Skocz do zawartości
Phil

Zacinająca się stacyjka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czasami w mym B4 zacina się stacyjka. Po wsadzeniu kluczyka nie da rady przekręcić kluczyka. Trzeba kilka/kilkanaście razy wyciągać i wsadzać kluczyk w końcu się przekręci.

Problem pojawia się raz na tydzień, ale jak się pojawi to wnerwia :taksobie

Da radę coś z tym zrobić? Ten "wkład" stacyjki można wymienić? Duży koszt?

Dodam, że mam immobilizer.

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.

Edytowane przez Phil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak się zatnie to próbowałeś poruszać kierownicą?

W maluchu działał taki patent, a ostatnio zaciął mi się kluczyk w nowym kangurze i też działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mozna wymienic ta kostke. Ceny to od 7zł do 100zł (takie ceny juz krążyły po forum) Ja dałem 55 za oryginalna VW i jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak się zatnie to próbowałeś poruszać kierownicą?

 

Tak, ale to nic nie daje.

 

Tak mozna wymienic ta kostke. Ceny to od 7zł do 100zł (takie ceny juz krążyły po forum) Ja dałem 55 za oryginalna VW i jestem zadowolony.

 

A montowałeś może sam? Dużo roboty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a próbowałeś psiknąć do stacyjki środkiem WD40 przesmaruje i po zabiegu stacyjka przestanie się zacinać. Ja ostatnio taki zabieg przeprowadziłem i poprawa ogromna.

 

---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

 

zapomniałem że nie ma to wpływu na immobilizer, ponieważ pierścień odczytujący transponder klucza jest nakładany na stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sam. Roboty jest moze z pół godz to tak chyba maksymalnie. Odkrecasz kierownice odkrecasz osłony plastikowe, odkrecasz manetki od swiatel i wycieraczek (odpinasz wszystkie kable) i teraz powinienes zobaczyc stacyjke. Sa dwie szkoły które mówia tak. Pierwsza to taka gdy mamy sciagacz (ewentualnie młotek i przecinak:) )i sciagamy wieloklin który blokuje wyciagniecie całej stacyjki. Druga szkoła to rozkrecamy krzyzak przy podłodze (nad pedałami :) ) i wyciagamy cała kolumne i wtedy mamy dosjcie do śruby mocujacej kostke

Edytowane przez vip87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby WD40 tutaj pomogło. Po prostu muszę się rozejrzeć za nową kostką.

Wielkie dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam podobny problem z zacinającą się stacyjką jednak problem występuje tylko na zablokowanej kierownicy. Nie da się przekręcić i tyle, dopiero przytrzymanie kierownicy na blokadzie i skręcenie jej w prawo powoduje, że kluczyk da się przekręcić choć nie zawsze za pierwszym razem, trzeba nim proche pokręcić w różne strony. Gdy kierownica nie jest zablokowana nie ma najmniejszych problemów, staram się jej nie blokować na postoju jednak mojej żonie nie zawsze to wychodzi i postanowiłem coś z tym zrobić. Przestudiowałem wszystkie tematy związane ze stacyjką, wiem jak się do niej dobrać, jak wymienić wkład czy kostkę ale moje pytanie brzmi: Czy to będzie wkład czy kostka do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej normalne, że stacyjka blokuje, gdy kierownica jest zablokowana, przynajmniej u mnie też tak jest. Ale bardzo rzadko mi się zdarza, żeby włączyła się blokada kierownicy. Po prostu trzeba unikać kręcenia kierownicą po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie były problemy z zacinającą się stacyjką wkładałem kluczyk i koniec nic dalej nie szło. Nakarmiłem ją wd40 porządnie i jak ręką odjął problemu już pół roku nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a próbowałeś psiknąć do stacyjki środkiem WD40 przesmaruje i po zabiegu stacyjka przestanie się zacinać. Ja ostatnio taki zabieg przeprowadziłem i poprawa ogromna.

 

Nie smaruj stacyjki preparatem WD-40!

WD-40 wypłucze smar fabryczny i będzie jeszcze gorzej. Może nawet być tak, że po przesmarowaniu WD-40 w ogóle nie przekręcisz stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam to co pisze kol. wyzej - ja też posmarowałem stacyjkę

w skrajnym przypadku - stacyjka przestałą wyskakiwać do przodu przy wyjmowaniu klucza więc nie rozłączało styku "akcesoria"

pomogło dopiero wypłukanie stacyjki praktycznie do suchości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz regulowaną kierownice to ustaw w innym miejscu mi to pomogło a miałem taki sam objaw:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności