Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

to dlaczego nikt nie napisał o pompach 107J i 107H tylko zawsze i wyłącznie 107J ? Pytam bo nie mogę znaleźć nic konkretnego w google wpisując te numery. Czy wiadomo gdzie była montowana i z jakiego może być rocznika ? Posiadacz pompy chyba nie wie sam z czego ona jest dlatego pytam Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to są zamienniki 107j z tego co pamiętam

Edytowane przez Byku21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wziąłem pompę - zobaczymy co jest warta. Wszystko w przyszłym tygodniu.

Okazuje się, że ta pompa to 11-tka z AHH na Stany, tam były pompy z końcówką 107H.

 

P.S. Skąd wziąć koło pompy i jakie + łapę mocowania pompy ( używki ) ?

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło z jakiejkolwiek pompy 107D,a łapę najlepiej roztoczyć.No chyba,że uda Ci się kupić taką z ahh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert, widziałem opis montażu pompy z tym kołem - trzeba je ścinać/zbierać materiał bo ociera o obudowę rozrządu (jest lekko wypukłe). Z kolei AHH ma zupełnie inne koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tym kołem? Ja do swojej założyłem od 107D i wszystko pasi. Czyżby mocowanie (łapa) starszej wersji była cieńsza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sławku, ja prawdopodobnie potrzebuję koła takiego :

 

3912.jpg

 

a Ty masz u siebie:

 

images.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, czyli u was przeszkadza ta pełna część która jest wypukła? No bo przecież sam wieniec zębaty nie jest ani w jednym, ani w drugim przesunięty wzdłuż osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, czyli u was przeszkadza ta pełna część która jest wypukła?

 

dokładnie, do AFN/AHU/1Z trzeba to ściąć u tokarza

 

Jak się sprawdza u pompiarza pompę na wydajność, który nie ma nowych urządzeń typu Bosch... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez stołu probierczego dla nowych pomp nie da się jej sprawdzić.Tam trzeba ustawić odpowiednie napięcie,temperaturę płynu i taki tam.Bez tego nie nada.

Z kołem już wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, ile mniej więcej kosztuje taka usługa ?

 

Czy można zdjąć ten talerzyk z wałka pompy i zamiast kółka z AHH założyć ori z AFN ? Robert, kiedyś pisałeś coś o przeróbce takiej pompy na ori regulację pompą a nie na fasolkach.

 

...................................................................................................................................................................

 

Wrzucam dwa linki do plików z budowy pomp 10 i 11 - można sprawdzić którymi elementami różnią się pompy 10 i 11 (są numery części)

http://www.dbwllc.net/wp-content/uploads/2012/12/Automatic_Injection_pump_038_130_107_J.pdf

 

http://www.dbwllc.net/wp-content/uploads/2012/12/Manual_Pump_Parts.pdf

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wałki w 11tce i 10tce są takie same,to można,czy nie można?

Koszt testu zależy od pompiarza,ale generalnie ja bym dał max 200 zeta za test biegu jałowego i max rpm.

Więcej robić nie potrzeba.Dodatkowo może sprawdzić nastawnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy można zdjąć ten talerzyk z wałka pompy i zamiast kółka z AHH założyć ori z AFN ? Robert, kiedyś pisałeś coś o przeróbce takiej pompy na ori regulację pompą a nie na fasolkach.

Oczywiście że można piastę koła przełożyć. W AHH jest nawet prościej, bo piasta ma rowek na wpust (o ile dobrze pamiętam), czego w 107D brak i ponowne założenie piasty względem wałka jest już ciężkie do wykonania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo ustawienie tej piastki,to nic trudnego,gorzej jest z nabiciem tego ustrojstwa.

A wbite być musi,bo trzyma się tylko na stożku.Z tego,co udało mi się usłyszeć,to gość zwyczajnie napier...ał w to kółko młotem,bo słyszałem tylko uderzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze dokręcałem na maksa kluczem i trzyma. Tak samo masz osadzone koło na wałku rozrządu i co też napi... młotkiem? Raczej nie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klin na wałku tylko ustala pozycję, cały moment przenosi stożek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam znalazłem odpowiedź na swoje pytania... otóż okazało się, że mam nurniki standardowo w swojej pompie takie jakie montowali w ori 11stkach od 1.9 TDI. Do tego dzisiaj zmieniłem falę na DE 110 w swojej pompie zamiast DE 664 i w końcu auto jeździ tak jak powinno można przekroczyć 4 tys obr/min. Jeszcze muszę trochę wyprzedzić dynamiczny na górze bo widzę we wstecznym lusterku dym za sobą, ale już znacznie mniejszy niż wcześniej... niestety ogranicza mnie budowa timingu więcej niż 12mm max wyprzedzenia nie uzyskam. Dodam zdj porównujące falę DE 110 z DE 664

 

DSCN5154_1024x768.jpg

 

Teraz mój silnik dostał równiejszych obrotów mimo, że obrotomierz pokazuje te same co wcześniej.

Dlaczego o tym piszę... bo czasem ktoś chce zmienić silnik TD na TDI, a że nie ma całej wiązki i kompa to montuje mechaniczną pompę a jak wiadomo pompa z innego auta nie ( przeważnie ) zawsze będzie pasować do naszych 1.9 TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem pompę, tzn. przyszła paczka. Na pierwszy rzut oka - wygląda jak nowa pompa ORI, nie wygląda to na handmade regenerację. W 90% nowe części z zewnątrz, bo nie zaglądałem do środka pod nastawnik czy głowiczkę: blaszki, śrubki, mocowania...wszystko nowe. Pompa ma opór przy kręceniu kółkiem (w prawo/lewo max. 0,5 cm) ale nie słychać żadnych niepokojących objawów poza ruchem tłoka. Te brakujące 10% do nówki to: ktoś odciął zawór N108 i sobie zabrał a włożył jakiś używany od 10-tki (po numerach sprawdziłem). Reszta nie ruszana.

 

P.S. Odkręciłem dekielek z boku pompy, tam gdzie siedzi sprężyna od tłoczka przestawiacza - mokro od ropy ale brak jakichkolwiek oznak korozji, itp. W środku wszystko nowe - jaka piękna jest ta sprężyna bez nalotu, w oryginalnym szarym kolorze i z nadrukowanym numerem:zauroczony

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładuj do niej tłok z reni i będzie pocisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie, mianowicie mam w garażu dwie pompy wyryskowe, od 1Z oraZ od AHU oraz tlokorozdzielacz 11mm od AHH. Teraz moje główne pytanie do której pompy włożyć tlokorozdzielacz? Chlopski rozum podpowiada mi ze lepiej włożyć do AHU ponieważ jest nowsza oraz z tego co wyczytałem to jest "prawie" taka sama jak w AFN. Czy zmiana samego tlokorozdzielacza coś zmieni bez zmiany fali? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności