tryton Zgłoś #21 Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Ja kupiłem taki hak, ale jeszcze nie montowałem. Na główce wybite ISO 050 jest i tabliczka oraz instrukcja jakie światełko i gdzie podłączyć w gnieździe. wygląda OK solidne profile choć można by było go pomalować . Cięcie zderzaka jest konieczne - rama haka mocowana do podłużnic a główka haka mocowana bezpośrednio pod ramą poziomo. można od razu pomyśleć o zakupie nowych śrub mocujących główkę (załączone 8.8 są luźne w otworze) najlepiej na nierdzewki (po zimie będzie kiepsko) i nakrętki z zabezpieczeniem przed odkręceniem. Mocowanie ramy haka do podłużnicy na cztery śruby M 10 nakrętki przyspawane do ramy. do montażu haka należy zdemontowań zderzak Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez tryton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadi9 Zgłoś #22 Napisano 9 Kwietnia 2011 Hak przyjechał w środę 06.04.2011, wszystko w porządku. Zobaczymy jak pójdzie montaż, będę próbować sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tryton Zgłoś #23 Napisano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) ja dziś montowałem zajęło to ok 1,5 godz. Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez tryton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #24 Napisano 9 Kwietnia 2011 Pokaż jak to wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #25 Napisano 10 Kwietnia 2011 a co jeśli miałem haka i się go pozbyłem? Na stację tam diagnosta wypisze jakiś papier i z tym do urzędu komunikacji by wykreślili mi hak z dowodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #26 Napisano 10 Kwietnia 2011 a co jeśli miałem haka i się go pozbyłem? Na stację tam diagnosta wypisze jakiś papier i z tym do urzędu komunikacji by wykreślili mi hak z dowodu? można tak jak piszesz ale możesz się od razu przejść do WK (ale po co go wykreślać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #27 Napisano 10 Kwietnia 2011 (ale po co go wykreślać) bo zmieniłem zderzak na taki bez belki z hakiem. I nie chciał bym by kiedyś jakiś upierdliwy policjant się doczepił że jest niegodność w dowodzie ze stanem faktycznym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #28 Napisano 10 Kwietnia 2011 bo zmieniłem zderzak na taki bez belki z hakiem. I nie chciał bym by kiedyś jakiś upierdliwy policjant się doczepił że jest niegodność w dowodzie ze stanem faktycznym... ja w escorcie miałem w dowodzie hak(nie zamontowany) i wiele kontroli i policja ani diagnosta nic nie mówili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #29 Napisano 10 Kwietnia 2011 Hak możesz sobie wymontować bez problemu i tak jeździć, mimo że jest w dowodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klata Zgłoś #30 Napisano 10 Kwietnia 2011 Dokładnie tak jak pisze ormowiec, z tym hakiem to tylko działa w jedna stronę. Jak masz hak w samochodzie a nie masz go na papierze to robią problemy. Jeżeli masz hak na papierze a nie masz w samochodzie to już nie robią problemów Zresztą po co wykreślać z dowodu... zawsze będziesz miał (ewentualnie nowy właściciel samochodu) otwartą drogę, żeby go ponownie zamocować :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tryton Zgłoś #31 Napisano 11 Kwietnia 2011 założenie haka 1 zdjąć zderzak zamocowany na kilka śrub (w zależności od rocznika oraz ilości wcześniejszego demontażu zderzaka jest ich różna ilość u mnie było 6) Są na dolnej krawędzi zderzaka (podnośnik i leżanko) następnie pociągnąć zderzak "do siebie" równolegle do podłoża i mamy zdjęty zderzak po zdjęciu mamy piękny widok na wzmocnienie zderzaka (poprzeczna blacha o przekroju "C" uwaga jak poprzedni właściciel miał dzwona i nie wczuwał się zbytnio w naprawę może go nie być) 2 zdjąć wzmocnienie zderzaka w tym celu otwieramy bagażnik wyjmujemy matę, wyjmujemy obydwie osłony wnęki podłogi bagażnika (takie czarne blachy pod którymi jest koło zapasowe i pompka centralnego zamka) następnie po lewej i prawej stronie wnęki szukamy po dwie na stronę śrub pod klucz 16; śruby są poziomo, prostopadle do osi wzdłużnej pojazdu) po ich odkręceniu wyciągamy wzmocnienie "do siebie" od wyjętego wzmocnienia odkręcamy "łapy" (mocowane na dwie śruby każda) 3. montowanie haka (bez zamontowanej kulki i blachy z tabliczką!) do ramy haka przykręcamy wzmocnienie zderzaka ramę wsuwamy na miejsce wcześniej zdemontowanego wzmocnienia i mocujemy za pomocą wcześniej wykręconych śrub (są 500 razy lepsze od załączonych do zestawu) 4. montowanie zderzaka przymierzamy zderzak (przyda się pomocna ręka a nawet dwie) i zaznaczamy miejsce cięcia. Metoda wycinania zależy od inwencji twórczej ja potraktowałem temat diaksem. Po wycięciu gustownego otworu montujemy zderzak - przy nadkolach są mocowania w które należy wsunąć zaczepy zderzaka i jeśli pozostały nam śruby to mocujemy nimi zderzak 5. zabawa z elektryką Nie wiem czy pasek fabrycznie posiada kostkę do przyłączenia elektryki - w moim było coś rzeźbione bo miałem wyprowadzoną wiązkę. Jeśli nie masz tego luksusu to z lewej strony w bagażniku odnajdujesz dwie kostki z jednej mniejszej widocznej po zdjęciu plaskikowej osłony wnęki bocznej "wyciągamy" przeciwmgielne z drugiej pozostałe (kierunki L P, pozycje L P, stop oraz do karoserii montujemy masę) następnie SKP - 35 PLN i udajemy się do WK z DR i KP jeśli była wydana nie mam zdjęć z przebiegu operacji mam zdjęcia z zamontowanym już hakiem ale nie wiem jak je umieścić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #32 Napisano 11 Kwietnia 2011 Hak możesz sobie wymontować bez problemu i tak jeździć, mimo że jest w dowodzie. Nie tak "bez problemu", bo problem był. Diagnosta nie chciał podbić przeglądu. Hak w dowodzie jest, fizycznie go nie ma i koniec tematu. To powiedziałem, żeby wypisał kwit, że hak został zdemontowany i że pójdę z tym do WK. Kwit wypisał, przegląd podbił, hak w dowodzie jest i będzie Trzeba jechać do innego mniej upierdliwego diagnosty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #33 Napisano 11 Kwietnia 2011 mam zdjęcia z zamontowanym już hakiem ale nie wiem jak je umieścić Instrukcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tryton Zgłoś #34 Napisano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) tak to wygląda jeszcze bez założonego gniazda właśnie wróciłem od diagnosty i otrzymałem badanie tech. i dodaję zdjęcia już kompletnego zestawu co do allegro to tak sprzedający AutoVipMoto aukcjahttp://allegro.pl/hak-holowniczy-vw-passat-b4-b3-passat-b-4-2000-kg-i1521172364.html Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez tryton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #35 Napisano 12 Kwietnia 2011 Ładnie wyszło, fajnie że kula odkręcana. Dla formalności, to jest ten z aukcji za 153 zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #36 Napisano 12 Kwietnia 2011 Ładnie wygląda. Czasami się widzi takie paskudy, że kula odstaje od zderzaka o dobre 15cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #37 Napisano 12 Kwietnia 2011 Ładnie wyszło, fajnie że kula odkręcana. Teraz chyba wszystkie muszą mieć odejmowaną kulę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tryton Zgłoś #38 Napisano 14 Kwietnia 2011 tak musi być odejmowana główka haka oraz norma ISO 50 wybita na tej główce (u mnie jest od góry) i hak musi posiadać certyfikat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach