ciepek Zgłoś #1441 Napisano 30 Stycznia 2014 a co z czujnikiem wzniosu iglicy ?przeciez on odczytuje rzeczywisty kat wzgledem połozenia wału . nie bedzie sie gryzł z zaworem sterujacym katem wtrysku ? jestes w stanie obnmierzyc czujnikiem wznios wzgledem obrót w swojej pompie ? . mam kpl wartosci dla 110 i 643 co 4 st i z dokłądnoscia 0,005mm warto by porównac moze de 643 byc nie gorsza alternatywą.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1442 Napisano 30 Stycznia 2014 Zgadza się,ale przy prawidłowo ustawionym początku tłoczenia,inaczej zwanym kątem wtrysku,jedyna przeszkoda,to charakterystyka wtrysku,czyli czas,jaki jest potrzebny danej fali do wykonania pełnego wzniosu.A w przypadku 643 nie jest tak źle. Ja nie wiem,bo nie sprawdzałem tej fali na silniku,ale teoretycznie wszystko raczej powinno być ok.Ustawiasz początek tłoczenia,jeżeli tylko wystarczy regulacji na fasolkach,a resztę już powinien załatwić sterownik. Mapa kąta decyduje tylko o tym,ile stopni przed gmp nastąpi początek tłoczenia,można najwyżej wprowadzić małe korekty.Co do czasu wtrysku,a raczej długości wtrysku ta mapa nie ma nic do powiedzenia. Im szybciej fala zmusi tłok do wtłoczenia paliwa,tym lepiej,dlatego ważny jest skok fali,czyli to o czym pisałeś wznios względem obrotów. Z tego,co widzę,to de 643 ma krótki wznios,podobny do tego z fal od naszych tdi,więc nie powinna być taka zła.Pomijając fakt,że ma fizycznie przesunięty początek tłoczenia,to już cała reszta nie jest taka tragiczna.Nie mam jak tego zmierzyć,bo musiałbym mieć na kole zamontowany/naniesiony szablon na wzór kątomierza.Zabawy z tym od h..a. Prościej by było wsadzić taką falę w pompę i przetestować.Ja też niczego nikomu zagwarantować nie mogę.Jedynie w oparciu o zebrane dowody spekuluję, Skok to dawka,nie ulega wątpliwości,że im wyższy,tym większa,ale ważna jest też długość tego wtrysku,czyli innymi słowy kształt krzywki,ilość stopni obrotu wału,jaki jest potrzeby od zera do max wzniosu/pełnego wtrysku.Tak to widzę. Fala de 643,jak pisałem,poza tym fizycznym przesunięciem początku tłoczenia nie ma większych,moim zdaniem negatywnych wad. Jednak wszystko wyszłoby w praniu. Tu masz widok krzywek w de 110 i 643,nie ma takiej tragedii,poza tym początkiem tłoczenia,więc może warto ją przetestować. Wsadzaj tę fe 643 i testuj,jak jej nie masz,to ja taką posiadam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1443 Napisano 2 Lutego 2014 w jaki sposób radzicie sobie ze zdjęciem koła pasowego pompy w B5, gdzie prawie nie ma miejsca na ściągacz między kołem pompy a kołem wentylatora ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1444 Napisano 2 Lutego 2014 ja zbijam klinami wbijanymi miedzy łapę pompy a kółko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1445 Napisano 2 Lutego 2014 jaką łapę ? kliny między kołem a obudową metalową ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1446 Napisano 2 Lutego 2014 Chodzi mi o łapę w której siedzi pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1447 Napisano 2 Lutego 2014 aha, czyli po poluzowaniu śrub pompy (głównej i 3 pod kołem) wbijasz kliny między pompę a łapę - koło zapiera się o obudowę metalową i schodzi, tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1448 Napisano 2 Lutego 2014 zapomniałem o niej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #1449 Napisano 3 Lutego 2014 Witam, kolega w pracy naparza młotkiem po kole, tak długo, aż puści, inny znów odkręca pompę, luzuje koło, ale śruby nie odkręca do końca, a następnie wali młotkiem w ośkę, koło oprze się o łapę, obudowę i spada, jednak jak jest mocno dociągnięte, to ja ostatnio zniszczyłem dwa ściągacze na pompie w golfie III. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1450 Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) wygląda na to, że siłowe rozwiązanie jest częstą praktyką w tym przypadku - ja mam ściągacz samoróbkę, na wzór czegoś takiego ale nie udało mi się nawet zmieścić go przy kole (potrzebna przeróbka), jak nie to zostanie młotek... po wyjęciu pompy obejrzę ją dokładnie w środku i zobaczę co tam się dzieje - mam nową sekcję wstępną i zaworki nurnikowe z AHH, to założę. Jak głowica z tłokiem będzie ok, to założę tylko jakiś nastawnik z Reni i powinno hulać dalej. P.S. nie udało mi się zdjąć tego piep***nego koła z pompy - ani ściągaczem ani młotkiem, dlatego zostawiam to tak, jak jest. Trudno. Edytowane 4 Lutego 2014 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #1451 Napisano 3 Marca 2014 (edytowane) W AHH jest taki sam zaworek ciśnienia jak w AFN? Który jest właściwy do AHH 2 460 362 002 czy 2 460 362 003? Na moim jedynie co pisze, to 03. Edytowane 4 Marca 2014 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1452 Napisano 4 Marca 2014 Zaworki są takie same,różnica to jedynie kalibracja.Masz czym,to ustawisz odpowiednie ciśnienie,nawet na zaworku z pompy od 1Z. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1453 Napisano 4 Marca 2014 (edytowane) Mam takie pytanie odnośnie tłoczka z reni 988... obecnie jeździ na fali de 015 i pytanie jest następujące... czy lepiej założyć DE 110 od afn'a czy może de185 od reni?? Co będzie bardziej wydajne?? Renia patrząc po fali ma przesunięty najazd i bardziej łagodny, zaś DE 110 to każdy wie jak wygląda. https://imageshack.com/i/gidscn49131024x768j po prawej fala z reni de 185 Zestaw jeździ w 1.9 ahu + 210'tki + 11mm z reni 988. Przy okazji rozbierania pompy i wymiany fali można wsadzić tłoczek timingu z reni 988:roll Edytowane 4 Marca 2014 przez marcinas1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1454 Napisano 5 Marca 2014 Przy okazji rozbierania pompy i wymiany fali można wsadzić tłoczek timingu z reni 988 Nie ma to większego sensu,bardzo często zdarza się,że na tym tłoczku statycznie kąt nie trzyma się wartości zadanej,lubi falować,zwłaszcza jak podbijesz w pompie ciśnienie. Ja się z tego powodu pozbyłem tłoczka 032. Co do fali,to de110,jest wyższa o 0.05mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1455 Napisano 7 Marca 2014 aukcja http://allegro.pl/pompa-11mm-tdi-vp-wtryskowa-038130107j-na-czesci-i4028766853.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1456 Napisano 9 Marca 2014 Nurniki z większymi otworami,ta fala też za ciekawie nie wygląda,tłok z ahh,wysokie sprężyny,więc żadna rewelacja.Reszta moim zdaniem,to złom. Zanim się ktoś zdecyduje,niech poprosi o więcej fotek fali,bo tam jedna krzywka wygląda nieciekawie. Za 700 zeta można kupić nówkę pompę z reni wyjęta z fabrycznych testowych silników.A co nowa,to nowa. http://allegro.pl/clio-megane-laguna-kango-1-9dti-pompa-wtryskowa-i4041854881.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1457 Napisano 10 Marca 2014 Za 700 zeta można kupić nówkę pompę z reni wyjęta z fabrycznych testowych silników.A co nowa,to nowa. http://allegro.pl/clio-megane-laguna...041854881.html nie polecaj Robert, nie polecaj....miałem taką potestową ale od innego sprzedawcy - szrot w 50%, reszta jeszcze się nadawała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1458 Napisano 10 Marca 2014 Peszek,podobnie można się nadziać na pompę 107j za ponad klocka.Ważne,żeby brać z gwarancją rozruchową,wtedy zaglądasz i oglądasz,po wcześniejszym uzgodnieniu tego ze sprzedawcą.Tym bardziej,że sprzedaje to firma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1459 Napisano 10 Marca 2014 (edytowane) nie każdy zgadza się na rozbiórkę pompy, w zasadzie większość nie chce o tym słyszeć. P.S. Wystawiłem komplet nurników z AHH, z podkładkami (na allegro). Edytowane 10 Marca 2014 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeepHeet Zgłoś #1460 Napisano 10 Marca 2014 Dają coś takie nurniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach