Chemik211 Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2010 Witam czy do passka b3 2,0 2e podejdzie podgrzewacz od 1,9tdi na głowicę zamiast króćca ?? http://allegro.pl/item1308891496.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2010 króciec powinien pasować, ale czym to wysterujesz?? normalnie steruje nim komputer silnika w zależności od temperatury i obciążenia alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robol Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2010 no właśnie ECU daje sygnał na świece i przy min.5stopniach świece grzeją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2010 W B3 2.0 115KM (2E) też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2010 króciec powinien pasować, ale czym to wysterujesz?? Można by zrobić układ układ elektroniczny działający na zasadzie termostatu. Tylko trzeba by pomyśleć nad czujnikiem temperatury. Myślę, że można by wykorzystać ten który steruje wskaźnikiem na desce, ew. wkręcić w któreś kolanko czujnik temperatury od reduktora LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #6 Napisano 23 Listopada 2010 Przydała by się jeszcze jakaś pompka elek. żeby wymusić obieg w silniku. Ciekawy pomysl z tym dogrzewaniem wody:) Chociaż wydaje mi się ze założenie Webasta jest o niebo lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2010 Chociaż wydaje mi się ze założenie Webasta jest o niebo lepsze. i droższe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 23 Listopada 2010 Przydała by się jeszcze jakaś pompka elek. żeby wymusić obieg w silniku. Nie jest potrzebna pompka bo to jest tylko dogrzewanie i działa jedynie na pracującym silniku. Nie nagrzejesz tym silnika tak jak webastem, bo te świece biorą tyle prądu, że nie uruchomił byś silnika z powodu wyczerpania akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #9 Napisano 23 Listopada 2010 Nie jest potrzebna pompka bo to jest tylko dogrzewanie i działa jedynie na pracującym silniku. Nie nagrzejesz tym silnika tak jak webastem, bo te świece biorą tyle prądu, że nie uruchomił byś silnika z powodu wyczerpania akumulatora. Dokładnie tak jest. Webasto to 5kW mocy grzewczej. Ale dodatkową pompkę obiegu można zainstalować, żeby po wyłączeniu silnika wykorzystać ciepło zawarte w płynie chłodniczym. Tak jak mają np. merce (przycisk REST na sterowniku klimy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2010 Nie jest potrzebna pompka bo to jest tylko dogrzewanie i działa jedynie na pracującym silniku. Nie nagrzejesz tym silnika tak jak webastem, bo te świece biorą tyle prądu, że nie uruchomił byś silnika z powodu wyczerpania akumulatora. Ja myslalem ze to cus ma nagrzewac silnik przed przyjsciem do samochodu zeby moc odpalac juz zagrzany silnik. Dzieki przemek za wyklarowanie jak to działa Ale i tak uważam ze lepiej zaoszczędzić troszkę grosza i założyć Webasto. Tez mnie czeka taka operacja ale to dopiero w przyszłym roku w lecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 23 Listopada 2010 Ale dodatkową pompkę obiegu można zainstalować, żeby po wyłączeniu silnika wykorzystać ciepło zawarte w płynie chłodniczym. Tak jak mają np. merce (przycisk REST na sterowniku klimy). U mnie w BMW też tak jest bardzo fajna funkcja, ale to jednak nie to co webasto Ja myslalem ze to cus ma nagrzewac silnik przed przyjsciem do samochodu zeby moc odpalac juz zagrzany silnik. Dzieki przemek za wyklarowanie jak to działa Spoko Są takie grzałki do silnika (popularne zwłaszcza w Skandynawii), ale zasilane 230V z sieci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2010 Co do wysterowania tego nie ma problemu, a ta grzałka ma jedynie służyć temu żeby silnik szybciej się nagrzewał bo mam gaz LandiRenzo sekwence i nie da się ustawić mniejszej temperatury przełączania jak 40stopni , są termostaty na allegro do tego typu urządzeń, więc skoro twierdzicie że pasują to kupuję i będę zdawał relacje jak działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2010 A jakie tam są świece ? Takie typowe jak w 1Z? Jeśli tak to jedna świeca to koło 10A czyli 10A*14V= 140Watt. Można by zrobić prostą instalacje z przekaźnikiem i włącznikiem manualnym. Poranki i wieczory są zimne, a takie coś przyspieszało by nagrzewanie sie silnika a co za tym idzie szybciej ciepło było by w aucie. Pomkpa nie jest potrzebna, bo obieg wymusza pompa wody. Czy może się myle i taka jedna świeca nie będzie w stanie efektownie przyspieszyć nagrzewania się silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2010 Czy może się myle i taka jedna świeca nie będzie w stanie efektownie przyspieszyć nagrzewania się silnika tam są trzy świece, do nagrzewania silnika to tak kiepsko się nadaje bo kruciec ten umieszczony jest na wyjściu z silnika do nagrzewnicy i ma on chyba na celu szybsze ogrzanie wnętrza auta a nie silnika. Chociaż wydaje mi się że dało by go radę zamontować na powrocie z nagrzewnicy ale pewny nie jestem. Można by się wtedy pokusić o zrobienie zewnętrznej złączki i zrobić wejście na zasilacz i w duże mrozy podłączać normalnie do sieci, tylko nie wiem jak aku zareaguje na takie podpinanie do zasilacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2010 Ale jak nie wymusisz obiegu to na postoju niewiele to da chyba. W benzynach była dodatkowa pompka elektryczna do płynu, wtedy możnaby to połączyć w jakiś system:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #16 Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) 3 świece to kupe prądu ~400W, plus światła , itp. i braknie ładowania, choć z drugiej strony alternator 70A daje ponad 900W. I czy taka jedna świeca- dwie świece (na więcej bym się nie zdecydował) dadza dobry efekt. Na aukcji http://allegro.pl/item1308891496.html wygląda na to że świece są schowane w tym krućcu co wydaje mi się pogarsza przykazywanie ciepła. Ciekawe ile taka świeca może grzać żeby się nie spaliła. Płyn będzie ją napewno chłodził w jakimś stopniu (świeca ma pewnie z 200st jak się nagrzeje a płyn np od -20 do +50st a może nawet więcej), takie nagrzewanie może trwać nawet z 20 minut. Jak się tak zastanowić to najefektywniej było by grzać chłodniczke olejową, bo wtedy grzałby sie i olej i płyn chłodzący. Edytowane 26 Listopada 2010 przez spiczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #17 Napisano 26 Listopada 2010 stopniu (świeca ma pewnie z 200st jak się nagrzeje a płyn np od -20 do +50st a może nawet więcej), takie nagrzewanie może Nie wiem czy wiesz ale taki układ jest seryjnie w Twoim samochodzie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #18 Napisano 26 Listopada 2010 Nie wiem czy wiesz ale taki układ jest seryjnie w Twoim samochodzie wiem że jest dogrzewanie świec żarowych w silniku, ale z tego co się orientuje to działa on tylko przez 3 min po odpaleniu, lub do 60st temp płynu. Jednak w silniku jest inaczej bo tak sie szybko robi ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tom69 Zgłoś #19 Napisano 26 Listopada 2010 No nie do końca: * silnik pracuje od minimum 10 s * temperatura płynu chłodzącego poniżej 70° * temperatura zewnętrzna poniżej 5° * obroty silnika powyżej 800 * obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece. Steruje tym komputer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #20 Napisano 26 Listopada 2010 No nie do końca:* silnik pracuje od minimum 10 s * temperatura płynu chłodzącego poniżej 70° * temperatura zewnętrzna poniżej 5° * obroty silnika powyżej 800 * obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece. Steruje tym komputer. ok. Tylko jedna różnica. Ja nie mam podgrzewania zamontowanego i zastanawiam się nad założeniem czegoś takiego własnej produkcji. TO co jednen post wyżej napisałem dotyczyło świec żarowych podgrzewających kolektor powietrzny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach