serek Zgłoś #1241 Napisano 12 Lipca 2013 to dlaczego nikt nie napisał o pompach 107J i 107H tylko zawsze i wyłącznie 107J ? Pytam bo nie mogę znaleźć nic konkretnego w google wpisując te numery. Czy wiadomo gdzie była montowana i z jakiego może być rocznika ? Posiadacz pompy chyba nie wie sam z czego ona jest dlatego pytam Was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #1242 Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Bo to są zamienniki 107j z tego co pamiętam Edytowane 12 Lipca 2013 przez Byku21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1243 Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Ok, wziąłem pompę - zobaczymy co jest warta. Wszystko w przyszłym tygodniu. Okazuje się, że ta pompa to 11-tka z AHH na Stany, tam były pompy z końcówką 107H. P.S. Skąd wziąć koło pompy i jakie + łapę mocowania pompy ( używki ) ? Edytowane 12 Lipca 2013 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1244 Napisano 12 Lipca 2013 Koło z jakiejkolwiek pompy 107D,a łapę najlepiej roztoczyć.No chyba,że uda Ci się kupić taką z ahh. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1245 Napisano 12 Lipca 2013 Robert, widziałem opis montażu pompy z tym kołem - trzeba je ścinać/zbierać materiał bo ociera o obudowę rozrządu (jest lekko wypukłe). Z kolei AHH ma zupełnie inne koło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1246 Napisano 12 Lipca 2013 O co chodzi z tym kołem? Ja do swojej założyłem od 107D i wszystko pasi. Czyżby mocowanie (łapa) starszej wersji była cieńsza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1247 Napisano 12 Lipca 2013 Sławku, ja prawdopodobnie potrzebuję koła takiego : a Ty masz u siebie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1248 Napisano 13 Lipca 2013 No tak, czyli u was przeszkadza ta pełna część która jest wypukła? No bo przecież sam wieniec zębaty nie jest ani w jednym, ani w drugim przesunięty wzdłuż osi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1249 Napisano 13 Lipca 2013 No tak, czyli u was przeszkadza ta pełna część która jest wypukła? dokładnie, do AFN/AHU/1Z trzeba to ściąć u tokarza Jak się sprawdza u pompiarza pompę na wydajność, który nie ma nowych urządzeń typu Bosch... ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1250 Napisano 13 Lipca 2013 Bez stołu probierczego dla nowych pomp nie da się jej sprawdzić.Tam trzeba ustawić odpowiednie napięcie,temperaturę płynu i taki tam.Bez tego nie nada. Z kołem już wszystko jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1251 Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) ok, ile mniej więcej kosztuje taka usługa ? Czy można zdjąć ten talerzyk z wałka pompy i zamiast kółka z AHH założyć ori z AFN ? Robert, kiedyś pisałeś coś o przeróbce takiej pompy na ori regulację pompą a nie na fasolkach. ................................................................................................................................................................... Wrzucam dwa linki do plików z budowy pomp 10 i 11 - można sprawdzić którymi elementami różnią się pompy 10 i 11 (są numery części) http://www.dbwllc.net/wp-content/uploads/2012/12/Automatic_Injection_pump_038_130_107_J.pdf http://www.dbwllc.net/wp-content/uploads/2012/12/Manual_Pump_Parts.pdf Edytowane 14 Lipca 2013 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1252 Napisano 14 Lipca 2013 Skoro wałki w 11tce i 10tce są takie same,to można,czy nie można? Koszt testu zależy od pompiarza,ale generalnie ja bym dał max 200 zeta za test biegu jałowego i max rpm. Więcej robić nie potrzeba.Dodatkowo może sprawdzić nastawnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1253 Napisano 14 Lipca 2013 Czy można zdjąć ten talerzyk z wałka pompy i zamiast kółka z AHH założyć ori z AFN ? Robert, kiedyś pisałeś coś o przeróbce takiej pompy na ori regulację pompą a nie na fasolkach. Oczywiście że można piastę koła przełożyć. W AHH jest nawet prościej, bo piasta ma rowek na wpust (o ile dobrze pamiętam), czego w 107D brak i ponowne założenie piasty względem wałka jest już ciężkie do wykonania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1254 Napisano 14 Lipca 2013 Samo ustawienie tej piastki,to nic trudnego,gorzej jest z nabiciem tego ustrojstwa. A wbite być musi,bo trzyma się tylko na stożku.Z tego,co udało mi się usłyszeć,to gość zwyczajnie napier...ał w to kółko młotem,bo słyszałem tylko uderzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #1255 Napisano 14 Lipca 2013 Ja zawsze dokręcałem na maksa kluczem i trzyma. Tak samo masz osadzone koło na wałku rozrządu i co też napi... młotkiem? Raczej nie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #1256 Napisano 14 Lipca 2013 klin na wałku tylko ustala pozycję, cały moment przenosi stożek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinas1983 Zgłoś #1257 Napisano 14 Lipca 2013 Sam znalazłem odpowiedź na swoje pytania... otóż okazało się, że mam nurniki standardowo w swojej pompie takie jakie montowali w ori 11stkach od 1.9 TDI. Do tego dzisiaj zmieniłem falę na DE 110 w swojej pompie zamiast DE 664 i w końcu auto jeździ tak jak powinno można przekroczyć 4 tys obr/min. Jeszcze muszę trochę wyprzedzić dynamiczny na górze bo widzę we wstecznym lusterku dym za sobą, ale już znacznie mniejszy niż wcześniej... niestety ogranicza mnie budowa timingu więcej niż 12mm max wyprzedzenia nie uzyskam. Dodam zdj porównujące falę DE 110 z DE 664 Teraz mój silnik dostał równiejszych obrotów mimo, że obrotomierz pokazuje te same co wcześniej. Dlaczego o tym piszę... bo czasem ktoś chce zmienić silnik TD na TDI, a że nie ma całej wiązki i kompa to montuje mechaniczną pompę a jak wiadomo pompa z innego auta nie ( przeważnie ) zawsze będzie pasować do naszych 1.9 TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #1258 Napisano 16 Lipca 2013 (edytowane) Dzisiaj odebrałem pompę, tzn. przyszła paczka. Na pierwszy rzut oka - wygląda jak nowa pompa ORI, nie wygląda to na handmade regenerację. W 90% nowe części z zewnątrz, bo nie zaglądałem do środka pod nastawnik czy głowiczkę: blaszki, śrubki, mocowania...wszystko nowe. Pompa ma opór przy kręceniu kółkiem (w prawo/lewo max. 0,5 cm) ale nie słychać żadnych niepokojących objawów poza ruchem tłoka. Te brakujące 10% do nówki to: ktoś odciął zawór N108 i sobie zabrał a włożył jakiś używany od 10-tki (po numerach sprawdziłem). Reszta nie ruszana. P.S. Odkręciłem dekielek z boku pompy, tam gdzie siedzi sprężyna od tłoczka przestawiacza - mokro od ropy ale brak jakichkolwiek oznak korozji, itp. W środku wszystko nowe - jaka piękna jest ta sprężyna bez nalotu, w oryginalnym szarym kolorze i z nadrukowanym numerem:zauroczony Edytowane 30 Września 2013 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #1259 Napisano 16 Lipca 2013 Ładuj do niej tłok z reni i będzie pocisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krk62 Zgłoś #1260 Napisano 18 Lipca 2013 Panowie, mam pytanie, mianowicie mam w garażu dwie pompy wyryskowe, od 1Z oraZ od AHU oraz tlokorozdzielacz 11mm od AHH. Teraz moje główne pytanie do której pompy włożyć tlokorozdzielacz? Chlopski rozum podpowiada mi ze lepiej włożyć do AHU ponieważ jest nowsza oraz z tego co wyczytałem to jest "prawie" taka sama jak w AFN. Czy zmiana samego tlokorozdzielacza coś zmieni bez zmiany fali? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach