Skocz do zawartości
artur94

Koło pasowe alternatora (sprzęgiełko) - jak wymienić?

Rekomendowane odpowiedzi

ale stara wyjęta wraca na swoje miejsce bez problemu.

Kolego przeczytaj co napisałem wyżej. w avf nie wyciągniesz jej bez zdjęcia wisko. jeśli się komuś niechce to musi albo ciąć/giąć śróbę lub wyłamać szczebelki z wisko.

mimo wszystko uważam że zdemontowanie wisko nie jest na tyle trudne żeby trzeba było się posówać do rzeźbiarstwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

inne silniki, więc nie będę się spierał - poprawiłem posta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w avf nie wyciągniesz jej bez zdjęcia wisko
nieznajdzie sie tyle miejsca na ten klucz ?to jest zdjecie z sharana ale chodzi mi by pokazac jaki dlugi jest klucz

Unbenannt1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nieznajdzie sie tyle miejsca na ten klucz ?to jest zdjecie z sharana ale chodzi mi by pokazac jaki dlugi jest klucz
nie ma możliwości

opt1312138762p.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś podesłać jakiś aktualny link takiego klucza na allegro którym odkręcę to srzęgięłko w alternatorze bosch?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może ktoś podesłać jakiś aktualny link takiego klucza na allegro którym odkręcę to srzęgięłko w alternatorze bosch?

Pierwszy lepszy http://allegro.pl/klucz-do-sprzegielka-alternatora-bosch-vw-audi-i3207726850.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi skacze napinacz, auto hałasuje (3 napinacze wymioenione). mechanicy zdiagnozowali rolkę alternatora, a okazało się że mam "na sztywno" bez sprzęgiełka

 

podaje numer alternatora

 

Bosch 0 123 515 009

(znak audi) 028 903 018e

 

teraz pytanie- alternator wydaje mi się że ładuje dobrze, bo w zime nie było najmniejszych problemów z odpalaniem. czy w ten alternator, który posiadam da się zamontować rolkę ze sprzęgiełkiem, czy powinienem szukać nowego.

 

mój silnik to AFN 97 rok (końcówka 97). Jaki powinienem mieć odpowiedni alternator, czy możecie pokazać mi coś z allegro, może ktoś ma do sprzednia odpowiedni z działającym sprzęgiełkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam problem, wymieniałem rozrząd i wszystko inne no i chciałem wymienić sprzęgiełko alternatora zakupiłem z firmy INA i okazało się że te sprzęgiełko nie pasuje na mój alternator gdyż na nim jest tylko rolka, jak odkręciłem rolke to jest nagwintowany trzpień i te nowe sprzęgiełko wkręciłem ale nie dało sie do końca bo zaczeło trzeć o obudowe alternatora i nie dało sie tego niczym zabezpieczyć o co tu chodzi?? Mam silnik 1.8T AWT 150km 2001 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze nikt nie pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz alternator? Valeo, Bosch? Nr alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego przeczytaj co napisałem wyżej. w avf nie wyciągniesz jej bez zdjęcia wisko. jeśli się komuś niechce to musi albo ciąć/giąć śróbę lub wyłamać szczebelki z wisko.

mimo wszystko uważam że zdemontowanie wisko nie jest na tyle trudne żeby trzeba było się posówać do rzeźbiarstwa

 

 

 

po co piszesz takie głupoty? przez to forum to jeden wielki syf na ktorym w zadnym wypadku nie ma co polegac.

 

usuniecie łopatek / szczebelek od wisko nic nie pomoze. sruba jest za dluga i nie wyjdzie nawet przy takiej rzeźbie.

 

IMG_20151205_122048.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po co piszesz takie głupoty? przez to forum to jeden wielki syf na ktorym w zadnym wypadku nie ma co polegac.

 

Da się wyjąć tą śrubę ale tylko wtedy gdy mamy przód auta rozebrany,wiatrak jest odkręcony od wisko i dopiero skrzydełka wyłamane.

 

Innej opcji nie ma - przynajmniej z ori śrubą (mam na myśli długość).

 

I może wystarczy w jednym temacie napisać co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się wyjąć tą śrubę ale tylko wtedy gdy mamy przód auta rozebrany,wiatrak jest odkręcony od wisko i dopiero skrzydełka wyłamane.

 

Innej opcji nie ma - przynajmniej z ori śrubą (mam na myśli długość).

 

I może wystarczy w jednym temacie napisać co?

 

przod rozebrany

 

łopatki wyłamane

 

wiatrak odkrecony

 

i nie da sie wyjac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przod rozebrany

 

łopatki wyłamane

 

wiatrak odkrecony

 

i nie da sie wyjac

 

To przez internet Ci więcej nie pomogę. Jakoś nigdy z tym problemu nie miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To przez internet Ci więcej nie pomogę. Jakoś nigdy z tym problemu nie miałem.

 

 

zeby wykrecic wiskoze trzeba łopatki łamać tak?

słaby zart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zeby wykrecic wiskoze trzeba łopatki łamać tak?

słaby zart

 

Nie, to nie żart. Ja tylko wyłamuje jedną lub dwie łopatki ale w przypadku, gdy nie odkręcam całego wisko i tylko w sytuacji gdy mam cały front auta wyjęty - pas przedni, chlodnice itp.

 

A jak mam wyjąć sam altek to wykręcam wisko dobrze je blokując.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, to nie żart. Ja tylko wyłamuje jedną lub dwie łopatki ale w przypadku, gdy nie odkręcam całego wisko i tylko w sytuacji gdy mam cały front auta wyjęty - pas przedni, chlodnice itp.

 

A jak mam wyjąć sam altek to wykręcam wisko dobrze je blokując.

 

jesli masz sciągnięty przedni zderzak i przesuniety przedni pas do przodu (pozycja serwisowa) wówczas debilnym pomysłem jest wyłamywanie łopatek w wisko, bo ja ma ten pas posuniety do przodu to jest miejsca by je odkręcić o ile przeciez da się koło zablokować w jakiś sposób, nie mając specjalnego klucza do tego.

 

ja poczyniłem szkody bo chciałem uniknąć sciągania zderzaka i przesówania pasa przedniego. Teraz zaluje. Musze dodatkowo wymienic wiskoze.

Uszkodzona wiskoza długo nie popracuje, ona jest wyważana. Więc lepiej teraz ja wymienc. Jeszcze ne wiem ile koztuje. Musze sobie przysłać z Polski bo tutaj po chuku drogie

 

 

 

a jak odkręcasz wiskoze to w którą stronę kręcisz imbusem "8" ? patrzac od frontu silnika?

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przod rozebrany

 

łopatki wyłamane

 

wiatrak odkrecony

 

i nie da sie wyjac

 

W obudowie alternatora masz stalowe tulejki, w które wkręca się te długie śruby. Od tyłu alternatora przyłóż tulejkę (lub nasadkę klucza) taką, żeby była delikatnie większa od tej co siedzi w obudowie alternatora a później wkręcaj w tulejkę alternatora śrubę ósemkę z podkładką. Zrobisz taki ala ściągacz i tulejka alternatora zacznie się z obudowy wyciągać, wyjdzie 2mm i masz luźny alternator, który wyjmiesz razem z oryginalną śrubą. Oczywiście najpierw wykręć tą śrubę służącą do cofnięcia tulejki. Jak nie pomoże to ten "ala ściągacz" zastosuj i na drugą tulejkę. Nie potrzebie ściągałeś przód. Alternator w b5 tdi wyjmuje się w 10 minut bez żadnych wielkich kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak odkręcasz wiskoze to w którą stronę kręcisz imbusem "8" ? patrzac od frontu silnika?

 

Jakbyś nie zrobił takiego sajgonu z postami i pisał wszystko w jednym to już byś wiedział, w którą stronę kręcić bo pisałem o tym.

 

jesli masz sciągnięty przedni zderzak i przesuniety przedni pas do przodu (pozycja serwisowa) wówczas debilnym pomysłem jest wyłamywanie łopatek w wisko,

 

A już nie będą komentował bo widzę, że wiedzę masz bardzo dużą i posty z forum na nic ale pozostaje inny problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbyś nie zrobił takiego sajgonu z postami i pisał wszystko w jednym to już byś wiedział, w którą stronę kręcić bo pisałem o tym.

 

 

 

A już nie będą komentował bo widzę, że wiedzę masz bardzo dużą i posty z forum na nic ale pozostaje inny problem...

 

Teraz już wiem czemu masz zniszczone logo wolksvagena w zdjęciu profilowym, no bo jakie miałożby być jak się serwije takie rewelacje o niszczeniu łopatek, i to w dodatku na forum specjalistycznym. zal.pl

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W obudowie alternatora masz stalowe tulejki, w które wkręca się te długie śruby. Od tyłu alternatora przyłóż tulejkę (lub nasadkę klucza) taką, żeby była delikatnie większa od tej co siedzi w obudowie alternatora a później wkręcaj w tulejkę alternatora śrubę ósemkę z podkładką. Zrobisz taki ala ściągacz i tulejka alternatora zacznie się z obudowy wyciągać, wyjdzie 2mm i masz luźny alternator, który wyjmiesz razem z oryginalną śrubą. Oczywiście najpierw wykręć tą śrubę służącą do cofnięcia tulejki. Jak nie pomoże to ten "ala ściągacz" zastosuj i na drugą tulejkę. Nie potrzebie ściągałeś przód. Alternator w b5 tdi wyjmuje się w 10 minut bez żadnych wielkich kombinacji.

 

dzięki za poradę, o takiej oczekiwałem. Już teraz jest jasno.

 

 

pzdr z Ełku

;)

Edytowane przez tomsson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności