adrianalex Zgłoś #61 Napisano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Kolego adrianalex, należy rozumieć żę w/w buczenie występuje tylko wtedy gdy samochód jest pod obciążeniem na biegu jałowym podczas gazowania buczenia nie ma ? Podczas gazowania na biegu jałowym trochę jest to słyszalne lecz dźwięk dopiero daje się we znaki na obciążonym silniku podczas jazdy. Osłony na silniku nie mam, a obudowa filtra powietrza zdaje się, że jest sztywno zamontowana. kolego polus położenie kierownicy nic nie zmienia czy to zmiana pasa czy też zakręty. Poduche jedną zmieniałem tą pod turbo lecz żądnej poprawy jedynie co to silnik nie lata jak na starej wyrobionej poduszce. Edytowane 15 Grudnia 2013 przez adrianalex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #62 Napisano 15 Grudnia 2013 A jak rolki napinacze i sprzęgło alternatora ??? GUT. ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianalex Zgłoś #63 Napisano 15 Grudnia 2013 Rozrząd zmieniałem całkiem niedawno i nic się nie zmieniło. Sprzęgło alternatora według mechanika bez zastrzeżeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #64 Napisano 15 Grudnia 2013 a jaką poduszkę zamontowałeś? Ja miałem problem z mega buczeniem. Przy 1400-1700rpm cały wydech drżał i buczał. Po złapaniu go ręką dźwięk ustawał. Wspawałem dodatkowy łącznik elastyczny 200x55 koło skrzyni i całe drgania wydechu ustały. Wieszaki wydechu mam nowe (bosal). Buczenie zmalało, ale nadal dokucza. Po nowym roku mam taki plan : - wywalić katalizator i wstawić downpipe - zmienić rurę między downpipe a resztą wydechu - zmienić tłumik środkowy na ori - zmienić tłumik końcowy na eberspacher Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #65 Napisano 17 Grudnia 2013 Podczas gazowania na biegu jałowym trochę jest to słyszalne lecz dźwięk dopiero daje się we znaki na obciążonym silniku podczas jazdy. Osłony na silniku nie mam, a obudowa filtra powietrza zdaje się, że jest sztywno zamontowana.kolego polus położenie kierownicy nic nie zmienia czy to zmiana pasa czy też zakręty. Poduche jedną zmieniałem tą pod turbo lecz żądnej poprawy jedynie co to silnik nie lata jak na starej wyrobionej poduszce. u mnie też jedna poducha była uszkodzona ale dopiero gdy wymieniłem obie na ori (ze szrotu ) buczenie ustało ,możę sprawdz jeszcze poduszkę która jest zamontowana z przodu pod chłodnicą , tam jest regulacja na silniku a poduszka powinna być centralnie na środku (możę podczas obciążenia się za mocno zapiera ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianalex Zgłoś #66 Napisano 17 Grudnia 2013 u mnie też jedna poducha była uszkodzona ale dopiero gdy wymieniłem obie na ori (ze szrotu ) buczenie ustało ,możę sprawdz jeszcze poduszkę która jest zamontowana z przodu pod chłodnicą , tam jest regulacja na silniku a poduszka powinna być centralnie na środku (możę podczas obciążenia się za mocno zapiera ) Chyba też będe musiał poszukać ori poduszek na szrocie i zobaczyćjaki będzie wynik. A co do tej poduszki pod chłodnicą jak będę miał chwilę czasu to sprawdzę. Bo jakoś specjalnie jej nie ustawiałem podczas wymiany jednej poduchy pod silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Foma6 Zgłoś #67 Napisano 14 Kwietnia 2014 mam taki problem _ostatnio kolega mi powiedział, że mi mój pass_t z 99 w tedeiku coś inaczej brzmi po odsłuchaniu przyznaję mu racje jakby takie równomierne buczenie niezbyt głośne może ktoś się już z takimi objawami spotkał_ dajcie odzew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgrajczak Zgłoś #68 Napisano 1 Grudnia 2014 Panowie, Mam problem z buczeniem w moim B5 AVB. Niskie, upierdliwe tony w pełnym zakresie obrotów. Liczyłem, że wymiana filtrów pomoże, niestety nic nie dała. Wydech sprawdzony przez dwóch tłumikarzy, stan idealny. Nowa poducha pod silnikiem (Corteco), szarpanie wyeliminowane, buczenie zostało. Na pewno dźwięk nie pochodzi od kół bo przy wrzuceniu luzu znika. Buczy na postoju na jałowym, przy obciążeniu staje się bardziej dokuczliwy. Załączam dwa nagrania: Pierwsze podczas jazdy, z wnętrza samochodu, dźwięk słychać przy przyspieszaniu. Drugie spod maski na postoju, basowy pomruk słyszalny od połowy filmiku, kiedy zbliżyłem tel w okolice filtra powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #69 Napisano 3 Grudnia 2014 U mnie w rezonans wpadały przednie, plastikowe nadkola szczególnie na niskich obrotach(takie niskie buczenie) a nawet reflektor wpadał w jakieś wibracje. Można dokładnie posprawdzać osprzęt może coś jest żle zamocowane i dźwięk się przenosi po karoserii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #70 Napisano 18 Grudnia 2014 Widzę że jak wielu innych i mnie dopadł problem z denerwującym buczeniem w pewnych momentach... Przerabiałem już wszystkie plastiki i tym podobne elementy pod maską i nic to nie dało U mnie problem pojawia się głównie pod obciążeniem przy przyśpieszaniu w pewnym zakresie obrotów i to najdziwniejsze podczas zatrzymywania tzn jeśli by mocniej zahamować tak ze przód lekko już nurkuje to do momętu odpuszczenia lub całkowitego zatrzymania coś buczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willi22 Zgłoś #71 Napisano 24 Grudnia 2014 Bardzo banalna sprawa może być z tym buczeniem choć nie koniecznie Sprawdźcie sobie mocowania pokrywy silnika, czy przypadkowo nie jest któreś oberwane i podczas pracy silnika może wydawać takie dziwne odgłosy Ja miałem takie objawy i okazało się że jedno mocowanie jest oberwane i cała obudowa się trzęsła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #72 Napisano 24 Grudnia 2014 u mnie buczało w określonym przedziale obrotów, powodował to wibrujący pasek klinowy, wibracja widoczna na odcinku alternator-pompa wspomagania. winna była rolka (sprzęgło) alternatora. po wymianie rolki cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgrajczak Zgłoś #73 Napisano 25 Grudnia 2014 Bardzo banalna sprawa może być z tym buczeniem choć nie koniecznie Sprawdźcie sobie mocowania pokrywy silnika, czy przypadkowo nie jest któreś oberwane i podczas pracy silnika może wydawać takie dziwne odgłosy Ja miałem takie objawy i okazało się że jedno mocowanie jest oberwane i cała obudowa się trzęsła. Mógłbyś dokładniej opisać te objawy? Mówiąc mocowanie masz na myśli te gumowe podkładki pod plastikową pokrywą silnika, czy pianki wygłuszające? U mnie obudowa się trzęsie (w przeciwieństwie do samego silnika, który na jałowym nie drga ani trochę), pianki pod spodem się poodklejały. Wymieniłem zużytą poduchę pod silnikiem, ale nie pomogło i wciąż walczę z buczeniem. W nowym roku czeka mnie wymiana rozrządu, zwrócę uwagę żeby mechanior spojrzał też na rolkę alternatora. Ostatnie oględziny wykazały, że do wymiany jest prawa poducha pod skrzynią, ale sam już nie wiem czy to może być przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willi22 Zgłoś #74 Napisano 25 Grudnia 2014 Pokrywa silnika ta plastikowa jest przymocowane w trzech miejscach. Popatrz czy może któraś jest oberwana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #75 Napisano 25 Grudnia 2014 żeby sprawdzić rolkę alt. nie trzeba mechanika, wystarczy maskę podnieść i spojrzeć na pasek wieloklinowy i napinacz paska. pasek powinien chodzic równo bez wibracji żadnych (odcinek między alt. a pompą) rąk nigdzie nie trzeba wkładać aby sprawdzić. mechanikom nie wierze i trzeba ich traktować z dystansem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #76 Napisano 26 Grudnia 2014 Chyba nie bardzo wiesz jak sie sprawdza sprzęgło alternatora. Bo to co podałeś to można jedynie stwierdzić czy pasek nie skacze i nic wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
333michasz333 Zgłoś #77 Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) ale pasek bedzie skakał wlasnie od tego, no tak mozna jeszcze zdjac pasek i wtedy sprawdzic rolke blokujac wirnik i krecic rolka, w jedna strone kreci w druga blokuje Edytowane 27 Grudnia 2014 przez 333michasz333 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #78 Napisano 28 Grudnia 2014 zdjac pasek i wtedy sprawdzic rolke blokujac wirnik i krecic rolka, w jedna strone kreci w druga blokuje I to jest dobra porada :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #79 Napisano 20 Stycznia 2015 Czy taka plecionka kwalifikuje się do wymiany ??. Kiedyś było cicho. Po wymianie poduszek buczy. Obstawiałem że to poduszki Febiego buczą bo nie są oryginalne. Ale doczytałem że plecionka też może robić kipisz. Zrobiło się sztywniej i plecionka może nie daje rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #80 Napisano 22 Stycznia 2015 Czy taka plecionka kwalifikuje się do wymiany ??. Kiedyś było cicho. Po wymianie poduszek buczy. Obstawiałem że to poduszki Febiego buczą bo nie są oryginalne. Ale doczytałem że plecionka też może robić kipisz. Zrobiło się sztywniej i plecionka może nie daje rady. [ATTACH=CONFIG]127456[/ATTACH] O, sam jestem ciekawy co koledzy powiedzą bo mam w podobnym stanie plecionke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach