tomno Zgłoś #101 Napisano 27 Lipca 2019 Witam, podepnę się pod temat. Jakiś tydzień temu podczas jazdy usłyszałem dziwne huczenie czy też buczenie dochodzące z przodu samochodu. Zaczynało się przy prędkości ok. 60 km/h i dźwięk przyspiesza w rytm prędkości. Auto poszło do mechanika ale ten stwierdził że podczas jazdy nic nie słyszał, auto było na stacji, sprawdzali wszystko, szarpali itp. i nic. Mechanik powiedział że nic nie stwierdzili i żeby jeździć. Przez jakieś 2 dni był spokój, ale podczas jazdy na wakacje dźwięk powrócił, jechałem kilkadziesiąt km i ustało. Powrót z wakacji (450 km) bez uwag. Wczoraj wsiadam i znów to samo. Podniosłem na lewarku i podczas obracania kołem słychać w jednym miejscu szuranie i jest opór, czy to może być przyczyną? to znaczy tarcze i klocki do wymiany? (mechanik twierdzi że są jeszcze ok.) Ja stawiałem na łożysko koła ale też moją teorię obalono, że niby szarpali itd. nagrałem filmik, ja słyszę to wyraźnie, może to przez te upały teraz? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam, 20190719_172213.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkmen21 Zgłoś #102 Napisano 8 Listopada 2019 (edytowane) Witam. Pacjent: Passat b6 2010r. 2.0TDI Variant, na oryginalnym zawieszeniu, koła zwykłe alu 16". Żadnych modyfikacji. Puknięcia a'la aluminium pochodzące z okolic chyba przodu raz jakby z lewej prawej albo środka( czasem jakby z tyłu) , ciężko ustalić, z zewnątrz nie słyszalne. Wrażenie jakby coś było luźne w odgłosach. Na kierownicy i pedałach nie czuć kompletnie nic Występowanie: - ruszanie z jedynki- jedno pojedyncze puk -redukcja - jeden puk ( tylko przy prędkościach poniżej 50km/h) Na nierównościach jadąc do przodu i tyłu zero pukania, nawet na największych dziurach Wymieniłem łączniki bo jeden był walnięty i wydawało mi się że ucichło le na drugi dzień znów to samo Byłem na stacje diagnostycznej,koleś przeleciał całe zawieszenie przód i tył i powiedział że wszytko w idealnym porządku, Mnie już przyprawia to o szewską pasję Czytałem w innym temacie, że tuleje wahacza, na przeglądzie kolo przejrzał je dokładnie, ja wsadzałem osobiście tam brechę i wydaja się być normalnie sprawne Podejrzewałem też poduchy zawieszenia silnika, ale podczas odpalania czy gaszenia silnika nie telepie samochodem i wtedy też nie ma żadnych puków na drodze jadąc 40km/h robiłem test szybkich ruchów lewa prawa żeby go lekko pobujać i też cisza Edytowane 8 Listopada 2019 przez darkmen21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Swave17 Zgłoś #103 Napisano 9 Listopada 2019 Witam. Passat kombi b7, myślę że miałem to samo, również byłem w warsztacie mechanicy przejrzeli całe zawieszenie, itd. Stwierdzili że sobie coś sobie ubzdurałem... Dopiero jak złapałem przednie koło (u mnie akurat lewe) z przodu i tyłu i zacząłem je mocno szarpać przód tył - bez podnoszenia auta na żadnym podnośniku... I wtedy lekko było słychać ciche puknięcie, no i właśnie była to tuleja wahacza. Dla pewności poprosiłem drugą osobę która szarpała kołem, a ja ręką chwyciłem tuleję i ewidentnie było czuć że coś tam puka... Pamiętajmy że ani szarpaki, ani mechanicy nic nie wykryli, a jednak tuleja była walnięta, wizualnie wyglądała dobrze. Po wymianie całkowita cisza, jak ręką odjął. Wymieniłem od razu również prawą stronę dla spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzien Zgłoś #104 Napisano 9 Listopada 2019 U mnie bylo to samo nikt tego nie mógł zdiagnozować wymieniłem tuleje i się uspokoiło, a było identycznie jedno pęknięcie przy ruszaniu albo przy ostrym hamowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkmen21 Zgłoś #105 Napisano 12 Listopada 2019 W dniu 9.11.2019 o 12:25, Swave17 napisał: Dopiero jak złapałem przednie koło (u mnie akurat lewe) z przodu i tyłu i zacząłem je mocno szarpać przód tył - bez podnoszenia auta na żadnym podnośniku... I wtedy lekko było słychać ciche puknięcie, no i właśnie była to tuleja wahacza. Bez podnośnika szarpałeś kołem i to wychwyciłeś?? ? nieźle, a tak swoją drogą to była ta tuleja wsadzana na trzpień wahacza?? i drugie pytanie wymienialiście to sami czy wartszat? Też szarpałem za relingi auto na boki bez lewarków i cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Swave17 Zgłoś #106 Napisano 12 Listopada 2019 Tak bez podnośnika, a dokładniej to wystarczy żebyś tak złapał koło abyś miał możliwość ruszyć nim przód-tył np. Obie dłonie na godz. 10 i pchnąć mocno i szybko ( takie szarpniecie ) do tyłu. I podobnie w kierunku jazdy na przód dłonie na godz. 2 i bez problemu wyczujesz. Wymieniłem w warsztacie, chyba 60 zł za str. Jakieś dwa lata temu. Tuleja wahacza przedniego "tylna" ja kupiłem Lemforder. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kondziu92 Zgłoś #107 Napisano 18 Listopada 2019 Tak samo mi robilo, po wizycie u mechanika okazalo sie ze peknieta sprezyna przy mocowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #108 Napisano 21 Listopada 2019 Witajcie, od dłuższego czasu borykam się z szarpnięciem przy zmianie biegu z 1 na 2 i ze stukami spod spodu gdy ujmuje lub dodaje gazu na biegu, im niższy bieg tym gorzej szarpie autem i gorzej stuka. O dziwo przyśpieszając nie mam żadnych wibracji i nawet jechałem autem 200 km/h i nic nie biło. Mogę wrzucić nawet 5 bieg przy 60 km/h i płynnie przyśpieszyć bez żadnych wibracji i trzęsień ( żeby ktoś nie pomyślał nie jeżdżę tak na codzień tylko dla testu by sprawdzić dwumas ). Według mechanika to skrzynia biegów, ale nie jestem pewien czy na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChymeK Zgłoś #109 Napisano 16 Sierpnia 2020 Witam serdecznie . Tez słysze dziwne pukanie ,cykanie z silnika od strony kierowcy . Na wolnych obrotach tego nie słychać ale gdy ruszam to wtedy słychać cyk cyk cyk cyk cyk . Im większa prędkość tym jest mniej slyszalne. Gdy odpuszczę gaz a auto jedzie np 50 km na godz to nic nie slychać . Jedynie przy przyspieszaniu. Zaobserwowałem też że wzrosło spalanie (1) początkowe. Proszę o poradę , pomoc gdzie szukać przyczyny . Sprawdzałem już cały zawias z przodu i nic nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach