Jump to content
kruszynek

stuki podczas jazdy

Recommended Posts

Guest motocyklista

trzeba zdjąć koło i osłonę nadkola.dopiero widać co się tam dzieje. w takim razie przy badaniu amotyzatorów powinno tłuc niemiłosiernie

 

---------- Post added at 16:24 ---------- Previous post was at 16:17 ----------

 

przyczyna czasem może być banalna. trzeba dokładnie obejrzeć wszystko. kiedyś wysunęła się gumowa poduszka na stabilizatorze i tłukło aż strach ! tyle, że w VW LT46

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje troche temat

 

Od dłuższego czasu borykam się z problemem - jazda na wprost , ostro gaz biegi 3-4 stukanie z przodu i takie samo przy łukach w prawo -nie skręcaniu w prawo ale na łukach przy przyspieszaniu. Końcówki ok, przeguby ok.wewnętrzne i zewnętrzne ,łapy mocowania silnika i skrzyni ok.,żaden mechanik nie wie co to jest , spotkałem się z opinią że tak ma być.

 

Jakieś sugestie? auto jak w opisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moge bliżej które śruby to może sam dojdę mam już dośc jeżdżenia po mechanikach i wysłuchiwania że się czepiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

na wysokości sanek/podłuznic,

 

mój mechanik to jak pojechałem i powiedziałem ze mi coś tak stuka, to wszedł odrazu pod samochód, przykręcił i kazał sobie jechać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam w zasadzie od poczatku jak kupilem auto czyli okolo 3 lat taki problem. Przy jezdzie po dosc duzych nierownosciach jak auto sie buja, wtedy wystepuja takie pukanie, nie meteliczne, zarowno z prawej jak i lewej strony. Wydobywa sie to z jakby z okolic mac-persona. Czasami np nie slychac tego przez miesiac a czasmi codziennie na wiekszych nierownosciach to slychac. Musi byc dosc duza nierownosc, dluga dziura aby autem zabujalo.

Wyminilem tuleje wahacza, te przednie, lozysko mac-persona wraz z poduszka i caly czas jest to samo.

Czy mozliwe ze jest to wina tych oslon na amortyzatorze? Tu pytanie, Jak podniesiecie auto na lewarku to ta oslona tez sie podnosi tak ze widac amortyzator czy lezy na dole?

Edited by rainman777
Przeniesiony reg 2.1.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknij na gumy drążka stabilizacyjnego,dziś oglądalem u siebie :wmorde ,ale jak to rozebrać to nie mam pojęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zerknij na gumy drążka stabilizacyjnego,dziś oglądalem u siebie :wmorde ,ale jak to rozebrać to nie mam pojęcia.

 

Ogladalem u siebie. Wygladaja ok. Wymienialem tez laczniki stabilizatora i nie zauwazylem aby cos bylo z nimi nie tak. Ale moze to byc to.

 

Co jeszcze zauwazylem. To jak opuszczam auto z lewarka to strzelaja sprezyny. Taki trzask dochodzi od nich.

Edited by kameleon7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pękła któraś sprężyna w podstawie amortyzatora ,albo mechaniki Ci ją źle ustawili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może pękła któraś sprężyna w podstawie amortyzatora ,albo mechaniki Ci ją źle ustawili.

 

Sprezyny sa ok. Tydzien temu wymienialem lozyska i poduszke mac-persona. Robilem to sam wiec wiem ze jest ok. Te sprezyny juz tak od samego kupna maja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

U mnie zaczęło stukać cyklicznie dwa dni temu, przy prędkości 40-70 km/h. Dzisiaj patrzę na opnę od stony pasażera a tam siedzi w oponie taki kawałek metalu (blaszka) wbił się w bierznik, wyciągnołem delikatnie i cisza. Powietrze z opony nie zeszło i jest OK. A juz myślałem że to coś poważnieszego, bo naprawdę czuć było na pedałach i kierownicy. Sprawdździe dobrze opony za nim coś rozbierze mechanik..

 

witam. Mam bardzo podobna dolegliwosc. Z tym ze w opony nic sie nie wbilo :( Dziwne wibracje nastepuja miedzy 60-80km/h. Ale gdy jade szybciej na najwyzszym biegu rowniez czuje te wibracje cykliczne. Szukam na forum podobnego przypadku ale nic konkretnego nie znalazlem. Do glowy przychodzi mi jedynie dwumasa. Ale nie mam zadnych innych dolegliwosci ktore mogly by wskazywac na dwumase. Bede wdzieczny za jakas porade. Samochod do Passat 2005 1.9tdi 105hp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Apropo stuków, mam podobne objawy z tym, że przy jeździe po trasie przez pierwsze kilkanaście minut jest ok a później:

przy dodawaniu gazu stuki, przy prędkości 60-90 km/h trochę trzęsie autem przy dodawaniu gazu. Wszystko wskazuje na przeguby według Waszych opisów, ale mnie właśnie najbardziej zastanawia dlaczego przez pierwsze 20 minut jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego niestety obawiam się ze to dwu masa. Nie jestem wielkim znawca ale obecnie borykam się z bardzo podobnymi problemami i wszystko sprowadza mi się do dwu masy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem ostatnio na standardowym przegladzie i wlasnie po opisaniu mechanikowi tych objawow i ogledzinach powiedzial ze półoś jest lekko wygięta i przegub luźny, no i właśnie dwumasa, ale co do tego nie byl pewien.

 

wiec chyba zaczne od polosi a jak problemy nie ustapia to bede szukal dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegub to nie taka droga sprawa, mozesz tym sie zajac. Jesli problem nie ustapi to w takim razie bedzie dwumasa... U mnie z kolei drgania sa delikatne ale na kierownicy wyczuwalne. Problem w tym ze robie czesto dosc dluga trase i nie wiem czy wybierac sie paskiem czy lepiej sobie odpuscic ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

Mam w zasadzie od poczatku jak kupilem auto czyli okolo 3 lat taki problem. Przy jezdzie po dosc duzych nierownosciach jak auto sie buja, wtedy wystepuja takie pukanie, nie meteliczne, zarowno z prawej jak i lewej strony. Wydobywa sie to z jakby z okolic mac-persona. Czasami np nie slychac tego przez miesiac a czasmi codziennie na wiekszych nierownosciach to slychac. Musi byc dosc duza nierownosc, dluga dziura aby autem zabujalo.

Masakra.Wymieniłem już cały przód,amory,łożyska amorów,tuleje przednie,tylne,łączniki,sworznie,końcówki,,poduchy drążka i ujjj.Nadal puka z lewej tak jak napisałeś gdy mocno bujnie autem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez tak mialem ,wymienilem wszystko jak piszesz i pukalo dalej ,skonczylo sie na wymianie magla i na reszcie cisza

Share this post


Link to post
Share on other sites
tez tak mialem ,wymienilem wszystko jak piszesz i pukalo dalej ,skonczylo sie na wymianie magla i na reszcie cisza

 

Raczej nie jest to magiel u mnie poniewaz puka tylko po deszczu, jak jest sucho to nic nie puka. W czasie deszczu tez jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś się dowiedziałem że drążek stabilizacyjny należy skręcać na aucie dociążonym,nie na podnośniku.Jego niewłasciwe ustawienie może powodować pukanie w półoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
na belce z przodu są takie 2 śruby, niech je mechanik dokręci

No dobra.No to kto wskaże te śruby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy