cervandes Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2010 Od lat pomysł chodził mi po głowie, dziś się zmobilizowałem i założyłem. Co potrzeba? Moduł dogrzewania wody świecami żarowymi - ja kupiłem z Laguny 2 2.2D - 4 świece wkręcone w moduł przelotowy, każda świeca ma 1Ochm czyli około 13A, razem prawie 60A to ciągnie. Wpiąłem się w moim ABSie na przewodzie wychodzącej wody z parownika LPG - gdyż przepływ wody jest tam wolniejszy, dogrzana woda miesza się z tą wracającą z nagrzewnicy... zresztą jutro wrzucę zdjęcia, dziś za ciemno jest. W kabinie dołożyłem drugi włącznik od grzania tylnej szyby i lusterek, podłączyłem 3 przewody wyprowadzone od pierwotnego włącznika (masa, podświetlenie, gruby +) oraz wychodzący wyprowadziłem pod maskę. Pod maską zastosowałem dwie osobne linie zasilania a w każdej z nich: bezpiecznik 30A, przekaźnik "chiński 30/40A" typ samochodowy za 15pln... Fanty polutowałem, podłączyłem... Efekt? Samochód po zapaleniu zagrzewa się BŁYSKAWICZNIE. Normalnie potrzebował około 3-4 minut aby dmuchać przy -6*C ciepłym powietrzem. Teraz nie mija minuta i leci cieplutkie powietrze. Po kilometrze jazdy w mojej dzielnicy (małe uliczki, dojazd do głównej) jak wskakiwałem na główną arterię to moooooooże wskazówka się odrywała powoli od słupka. Dziś w tym samym miejscu woda miała prawie 80*C. Chrzanię to, że paliwo drogie i szybciej autko wyłącza ssanie, chrzanię to, że szybciej mogę przełączyć na LPG. Najważniejsze jest, że w chwilę po zapaleniu jest CIEPLUTKO! Wada jest taka, że jest to potężne obciążenie dla alternatora. Nie można więc z tym śmigać na stałe, dlatego mam włącznik w kabinie. Ale jeśli ktoś robi np traski 5km do pracy itp to rozwiązanie jest jak znalazł. 2km z dogrzewaniem, 3 bez i prądu nie braknie a w samochodzie jest nieporównywalnie szybciej ciepło. POLECAM Jak już napisałem zdjęcia wrzucę jutro Szukając modułu dogrzewania szukajcie na allegro hasła "podgrzewacz wody" Ja mam dok ladnie taki: http://allegro.pl/laguna-ii-podgrzewacz-chlodnica-wody-2-2-dci-i1373952143.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2010 To czekamy na fotki i mógłbyś się pojawić na spocie-warto byłoby to obejrzeć. Ze swej strony dodam, że nie mogę narzekać na rozgrzewanie silnika-zanim zajadę z młodym do szkoły (1-1,5 km) przy obecnych temperaturach już czuć ciepły powiew z nawiewów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MlodyS53 Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2010 Fajny patent, może zastosuję w B2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2010 Ogólnie benzyniaki przecież o wiele szybciej się nagrzewają niż diesle, ale skoro można jeszcze szybciej... Żałuję, że dopiero teraz to zrobiłem, od 4 lat miałem taki plan ale jakoś tak ani potrzeby ani czasu ani ochoty... Zawsze zapalałem samochód na 10 min przed odjazdem, zawsze wsiadałem do ciepłego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2010 no i proszę zdjęcia obejrzeć: Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2010 O kurcze ale to śmiesznie wyglada ale jak działa i szybko sie nagrzewa to niezła sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2010 Ogrzewanie parownika masz wpięte na trójnikach przy nagrzewnicy? Dlatego już po minucie masz ciepełko z nawiewów i szybko można przełączyć na gaz-dobre miejsce na ogrzewacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2010 Parownik ma mniejsze opory niż nagrzewnica, dogrzewacz stosuje się montując go przed trójnikiem idącym w kierunku reduktora i nagrzewnicy, Czyli mój pomysł ma sens zamontowaniem podgrzewacza od diesla, http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=92276 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #9 Napisano 19 Grudnia 2010 Ogrzewanie parownika masz wpięte na trójnikach przy nagrzewnicy? tak, najbliżej grodzi jak można, dwa trójniki. Spowalnia to obieg wody i w nagrzewnicy i w parowniku przez co woda tam dłużej oddaje ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinez Zgłoś #10 Napisano 19 Grudnia 2010 A nie lepiej, żeby woda szybciej przepływała przez nagrzewnicę?? Oddawanie ciepła nie będzie wtedy większe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #11 Napisano 19 Grudnia 2010 Tak jak pisałem podgrzewacz powinien być tuż za głowicą za króćcem ,żeby i reduktor i nagrzewnica się szybciej nagrzewała, no chyba że reduktor nie masz równolegle tylko szeregowo wpięty , ale to też by nic nie zmieniało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 19 Grudnia 2010 Z tych przekaźników niedługo może nic nie zostać. Moim zdaniem, każda świeca powinna mieć swój przekaźnik, i wtedy dać 4 takie przewody zasilające, a nie dwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #13 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) Jak byś jeszcze rozdzielił zasilanie na 2+2 lub 3+1 to mógłbyś "regulować" pobór prądu i szybkość grzania. Pomysł wart uwagi, w nowym pasku pewnie coś takiego zrobię, tylko podzielę zasilania świec. Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9-tdi-afn-passat-a4-golf-i1368183785.html I tu mam pytanie. Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką? Edytowane 19 Grudnia 2010 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammerbial Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2010 nie wiem jak w b3 ale wiem ze w tdi zarówno w 1z jak afn występowały te grzałki w assacie B4. Jeśli króciec jest taki sam jak w tdi to podejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 19 Grudnia 2010 Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-1-9-tdi-afn-passat-a4-golf-i1368183785.html I tu mam pytanie. Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką? I to jest myśl na bezinwazyjne dogrzewanie silnika :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 19 Grudnia 2010 Grzałka jest podobna do plastikowego króćca wychodzącego z głowicy. Czy można króciec zamienić z grzałką? Na 99% jest taki sam, no z małą różnicą ten ze świecami jest metalowy zatem i tak dłużej pożyje niż plastik. Nowy oring plus...kto wie czy nie nowe świece i ... bezinwazyjne dogrzewanie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #17 Napisano 19 Grudnia 2010 spokojnie, przekaźniki dadzą radę skoro są na 40A, dwa wystarczą. co do tego podgrzewacza od AFNa - czy on ma tylko 2 świece? To o połowę mniej... a z tym rozdzielaniem dogrzewania na 3+1 czy 2+2 niegłupi pomysł, tylko jak pod radiem będą wyglądały 3 takie same guziki Jak będę chciał sprzedać samochód to od razu ktoś stwierdzi że to angol albo składak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #18 Napisano 19 Grudnia 2010 ...tylko jak pod radiem będą wyglądały 3 takie same guziki Jak będę chciał sprzedać samochód to od razu ktoś stwierdzi że to angol albo składak Tym bym się najmniej przejmował, a przy sprzedaży zawsze możesz wyjaśnić kupującemu zastosowane rozwiązanie lub włożyć na nowo zaślepki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #19 Napisano 20 Grudnia 2010 A jaki wyglada obieg wody w silniku ABS? Bo ja widze 2 małe węże wychodzące w kierunku kierowcy bokiem z głowicy i jeden duuuży w kierunku głowicy, tam gdzie jest czujnik temp. Czy przypadkiem w tym momencie ten AFNowy podgrzewacz nie bedzie grzal wody juz zagrzanej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #20 Napisano 20 Grudnia 2010 woda szybko robi pełen obieg, więc nie gra roli czy dogrzewacz jest przed czy za blokiem. Dopóki woda nie ma 90*C to można grzać, byle prądu starczyło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach