azak43 Zgłoś #41 Napisano 6 Stycznia 2013 Zeszłej zimy miałem ten sam problem, długo kręcił zanim odpalił. Moja diagnoza: akumulator. Nowa bateria i dalej to samo. Po akumulatorze przyszedł czas na świece. Niby nowe , ale dalej trzeba było kręcić znacznie dłużej niż latem (nawet 8-10 sekund). No i w takim wypadku zamontowałem system dogrzewania postojowego DEFA. Jest to grzałka silnika na prąd. Nawet przy mrozach powyżej -25 stopni, pali na dotyk. Przy okazji kazałem dorzucić ogrzewanie kabiny ( taka mała dmuchawa pod nogami pasażera, w ogóle nie przeszkadza), rano jak do pracy to silnik ciepły, w kabinie też, zero problemów. Gdzie masz tą grzałkę zamontowaną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1979 Zgłoś #42 Napisano 7 Stycznia 2013 CargoHS to do mnie piszesz ja mam u siebie na szafie 120tys swiezo po wymianie rozrzadu no i dzis zmienilem pompowtryski 4 sztuki za free z listwa zasilajaca w paliwo i listwa elektryczna w ramach akcji serwisowej vw. A wlasnie sie zastanawiam nad zabierakiem pompy oleju i wlasbie pompa paliwa tzn. Chce wymienic wklad pompy. Niestety pozniej bedzie turbina bo czasem niedomaga piszczy jak wchodzi na obroty a czasami jest tak jakby ja odcinalo i zaczyna klekotac samochod jak wolno ssacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #43 Napisano 7 Stycznia 2013 nie nie kolego Darku to nie do Ciebie było.. a tak btw. to czy po wymianie tych wtrysków u Ciebie problem z odpaleniem zniknał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #44 Napisano 7 Stycznia 2013 a jak długo świeci Ci kontrolka od świec? ile masz nalotu już na tym pasku ? być może dlatego musisz kręcić bo paliwo gdzieś ucieka...miałeś wymienianą pompke paliwa w zbiorniku ? Kontrolka świeci ok 3-5 sek. Ma przekulane 206500 km ( do 185 000 wszystko wymieniane w serwisie VW ) Nie wiem czy pompa była wymieniana ( raczej nie). Czymosze to mieć wpływ z ilością dawki paliwa na zimnym silniku??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #45 Napisano 7 Stycznia 2013 dosyć długo Ci świeci więc to nie świece raczej bo u mnie momentalnie gaśnie i pali na dotyk. Pompka paliwa może mieć wpływ na to bo jeśli zbyt mało podaje no to efekt jest wiadomy że trzeba pokrecić troche dłużej żeby była odp dawka na wszystkie wtrychy. Rozumiem że filtr paliwa i powietrza wymieniałeś więc te rzeczy nie wchodzą w gre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #46 Napisano 7 Stycznia 2013 FIltr powietrza 1m-c temu a paliwa 2-tyg. Kolego CargoHS co sądzisz o No i w takim wypadku zamontowałem system dogrzewania postojowego DEFA. Jest to grzałka silnika na prąd. Nawet przy mrozach powyżej -25 stopni, pali na dotyk. w zamieszczonym poście od "emdżi" Raz w gościach jak byłem i niechciał odpalić na -12 (22.12.2012) to posuneliśmy się do PLAKA - dostał dawkę w dolot i dał rade ( wcześniej tak kręciłem aż zażeźbiłem aku). Myślę iż taka grzałka chyba dała by radę. Czy wiesz coś na temat system dogrzewania postojowego DEFA: - ile to kosztuje - gdzie montują - jaki warsztat polecasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #47 Napisano 7 Stycznia 2013 ale nie rozumiem jednego...po co Ci coś takiego skoro to auto ma odpalić normalnie bez niczego. Dodam że ja odpalałem swojego przy prawie -30 st. i dał rade. Więc trzeba szukać przyczyny a nie iść na skróty i płacić sporą kase Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #48 Napisano 7 Stycznia 2013 Masz rację CargoHS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #49 Napisano 10 Stycznia 2013 odpalenie to jedno, a drugie to mniejsze zużycie paliwa, skoro silnik już ma temperaturę zupełnie przyzwoitą..IMO fajna rzecz, kwestia ceny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1979 Zgłoś #50 Napisano 10 Stycznia 2013 CargoHS po zmianie pompek jest dużo lepiej odpala bez zarzutu i zauważyłem że mniej pali na chwilowym jak było 0,8-0,9L/h tak teraz jest 0,5L/h czasami spadnie do 0,4L/h. Ale wymienię jeszcze pompę paliwa i będę miał już pewny spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #51 Napisano 10 Stycznia 2013 no widzisz..tak to jest z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukkoz Zgłoś #52 Napisano 5 Stycznia 2015 Witam. Przeczytałem wiele tematów z tego forum, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Problem polega na tym, że mój Passat (2.0 TDI CR,rok 2010, 103kW, silnik CBAB, ) ma problemy z odpalaniem na mrozie, czyli od temperatury około -5 stopni. Autko kręci normalnie, jednak nie może do końca załapać. Aku jest OK, świece dzisiaj sprawdzane i też OK, filtr paliwa wymieniany 2 miesiące temu. Jest to moja pierwsza zima tym samochodem, do tej pory palił "na dotyk". Po zapaleniu problem znika. Dojeżdżam do pracy, samochód stoi około 8-9 godzin na mrozie i odpala bez problemu. Problem pojawia się, gdy postoi przez te 12-14h przez noc i rano nie może załapać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #53 Napisano 5 Stycznia 2015 Jedna sprawa, to może zmień jednak te świece (chociaż najpierw napisz, co to znaczy "świece sprawdzone"?). Druga sprawa - wyjeździj paliwo i zatankuj kilkanaście litrów paliwa premium z jakiejś świeżej stacji (może akurat w pobliżu wybudowali nową stację, z nowymi czystymi zbiornikami, która posiada paliwa arktyczne, typu BP, SHELL,). Wtedy sprawdź jak zapali na mrozie. Wyeliminuj podstawowe rzeczy, czyli paliwo i świece - dopiero wtedy patrz, czy należy szukać usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackszczecin Zgłoś #54 Napisano 6 Stycznia 2015 Panowie,moim zdaniem problem polega na syfie,jaki zebrał się w układzie paliwowym. Przede wszystkim wymienić filtr paliwa na dobrej marki i jakości. Taniocha zawsze wychodzi drożej! Jeżeli po wymianie filtra nadal problem będzie występował,to sprawdzić układ zasysania paliwa. Gdzies musi być zaworek,żeby paliwo nie cofało się do zbiornika,może być,że sama pompka wspomagająca już przepuszcza. Miałem podobne problemy w dużych autach i zawsze była, to wina zaworku powrotnego w układzie paliwowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #55 Napisano 6 Stycznia 2015 Wymienić filtr paliwa i sprawdzić świece. Ale nie VCDSem, tylko po prostu je wykręcić i podpiąć na krótko do jakiegoś zewnętrznego AKU. U mnie też niby świece były OK, a po wyjęciu i sprawdzeniu - dwie były spalone. I też już od -2 stopni nie mogłem auta uruchomic. Teraz po wymianie - pali od strzała. I oczywiscie nie grzejemy świec - jak niektórzy - po 3-4 razy Włączamy zapłon, chwilę czekamy i start Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukkoz Zgłoś #56 Napisano 6 Stycznia 2015 Wymienić filtr paliwa i sprawdzić świece. Ale nie VCDSem, tylko po prostu je wykręcić i podpiąć na krótko do jakiegoś zewnętrznego AKU. U mnie też niby świece były OK, a po wyjęciu i sprawdzeniu - dwie były spalone. I też już od -2 stopni nie mogłem auta uruchomic. Teraz po wymianie - pali od strzała. I oczywiscie nie grzejemy świec - jak niektórzy - po 3-4 razy Włączamy zapłon, chwilę czekamy i start Świecie sprawdzane wczoraj właśnie w ten sposób, czyli każda po kolei wyjęta i podpięta na krótko do innego AKU. Filtr paliwa wymieniany 2 miesiące temu (MANN-FILTER). Poprzednie 2 tankowania na stacji ARGE. Wczoraj zatankowałem na Statoilu, uprzednio dolewając specyfiku Liqui Moly 2185. Dziś rano auto zapaliło od strzała, ale było tylko -3 stopnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #57 Napisano 6 Stycznia 2015 To może miałeś wodę w paliwie i przytykało filtr paliwa :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackszczecin Zgłoś #58 Napisano 6 Stycznia 2015 Panowie, świece żarowe do B6 mają napięcie znamionowe 7V, więc podpięcie pod 12V powoduje błyskawiczne uszkodzenie takiej świecy! http://forum.vw-passat.pl/threads/68636-%C5%9Bwiece-%C5%BCarowe-2-0-TDI?highlight=%B6wieca+%BFarowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #59 Napisano 6 Stycznia 2015 Świeca to nie żarówka :fajny U mnie świece są zasilane około 6V ale na krótko do AKU się podłączało i nic się nie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukkoz Zgłoś #60 Napisano 9 Stycznia 2015 Okazało się, że w samochodzie nie ma...przekaźnika świec żarowych!!! Nie to, że był spalony, uszkodzony, czy coś innego. Po prostu go nie było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach