jacenty02 Zgłoś #41 Napisano 31 Lipca 2011 ale stara wyjęta wraca na swoje miejsce bez problemu. Kolego przeczytaj co napisałem wyżej. w avf nie wyciągniesz jej bez zdjęcia wisko. jeśli się komuś niechce to musi albo ciąć/giąć śróbę lub wyłamać szczebelki z wisko.mimo wszystko uważam że zdemontowanie wisko nie jest na tyle trudne żeby trzeba było się posówać do rzeźbiarstwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #42 Napisano 31 Lipca 2011 inne silniki, więc nie będę się spierał - poprawiłem posta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #43 Napisano 31 Lipca 2011 w avf nie wyciągniesz jej bez zdjęcia wiskonieznajdzie sie tyle miejsca na ten klucz ?to jest zdjecie z sharana ale chodzi mi by pokazac jaki dlugi jest klucz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #44 Napisano 31 Lipca 2011 nieznajdzie sie tyle miejsca na ten klucz ?to jest zdjecie z sharana ale chodzi mi by pokazac jaki dlugi jest klucz nie ma możliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #45 Napisano 3 Maja 2013 może ktoś podesłać jakiś aktualny link takiego klucza na allegro którym odkręcę to srzęgięłko w alternatorze bosch? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #46 Napisano 3 Maja 2013 może ktoś podesłać jakiś aktualny link takiego klucza na allegro którym odkręcę to srzęgięłko w alternatorze bosch? Pierwszy lepszy http://allegro.pl/klucz-do-sprzegielka-alternatora-bosch-vw-audi-i3207726850.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mishaq Zgłoś #47 Napisano 29 Czerwca 2013 mi skacze napinacz, auto hałasuje (3 napinacze wymioenione). mechanicy zdiagnozowali rolkę alternatora, a okazało się że mam "na sztywno" bez sprzęgiełka podaje numer alternatora Bosch 0 123 515 009 (znak audi) 028 903 018e teraz pytanie- alternator wydaje mi się że ładuje dobrze, bo w zime nie było najmniejszych problemów z odpalaniem. czy w ten alternator, który posiadam da się zamontować rolkę ze sprzęgiełkiem, czy powinienem szukać nowego. mój silnik to AFN 97 rok (końcówka 97). Jaki powinienem mieć odpowiedni alternator, czy możecie pokazać mi coś z allegro, może ktoś ma do sprzednia odpowiedni z działającym sprzęgiełkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #48 Napisano 24 Marca 2015 Panowie a ja mam problem, wymieniałem rozrząd i wszystko inne no i chciałem wymienić sprzęgiełko alternatora zakupiłem z firmy INA i okazało się że te sprzęgiełko nie pasuje na mój alternator gdyż na nim jest tylko rolka, jak odkręciłem rolke to jest nagwintowany trzpień i te nowe sprzęgiełko wkręciłem ale nie dało sie do końca bo zaczeło trzeć o obudowe alternatora i nie dało sie tego niczym zabezpieczyć o co tu chodzi?? Mam silnik 1.8T AWT 150km 2001 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #49 Napisano 25 Marca 2015 widze ze nikt nie pomoze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #50 Napisano 25 Marca 2015 Jaki masz alternator? Valeo, Bosch? Nr alternatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #51 Napisano 5 Grudnia 2015 Kolego przeczytaj co napisałem wyżej. w avf nie wyciągniesz jej bez zdjęcia wisko. jeśli się komuś niechce to musi albo ciąć/giąć śróbę lub wyłamać szczebelki z wisko.mimo wszystko uważam że zdemontowanie wisko nie jest na tyle trudne żeby trzeba było się posówać do rzeźbiarstwa po co piszesz takie głupoty? przez to forum to jeden wielki syf na ktorym w zadnym wypadku nie ma co polegac. usuniecie łopatek / szczebelek od wisko nic nie pomoze. sruba jest za dluga i nie wyjdzie nawet przy takiej rzeźbie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #52 Napisano 5 Grudnia 2015 po co piszesz takie głupoty? przez to forum to jeden wielki syf na ktorym w zadnym wypadku nie ma co polegac. Da się wyjąć tą śrubę ale tylko wtedy gdy mamy przód auta rozebrany,wiatrak jest odkręcony od wisko i dopiero skrzydełka wyłamane. Innej opcji nie ma - przynajmniej z ori śrubą (mam na myśli długość). I może wystarczy w jednym temacie napisać co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #53 Napisano 5 Grudnia 2015 Da się wyjąć tą śrubę ale tylko wtedy gdy mamy przód auta rozebrany,wiatrak jest odkręcony od wisko i dopiero skrzydełka wyłamane. Innej opcji nie ma - przynajmniej z ori śrubą (mam na myśli długość). I może wystarczy w jednym temacie napisać co? przod rozebrany łopatki wyłamane wiatrak odkrecony i nie da sie wyjac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #54 Napisano 5 Grudnia 2015 przod rozebrany łopatki wyłamane wiatrak odkrecony i nie da sie wyjac To przez internet Ci więcej nie pomogę. Jakoś nigdy z tym problemu nie miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #55 Napisano 5 Grudnia 2015 To przez internet Ci więcej nie pomogę. Jakoś nigdy z tym problemu nie miałem. zeby wykrecic wiskoze trzeba łopatki łamać tak? słaby zart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #56 Napisano 5 Grudnia 2015 zeby wykrecic wiskoze trzeba łopatki łamać tak?słaby zart Nie, to nie żart. Ja tylko wyłamuje jedną lub dwie łopatki ale w przypadku, gdy nie odkręcam całego wisko i tylko w sytuacji gdy mam cały front auta wyjęty - pas przedni, chlodnice itp. A jak mam wyjąć sam altek to wykręcam wisko dobrze je blokując. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #57 Napisano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Nie, to nie żart. Ja tylko wyłamuje jedną lub dwie łopatki ale w przypadku, gdy nie odkręcam całego wisko i tylko w sytuacji gdy mam cały front auta wyjęty - pas przedni, chlodnice itp. A jak mam wyjąć sam altek to wykręcam wisko dobrze je blokując. jesli masz sciągnięty przedni zderzak i przesuniety przedni pas do przodu (pozycja serwisowa) wówczas debilnym pomysłem jest wyłamywanie łopatek w wisko, bo ja ma ten pas posuniety do przodu to jest miejsca by je odkręcić o ile przeciez da się koło zablokować w jakiś sposób, nie mając specjalnego klucza do tego. ja poczyniłem szkody bo chciałem uniknąć sciągania zderzaka i przesówania pasa przedniego. Teraz zaluje. Musze dodatkowo wymienic wiskoze. Uszkodzona wiskoza długo nie popracuje, ona jest wyważana. Więc lepiej teraz ja wymienc. Jeszcze ne wiem ile koztuje. Musze sobie przysłać z Polski bo tutaj po chuku drogie a jak odkręcasz wiskoze to w którą stronę kręcisz imbusem "8" ? patrzac od frontu silnika? Edytowane 5 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #58 Napisano 5 Grudnia 2015 przod rozebrany łopatki wyłamane wiatrak odkrecony i nie da sie wyjac W obudowie alternatora masz stalowe tulejki, w które wkręca się te długie śruby. Od tyłu alternatora przyłóż tulejkę (lub nasadkę klucza) taką, żeby była delikatnie większa od tej co siedzi w obudowie alternatora a później wkręcaj w tulejkę alternatora śrubę ósemkę z podkładką. Zrobisz taki ala ściągacz i tulejka alternatora zacznie się z obudowy wyciągać, wyjdzie 2mm i masz luźny alternator, który wyjmiesz razem z oryginalną śrubą. Oczywiście najpierw wykręć tą śrubę służącą do cofnięcia tulejki. Jak nie pomoże to ten "ala ściągacz" zastosuj i na drugą tulejkę. Nie potrzebie ściągałeś przód. Alternator w b5 tdi wyjmuje się w 10 minut bez żadnych wielkich kombinacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #59 Napisano 5 Grudnia 2015 a jak odkręcasz wiskoze to w którą stronę kręcisz imbusem "8" ? patrzac od frontu silnika? Jakbyś nie zrobił takiego sajgonu z postami i pisał wszystko w jednym to już byś wiedział, w którą stronę kręcić bo pisałem o tym. jesli masz sciągnięty przedni zderzak i przesuniety przedni pas do przodu (pozycja serwisowa) wówczas debilnym pomysłem jest wyłamywanie łopatek w wisko, A już nie będą komentował bo widzę, że wiedzę masz bardzo dużą i posty z forum na nic ale pozostaje inny problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #60 Napisano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Jakbyś nie zrobił takiego sajgonu z postami i pisał wszystko w jednym to już byś wiedział, w którą stronę kręcić bo pisałem o tym. A już nie będą komentował bo widzę, że wiedzę masz bardzo dużą i posty z forum na nic ale pozostaje inny problem... Teraz już wiem czemu masz zniszczone logo wolksvagena w zdjęciu profilowym, no bo jakie miałożby być jak się serwije takie rewelacje o niszczeniu łopatek, i to w dodatku na forum specjalistycznym. zal.pl - - - - - aktualizacja - - - - - W obudowie alternatora masz stalowe tulejki, w które wkręca się te długie śruby. Od tyłu alternatora przyłóż tulejkę (lub nasadkę klucza) taką, żeby była delikatnie większa od tej co siedzi w obudowie alternatora a później wkręcaj w tulejkę alternatora śrubę ósemkę z podkładką. Zrobisz taki ala ściągacz i tulejka alternatora zacznie się z obudowy wyciągać, wyjdzie 2mm i masz luźny alternator, który wyjmiesz razem z oryginalną śrubą. Oczywiście najpierw wykręć tą śrubę służącą do cofnięcia tulejki. Jak nie pomoże to ten "ala ściągacz" zastosuj i na drugą tulejkę. Nie potrzebie ściągałeś przód. Alternator w b5 tdi wyjmuje się w 10 minut bez żadnych wielkich kombinacji. dzięki za poradę, o takiej oczekiwałem. Już teraz jest jasno. pzdr z Ełku Edytowane 6 Grudnia 2015 przez tomsson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach