Skocz do zawartości
Gość Leonzaw

bierze olej ... czy to normalne, lub jaka przyczyna

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli kopci na niebiesko to świadczy o spalaniu oleju. Pierścienie ?? do sprawdzenia kompresja.

 

A jak sprawdzic pierścienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega napisal

trzeba sprawdzic kompresje-czyt. cisnienie sprezania

 

nie zdazylo sie tobie czasami przegrzanie silnika kiedys ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzic pierścienie

 

pomiar kompresji, zanotowanie wyników, próba olejowa, i porównanie wyników z poprzednimi - i już masz info co do stanu pierścieni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam paska b5 2005/ 1,6 i na 2,5 tys km zeszło mi prawie litr (750-1000ml). Silnik nie kopci, nie kapie od spodu. Zdiagnozowano wyciek z odmy, ale podobno zlikwidowanie tej usterki nie wpłynie znacząco na zmniejszenie poboru oleju. Autko kupiłem we wrześniu, naprawdę wydaje się zadbane, przebieg to 227000km. Znam też parametry z instrukcji (1l/1000km), ale chciałbym poznać Wasze opinie. Może ktoś się miał podobnie z tym silnikiem?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Hej. Mam paska b5 2005/ 1,6 i na 2,5 tys km zeszło mi prawie litr (750-1000ml). Silnik nie kopci, nie kapie od spodu. Zdiagnozowano wyciek z odmy, ale podobno zlikwidowanie tej usterki nie wpłynie znacząco na zmniejszenie poboru oleju. Autko kupiłem we wrześniu, naprawdę wydaje się zadbane, przebieg to 227000km. Znam też parametry z instrukcji (1l/1000km), ale chciałbym poznać Wasze opinie. Może ktoś się miał podobnie z tym silnikiem? Zapomniałem dodać, że zalany mam total 10w40, półsyntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej. Mam paska b5 2005/ 1,6 i na 2,5 tys km zeszło mi prawie litr (750-1000ml). Silnik nie kopci, nie kapie od spodu. Zdiagnozowano wyciek z odmy, ale podobno zlikwidowanie tej usterki nie wpłynie znacząco na zmniejszenie poboru oleju. Autko kupiłem we wrześniu, naprawdę wydaje się zadbane, przebieg to 227000km. Znam też parametry z instrukcji (1l/1000km), ale chciałbym poznać Wasze opinie. Może ktoś się miał podobnie z tym silnikiem?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Hej. Mam paska b5 2005/ 1,6 i na 2,5 tys km zeszło mi prawie litr (750-1000ml). Silnik nie kopci, nie kapie od spodu. Zdiagnozowano wyciek z odmy, ale podobno zlikwidowanie tej usterki nie wpłynie znacząco na zmniejszenie poboru oleju. Autko kupiłem we wrześniu, naprawdę wydaje się zadbane, przebieg to 227000km. Znam też parametry z instrukcji (1l/1000km), ale chciałbym poznać Wasze opinie. Może ktoś się miał podobnie z tym silnikiem? Zapomniałem dodać, że zalany mam total 10w40, półsyntetyk.

 

Bardzo często kończy się na wymianie pierścieni. Podjedz na dobry warsztat niech sprawdza sprezanie lub niech zrobią próbę olejowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli opuszczają nerwy...

PASSAT B5FL - 2002 - 1.6 74kw

Kupiony z Danii, jakiś niecały miesiąc temu. W kraju jestem pierwszym właścicielem.

BIERZE OLEJ JAK CHOLERA. Po zakupie po jakichś 100 km przejechanych od sprzedającego, zapala się kontrolka oleju - zatrzymałem się, zalałem na CPN i pojechałem. Po jakimś tygodniu - znów to samo - wtedy zacząłem się niepokoić.

 

W międzyczasie pojechałem na stację diagnostyczną do znajomego, żeby zrobić przegląd po zakupie co tam w nim siedzi. Od razu po wjechaniu na kanał - 3 facetów zaczęło kląć, że dymi na niebiesko i śmierdzi palonym olejem - PIERWSZY argument za moim niepokojem. Znajomy stwierdził, że może brać olej, że nic się nie zrobi i jeździć, sprawdzać poziom i tyle.

 

Postanowiłem jednak zmienić olej i filtr, bo grom wie kiedy kto tam co robił, nawet karteczki na silniku nie było. Pojechałem do mechanika, wymieniłem olej i filtr - wlali Mobil Super S 10W40. Mechanik powiedział, że silnik zawalony jak cholera - zakrętka od oleju brudna, bardzo zawalona nagarem - od spodu samochodu czyścili też myjką pod ciśnieniem - nie wiem po co i dlaczego, nic na ten temat nie mówili. PRZEBIEG PRZY WYMIANIE OLEJU: 219317 KM

 

Jeździłem, jeździłem, aż po 430 km od wymiany oleju - KONTROLKA. Zdenerwowany oczywiście od tej pory jestem, że masakra. Kupiłem Mobil SuperS 10W40, dolałem prawie litr, jakieś 0.850ml, i teraz poziom oleju na jakiejś 3/5 między MIN a MAX na bagnecie.

 

Już opuszczają siły, nie wiem czy wykorzystać prawo zwrotu auta do 2 miesięcy, czy go naprawiać. Może po tych objawach, ktoś stwierdzi CO MOŻE być przyczyną brania tak dużej ilości oleju?

Proszę o pomoc,

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czuję że bez remontu się nie obejdzie. Weryfikowałeś ten przebieg na 100%?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem czy wykorzystać prawo zwrotu auta do 2 miesięcy
Jeśli masz taką możliwość, zrób to.

Po za tym ten silnik (1.6) to nie najlepszy wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@elemenateur - przebieg weryfikowany, niby wszystko się zgadza.

@tomnik - możliwość mam, bo samochód kupiony od kuzyna który zajmuje się właśnie ściąganiem tych samochodów. No i co do silnika zgadzam się, jak na tą masę trochę za mało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście można by zastanawiać się nad zwrotem, ale ja równolegle poszukałbym przyczyny brania oleju.

Popatrz:


    silnik 1.6 jest bez turbiny, wiec główny winowajca brania oleju - odpada.


    jeśli przebieg jest autentyczny to do wymiany pierścieni w silniku jeszcze daleka droga. Kolejny winowajca brania oleju - odpada.


    piszesz, ze auto jest sprowadzone + kuzyn / znajomy + słaby silnik = coś mi sie wydaje, że Twoje fundusze są ograniczone. W tym przypadku pole manewru jest mocno ograniczone.

 

Oczywiście nie widzę Twojego auta wiec nie oczekuj "strzału w dziesiątkę". Być może problem jeży w pierdółce za kilka stów. Zmiana na Passata w 1.9TDI wcale nie musi okazać się wybawieniem ponieważ jeżli auto realnie przejechało 500 tys km. to koszta serwisu będą dużo, dużo większe niż teraz.

 

Oczywiście zrobić jak uważasz.

Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ją wykonać w takim układzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam Passata 1,6 w gazie, rok 1997. Problem z jakim borykam się od dłuższego czasu to dość duże ubytki oleju. Średnio ubywa mu jakieś 0,5l/1000km. Mechanik od początku twierdzi, że to uszczelka pod głowicą. Fachowcem nie jestem, wręcz przeciwnie, dlatego chciałbym poznać wasze zdanie. Jakieś pół roku temu zaczął stopniowo brać olej. Początkowo myślałem, że może gdzieś wycieka spod niego, ale pod paskiem sucho. Dodatkowo zaczął ubywać płyn cieczy chłodzącej. Tu usterką był pęknięty wąż, choć już nie potrafię określić który i gdzie. Na bagnecie bez masła, pod korkiem zaczęło się pojawiać ale 2 kursy po 50km i ustąpiło. Mechanik oglądał paska od spodu i stwierdził, że "podstawa filtra oleju jest walnięta". Obecnie po naprawie bierze olej jakby mniej ale nadal są to ilości jakich wcześniej nie ubywało. W zbiorniczku płynu chłodzącego trzyma stan, śladów oleju brak. Czy są jeszcze jakieś inne możliwości gdzie może ubywać oleju? Dodam, że często wokół korka wlewu oleju jest mokro, ale to chyba nie tędy by miały ubywać takie ilości... Proszę o wasze opinie.

Edytowane przez darsento

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obecnie po naprawie
Jakiej naprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej naprawie?

 

po naprawie tej podstawy filtra. początkowo myślałem, że to jest przyczyną ale wygląda na to, że nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat z pytaniem.

 

30.07.2016 miałem na miarce około dwa rzędy do max.

Dziś ( 27.08.2016 czyli około miesiąc ) jest to przedział między 3 a 4 rzędem na miarce licząc od max.

Czyli ubyło około 1 - 2 dwa rzędy tych kropeczek na miarce. Wiadomo pomiar jest raczej mało dokładny.

 

W tym czasie zrobiłem około 1200 km. Olej to Motul 5W40.

 

Czy to prawidłowe zużycie oleju jak na ten dystans, model auta, rocznik ?

Jeżdżę 90% w trasie z prędkością 100 - 120 jeżeli ma to jakieś znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@StreamHD

 

Mam ten sam silnik z wirusem i oleju nie musze dolewac ani kropli miedzy wymianami (co 8 tys mil.) Dotyczy to zarowno jazdy po miescie jak i dluzszych tras typu UK-PL, UK-FR i to w pelnym zaladunku ciagnac przyczepe ważąca okolo 600kg. Przebieg na chwile obecna blisko 160k mil. Zalewany zawsze pelnym syntetykiem 5w30 roznych producentow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok to wszystko mówi. Nie jest u mnie idealnie. Będę dalej obserwował zużycie oleju i jeżeli za miesiąc będzie znowu wyraźny ubytek to zajmę się tym.

 

EDIT: przebieg auta to 396 tyś KM.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz czy nie ma wyciekow gdzies pod spodem (najlepiej na kanale)

 

pozniej zobacz czy nie jest mokro w rurach wdechu (sprezarka- z dokladnym obejzeniem wejscia od odmy- przed i za coolerem)

 

jesli tam ok to zostaja uszczelniacze zaworow lub w najgorszym przypadku pierscionki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogło by się to do czegoś przyczynić to kiedyś miałem grubo dolany ponad miarę olej i zrobione na tym było około 300 KM.

Nie jestem w stanie powiedzieć czy wyciek był przed przedawkowaniem oleju czy po bo już nie pamiętam ale ciekło z chłodniczki oleju swego czasu.

Pełka uszczelka. Po wymianie uszczelki nie ma ani kropli pod autem już od prawie roku. Nie wiem czy to może mieć z czymś związek.

 

 

 

Niedawno zdejmowałem osłonę silnika i widziałem takie jedno potliwe miejsce. Jutro zrobię zdjęcie i wstawię. Być może coś tam jest na rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności