Skocz do zawartości
cervandes

Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich...

Rekomendowane odpowiedzi

Od lat pomysł chodził mi po głowie, dziś się zmobilizowałem i założyłem.

 

Co potrzeba?

 

Moduł dogrzewania wody świecami żarowymi - ja kupiłem z Laguny 2 2.2D - 4 świece wkręcone w moduł przelotowy, każda świeca ma 1Ochm czyli około 13A, razem prawie 60A to ciągnie.

 

Wpiąłem się w moim ABSie na przewodzie wychodzącej wody z parownika LPG - gdyż przepływ wody jest tam wolniejszy, dogrzana woda miesza się z tą wracającą z nagrzewnicy... zresztą jutro wrzucę zdjęcia, dziś za ciemno jest.

 

W kabinie dołożyłem drugi włącznik od grzania tylnej szyby i lusterek, podłączyłem 3 przewody wyprowadzone od pierwotnego włącznika (masa, podświetlenie, gruby +) oraz wychodzący wyprowadziłem pod maskę.

 

Pod maską zastosowałem dwie osobne linie zasilania a w każdej z nich: bezpiecznik 30A, przekaźnik "chiński 30/40A" typ samochodowy za 15pln...

 

Fanty polutowałem, podłączyłem...

 

Efekt?

 

Samochód po zapaleniu zagrzewa się BŁYSKAWICZNIE. Normalnie potrzebował około 3-4 minut aby dmuchać przy -6*C ciepłym powietrzem. Teraz nie mija minuta i leci cieplutkie powietrze. Po kilometrze jazdy w mojej dzielnicy (małe uliczki, dojazd do głównej) jak wskakiwałem na główną arterię to moooooooże wskazówka się odrywała powoli od słupka. Dziś w tym samym miejscu woda miała prawie 80*C.

 

 

Chrzanię to, że paliwo drogie i szybciej autko wyłącza ssanie, chrzanię to, że szybciej mogę przełączyć na LPG. Najważniejsze jest, że w chwilę po zapaleniu jest CIEPLUTKO!

 

 

Wada jest taka, że jest to potężne obciążenie dla alternatora. Nie można więc z tym śmigać na stałe, dlatego mam włącznik w kabinie. Ale jeśli ktoś robi np traski 5km do pracy itp to rozwiązanie jest jak znalazł. 2km z dogrzewaniem, 3 bez i prądu nie braknie a w samochodzie jest nieporównywalnie szybciej ciepło.

 

POLECAM

 

Jak już napisałem zdjęcia wrzucę jutro :)

 

 

Szukając modułu dogrzewania szukajcie na allegro hasła "podgrzewacz wody"

 

Ja mam dok ladnie taki:

http://allegro.pl/laguna-ii-podgrzewacz-chlodnica-wody-2-2-dci-i1373952143.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czekamy na fotki i mógłbyś się pojawić na spocie-warto byłoby to obejrzeć.

Ze swej strony dodam, że nie mogę narzekać na rozgrzewanie silnika-zanim zajadę z młodym do szkoły (1-1,5 km) przy obecnych temperaturach już czuć ciepły powiew z nawiewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny patent, może zastosuję w B2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie benzyniaki przecież o wiele szybciej się nagrzewają niż diesle, ale skoro można jeszcze szybciej... :)

 

Żałuję, że dopiero teraz to zrobiłem, od 4 lat miałem taki plan ale jakoś tak ani potrzeby ani czasu ani ochoty... Zawsze zapalałem samochód na 10 min przed odjazdem, zawsze wsiadałem do ciepłego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i proszę zdjęcia obejrzeć:

 

dsc1070w.jpg

 

dsc1071g.jpg

 

dsc1072k.jpg

 

dsc1073h.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze ale to śmiesznie wyglada ale jak działa i szybko sie nagrzewa to niezła sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie parownika masz wpięte na trójnikach przy nagrzewnicy? Dlatego już po minucie masz ciepełko z nawiewów i szybko można przełączyć na gaz-dobre miejsce na ogrzewacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parownik ma mniejsze opory niż nagrzewnica, dogrzewacz stosuje się montując go przed trójnikiem idącym w kierunku reduktora i nagrzewnicy,

Czyli mój pomysł ma sens zamontowaniem podgrzewacza od diesla,

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=92276

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ogrzewanie parownika masz wpięte na trójnikach przy nagrzewnicy?

 

tak, najbliżej grodzi jak można, dwa trójniki. Spowalnia to obieg wody i w nagrzewnicy i w parowniku przez co woda tam dłużej oddaje ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej, żeby woda szybciej przepływała przez nagrzewnicę?? Oddawanie ciepła nie będzie wtedy większe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem podgrzewacz powinien być tuż za głowicą za króćcem ,żeby i reduktor i nagrzewnica się szybciej nagrzewała, no chyba że reduktor nie masz równolegle tylko szeregowo wpięty , ale to też by nic nie zmieniało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych przekaźników niedługo może nic nie zostać. Moim zdaniem, każda świeca powinna mieć swój przekaźnik, i wtedy dać 4 takie przewody zasilające, a nie dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byś jeszcze rozdzielił zasilanie na 2+2 lub 3+1 to mógłbyś "regulować" pobór prądu i szybkość grzania.

Pomysł wart uwagi, w nowym pasku pewnie coś takiego zrobię, tylko podzielę zasilania świec.

 

Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9-tdi-afn-passat-a4-golf-i1368183785.html

I tu mam pytanie. Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką?

Edytowane przez slawekm65

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w b3 ale wiem ze w tdi zarówno w 1z jak afn występowały te grzałki w assacie B4. Jeśli króciec jest taki sam jak w tdi to podejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9-tdi-afn-passat-a4-golf-i1368183785.html

I tu mam pytanie. Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką?

I to jest myśl na bezinwazyjne dogrzewanie silnika :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką?

Na 99% jest taki sam, no z małą różnicą ten ze świecami jest metalowy zatem i tak dłużej pożyje niż plastik.

Nowy oring plus...kto wie czy nie nowe świece i ...

bezinwazyjne dogrzewanie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, przekaźniki dadzą radę skoro są na 40A, dwa wystarczą.

 

co do tego podgrzewacza od AFNa - czy on ma tylko 2 świece? To o połowę mniej...

 

a z tym rozdzielaniem dogrzewania na 3+1 czy 2+2 niegłupi pomysł, tylko jak pod radiem będą wyglądały 3 takie same guziki :) Jak będę chciał sprzedać samochód to od razu ktoś stwierdzi że to angol albo składak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...tylko jak pod radiem będą wyglądały 3 takie same guziki Jak będę chciał sprzedać samochód to od razu ktoś stwierdzi że to angol albo składak

Tym bym się najmniej przejmował, a przy sprzedaży zawsze możesz wyjaśnić kupującemu zastosowane rozwiązanie lub włożyć na nowo zaślepki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki wyglada obieg wody w silniku ABS? Bo ja widze 2 małe węże wychodzące w kierunku kierowcy bokiem z głowicy i jeden duuuży w kierunku głowicy, tam gdzie jest czujnik temp. Czy przypadkiem w tym momencie ten AFNowy podgrzewacz nie bedzie grzal wody juz zagrzanej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woda szybko robi pełen obieg, więc nie gra roli czy dogrzewacz jest przed czy za blokiem. Dopóki woda nie ma 90*C to można grzać, byle prądu starczyło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności