Phil Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2010 (edytowane) Witam. Czasami w mym B4 zacina się stacyjka. Po wsadzeniu kluczyka nie da rady przekręcić kluczyka. Trzeba kilka/kilkanaście razy wyciągać i wsadzać kluczyk w końcu się przekręci. Problem pojawia się raz na tydzień, ale jak się pojawi to wnerwia Da radę coś z tym zrobić? Ten "wkład" stacyjki można wymienić? Duży koszt? Dodam, że mam immobilizer. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Edytowane 26 Listopada 2010 przez Phil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2010 A jak się zatnie to próbowałeś poruszać kierownicą? W maluchu działał taki patent, a ostatnio zaciął mi się kluczyk w nowym kangurze i też działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2010 Tak mozna wymienic ta kostke. Ceny to od 7zł do 100zł (takie ceny juz krążyły po forum) Ja dałem 55 za oryginalna VW i jestem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2010 A jak się zatnie to próbowałeś poruszać kierownicą? Tak, ale to nic nie daje. Tak mozna wymienic ta kostke. Ceny to od 7zł do 100zł (takie ceny juz krążyły po forum) Ja dałem 55 za oryginalna VW i jestem zadowolony. A montowałeś może sam? Dużo roboty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2010 a próbowałeś psiknąć do stacyjki środkiem WD40 przesmaruje i po zabiegu stacyjka przestanie się zacinać. Ja ostatnio taki zabieg przeprowadziłem i poprawa ogromna. ---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 20:19 ---------- zapomniałem że nie ma to wpływu na immobilizer, ponieważ pierścień odczytujący transponder klucza jest nakładany na stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) Tak sam. Roboty jest moze z pół godz to tak chyba maksymalnie. Odkrecasz kierownice odkrecasz osłony plastikowe, odkrecasz manetki od swiatel i wycieraczek (odpinasz wszystkie kable) i teraz powinienes zobaczyc stacyjke. Sa dwie szkoły które mówia tak. Pierwsza to taka gdy mamy sciagacz (ewentualnie młotek i przecinak:) )i sciagamy wieloklin który blokuje wyciagniecie całej stacyjki. Druga szkoła to rozkrecamy krzyzak przy podłodze (nad pedałami ) i wyciagamy cała kolumne i wtedy mamy dosjcie do śruby mocujacej kostke Edytowane 26 Listopada 2010 przez vip87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2010 Nie sądzę, żeby WD40 tutaj pomogło. Po prostu muszę się rozejrzeć za nową kostką. Wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 27 Listopada 2010 Kup ori, inaczej temat prędzej czy później powróci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #9 Napisano 27 Listopada 2010 Tak zrobię. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Harob Zgłoś #10 Napisano 2 Marca 2011 Witam Mam podobny problem z zacinającą się stacyjką jednak problem występuje tylko na zablokowanej kierownicy. Nie da się przekręcić i tyle, dopiero przytrzymanie kierownicy na blokadzie i skręcenie jej w prawo powoduje, że kluczyk da się przekręcić choć nie zawsze za pierwszym razem, trzeba nim proche pokręcić w różne strony. Gdy kierownica nie jest zablokowana nie ma najmniejszych problemów, staram się jej nie blokować na postoju jednak mojej żonie nie zawsze to wychodzi i postanowiłem coś z tym zrobić. Przestudiowałem wszystkie tematy związane ze stacyjką, wiem jak się do niej dobrać, jak wymienić wkład czy kostkę ale moje pytanie brzmi: Czy to będzie wkład czy kostka do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #11 Napisano 2 Marca 2011 To jest raczej normalne, że stacyjka blokuje, gdy kierownica jest zablokowana, przynajmniej u mnie też tak jest. Ale bardzo rzadko mi się zdarza, żeby włączyła się blokada kierownicy. Po prostu trzeba unikać kręcenia kierownicą po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #12 Napisano 2 Marca 2011 u mnie były problemy z zacinającą się stacyjką wkładałem kluczyk i koniec nic dalej nie szło. Nakarmiłem ją wd40 porządnie i jak ręką odjął problemu już pół roku nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #13 Napisano 3 Marca 2011 a próbowałeś psiknąć do stacyjki środkiem WD40 przesmaruje i po zabiegu stacyjka przestanie się zacinać. Ja ostatnio taki zabieg przeprowadziłem i poprawa ogromna. Nie smaruj stacyjki preparatem WD-40! WD-40 wypłucze smar fabryczny i będzie jeszcze gorzej. Może nawet być tak, że po przesmarowaniu WD-40 w ogóle nie przekręcisz stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #14 Napisano 3 Marca 2011 potwierdzam to co pisze kol. wyzej - ja też posmarowałem stacyjkę w skrajnym przypadku - stacyjka przestałą wyskakiwać do przodu przy wyjmowaniu klucza więc nie rozłączało styku "akcesoria" pomogło dopiero wypłukanie stacyjki praktycznie do suchości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszoo86 Zgłoś #15 Napisano 25 Maja 2011 Jak masz regulowaną kierownice to ustaw w innym miejscu mi to pomogło a miałem taki sam objaw:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach