Skocz do zawartości
cervandes

Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich...

Rekomendowane odpowiedzi

co do tego podgrzewacza od AFNa - czy on ma tylko 2 świece? To o połowę mniej...

Tam są 3 świece czyli o 1/4 mniej :P

 

---------- Post added at 09:28 ---------- Previous post was at 09:25 ----------

 

Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1...368183785.html

I tu mam pytanie. Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką?

w tym temacie w kolega właśnie próbuje założyć takie coś z tdi do benzynki

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=92276

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym pytanie: Jak alternator 70A wytrzyma 60A obciazenie swiecami zarowymi oraz pozostałe obciazenie?

 

Nawet jezeli zaloze, ze przez minute zostawie odpalony silnik celem nagrzania (do LPG) na 4 grzałkach, bez radia, ogrzewania szyby, nawiewu etc to ile A pobiera caly osprzet silnika i reszta elektryki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez świateł nie więcej niż 10A więc jest "na styk".

 

dlatego napisałem, że trzeba dbać o ilość prądu w aucie i nie można z tym jeździć cały czas. Ale np robiąc 5km odcinek przez 2 używasz dogrzewania, przez 3 akumulator jest doładowywany.

 

poza tym ja mam alternator 90A więc nie mam się za bardzo o co martwić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, ja mam alter 70. A juz chcialem jechac po grzałke z mondeo 2.0 tdci (3 świece żarowe)... Chyba najpierw pojade po mocniejszy alternator, albo bede grzał z mniejsza moca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 świeczki to 45A, nawet niecałe, spokojnie da radę. Zakładaj i korzystaj póki zima trzyma :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kabinie dołożyłem drugi włącznik od grzania tylnej szyby i lusterek, podłączyłem 3 przewody wyprowadzone od pierwotnego włącznika (masa, podświetlenie, gruby +) oraz wychodzący wyprowadziłem pod maskę.

 

Witam,

 

wiesz może, który przewód jest do czego? Bo ja też chcę założyć, kupiłem używany włącznik z wtyczką/gniazdem...Wychodzą z niego 4 przewody:

 

1. Biało-zielony gruby,

2. Czarno-żółty gruby,

3. Szaro-niebieski średni,

4. Brązowy cieńki

 

Jeśli wiesz, który jest do czego, to nie będę musiał tego "rozgryzać" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szaro niebieski i brazowy jest na pewno do podświetlenia włacznika a reszte to na pewno plus i minus jak wsiskasz to zamyka obwód i działa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szaro niebieski i brazowy jest na pewno do podświetlenia włacznika

z tym się zgodzę. brązowy masa, szaro niebieski: + pojawia się po włączeniu świateł.

ale z tym nie:

a reszte to na pewno plus i minus jak wsiskasz to zamyka obwód i działa

na jednym będzie stały plus (pewnie po stacyjce) a na drugim plus pojawi się po wciśnięciu przełącznika. najlepiej wyjąć ten ori od grzania szyby i sprawdzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No moze i tak przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zasterował przekaźniki sygnałem ze świateł mijania, a wyłączał bym sygnałem z elektrozaworu lpg. I nie muszę o niczym pamiętać - ale dotyczy to instalacji gdzie przełączenie na gaz jest uzależnione od temperatury. Do tego termistor - na wszelki wypadek.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak w b3 ale wiem ze w tdi zarówno w 1z jak afn występowały te grzałki w assacie B4. Jeśli króciec jest taki sam jak w tdi to podejdzie.

Gdzie szukać przy silniku tego podgrzewacza?? Chciałbym sprawdzić czy silnik w moim aucie jest w tę grzałkę wyposażony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie szukać przy silniku tego podgrzewacza?? Chciałbym sprawdzić czy silnik w moim aucie jest w tę grzałkę wyposażony.

Przy głowicy, przy wężu idącym do nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym zasterował przekaźniki sygnałem ze świateł mijania, a wyłączał bym sygnałem z elektrozaworu lpg. I nie muszę o niczym pamiętać - ale dotyczy to instalacji gdzie przełączenie na gaz jest uzależnione od temperatury. Do tego termistor - na wszelki wypadek.

 

Dobry pomysł z tym sterowaniem z elektrozaworu LPG...ale nie do Diesla ;)

 

Muszę pomyśleć nad sterowaniem przekaźnika fabrycznym czujnikiem temperatury silnika...wyłączaniem znaczy. Włączać wolę ręcznie, zawsze większa kontrola (np. przy słabym Aku bym nie włączał itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum audi czytałem, że sterownik silnika w niektórych modelach potrafi sterować podgrzewaczem, pomimo, że niektóre samochody nie posiadały podgrzewacza. A może w passatach też jest możliwość wykorzystania sterownika do włączania i wyłączania podgrzewacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już się ktoś lubi pobawić to proponuje rozwiązanie w oparciu o regulator temperatury. Np. na Allegro znalazłem takie urządzonko http://allegro.pl/cyfrowy-termostat-elektroniczny-wysylka-ups-i1374346212.html ,które po drobnej adaptacji powinno działać. Może jak by dobrze się przymierzyć to można by zrobić pomiar temperatury cieczy chłodzącej połączony z temperaturą powietrza.

 

Pomysłów jest mnóstwo, w zależności co kto lubi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę pomyśleć nad sterowaniem przekaźnika fabrycznym czujnikiem temperatury silnika...wyłączaniem znaczy.

Podłącz sobie to: http://sklepelektroniczny.com/product-pol-9910-Wylacznik-termiczny-3-6A-50st.html na zasilaniu przekaźnika, przymocuj do korpusu ogrzewacza zapewniając dobrą przewodność cieplną i po temacie, przy 50st rozłączy zasilanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym pytanie: Jak alternator 70A wytrzyma 60A obciazenie swiecami zarowy

 

bez świateł nie więcej niż 10A więc jest "na styk".

 

Ja w tych wszystkich obliczeniach wziąłbym także pod uwagę fakt, że alternator przy pracy silnika na biegu jałowym nie jest w stanie dostarczyć swojego maksymalnego prądu.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=362671

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli:

odpalam silnik, odpalam grzalke na 3 swiece, licze do 20 (tak, wiem, ze aku dostaje po dupie, bo alter jest przeciazony), przechodze na LPG i krece silnik do 2500rpm. Przez nastepne 2min trzymam silnik w tym zakresie podczas ruchu ulicznego. Po 2min gasze grzalke i mam spokoj?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłącz sobie to: http://sklepelektroniczny.com/produc...3-6A-50st.html na zasilaniu przekaźnika, przymocuj do korpusu ogrzewacza zapewniając dobrą przewodność cieplną i po temacie, przy 50st rozłączy zasilanie

 

To jest dobry pomysł, żebym nie zapomniał wyłączyć i się nie "gotowało". Muszę pomyśleć :)

 

---------- Post added at 10:25 ---------- Previous post was at 10:14 ----------

 

Na forum audi czytałem, że sterownik silnika w niektórych modelach potrafi sterować podgrzewaczem, pomimo, że niektóre samochody nie posiadały podgrzewacza. A może w passatach też jest możliwość wykorzystania sterownika do włączania i wyłączania podgrzewacza?

 

Żeby było jasne...ja mam ten pogrzewacz na 3 świece fabrycznie zamontowany. Ale komputer za wcześnie (jak dla mnie) go wyłącza przy temperaturze cieczy 40 stopni. Wskaźnik temperatury na desce nawet jeszcze wtedy nie drgnie. Tak to działa przynajmniej u mnie, sprawdzałem VAG-iem. I efekt jest taki, że auto najpierw to się nawet szybko nagrzewa (czuć letnie powietrze z nawiewów), ale po odcięciu dogrzewacza przez komputer tempo nagrzewania drastycznie spada i gorąco to się robi dopiero po 10-15 km. A ja chcę grzać tymi świecami tak do przynajmniej 70 stopni cieczy. Alternator mam 120A, więc powinien sobie poradzić.

 

PS. Jak zrobie, podzielę się wrażeniami....ale chyba zrobię dopiero przed następnym sezonem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli:

odpalam silnik, odpalam grzalke na 3 swiece, licze do 20 (tak, wiem, ze aku dostaje po dupie, bo alter jest przeciazony), przechodze na LPG i krece silnik do 2500rpm. Przez nastepne 2min trzymam silnik w tym zakresie podczas ruchu ulicznego. Po 2min gasze grzalke i mam spokoj?

 

akku mam zdrowy, Vartę 65Ah. Odpalam zimne auto bez świateł, włączam dogrzewacz. Idę otworzyć bramę, wyjeżdżam, zamykam... mija z minuta jak nie więcej. Włączam światła, ruszam i jadę... LPG włączam po 2 minutach od odpalenia, dogrzewacz wyłączam po kolejnych 2 minutach jak się dobrze rozgrzeje czyli w połowie 3km trasy. Wczoraj np zrobiłem 6km w jedną i kolejne 6 w drugą stronę, za każdym razem procedura taka sama - po powrocie sprawdziłem napięcie na klemach w spoczynku: 12,6V więc full naładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności