Skocz do zawartości
remington

hak holowniczy i podbicie dowodu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem taki hak, ale jeszcze nie montowałem. Na główce wybite ISO 050 jest i tabliczka oraz instrukcja jakie światełko i gdzie podłączyć w gnieździe. wygląda OK solidne profile choć można by było go pomalować . Cięcie zderzaka jest konieczne - rama haka mocowana do podłużnic a główka haka mocowana bezpośrednio pod ramą poziomo. można od razu pomyśleć o zakupie nowych śrub mocujących główkę (załączone 8.8 są luźne w otworze) najlepiej na nierdzewki (po zimie będzie kiepsko) i nakrętki z zabezpieczeniem przed odkręceniem. Mocowanie ramy haka do podłużnicy na cztery śruby M 10 nakrętki przyspawane do ramy.

 

do montażu haka należy zdemontowań zderzak

Edytowane przez tryton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hak przyjechał w środę 06.04.2011, wszystko w porządku. Zobaczymy jak pójdzie montaż, będę próbować sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dziś montowałem

 

zajęło to ok 1,5 godz.

Edytowane przez tryton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jeśli miałem haka i się go pozbyłem?

 

Na stację tam diagnosta wypisze jakiś papier i z tym do urzędu komunikacji by wykreślili mi hak z dowodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co jeśli miałem haka i się go pozbyłem?

 

Na stację tam diagnosta wypisze jakiś papier i z tym do urzędu komunikacji by wykreślili mi hak z dowodu?

można tak jak piszesz ale możesz się od razu przejść do WK (ale po co go wykreślać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(ale po co go wykreślać)

 

bo zmieniłem zderzak na taki bez belki z hakiem. I nie chciał bym by kiedyś jakiś upierdliwy policjant się doczepił że jest niegodność w dowodzie ze stanem faktycznym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo zmieniłem zderzak na taki bez belki z hakiem. I nie chciał bym by kiedyś jakiś upierdliwy policjant się doczepił że jest niegodność w dowodzie ze stanem faktycznym...
ja w escorcie miałem w dowodzie hak(nie zamontowany) i wiele kontroli i policja ani diagnosta nic nie mówili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hak możesz sobie wymontować bez problemu i tak jeździć, mimo że jest w dowodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze ormowiec, z tym hakiem to tylko działa w jedna stronę.

 

Jak masz hak w samochodzie a nie masz go na papierze to robią problemy. Jeżeli masz hak na papierze a nie masz w samochodzie to już nie robią problemów :bleble

 

Zresztą po co wykreślać z dowodu... zawsze będziesz miał (ewentualnie nowy właściciel samochodu) otwartą drogę, żeby go ponownie zamocować :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

założenie haka

 

1 zdjąć zderzak

 

zamocowany na kilka śrub (w zależności od rocznika oraz ilości wcześniejszego demontażu zderzaka jest ich różna ilość u mnie było 6) Są na dolnej krawędzi zderzaka (podnośnik i leżanko) następnie pociągnąć zderzak "do siebie" równolegle do podłoża i mamy zdjęty zderzak

 

po zdjęciu mamy piękny widok na wzmocnienie zderzaka (poprzeczna blacha o przekroju "C" uwaga jak poprzedni właściciel miał dzwona i nie wczuwał się zbytnio w naprawę może go nie być)

 

2 zdjąć wzmocnienie zderzaka

 

w tym celu otwieramy bagażnik wyjmujemy matę, wyjmujemy obydwie osłony wnęki podłogi bagażnika (takie czarne blachy pod którymi jest koło zapasowe i pompka centralnego zamka) następnie po lewej i prawej stronie wnęki szukamy po dwie na stronę śrub pod klucz 16; śruby są poziomo, prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu) po ich odkręceniu wyciągamy wzmocnienie "do siebie"

od wyjętego wzmocnienia odkręcamy "łapy" (mocowane na dwie śruby każda)

 

3. montowanie haka (bez zamontowanej kulki i blachy z tabliczką!)

 

do ramy haka przykręcamy wzmocnienie zderzaka

 

ramę wsuwamy na miejsce wcześniej zdemontowanego wzmocnienia i mocujemy za pomocą wcześniej wykręconych śrub (są 500 razy lepsze od załączonych do zestawu)

 

4. montowanie zderzaka

 

przymierzamy zderzak (przyda się pomocna ręka a nawet dwie) i zaznaczamy miejsce cięcia. Metoda wycinania zależy od inwencji twórczej ja potraktowałem temat diaksem. Po wycięciu gustownego otworu montujemy zderzak - przy nadkolach są mocowania w które należy wsunąć zaczepy zderzaka i jeśli pozostały nam śruby to mocujemy nimi zderzak

 

5. zabawa z elektryką

 

Nie wiem czy pasek fabrycznie posiada kostkę do przyłączenia elektryki - w moim było coś rzeźbione bo miałem wyprowadzoną wiązkę. Jeśli nie masz tego luksusu to z lewej strony w bagażniku odnajdujesz dwie kostki z jednej mniejszej widocznej po zdjęciu plaskikowej osłony wnęki bocznej "wyciągamy" przeciwmgielne z drugiej pozostałe (kierunki L P, pozycje L P, stop oraz do karoserii montujemy masę)

 

następnie SKP - 35 PLN i udajemy się do WK z DR i KP jeśli była wydana

 

nie mam zdjęć z przebiegu operacji

 

mam zdjęcia z zamontowanym już hakiem ale nie wiem jak je umieścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hak możesz sobie wymontować bez problemu i tak jeździć, mimo że jest w dowodzie.

Nie tak "bez problemu", bo problem był. Diagnosta nie chciał podbić przeglądu. Hak w dowodzie jest, fizycznie go nie ma i koniec tematu. To powiedziałem, żeby wypisał kwit, że hak został zdemontowany i że pójdę z tym do WK. Kwit wypisał, przegląd podbił, hak w dowodzie jest i będzie ;) Trzeba jechać do innego mniej upierdliwego diagnosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to wygląda jeszcze bez założonego gniazda

 

właśnie wróciłem od diagnosty i otrzymałem badanie tech. i dodaję zdjęcia już kompletnego zestawu

 

co do allegro to tak sprzedający AutoVipMoto aukcjahttp://allegro.pl/hak-holowniczy-vw-passat-b4-b3-passat-b-4-2000-kg-i1521172364.html

Zdj?cie0018.jpg

Zdj?cie0019.jpg

Zdj?cie0021.jpg

Edytowane przez tryton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wyszło, fajnie że kula odkręcana.

Dla formalności, to jest ten z aukcji za 153 zł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wygląda. Czasami się widzi takie paskudy, że kula odstaje od zderzaka o dobre 15cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ładnie wyszło, fajnie że kula odkręcana.

Teraz chyba wszystkie muszą mieć odejmowaną kulę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

 

musi być odejmowana główka haka oraz norma ISO 50 wybita na tej główce (u mnie jest od góry) i hak musi posiadać certyfikat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności