Sobol Zgłoś #1 Napisano 30 Września 2010 Witam.mam taki problem.Jakiś czas temu zmuszony bylem do wyhamowania ze 120 km/h na odcinku 100 m.Od tego czasu pojawiło się bicie na kierownicy w przedziale 115-145 km/h.Powyżej i poniżej tej prędkości wszystko się uspokaja.Założone zostały nówki tarcze,nowe są felgi (alu),w międzyczasie wymienione zostały także opony-fakt używki,wszystko wyważone.Po tamtym zdarzeniu zostały tylko klocki-no ale nie wiem czy one mogą mieć jakiś wpływ na to bicie kół. Bardzo prosiłbym o jakieś sugestie co moze być powodem tych drgań na kierownicy.Z góry wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 30 Września 2010 Jeśli koła zostały wyważone dobrze to sprawdź końcówki drążków czy nie są wybite. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #3 Napisano 30 Września 2010 Faktycznie sprawdziles podstawowe rzeczy. Ja mam podobnie w innym samochodzie. Nowe tarcze, nowe klocki. W pewnym przedziale predkosci okolice 100-110 czuc bicie, drezenie. Kola wyważone - nawet 4. Ale ja obstawiam ze to wina opon, zbliza sie zmiana na zimowe wiec poczekam i wtedy tez zobacze. Tez tak sprobuj. Pewnie jeszcze z miesiac i trzeba zmieniac, a jak bardzo Cie to wkurza to zmien juz teraz, widac ze temperatura juz spada wiec za bardzo nie zuzyja sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 30 Września 2010 Ale ja obstawiam ze to wina opon, Fakt opony także mogą być już zużyte i choć z zewnątrz niczego im nie brakuje to w środku mogą być popękane druty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majster1010 Zgłoś #5 Napisano 30 Września 2010 u mnie bicie było jak nie miałem założonych dobrych/właściwego rozmiaru pierścieni centrujących do felg, niby "głupota" a miała tak duże znaczenie w prowadzeniu samochodu, i bicie było dokładnie w przedziale 110-140km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #6 Napisano 30 Września 2010 też miałem takie bicie przy 120, po zmianie kół przestało koła były wyważane a i tak coś wibrowało ( opona 205 na feldze J7.5x16 ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregga Zgłoś #7 Napisano 30 Września 2010 witam, miałem to samo - nowy zawias, nowe fele, wszystko wyważone, no i na koniec opony używki "świetny stan - igła" - padło na to ostatnie - po wymianie opon na nowe - cisza.... jeżeli to nie opony jednak to pozostaje chyba wyważanie dynamiczne auta, ale sam nie próbowałem, nie wiem jaki efekt... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mtomczak Zgłoś #8 Napisano 30 Września 2010 Generalnie jak wymienia się tarcze to klocki też się powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszek Zgłoś #9 Napisano 3 Października 2010 Możliwe że przy hamowaniu zdeformowałeś którąś z opon. Więc polecam sprawdzenie a najlepiej sprawdzisz jak zmienisz na zimowe czy będzie dalej taki objaw czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cichy81 Zgłoś #10 Napisano 3 Października 2010 Miałem ten sam problem przy takiej samej prędkość. Po wymianie opon wreszcie cieszyłem się z komfortowej jazdy. Bicie ustało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #11 Napisano 3 Października 2010 umnie bylo to samo na grobym asfalcie ale po wymianie zawieszenia ustalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #12 Napisano 3 Października 2010 rowniez stawiam na opony, kiedys mialem przy astrze nowe... debica ale po promocji, powyzej 120 km/h nie moglem utrzymac kierownicy. chyba ze podczas ostrego hamowania uszkodziles zawieszenie, moze ktorys wahacz nie wytrzymal a byl stary, ale sprawdz najpierw opony, bo skoro nic nie stuka to zawieszenie powinno byc ok pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tenenberg Zgłoś #13 Napisano 3 Października 2010 Niedawno miałem podobny problem. Powodem okazała się jedna delikatnie wybulona opona. Dobry zakład oponiarski to wychwyci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #14 Napisano 3 Października 2010 tez sie podlacze, od 110 zaczynaja sie małe drgawki, zawieszenie mam ok, to samo drążki, opony i felgi nowe, do wymiany zostaly tarcze i klocki. co ciekawe przed wymianą wachaczy (2 szt) i wymianą drązków byla cisza:zeco. to mnie dziwi zwlaszcza ze od zakupu mam luz na kolumnie, ktory byl przed wymianą w/w i takich wibracji nie bylo. jutro luz zostanie zlikwidowany (wreszcie nie bedzie stukania ze rece urywa) i zobacze. mam nadzieje ze to od tego wlasnie tak drży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #15 Napisano 4 Października 2010 ja stawiam na niewyważone koła lub opon, mialem podobny problem od 140 telepotało do 160, a powyżej już nie, kupiłem nowe opony i jak ręką odjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidzion Zgłoś #16 Napisano 4 Października 2010 u mnie tez cos drzy, ale to wyglada troche inaczej...od 130 wzwyz mam takie chwilowe wibracje...jade, jade rowno po chwili pojawiaja sie tak co 5 sekund na 3 sekundy te wibracje...czuc je na calej budzie kola na 100% ok (na zimowych i letnich to samo), zawieszenie i drazki wymieniane(przed i po bylo tak samo)....przy ostrzejszym hamowaniu tez mi sie tak wydaje jakby drzalo podobnie stawialbym na tarcze ale pewnosci nie mam no i nie chcialbym wymieniac niepotrzebnie w ciemno moze byc rowniez cos z maglownica (delikatny luz - ledwo wyczuwalny) albo tez skrzynia - minimalnie zwichrowany walek( ale tu chyba za daleko ide)... bym musial zrobic test bez obciazenia znaczy rozpedzic sie do 160 i na luzie zobaczyc czy drzenie wystepuje, albo kolo w powietrze i rozpedzanie do 150 w miejscu.... jak ktos mial cos podobnego i sobie z tym poradzil to niech sie wypowie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #17 Napisano 4 Października 2010 tak, dzisiaj okazalo sie ze krzyzak (bo to podejrzewalem) jest ok (praktycznie nowy tak jak i reszta), po zdemontowaniu, sprawdzeniu i ponownym zmontowaniu okazalo sie ze stuki i wibracje powyzej 110 przestaly sie pojawiac. prawdopodobnie cos bylo slabo dokrecone, albo nie bylo dokladnie spasowane do frezu. tak czy inaczej po dzisiejszym zabiegu stukanie i lekkie drzenie ustalo, sprawdzalem kilkakrotnie. zostala tylko zbieznosc do zrobienia, (wczesniej jak tak stukalo byla ok), teraz wszystko jest na swoim miejscu ale kiera lekko krzywa bo, bo zbieznosc ustawiona byla wtedy gdy te stuki i drzenia byly obecne. moze to komus pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal_woj Zgłoś #18 Napisano 1 Listopada 2010 witaj Przemo mógłbyś dokładnie opisac Twój problem z drganiami, mam podobną sytuację od około 120 km/h jadąc po nowym asfalcie czuć drgania na podłodze i kerownicy, wymienione całe zawieszenie, zawieszenie silnika, przeguby zewnętrzne, hamulce (komplet), i dalej to samo z kołami też się bawiłem zakładałem kilka kompletów jednak nic nie przyniosło oczekiwanego efektu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #19 Napisano 1 Listopada 2010 Miałem analogiczną sytuację z kołami na 17'' felgach Mangels bodajże.Wyważanie nic nie skutkowało,a problemem okazały się plastikowe pierścienie centrujące o których nikt nie pomyślał.Wróciłem do ori felg VW 15'' i odtąd żadnych tego typu problemów nie posiadam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal_woj Zgłoś #20 Napisano 1 Listopada 2010 felgi stalowe 15'' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach