Skocz do zawartości

Pablo1822

  • Liczba zawartości

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Pablo1822

  • Urodziny 26.03.1976

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lidzbark Warmiński

Samochód

  • Silnik
    B4 1.8 90KM (ABS)
  • Rok produkcji
    1994

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Spokojnie, jeśli nie było przekaźnika w gnieździe to obstawiam zaśniedziałe styki w gnieździe przekaźnika. Popsikaj tam jakimś sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. Może być także brak połączenia (jakaś przerwa) na kablu od komputera.
  2. Na forum jest dużo tematów przekaźnika od pompy paliwa. Poczytaj. Jest on sterowany plusem po stacyjce,a masa na cewkę przekaźnika jest podawana z komputera (ECU). Sprawdź w gnieździe przekaźnika którego sygnału brakuje. Zrobisz to zwykłym miernikiem elektronicznym. Możesz tymczasowo dorobić sobie ręczny włącznik (tak jakby styki się stykały) na kabelkach od nóżek przekaźnika, do czasu naprawy.
  3. Raczej pompa się zaciera, czyli masz ją do wymiany. Jest duży wybór w necie (oczywiście wymieniaj sam wkład nie całą pompę, będzie taniej). Np. taka: http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-vw-golf-iii-vento-polo-passat-caddy-i1377504636.html
  4. W ABS też tak można, wtedy nie potrzeba przekaźnika.
  5. Spróbuj zresetować komputer sterujący zasilaniem benzyny (ECU). Na 99% rozjechały się mapy benzyny i Ci zalewa silnik na PB. Spowodowane jest to nie do końca idealną emulacją sondy podczas jazdy na LPG. Poszukaj na forum tematów o tym problemie, ja u siebie wstawiłem przekaźnik do resetu, bo latem było OK, ale gdy się ochłodziło to rano mi zalewało silnik na Pb. Po resecie przez odłączenie klem problem powracał po kilku dniach więc wstawiłem sobie przekaźnik i mam spokój. Trochę to leczenie objawów nie przyczyny ale przynajmniej skuteczne.
  6. Moim zdaniem akumulator do wymiany. Dobry akumulator po 24h ładowania powinien mieć przynajmniej 12,5V, a spadek poniżej 12V po podłączeniu zupełnie go dyskwalifikuje. Ale podczas pracy silnika, napięcie powinien podawać altek więc z ładowaniem też coś nie tak.
  7. Czujnik temperatury też bym sprawdził. A pompa podaje paliwo, sprawdzałeś?
  8. Na tym zaworku są dwa wyjścia na wężyki podciśnieniowe. U mnie na jednym idzie wężyk do sterowania obiegiem wewnętrznym powietrza (klapą przy dmuchawie), a drugi jest zaślepiony. Sprawdź jeszcze gumowe kolanko, które łączy ten wężyk z zaworem do serwa z kolektorem dolotowym, często ze starości się rozszczelnia (przeciera, parcieje). Można to kupić za 10zł w sklepie, a jeśli jest nieszczelne to masz słabsze hamulce i silnik dostaje "lewe" powietrze. Zaznaczyłem tą część na czerwono:
  9. do luziki: Najprawdopodobniej masz wstawiony przez gaziarzy przekaźnik odcinający zasilanie wtrysku podczas pracy na gazie, sprawdź czy jest sprawny, ewentualnie pomiń go i zobacz czy chodzi na benzynie. do mlodymechanik: sterowanie przekaźnikiem pompy odbywa się tak że plus na cewkę przekaźnika idzie ze stacyjki (plus po zapłonie), a masa jest podawana z komputera. Po przekręceniu kluczyka na ok. 2s oraz stale po otrzymaniu z czujnika Halla sygnału o obracającym się silniku. Zdejmij obudowę z przekaźnika i przekręć zapłon (bez rozrusznika) zobacz czy na krótko się włącza przekaźnik, potem zakręć rozrusznikiem i zobacz czy znowu styki się zwierają. Opisz co się dzieje to będziemy dalej kombinować. Np. u mnie wypaliło się gniazdo przekaźnika i masa nie dochodziła.
  10. A jaki masz emulator sondy? Bo pewnie komputer od benzyny głupieje przez niewłaściwe odczyty z sondy na gazie. Poszukaj też o resecie ECU po wyłączeniu zapłonu (ja tak mam i nie mam już problemów z pracą na PB), wprawdzie to trochę chamskie rozwiązanie, ale skuteczne (wystarczy jeden przekaźnik).
  11. Właściwie to najczęściej regulację instalacji II generacji trzeba przeprowadzać za pomocą interfejsu (podpiętego komputera ze specjalnym programem), ale nie wiem czy w tym typie sterownika jest taka możliwość oraz czy znajdziesz gaziarza który będzie będzie dysponował odpowiednim kabelkiem i programem do Twojego sterownika LPG. Sterownik LPG do sterowania silniczkiem krokowym potrzebuje sygnału z sondy. A przy silniczku krokowym masz też śrubę regulacyjna?
  12. Emulacja "masa" to prawidłowa "emulacja" ustawiana w tym silniku (monowtrysk) na gazie (zalecana przez producenta instalacji LPG). Komputerek LPG zwiera sygnał sondy do masy, aby komputer od benzyny uważał ją za niesprawną i nie modyfikował map benzyny w związku z nieprawidłowym sygnałem z sondy podczas pracy na gazie. Tyle w teorii, w praktyce nie zawsze udaje się "oszukać" komputera od benzyny. Jeśli odpala Ci dobrze na benzynie i nie zalewa go rano gdy np. ruszasz spod domu na benzynie to możesz tak zostawić i nie przejmować się błędem bo mają go wszyscy jeżdżący na gazie z takim rodzajem emulacji.
  13. Ja bym obstawiał "lewe" powietrze w dolocie. Sprawdź podstawę wtrysku, oraz wężyki podciśnienia i odme do serwa hamulców.
  14. Też o tym myślałem, ale autem jeździ też żona i ona sobie nie poradzi z takim patentem, poza tym nie lubię jak mam coś zepsute w samochodzie. A ten przekaźnik raz działa raz nie. Sprawdzę jeszcze podłączenia masy i połączenia kabelków ECU-przekaźnik, masa, czujnik Halla, kostka stacyjki.
  15. Borykam się z problemem sterowania pompą paliwa w moim VW. Po włączeniu stacyjki nie załącza się pompa paliwa, gdy ją zepnę na krótko to odpala, a przekaźnik pompy włącza się dopiero po ok sekundzie od odpalenia silnika. Wiem że od ECU (pin 25) do przekaźnika (styk 85) idzie sterowanie masą z komputera (+ po stacyjce przekaźnik na 86 dostaje) i właśnie tej masy czasami brak (bo problem występuje 2-3 razy na tydzień). Wykluczam problemy z czujnikiem Halla bo na gazie odpala bez problemów. Nie wiem tylko jaki to kolor przewodu, może jest jakaś przerwa. Podejrzewam także słabe zasilanie + po stacyjce ECU (pin 23), ale też może ktoś podpowie jaki to kolor kabla?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności