Skocz do zawartości
cervandes

Dogrzewanie silnika czyli webasto dla ubogich...

Rekomendowane odpowiedzi

...Nie masz racji. Pojemność może być mała i różnica miedzy naładowanym w spoczynku a rozładowanym zmieni się błyskawicznie np w czasie kręcenia.

Czytaj ze zrozumieniem, tak właśnie napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego piotrp31, co obejmuje Twój schemat? Jestem właśnie na etapie montażu (kupiłem kruciec ori z Vw na 3 świece i robie elektryke) i mam problem z elektryka, tzn nie wiem na jakiej zasadze to wszystko podłączyć, żebym mogł to włączać i wyłączać ręcznie, a dodatkowo gdybym zapomniał, lub gdyby ktoś inny jeździł to żeby się samo wyłączało jak złapie np 70 st. Mama zamiar zastosować przełącznik 3 położeniowy 0-1-2 i podpiąć to tak żeby albo grzała jedna świeca albo dwie . Trzy naraz to za dużo bo mam alternator 70A. Skąd wziąc impuls do włączenia i skąd wziąć sygnał który mi wyłączy grzanie? pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak:

Zasilanie na cewki przekaźników przez wyłącznik termiczny i przełącznik w kabinie wziąłem z prądu wzbudzenia alternatora (niebieski kabelek wychodzący z altka). To zapewnia , że układ włączy się tylko , gdy aku jest ładowany a jednocześnie wyłącza go gdy temp. jest powyżej 80st.

Zasilanie styków przekaźników(zasilanie świec) z aku przez bezpieczniki 15A.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podoba mi się rozwiązanie z tym podgrzewaczem z renówki tym na 4 świece tylko że najważniejsze to wydaje mi się zabezpieczenie tego układu i wymyśliłem już ciekawy i pewny układ zabezpieczeń kilku punktowy.

nie mam skanera i nie zeskanuje tego mojego schematu a myszką nie będę rysował w celu uniknięcia kompromitacji.

jeśli będzie zainteresowanie to się pofatyguje o skaner albo narysuje i opisze w jakimś programie

i do diesla i do benzyny i LPG

 

do your best ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lojesssu przecież to nie jest budowa promu kosmicznego.

Zamieszczam zapożyczony schemat , róznica tylko taka , że nie potrzebujemy doprowadzać masy do podgrzewacza (mowa o fabrycznym podgrzewaczu vw) i zamiast brać + po stacyjce , bierzemy go z prądu wzbudzenia alternatora (opis wyżej)

 

dogrzewanie.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooo właśnie takie coś mi chodziło po głowie i tak samo zamiast stacyjki to do wzbudzenia alternatora to tak na szelki wypadek żeby nie grzało kiedy nie ładuje i żeby się wyłączyło kiedy auto przypadkowo zgaśnie. ja do poszczególnych przekaźników zastosował bym jeszcze przełącznik zależny i termistora użył o pracy bardziej zbliżonej do temperatury pracy silnika minus 5 max 10 do tego założył bym jakąś irytującą kontrolkę żeby się komuś nie jeździło z tym w zapomnieniu

 

Trzy naraz to za dużo bo mam alternator 70A

o niego się nie bój, kilka minut wytrzyma takiej jazdy

Edytowane przez piotrp31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie mocujcie wyłacznika termicznego do tego króćca . Ja tak zrobiłem i wyłączał co chwile (mam diody sygnalizujące pracę podgrzewacza). Obudowa bardzo przewodzi ciepło świec i po 1min ma ponad 100st , podczas , gdy płyn jest ledwo letni.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nasze TDI-ki mają komputer który potrafi sterować tym podgrzewaczem tak jak fabryka nakazała... w takim przypadku - 2 przekaźniki, wiązka silnika (lub kable poprowadzone zgodnie ze schematem), króciec i jest zrobione tak jak powinno być ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się , nawet kiedyś wiedziałem które piny w ecu są za to odpowiedzialne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja termowyłącznik 60st przymocowałem do reduktora. A zasiliłem go z prawego światła mijania. Włączam światła - włącza się grzanie. Potem rozdział na przekaźniki itd. Ale przy gabarycie mojego silnika szału nie ma. Nagrzewa się trochę szybciej, ale nie jest to to co chciałem. W lato montuję webasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pszemek, tez montowales sobie grzalke niedawno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pszemek, tez montowales sobie grzalke niedawno?

Tak, jakieś 2 tygodnie temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilkanaście dni temu wywaliło mi oba bezpieczniki. Sprawdziłem wszystko, wsadziłem nowe, dobre jakościowo. 3 dni jeżdżenia i znów sru... Na szybko odłączyłem jedną świecę, zmostkowałem oba układy na 3 świece - kilka dni i znów pyk i po grzaniu. Nosz jasna d*** sobie myślę. Jak wyżej napisano - prom kosmiczny toto nie jest a ja kompletnie nie kumam co może być nie tak, że mi wywala bezpieczniki.

 

Dziś autko mi lekko na benzynie jakoś tak przygasało. Leciutko i tylko kilka razy przez moment - ale wiedziałem, że tak nie może być. Wieczorem maska w górę, nie zdążyłem zapalić latarki a tam dyskoteka - z przewodu idącego od cewki do kopółki skacze mi iskra NA WĄŻ WODY wracający z parownika, więc prąd zwiewał mi przez masę dogrzewacza :) Szybko ułożyłem inaczej przewód i jest ok, myślę że znalazłem winowajcę wywalania bezpieczników - jak skojarzyłem - wyłącznie w "mokre" dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cervandes, zainteresuj się stanem przekaźników. Rozbierz je i zobacz jak wyglądają styki - tak na wszelki wypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiem, że wiosna idzie i podgrzewacze nie będą potrzebne, ale mam pytanie, jakie wyłączniki termiczne udało się Wam znaleźć (jakie macie zamontowane u siebie)? Ja znalazłem w Rzeszowie w sklepie elektronicznym tylko 80st i potem aż powyżej 100st. A chciał bym zamontować coś koło 70st. bo ze dwa razy udało mi się zapomnieć wyłączyć świece, a kilka minut w temp koło 90st pewnie nie wpływa korzystnie na ich żywotność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro mają 700 czy 800 stopni to myślisz, że różnica między 70 a 90 robi na nich różnice? Ja się tylko bym bał że przy 90*C to już przy świecach płyn wrze i się ciśnienie zwiększa w układzie. Ja tam jadę nadal na guziczku i nie pierniczę się z wyłącznikiem termicznym, przyjdzie na to czas latem - no chyba że auto zmienię to dogrzewacz zabieram ze sobą ;)

Edytowane przez cervandes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Latem można w ogóle dogrzewacza nie używać :) bezpiecznik wyciągnąć i jeździć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ,a czy posiadając diesla z 2001 roku 1.9 jest w nim coś takiego zamontowane,jeśli nie to czy można coś takiego założyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miron masz nowsze auto, zapytaj w swoim dziale, jak się nie myle to w b5/b6 podgrzewanie było rozwiązane w inny sposób. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności