Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

a co z czujnikiem wzniosu iglicy ?przeciez on odczytuje rzeczywisty kat wzgledem połozenia wału . nie bedzie sie gryzł z zaworem sterujacym katem wtrysku ?

jestes w stanie obnmierzyc czujnikiem wznios wzgledem obrót w swojej pompie ? .

mam kpl wartosci dla 110 i 643 co 4 st i z dokłądnoscia 0,005mm warto by porównac moze de 643 byc nie gorsza alternatywą....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,ale przy prawidłowo ustawionym początku tłoczenia,inaczej zwanym kątem wtrysku,jedyna przeszkoda,to charakterystyka wtrysku,czyli czas,jaki jest potrzebny danej fali do wykonania pełnego wzniosu.A w przypadku 643 nie jest tak źle.

Ja nie wiem,bo nie sprawdzałem tej fali na silniku,ale teoretycznie wszystko raczej powinno być ok.Ustawiasz początek tłoczenia,jeżeli tylko wystarczy regulacji na fasolkach,a resztę już powinien załatwić sterownik.

Mapa kąta decyduje tylko o tym,ile stopni przed gmp nastąpi początek tłoczenia,można najwyżej wprowadzić małe korekty.Co do czasu wtrysku,a raczej długości wtrysku ta mapa nie ma nic do powiedzenia.

Im szybciej fala zmusi tłok do wtłoczenia paliwa,tym lepiej,dlatego ważny jest skok fali,czyli to o czym pisałeś wznios względem obrotów.

Z tego,co widzę,to de 643 ma krótki wznios,podobny do tego z fal od naszych tdi,więc nie powinna być taka zła.Pomijając fakt,że ma fizycznie przesunięty początek tłoczenia,to już cała reszta nie jest taka tragiczna.Nie mam jak tego zmierzyć,bo musiałbym mieć na kole zamontowany/naniesiony szablon na wzór kątomierza.Zabawy z tym od h..a.

Prościej by było wsadzić taką falę w pompę i przetestować.Ja też niczego nikomu zagwarantować nie mogę.Jedynie w oparciu o zebrane dowody spekuluję,

 

Skok to dawka,nie ulega wątpliwości,że im wyższy,tym większa,ale ważna jest też długość tego wtrysku,czyli innymi słowy kształt krzywki,ilość stopni obrotu wału,jaki jest potrzeby od zera do max wzniosu/pełnego wtrysku.Tak to widzę.

Fala de 643,jak pisałem,poza tym fizycznym przesunięciem początku tłoczenia nie ma większych,moim zdaniem negatywnych wad.

Jednak wszystko wyszłoby w praniu.

 

Tu masz widok krzywek w de 110 i 643,nie ma takiej tragedii,poza tym początkiem tłoczenia,więc może warto ją przetestować.

 

fala 110-643.jpg

 

Wsadzaj tę fe 643 i testuj,jak jej nie masz,to ja taką posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób radzicie sobie ze zdjęciem koła pasowego pompy w B5, gdzie prawie nie ma miejsca na ściągacz między kołem pompy a kołem wentylatora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zbijam klinami wbijanymi miedzy łapę pompy a kółko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaką łapę ? kliny między kołem a obudową metalową ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o łapę w której siedzi pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli po poluzowaniu śrub pompy (głównej i 3 pod kołem) wbijasz kliny między pompę a łapę - koło zapiera się o obudowę metalową i schodzi, tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem o niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolega w pracy naparza młotkiem po kole, tak długo, aż puści, inny znów odkręca pompę, luzuje koło, ale śruby nie odkręca do końca, a następnie wali młotkiem w ośkę, koło oprze się o łapę, obudowę i spada, jednak jak jest mocno dociągnięte, to ja ostatnio zniszczyłem dwa ściągacze na pompie w golfie III. :jasne

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to, że siłowe rozwiązanie jest częstą praktyką w tym przypadku - ja mam ściągacz samoróbkę, na wzór czegoś takiego

 

250_1362506499506151065ad7f.jpg

 

ale nie udało mi się nawet zmieścić go przy kole (potrzebna przeróbka), jak nie to zostanie młotek...

po wyjęciu pompy obejrzę ją dokładnie w środku i zobaczę co tam się dzieje - mam nową sekcję wstępną i zaworki nurnikowe z AHH, to założę. Jak głowica z tłokiem będzie ok, to założę tylko jakiś nastawnik z Reni i powinno hulać dalej.

 

P.S. nie udało mi się zdjąć tego piep***nego koła z pompy - ani ściągaczem ani młotkiem, dlatego zostawiam to tak, jak jest. Trudno.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AHH jest taki sam zaworek ciśnienia jak w AFN? Który jest właściwy do AHH 2 460 362 002 czy 2 460 362 003? Na moim jedynie co pisze, to 03.

Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaworki są takie same,różnica to jedynie kalibracja.Masz czym,to ustawisz odpowiednie ciśnienie,nawet na zaworku z pompy od 1Z.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie odnośnie tłoczka z reni 988... obecnie jeździ na fali de 015 i pytanie jest następujące... czy lepiej założyć DE 110 od afn'a czy może de185 od reni?? Co będzie bardziej wydajne?? Renia patrząc po fali ma przesunięty najazd i bardziej łagodny, zaś DE 110 to każdy wie jak wygląda.

 

https://imageshack.com/i/gidscn49131024x768j

 

po prawej fala z reni de 185

 

Zestaw jeździ w 1.9 ahu + 210'tki + 11mm z reni 988. Przy okazji rozbierania pompy i wymiany fali można wsadzić tłoczek timingu z reni 988:roll

Edytowane przez marcinas1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji rozbierania pompy i wymiany fali można wsadzić tłoczek timingu z reni 988

 

Nie ma to większego sensu,bardzo często zdarza się,że na tym tłoczku statycznie kąt nie trzyma się wartości zadanej,lubi falować,zwłaszcza jak podbijesz w pompie ciśnienie.

Ja się z tego powodu pozbyłem tłoczka 032.

 

Co do fali,to de110,jest wyższa o 0.05mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nurniki z większymi otworami,ta fala też za ciekawie nie wygląda,tłok z ahh,wysokie sprężyny,więc żadna rewelacja.Reszta moim zdaniem,to złom.

Zanim się ktoś zdecyduje,niech poprosi o więcej fotek fali,bo tam jedna krzywka wygląda nieciekawie.

 

Za 700 zeta można kupić nówkę pompę z reni wyjęta z fabrycznych testowych silników.A co nowa,to nowa.

 

http://allegro.pl/clio-megane-laguna-kango-1-9dti-pompa-wtryskowa-i4041854881.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za 700 zeta można kupić nówkę pompę z reni wyjęta z fabrycznych testowych silników.A co nowa,to nowa.

 

http://allegro.pl/clio-megane-laguna...041854881.html

 

nie polecaj Robert, nie polecaj....miałem taką potestową ale od innego sprzedawcy - szrot w 50%, reszta jeszcze się nadawała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Peszek,podobnie można się nadziać na pompę 107j za ponad klocka.Ważne,żeby brać z gwarancją rozruchową,wtedy zaglądasz i oglądasz,po wcześniejszym uzgodnieniu tego ze sprzedawcą.Tym bardziej,że sprzedaje to firma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie każdy zgadza się na rozbiórkę pompy, w zasadzie większość nie chce o tym słyszeć.

 

P.S. Wystawiłem komplet nurników z AHH, z podkładkami (na allegro).

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dają coś takie nurniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności