Skocz do zawartości
pobs

AIR Ride - pneumatyczne zawieszenie ; co i jak...

Rekomendowane odpowiedzi

witamy

airride to inan bajka jak gwint troche wiec nie porownujmy tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem ze im nizej tym mniej powietrza ale jak ustawic to w polozeniu "do jazdy" to jak się ma to do komfortu na serii - duzy dramat jest ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez zalzey na jakich amorkach to zlozysz itd musialbys sie przejechac nie da sie opowiedziec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok :) jak już będe pewien co i jak to na pewno się do ciebie odezwę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Cały czas myślę nad butlą w kole. (MAPET- rozmowa gg :) ) zależy mi (jak już) żeby nic nie było widać.

Co do zimy: wiadomo pytanie czy na mrozie podzespoły takiego zawieszenia nie zaczną szaleć (elektronika, zawory). Tak samo jak jest z żywotnością- żeby się nie okazało że wydajemy kilka tys. zł i po sezonie czy zimie szlag wszystko... Mimo wszystko moim zdaniem Air byłby lepszy na zimę. Mam zaspy itd wtedy "windujemy" do góry na maksa, a na autostradzie można niżej. Przewinął się temat naprężeń.. no właśnie czy się nie rozejdą np. drzwi albo szyba? każdy jak dziecko najpierw się bawi kombinuje a potem może wyjść, że się przez szybę leje do środka czy drzwi się ruszają... Podpisuję się pod opinią żeby wypowiadali się ci co na tym jeżdżą.. pozdrawiam :)

 

 

dopiszę takie pytanie: czy da radę zamontować taką poduszkę żeby zostawić szeroką sprężynę z zawieszenia gwintowanego? chodzi o to aby ta sprężyna odpowiadała najniższemu położeniu (zabezpieczenie w razie niesprawności poduszki i usztywnienie pojazdu)??

Edytowane przez tigoo
dodatkowe pytanie- myśl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

Cały czas myślę nad butlą w kole. (MAPET- rozmowa gg :) ) zależy mi (jak już) żeby nic nie było widać.

Co do zimy: wiadomo pytanie czy na mrozie podzespoły takiego zawieszenia nie zaczną szaleć (elektronika, zawory). Tak samo jak jest z żywotnością- żeby się nie okazało że wydajemy kilka tys. zł i po sezonie czy zimie szlag wszystko... Mimo wszystko moim zdaniem Air byłby lepszy na zimę. Mam zaspy itd wtedy "windujemy" do góry na maksa, a na autostradzie można niżej. Przewinął się temat naprężeń.. no właśnie czy się nie rozejdą np. drzwi albo szyba? każdy jak dziecko najpierw się bawi kombinuje a potem może wyjść, że się przez szybę leje do środka czy drzwi się ruszają... Podpisuję się pod opinią żeby wypowiadali się ci co na tym jeżdżą.. pozdrawiam :)

 

 

dopiszę takie pytanie: czy da radę zamontować taką poduszkę żeby zostawić szeroką sprężynę z zawieszenia gwintowanego? chodzi o to aby ta sprężyna odpowiadała najniższemu położeniu (zabezpieczenie w razie niesprawności poduszki i usztywnienie pojazdu)??

Co do zamarzania zaworow to wszystko zalezy od zaworow jakiej firmy z czego wykonane ja mam np. Shako zawory przy -6 nie bylo problemu dzialaly i z tego co wiem do -15 powino byc spoko rozmawialem z kolegami z forum ktorzy jezdza na Airze np.Emyl zacza miec problemy z zaworami po wyzej -20 tez zalezy czy masz odwadniacz jak czesto go opruzniasz itp. zawsze przed zima mozna dolac plynu chlodniczego do butli albo sa tez i inne srodki co do zywotnosci to nie mam pojecia ja dostalem rok gwaracji na swoj zestaw nie wiem jak jest z innymi. A co do naprezen to ciezko mi cos powiec na ten temat bo za krotko mam aira ale jak narazie nie slychac od ludzi zeby nazekali na jakies rozejscia szczeliny itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja myslalem,ze zakladajac airride poprawiamy serie. czy w normalnym ustawieniu "do jazdy" nie powinno byc bardziej komfortowo?? Czytajac na stronach firm, ktore sie zajmuja montazem tych systemow mozna zrozumiec, ze komfort sie duzo popawia i zawias pracuje duzo ciszej. Nie jest tak??

 

---------- Dodano o 11:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:49 ----------

 

Jesli zawieszenie jest bardziej komfortowe, to buda dostaje w tylek duzo mniej niz na normalnym zawieszeniu chyba, prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja myslalem,ze zakladajac airride poprawiamy serie

co to znaczy poprawiamy serie? w jakim kontekście?

 

 

czy w normalnym ustawieniu "do jazdy" nie powinno byc bardziej komfortowo?

 

w porównaniu do serii?

wydaje mi się że nie - schodząc na airridzie na glebe auto musi być na tyle sztywne żeby nie bujało jak pontonem, a podnosząc je w stosunku do gleby (czyli np jak w serii) zwiększamy ciśnienie w poduchach (a raczej zwiększając ciśnienie w poduchach podnosimy auto) czyli auto robi się sztywniejsze. Większe ciśnienie to raczej twardsze wszystko.

Nie jestem tego pewien, prosze żeby ktoś obeznany się wypowiedział czy to się zgadza wszystko.

 

 

airride raczej nie jest modem na komfort, tylko modem na glebe z resztką praktyczności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no coz... myslalem ze chodzi rowniez o komfort - tak jak wszystkie luksusowe auta (te naprawde luksusowe np. range rover czy mercedes s klasse) maja. Auta z seryjnym pneumatykiem poruszaja sie na ogol super komfortowo i tam raczej nie chodzi o "glebe". Zastanawialem sie nad zabawa z airride ale nie, zeby sobie auto pogorszyc. Jesli o tylko lans i forma zamiast tresci to raczej nie widze sensu (oczywiscie w moim przypadku - nie urazajac nikogo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jeszcze można do poduch dobrać amortyzatory z regulowaną twardością, ale lepiej by było gdyby ktoś obcykany w temacie się wypowiedział.

 

 

edit:

z innego forum

 

"3. jaki jest komfort jazdy na air ride w porównaniu do seryjnego zawieszenia? twardsze?

 

-Raczej jest twardsze ale to zależy od tego jakie zastosujesz amortyzatory i na jakim ciśnieniu będziesz je eksploatował (mój AirRide jest na amorkach Koni a ciśnienie ok. 2-2,5 atm)"

Edytowane przez Waw22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

I ja bym się podpią do tego pytania

"3. jaki jest komfort jazdy na air ride w porównaniu do seryjnego zawieszenia? twardsze?

 

Ja dużo jeżdżę, przez PL az do Monachium, mam 1300km, drogi w PL jakie są takie są, autobahny to bajka ale pytanie, da sie jechac np te 200km/h bez problemu tak jak na gwincie i jest sztywno i przyklejony do drogi?? Jak jest to odczuwalne? miekko, twardo? na co dzień jeżdżę na gwincie FK auto jest skrecone do dolu i siedzi na odbojach wiec jest sztywno i w marę twardo, do gwinu jestem nauczony ale jak to sie ma do air'a.... Z góry dzięki za opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

airrida nei montuje sie po to by miec wiekszy komfort wrecz przeciwnie od serii musi byc twardziej... dlatego robi sie to na gwintach lub sportowych amorach

jest to zawieszenie do zabawy i zeby zejsc nisko na zlocie i wjechac do garazu pozniej przez prog

a nie do zwiekszania komfortu podrozowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAPET to dla mnie odp? bo jesli tak to nie zrozumieliśmy sie... Wiem jak jest bi jeżdżę na gwincie... chodzi mi o jazde z prędkością 180-200km/h, gwint jak to gwint twardo i jest sie przyklejonym do drogi, mi chodzi o to czy nie jest za miękko do takiej jazdy na Airze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdzę od 2 lat na airze i robie dużo km,przy prędkosci powyżej 200 płynie, nie mam żadnych problemów z tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MAPET to dla mnie odp? bo jesli tak to nie zrozumieliśmy sie... Wiem jak jest bi jeżdżę na gwincie... chodzi mi o jazde z prędkością 180-200km/h, gwint jak to gwint twardo i jest sie przyklejonym do drogi, mi chodzi o to czy nie jest za miękko do takiej jazdy na Airze.

 

wszystko zalezy jak wysoko jedziesz , jakie masz amorki

ale ogolnie na gwincie i w polowie wysokosci jest ok

najlepiej kazde kolo sterowane z osobna przy wiekszych lukach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misi@k tak jak Mapet pisal wszystko zalezy od amorow i jaka wysokosc ustawisz sobie no i wlasnie dobrze by bylo miec 4 zawory na kazde kolo ja mam na koni i na kazde kolo poduszki dunlop i ruben tyl zrobilem juz z 4tys km w zakretach nic nie buja przy pretkosci 160 tez sie nic nie dzialo. komfort jest zajebisty na airze ja na 16" moge porownac to do seri na 19" juz jest troszke inaczej wiadomo opona 35 robi swoje ale komfortowo nie to co gwint kazdy dolek podskakujesz do dachu no i naj wiekszy plus ze mozesz wszedzie wjechac :D jak kiedys zmienie passka to naspepne auto tez bedzie na Airze chyba ze zostanie seria :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze gdzieś dorwać używkę aira do b5 ? (czy w przeciągu miesiąca dwuch może pojawić sie dobra oferta). Widzę że Mapet ma promocje ? za 3333zł +amory 500 (mts) można mieć air... sądzę, że cena nie jest zła, lecz wolał bym coś lepszego (regulacja na 4 koła + twarde amory). Lubie się wklejać po 160 ( w zakręty, a na airze (wnioskuje po postach) może kłaść bude na poduchach (całe powietrze do wewnętrznej strony).

druga moja myśl to kupić gwint z wyższej półki.. Fk, konni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można jeszcze gdzieś dorwać używkę aira do b5 ? (czy w przeciągu miesiąca dwuch może pojawić sie dobra oferta). Widzę że Mapet ma promocje ? za 3333zł +amory 500 (mts) można mieć air... sądzę, że cena nie jest zła, lecz wolał bym coś lepszego (regulacja na 4 koła + twarde amory). Lubie się wklejać po 160 ( w zakręty, a na airze (wnioskuje po postach) może kłaść bude na poduchach (całe powietrze do wewnętrznej strony).

druga moja myśl to kupić gwint z wyższej półki.. Fk, konni...

mozna dorwac uzywke trzeba opserwowac allegro :) no ja tez bym szukal czego lepszego na twoim miejscu lepiej dolozyc 1tys czy 2tys I miec na dobrych amorach koni czy B6 nie bedzie uciekac powietrze przez okucia I zowory nie beda sie ciac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak podłączyć taki przycisk do 2 zaworów od Mapeta

przy opcji każda oś z osobna

będę potrzebował 3 takich przycisków aby sterować:

samym przodem

obiema osiami na raz

samym tyłem ?

http://www.airride-system.pl/zawor-rozdzielajacy-elektromagnetyczny-2szt-p-61.html

vw72.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,6 to sygnal,3.4 masa i 2.5 plus lub odwrotnie :) powinnienies miec na instrukcji co jest co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności