Mateusz224 Zgłoś #41 Napisano 2 Września 2011 (edytowane) Nowy silnik kosztuję 450-550 zł. Ewidenta wina mechanka one sie cofna ale do pewnego momętu. Później je trzeba cofnąć poprzez zdjęcie silnika lub kręcąć cylinderkiem jakąłś śrubę. Edytowane 3 Września 2011 przez Mateusz224 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz224 Zgłoś #42 Napisano 3 Września 2011 czy jest możliwość na prawy zepsutego tłoczka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #43 Napisano 4 Listopada 2011 witam, ja się właśnie zabieram do wymiany klocków i tarcz w tyle bo mi się przegląd zbliża ale z tego co tu wyczytałem to się aż zacząłem bać czy mam się za to zabierać czy oddać samochód do ASO... W ASO za wymianę 100 funtów a za komputer od kolegi z forum do 70 funtów ale on zostanie u mnie już więc będę mógł robić sam "wszystko" ale czy aby jak kupię i zacznę to robić to czegoś nie zepsuję ? na co mam zwrócić uwagę jak postępować żeby wszystko było OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #44 Napisano 4 Listopada 2011 (edytowane) A co tam zepsuc. Zdejmujesz kolo, odkrecasz jarzmo z zaciskiem, podlaczasz kompa i rozsuwasz nim zaciski, wywalasz stare klocki i tarcze, po tym dodatkowo trzeba wkrecic recznie cylinderki do konca, montujesz nowe klocki i tarcze, skladasz wszystko i wychodzisz z programu. UWAGA: podczas zmiany nie mozesz utracic polaczenia miedzy kompem a autem bo moze to spowodowac uszkodzenie sterownika. Edytowane 4 Listopada 2011 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #45 Napisano 12 Listopada 2012 Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się tutaj bo temat powiązany: chciałbym u siebie wymienić klocki z tyłu i tu nie ma problemu, mam vaga i wiem jak cofnąć tłoczki. Problem w tym, że przy okazji tej wymiany chciałbym zajrzeć co dzieje się z silniczkami (zaciskami) ponieważ przy "zaciąganiu" ręcznego chodzą strasznie głośno - dźwięk jakby się coś zacierało... Nie miałem nigdy okazji posłuchać jak to działa w innym passacie ale myślę, że nie powinno takich dźwięków wydawać... Czy możecie mi powiedzieć do czego mam zajrzeć? Czy problem tkwi w silniczku czy w samym jarzmie jest jakaś przekładnia, która się zaciera?? Czy dam radę to rozebrać i naprawić?? Pozdrawiam!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #46 Napisano 12 Listopada 2012 Jeśli chodzi o samą wymianę ja robiłem to bez komputera. Zaciągnąłem postojowy, zdjąłem koło, wyciągnąłem wtyczkę, podłączyłem 12v (z jakiegoś akumulatora) w ten sposób zwolniłem hamulec, wymieniłem klocki, podpiąłem 12v z odwrotną polaryzacją aby zaciągnąć hamulec. I to samo z drugą stroną. żadnych błędów itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #47 Napisano 13 Listopada 2012 Czy ktoś mógłby pomóc mi w opisanym przeze mnie przypadku powyżej? Dzięki i pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #48 Napisano 13 Listopada 2012 Przy "zaciąganiu" hamulca pomocniczego słychać dość głośno pracujące silniczki. Odgłos trochę zbliżony do tego jak rozrusznik kręci na jałowo. Trwa to ok. 1-2 sekund. Chyba, że u Ciebie są dodatkowe efekty dźwiękowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Attis3 Zgłoś #49 Napisano 14 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedź!! Może nagram to co się u mnie dzieje i stwierdzicie czy jest okej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #50 Napisano 19 Listopada 2012 Witam przedwczoraj wymieniałem klocki z tyłu operacja banalnie prosta nie chciało mi się czekać na vcds kolegi zrobiłem to ręcznie odkręciłem zacisk potem silnik dwa torxy uważać na oring żeby nie przeciąć potem kręcicie bodajże w prawo do oporu cofacie tłoczek skręcacie wciskacie ręczny i się sam ustawi aha robiłem to na zwolnionym ręcznym pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #51 Napisano 15 Grudnia 2012 czy to normalne ze płyn hamulcowy mam w silniczku tylnego zacisku?Dziś rozsadziło silnik o lewej stronie i leje sie z niego płyn hamulcowy...chyba poszło uszczelnienie, taka mosiężna panewka w której chodzi wałek tłoczka.....to możliwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #52 Napisano 16 Grudnia 2012 to możliwe? wszystko jest możliwe. poszło uszczelnienie i już **** blada z dalszej jazdy. zdejmij koło i zaciski. potem go rozbierz i bedziesz widział co i jak???!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #53 Napisano 23 Grudnia 2012 W załączeniu fotki wnętrzna silniczka i naprawa po eksplozji.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gredon Zgłoś #54 Napisano 9 Sierpnia 2013 Witam i proszę o pomoc Drugi dzień walczę z hamulcem postojowym. Silniczek napędzający już pracuje, ale czasami jakby chodził w kółko. Warczy niemiłosiernie i komputer pokazuje błąd. Gaszę samochód .Za chwilę jest dobrze. Błąd znika. Za parę minut to samo. Sam silniczek na krótko - lewo/prawo chodzi OK. Rozebrałem tłoczek- bo to chyba stamtąd docierają te dziwne dźwięki. No i teraz jest problem w kolejności złożenia. Dwie podkładki, uszczelka (oring) no i jeszcze jeden element okrągły.... Wszystko się wysypało.Może ktoś podpowie w jakiej kolejności to złożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #55 Napisano 9 Sierpnia 2013 w szóstym poscie tego tematu masz rysunek z etki może ci to wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gredon Zgłoś #56 Napisano 10 Sierpnia 2013 Dzięki. Niestety etka nie jest tak szczegółowa. Ale jakoś sobie poradziłem. Rozebrałem drugi hamulec, Od razu przesmarowałem i sprawdziłem stan silniczka. No tylko dziś podwójne odpowietrzanie. No i na kompa trzeba chyba. Aby hamulce ustawił od nowa. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #57 Napisano 10 Sierpnia 2013 wydaje mi się ze same się kalibruja , jak wymieniałem klocki to się skalibrowały tak samo zresztą jak po reanimacji silniczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AD41AN Zgłoś #58 Napisano 7 Listopada 2013 (edytowane) Dosyć ciekawe rozwiązanie przy wymianie i bez kompa Podobnie musiał zrobić Kamilek1307 a tu z VCDSem Edytowane 7 Listopada 2013 przez AD41AN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztil4 Zgłoś #59 Napisano 6 Grudnia 2013 Panowie mam problem mianowicie nie jeździłem samochodem około miesiąca teraz gdy jadę słyszę jak klocki trza mi o tarcze i koło strasznie się grzeje nawet podczas jazdy mam uczucie jak ma ciężko byłem w serwisie u kolegi i powiedział mi że silniczki chodzą dobrze ale problem jest prawdopodobnie z tłoczkiem który się nie cofa, co mam w tej sytuacji robić ?? widziałem taki zestaw naprawczy na allegro http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-tloczek-tyl-passat-b5-b6-octavia-i3721836027.html ale sam już nie wiem co robić czy może dać do regeneracji cały zacisk?? dodam jak samochód stoi lekko z górki to się toczy ale bardzo opornie gdyby silniczek nie pracował i był zaciągnięty ręczny na tym jednym kole to bym wcale nie ruszył ?? a widać ze w tej sytuacji ręczny dobrze działa proszę o waszą pomoc i rady , przed tym jak miesiąc temu postawiłem samochód wszystko było ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #60 Napisano 6 Grudnia 2013 kolejność działania: 1. Kalibracja hamulców tył VCDS jak nie zadziała 2. zdjęcie zacisków, przeczyszczenie wszystkiego, przesmarowanie, poskładanie i kalibracja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach