k_piotr99 Zgłoś #1 Napisano 5 Grudnia 2010 witam. na wstępie zaznacze że przeczytałem wiekszośc tematów na tym forum związanych z moim problemem lecz nadal nie znam do końca przyczyny. Otóż moj passek 1.8 RP z LPG juz w lecie zaczał nierówno palic na benzynie z rana, zaznaczam ze jak sie rozgrzał to chodził jak poszczółka (co wyklucza według mnie filtr paliwa), a na gazie nie miał problemow nawet rano. teraz podczas mrozów silnik na benzynie chodzi albo na 2 albo na 3 cylindry jak zimny i leci kupa białego dymu z rury jak sie rozgrzeje to chodzi dobrze.Na gazie chodzi dobrze wiec to wyklucza chyba wine kabli i świec zreszta sa one wymienione. paliwo mam zalane wraz z neutralizatorem wody wiec lodu w baku nie ma. po zapoznaniu sie z innymi takimi watkami obstawiam albo na sonde lambda albo na wtryski..chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #2 Napisano 5 Grudnia 2010 a kiedy wymieniałeś przewody i świece ? świece na gazie zużywają się dużo szybciej niż w aucie bez gazu. Sprawdz po kolei każdy przewód zdejmując go ze świecy i przykładając powoli do metalowej części silnika śrubki itp i oceń czy wszędzie przeskakuje tak samo mocno i często iskra będzie wiadomo co nieco ( jak by była na którymś zła iskra to podmień na chwile przewód tym sposobem dowiesz się czy przewody dobri i czy ewentualna zła iskra to wina przewodu czy gdzieś dalej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_piotr99 Zgłoś #3 Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) jak zzdejmowałem kabel ze świecy i zblizałem go do niej to iskra przeskakiwała na swiece i na blok tak samo z kazdego kabla iskra calkiem niezla. a nie sadzisz ze jakby to byla wina kabli to na gazie tez by palil na 3 cylindry?? a tym czasem na gazie wszystko sie uspokaja p.s. kable i świece zmieniałem w czerwcu.. świece NGK a kable niestety jakis Timen(bo tansze byly) Edytowane 5 Grudnia 2010 przez k_piotr99 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2010 czujnik temperatury płynu sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_piotr99 Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2010 nie nie sprawdzałem jeszcze nic...teraz postał godzine w ogrzewanym garazu i zapaliłem go chodzil w miare ok. czyli róznica temp na niego wpływa ---------- Post added at 11:11 ---------- Previous post was at 11:10 ---------- a jaki role odgrywa ten czujnik dokładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2010 Ten czujnik odgrywa kluczową rolę w procesie odpalania silnika Zmierz mu rezystencję i zapodaj wyniki na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_piotr99 Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2010 a w którym miejscu jest ten czujnik?niestety nie znam az tak dobrze budowy silnika.a jak ten pomiar wykonac? a juz wiem ktore to. ale u mnie sa dwa (niebieski i czarny) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2010 świece na gazie zużywają się dużo szybciej niż w aucie bez gazu. Bzdura, dobre świece przy sprawnym układzie zasilania gazem wytrzymają mnóstwo, niedawno wymieniałem w aucie żony po 2,5 roku użytkowania i prawie 40 tys. km i były jak nowe - ładnie wypalone czyste i suche, a kiedyś w benzyniaku ciągle miałem czarne. u mnie sa dwa (niebieski i czarny) w RP powinieneś mieć 3: 2 u góry (ja mam żółty i niebieski) i jeden pod spodem (u mnie czarny) od sterowania wtryskiem jest niebieski. Kup oryginał, bo żaden zamiennik nie będzie dobrze działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2010 ja mam 2 - czarny (daje sygnal na zegary) i niebieski (daje sygnal do sterownika silnika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_piotr99 Zgłoś #10 Napisano 5 Grudnia 2010 u mnie tez sa tylko dwa.niebieski ii czarny, czyli jak zły jest to komp daje zły skłąd mieszanki czy moze dawne paliwa zła...jak to jest>? ---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 12:37 ---------- odłączyłem niebieski czunik i zapalilem to samochod chodzil nierowno gdy go podlaczylem to chodzil mniej wiecej podobnie tylko obroty mu sie zwiekszyły. co zauwałem po wyjeciu go to ze plastkik niebieski krecis sie odzzielnie od tego miedzianego spodu...to juz znaczy ze jest zły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #11 Napisano 5 Grudnia 2010 podaj wartosci tego czujnika (jego opornosc w ohm) przy zimnym silniku i rozgrzanym. Przy okazji mozesz sprawdzic tes sonde. Tylko na rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_piotr99 Zgłoś #12 Napisano 5 Grudnia 2010 niestety nie mam czym tego w domu zmierzyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo1822 Zgłoś #13 Napisano 5 Grudnia 2010 Spróbuj zresetować komputer sterujący zasilaniem benzyny (ECU). Na 99% rozjechały się mapy benzyny i Ci zalewa silnik na PB. Spowodowane jest to nie do końca idealną emulacją sondy podczas jazdy na LPG. Poszukaj na forum tematów o tym problemie, ja u siebie wstawiłem przekaźnik do resetu, bo latem było OK, ale gdy się ochłodziło to rano mi zalewało silnik na Pb. Po resecie przez odłączenie klem problem powracał po kilku dniach więc wstawiłem sobie przekaźnik i mam spokój. Trochę to leczenie objawów nie przyczyny ale przynajmniej skuteczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_piotr99 Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2010 a moze miec cos z tym wspolnego pompa paliwa w baku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2010 Do pompy sie nie zapendzajmy bo to nie tanie rzeczy sa:) Najprawdopodobniej zalewa benzyna na zimnym silniku. Teraz to w sumie mozemy wrózyc z fusów nie majac danych np o rezystancji czyjnika tem dla ECU i np napiecia w jakim oscyluje sonda. A takie pytanie jak odpalasz na benzynie to wciskasz gaz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #16 Napisano 5 Grudnia 2010 Spróbuj zresetować komputer sterujący zasilaniem benzyny (ECU). Na 99% rozjechały się mapy benzyny i Ci zalewa silnik na PB. W tych silnikach dobrze jest przerobić zasilanie ecu ze stałego plusa na plus po stacyjce. Wtedy za każdym razem sterownik jest po resecie i zapala dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #17 Napisano 6 Grudnia 2010 Witam odłączyłem niebieski czunik i zapalilem to samochod chodzil nierowno gdy go podlaczylem to chodzil mniej wiecej podobnie tylko obroty mu sie zwiekszyły. co zauwałem po wyjeciu go to ze plastkik niebieski krecis sie odzzielnie od tego miedzianego spodu...to juz znaczy ze jest zły? Tak, to znaczy ze jest zły. Wymień go i jak nie pomoże to bedziemy szukać dalej. Jak już koledzy pisali ... tylko orginal Hella !! W tych silnikach dobrze jest przerobić zasilanie ecu ze stałego plusa na plus po stacyjce. Wtedy za każdym razem sterownik jest po resecie i zapala dobrze. pszemek - czyli ten sterownik nie ma jakiejś pamięci ? Tzn ze po resecie nie trzeba go "uczyć" ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #18 Napisano 6 Grudnia 2010 czyli ten sterownik nie ma jakiejś pamięci ? Tzn ze po resecie nie trzeba go "uczyć" ? U mnie było tak, że po resecie siadałeś i jechałeś. Przy podłączeniu fabrycznym, po jakimś czasie przy odpalaniu na benzynie lekko nierówno chodził. Po resecie zapalał pięknie, więc przerobiłem zasilanie ECU ze stałego na plus po stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #19 Napisano 6 Grudnia 2010 Pszemek, mógłbyś opisać dokładniej jak tego dokonać?? bo może bym u siebie przerobił.. Ciekawy pomysł.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 6 Grudnia 2010 W tych silnikach dobrze jest przerobić zasilanie ecu ze stałego plusa na plus po stacyjce. Wtedy za każdym razem sterownik jest po resecie i zapala dobrze. a co z silnikiem ABS?? też tak można?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach