Skocz do zawartości
specu2

Skandal dwumasa padła przy 85 tysia!!! Plastikowy podzespół!!

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a kto stosował jednomas? w stosunku do oryginału, podobno troche bardziej kołysze, ale opinie na temat szybszego zużywania się skrzyni są przesadzone - chodzi o manual.

Nigdy nie miałem do czynienia z takim rozwiązaniem, ale uważam że nie jest to dobre wyjście. Skrzynia (szczególnie synchronizatory) i inne podzespoły nie są przystosowane do drgań jakie generuje silnik. Imho jeśli producent przewidział jakieś rozwiązanie, to chyba nie warto tego lekceważyć, bo może pociągać to za sobą dużo poważniejsze konsekwencje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele aut B5FL ma zalozone jednomasy i w 99% przypadkach nic sie nie dzieje nawet po ok 20tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiele aut B5FL ma zalozone jednomasy i w 99% przypadkach nic sie nie dzieje nawet po ok 20tys km.

 

Tylko co to za przebieg 20 tyś dla sprzęgła, żaden. 200 tyś doświadczenia na jednomasie mogło by coś powiedzieć jak to się sprawdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki co do softu to niestety muszę rozwiać wsze wątpliwości o jego niezbyt dobrym dobraniu. Witek podciągnął charakterystykę pod benzynę max moment rozciąga się od 1900 do 2600 obrotów. Osobiście go prosiłem żeby zrobił tak by maksymalnie chronić skrzynie i dwumase. Dlatego po sofcie charakterystyka zbliżyła się do benzyny. Co do stylu jazdy to czasami wlecze sie na 6 1500 obr/min ale odkąd mam mulit funkcje i łopatki pod kiera to jak mam zamiar wyprzedać to już przed manewrem robię redukcje i dopiero gaz. Myślę, że po prostu musiało się to stać i tyle. Badziewny podzespół i tyle. Znam wszystkie choroby VW i staram sie wykorzystywać tą wiedzę. Co do softu jeszcze, kolega ma AWX-a wsadzonego do A4 2001 r z turbo od 170PS, nowymi dolotami, i intercoolerem od Craftera. Wite wykręcił na tym 208 PS - charakterystykę na benzynę zrobił i auto rakieta, a dwumasa cała, uważam ze to wada tych silników na PD. Zobaczymy jak będzie z CR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo czeka mnie wymiana dwumasy do skrzyni DSG a cena nowego koła jest spora. Co sądzicie na temat regeneracji koła? Znalazłem np. taką ofertę:

http://allegro.pl/kolo-kola-dwumasowe-i-dsg-regeneracja-gwar18mcy-i1410749627.html. Czy ktoś jeździ na regenerowanym kole i mógłby się wypowiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niedługo czeka mnie wymiana dwumasy do skrzyni DSG a cena nowego koła jest spora. Co sądzicie na temat regeneracji koła? Znalazłem np. taką ofertę:

http://allegro.pl/kolo-kola-dwumasow...410749627.html. Czy ktoś jeździ na regenerowanym kole i mógłby się wypowiedzieć?

jeśli mogę Ci doradzić to kontakt z p. Radzikowski link http://www.sprzegla.com/ , w linku masz namiary możesz zadzwonić i pogadać :) , sprawdzony dobry fachowiec sprzęgła robi od lat :dobrze , napewno też doradzi jakie będzie najlepsiejsze rozwiązanie w Twoim wypadku .

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał, dzwoniłeś? Co Ci Pan doradził?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sytuacja z kołem dwumasowym w DSG wygląda tak, że w 2008 roku była zmiana na wersję udoskonaloną. Koła sypią się nie dlatego że program, PSJ czy inne przyczyny, ale dla tego że jest wada konstrukcyjna i w USA na koncernie VW wymuszono by objął gwarancją 8 lub 10 letnia wszystkie koła zamachowe w DSG i programem darmowej wymiany w przypadku rozsypania się. W Europie tego nie ma i dlatego trzeba płacić za wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma ta udoskonalona dwumasa? I jeszcze ile to u Ciebie kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj, pan powiedział że nie dysponuje częściami potrzebnymi do regeneracji tych kół i polecił firmę z Poznania. Nie mówił dokładnie o jaką firmę chodzi ale znalazłem takie namiary http://www.sprzeglo-service.pl/index.html, domyślam się że chodzi o nich. W Poznaniu powiedzieli, że regenerują te koła czyli wymieniają sprężyny, ślizgi i wszystkie potrzebne części, na koniec wyważają i powinno być ok. Powiedzieli, że po wyjęciu koła należy sprawdzić w jakim stanie jest wielowpust, bo jeśli ząbki są powyrabiane to nie da się tego regenerować i będzie w tym miejscu luz i stuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiele aut B5FL ma zalozone jednomasy i w 99% przypadkach nic sie nie dzieje nawet po ok 20tys km.

 

tu jest wątek o jednomasie Valeo i jakoś nikt się nie wypowiedział pozytywnie/negatywnie więc i ja założył 2mase i sprzeglo LUKa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
USA na koncernie VW wymuszono by objął gwarancją 8 lub 10 letnia wszystkie koła zamachowe w DSG i programem darmowej wymiany w przypadku rozsypania się. W Europie tego nie ma i dlatego trzeba płacić za wymiany

No to pięknie, ameryka to ameryka.

A wracając do tematu wydaje mi się że w tym przypadku lepiej odrzałować tą kase i kupić nowe niż regenerować. Wiadomo że taniej ale zawsze to regeneracja, a jak Ci się ponownie rozsypie to regenerowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kilkuletnich b6 jakby człowiek wymieniał wszystko na oryginalne to szybko przekroczyłoby to wartość auta także wypadałoby żeby napisał o tym ktoś kto zregenerował i jezdzi na tym

osobiście jeżdżę na regenerowanych pompowtryskach i nie ma różnicy z nowymi oryginałami po 3 tysie (regenerowanie-600zl)

także chętnie poznałbym kilka opini o regeneracji dwumasy do DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki numer ma ta udoskonalona dwumasa? I jeszcze ile to u Ciebie kosztuje?
03G105266BD - trzecia zmiana numeru, poprzednie to 03G105266Q i 03G105266AR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym problem? Masz gwarancję, a to co napisałeś piszą na forach toyoty, renault, bmw, bentleya czy fiata. Z taką samą częstotliwością, bo zawsze się coś może zepsuć w nowym aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności