy 1.5 bara chyba,że przepływka pada.

Jakie i kto ustawił ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy?

Zaloguj dynamicznie 001/004 i 003/011,po dwie grupy jednocześnie,zobaczymy jak turbo i przepływka,ale też napięcie i kąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nad tym myślałem, ale raczej to nie wina turbosprezarki, robiłem juz kiedyś Toledo i na 0.216, gt1749va i przy 1.5 bar było 160KM i 360Nm na ori pompie i octavie 130PD na podobnej hybrydzie i ponad 200KM bez problemu. Turbina strona gorąca ori gt1749va, strona zimna koło kompresji audi 2.5tdi 180KM (gt20) i muszla opel 1.9cdti 150km (gt18) -może faktycznie być przymała. Natomiast turbina stabilnie trzyma cisnienie w całym zakresie obrotów i daje się ładnie sterowć dla 1,2 1,4 1,6bar ale wiadomo masa, a a ciśnienie to dwie sprawy.

 

Wtryski kupiłem całe kpl. juz ustawione, od kolegi "Muszka", miały być Fratelli Bosio 0.230mm, nie rozbierałem ich żeby sprawdzić, przepływka jest ok, w logach podchodzi nawet pod 1200, co raczej dawki nie ogranicza :)

 

Dzisiaj przehamowałem znów auto na programie od tunera (bank4-v10), przy dawce 50mg na smoke limiterze, doładowaniu 1,2bar przy mega batorym wyszlo ok 400Nm i prawie 170KM (186) ale przy 4tyś załapał tyb awaryjny bo jest przegięte napięcie na nastawniku pod 5v, a max możliwy to 4.46V jak się nie myle., Zwiększenie doładowania na 1,6bar i ograniczenie nastawnika na 4,45v i dawce 50,5mg, powoduje wyeliminowanie dymienia, ale nie wpływa na moc jak widać w moim programie..(bank4) Postaram się wstawić niedługo logi.. :hmm juz nic z tego nie rozumiem :kwasny

 

Zrobię jeszcze słabszy program, z dawką tak na 45mg i zobaczę jak będzie wyglądał wykres, czy tez tak będzie zdychał górą.. :kwasny

cor2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja się nie znam, ale na temat wtrysków kolegi od którego je kupiłeś, było już kilka tematów i druga sprawa na doładowaniu 1,2bara to i tak dobry wynik, zwiększ teraz ciśnienie i powinno być lepiej, jednak to tylko takie gdybanie. :hmm

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej to mi te wtryski teraz chodzą po głowie, nie znam firmy w Poznaniu która potrafi dobrze sprawdzić takie 230tki, nie mówiąc o ustawieniu, wszyscy się boja jak ognia ustawiania pierwszego stopnia.. oryginał bosch to jeszcze bo podkładka jest w komplecie, nie znam tez nikogo kto mógłby pożyczyć na przekładkę niestety :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoń pod ten numer 602 124 490(Bilcza k/Kielc),zapakujesz wtryski,wyślesz,gość Ci sprawdzi i ewentualnie ustawi ciśnienia,daje wydruk i robi to na eps'ie.Nie boi się żadnych wyzwań.

Od kogo brałeś wtryski i na jakich rozpylaczach są zrobione/producent?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności