noidemm Zgłoś #281 Napisano 27 Grudnia 2015 Dzieje się to jak odpalam auto na sprzęgle, obojętne na jakim biegu. Jak by sprzęgło się załanczało lekkie puknięcie i potem już tego nie ma. Jeżeli dwumasa by dawała o sobie znać było by to chyba za każdym wciśnieciem sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #282 Napisano 24 Stycznia 2016 I auto odmowiło posłuszeństwa. Przy puszczaniu sprzegłasłychaćlekkie puknięcie, a auto nie rusza. Predkość na desce rośnie. Czy to może dwumasa sie skaczyła?? Płyn od wspomagania jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #283 Napisano 24 Stycznia 2016 Prędzej się przegub któryś rozsypał (wewnętrzny). Otwórz maskę i zobacz od góry czy po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła, któraś z flanszy wychodzących ze skrzyni się kręci a przegub z półośką stoi w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #284 Napisano 24 Stycznia 2016 Prędzej się przegub któryś rozsypał (wewnętrzny). Otwórz maskę i zobacz od góry czy po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła, któraś z flanszy wychodzących ze skrzyni się kręci a przegub z półośką stoi w miejscu Wątpie żeby dwa przeguba naraz sie rozsypały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #285 Napisano 24 Stycznia 2016 Ale nikt nie pisze ze oba sie rozsypaly. Auto jest wyposazone w cos takiego jak mechanizm roznicowy, wiec jesli przegub sie rozsypal to auto bedzie stalo w miejscu i bedzie krecilo flansza po stronie urwanego przegubu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #286 Napisano 24 Stycznia 2016 OKi błędne moje rozumowanie Musze luknąć w kanale co tam się dzieje bo przyznam się szczerze, że przez jakieś pół roku jeżdziłem z rowaloną mażetą nie chciało mi się zmieniać. Przy okazji zmiany sprzęgłą wymieniłem dwie, ale chyba już za późno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #287 Napisano 24 Stycznia 2016 to sobie juz odpowiedziales na pytanie poprostu przegub powiedzial papa cale szczescie ze to ogolnie nie duzy koszt i roboty na 2 godz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #288 Napisano 24 Stycznia 2016 Mimo niedzieli wskoczyłem do kanału bo auto potrzebne. Faktycznie przegub odmówił posłuszeństwa, ale jak się okazało to zawleczka (zabezpieczenie) się uszkodziło. Krótko pisząc przegub się wypiął. Zawleczka wymieniona na nową, przegub wyczyszczony, nasmarowany, auto jeździ Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #289 Napisano 24 Stycznia 2016 przegub wyczyszczony, nasmarowany, auto jeździ i nowa guma na to mam nadzieję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azymut38 Zgłoś #290 Napisano 14 Lutego 2016 Jaki jest orientacyjny koszt wymiany sprzęgła i dwumasy w B5 1.9 TDI (AVB). Słyszałem, że to jakieś 3.000 zł. Z objawów bardzo nic nie ma, poza "krótkim" zakresem brania sprzęgła i trudnością z ruszaniem na pierwszym biegu (bardzo trudno zmieścić się w tym wąskim zakresie "brania" sprzęgła, żeby nie szarpnęło). Sprzęgło i dwumasa od nowości, przebieg 260.000 zweryfikowany. Szukam czegoś mocnego, bo sprzęt ma chipa na 140 km. Cos konkretnego polecacie? Warto przy tym przebiegu brać się za wymianę jeśli objawy takie jak w/w? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #291 Napisano 14 Lutego 2016 ok 3-4 lata temu 2400zł (części + mechanik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #292 Napisano 15 Lutego 2016 Jaki jest orientacyjny koszt wymiany sprzęgła i dwumasy w B5 1.9 TDI (AVB). Słyszałem, że to jakieś 3.000 zł.Z objawów bardzo nic nie ma, poza "krótkim" zakresem brania sprzęgła i trudnością z ruszaniem na pierwszym biegu (bardzo trudno zmieścić się w tym wąskim zakresie "brania" sprzęgła, żeby nie szarpnęło). Sprzęgło i dwumasa od nowości, przebieg 260.000 zweryfikowany. Szukam czegoś mocnego, bo sprzęt ma chipa na 140 km. Cos konkretnego polecacie? Warto przy tym przebiegu brać się za wymianę jeśli objawy takie jak w/w? 1450zł graty +300zł robota+ 90zł uszczelniacz i sprzęgło z dwumasą Grzegorz nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #293 Napisano 15 Lutego 2016 do tego jeszcze łożysko igiełkowe na wale warto wymienić, ostatnio trafiam wszystkie co rozbieramy to uszkodzone:) koszt ok 20 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #294 Napisano 15 Lutego 2016 Jaki jest orientacyjny koszt wymiany sprzęgła i dwumasy w B5 1.9 TDI (AVB). Słyszałem, że to jakieś 3.000 zł.Z objawów bardzo nic nie ma, poza "krótkim" zakresem brania sprzęgła i trudnością z ruszaniem na pierwszym biegu (bardzo trudno zmieścić się w tym wąskim zakresie "brania" sprzęgła, żeby nie szarpnęło). Sprzęgło i dwumasa od nowości, przebieg 260.000 zweryfikowany. Szukam czegoś mocnego, bo sprzęt ma chipa na 140 km. Cos konkretnego polecacie? Warto przy tym przebiegu brać się za wymianę jeśli objawy takie jak w/w? Widzę że jesteś z lublina, atakuj Darona, jest z poniatowej ogarnia dobrze sprzęgła za mega dobre pieniądze. Ja u niego robiłem bo nowe sprzęgło (po ok. 6tys km) przestawało robić i teraz jest idealnie Polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #295 Napisano 28 Lutego 2016 Panowie posiadam passata b5 1.9 TDI 2005 rok silnik AVB, był to automat, obecnie posiada manualną skrzynię 5 biegową symbol DHF 0590. Dwumas zaczyna się odzywać i czasami sprzęgło lekko ślizgnie dlatego też chciałbym kupić części. Oryginalnie silnik AVB powinien posiadać skrzynię 5 biegową symbol EEW ? i czy sprzęgło które chciałbym kupić SACHS 2289 000 041 będzie pasować do obecnego zestawu czyli AVB + DHF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #296 Napisano 28 Lutego 2016 90zł uszczelniacz o tym mechanik pamięta czy to jest po prostu od razu w zestawie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #297 Napisano 1 Marca 2016 Panowie ponawiam prośbę, niech ktoś poradzi czy do silnika AVB i skrzyni DHF będzie pasować to sprzęgło Sachs 2289 000 041 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #298 Napisano 2 Marca 2016 Wojtek nie będzie pasować, przecie to zupełnie do innego autka 2294 002 156 to nr do Ciebie. W razie czego dzwoń pisz pomogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azymut38 Zgłoś #299 Napisano 22 Kwietnia 2016 Jakie są tak w ogóle zalecenia producenta odnośnie wymiany sprzęgła/dwumasy w dieslu B5? Wie ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro666 Zgłoś #300 Napisano 22 Kwietnia 2016 Dziwne pytanie. Może chodzi ci o to czy wymienia się 2mas ze sprzęgłem. Jeśli tak. to nie. W zależności w jakim stanie jest 2mas. ale na ogół ludzie wymieniają komplet. Ja wymieniłem samo sprzęgło tarcz-docisk-łożysko bo 2mas jeszcze był spoko. Ale to można stwierdzić dop. po wyjęciu skrzyni. Na razie odpukać śmiga jedno i drugie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach