PrZeMoL Zgłoś #41 Napisano 29 Września 2010 mam tarcze zimmermana (ale nawiercane) i klocki zimmermana z przodu i z tylu i zadnych negatywnych objawow. na tarcze trzeba uwazac np wjezdzajac do glebokiej kaluzy zastanow sie czy przed chwila nie uzywales zbyt mocno lub dlugo hamulca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #42 Napisano 1 Października 2010 jestem po wymienia tarcz na ATE mechanik który wymieniał mi ten zestaw złapał sie za głowę i powiedział że ten co mi wstawiał zimmermanny to jakiś paprok , powiedział że tak uświechtanej piasty to jeszcze nie widział kupę brudu zostawił tarcza źle przylegała pogięła się przez to no i koleś ładnie mnie załatwił zmarnowałem przez niego kupe kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #43 Napisano 1 Października 2010 jestem po wymienia tarcz na ATE mechanik który wymieniał mi ten zestaw złapał sie za głowę i powiedział że ten co mi wstawiał zimmermanny to jakiś paprok , powiedział że tak uświechtanej piasty to jeszcze nie widział kupę brudu zostawił tarcza źle przylegała pogięła się przez to no i koleś ładnie mnie załatwił zmarnowałem przez niego kupe kasy no niestety w Polsce sprawdza się przysłowie " jeśli chcesz mieć coś dobrze zrobione to zrób to najlepiej sam" a do tego "mechanika" to jedz i niech ci zwróci za naprawe po jego spartaczeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #44 Napisano 1 Października 2010 falla_x Czyli zwracasz szacunek zimermanowi ?? W końcu to nie ich wina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #45 Napisano 6 Listopada 2011 Ja mam zwykłe tarcze i klocki Zimermann i nienarzekam ładnie hamuje i nic nie piszczy jestem zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arise Zgłoś #46 Napisano 11 Listopada 2011 Tarcze owszem, klocki szajs pakowac Ferodo, TRW, Boscha, Mintexa, Jurida, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #47 Napisano 8 Października 2014 hehe dawno mnie tu ( na forum ) nie było i tak nawiasem mówiąc szukałem opini na temat klocków Zimermann i przerażenie mnie ogarnęło dla postu załączającego temat bo tak naprawdę to nie wiem co mają wspólnego nowe tarcze i klocki z przegrzaniem hamulców ,bo to jakaś kompletna abstrakcja .Chyba nikt nie wpadł na pomysł czyszczenia sanek pod klockami i regulatorów które najczęściej się zapiekają i klocki nie są w stanie się odsunąć od tarcz , logika????To są zaciski pływające!!!!hehe jak się zakłada nowe klocki i nowe tarcze to się najpierw te rzeczy sprawdza a później czy klocek ma szanse się przesunąć po sankach ....no.....firma w tym względzie nie ma żadnego znaczenia . Jeżeli chodzi o firmę to tu należy raczej podać żywotność tarcz i ich odporność na szybką zmianę temperatury żeby śmigła nie zrobiło , bo od tego zależą przyszłe bicia tarczy .....klocki - piszczenie- za twarde piszczą , za miękkie powodują mnóstwo zanieczyszczeń- najlepsze są po środku - i tu też mnie interesuje czy ktoś zakupił klocki z niższej półki które nie powodują syfu i nie piszczą , nie mówie o boschu czy brembo . pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ferguson88 Zgłoś #48 Napisano 24 Października 2014 tarcze brembo klocki textar 74 tyś przejechane, przy przeglądzie rejestracyjnym powiedział że do wymiany, chyba na taki sam zestaw. AFN 99r ponad 500 tyś przejechane. Nie słyszałem aby piszczały przy chamowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #49 Napisano 18 Stycznia 2015 Do swojego zapakowałem standardowe Zimmermann klocki i tarcze. Klocki dlatego, że myślałem, że jeden producent = 100% dobrane właściwości w parze. A tutaj po roku kicha. Klocki wyglądają jak nowe, tarcza zjechana 2mm. Przebieg w tym czasie max. 15000km, bo jeżdżę tylko lokalnie. Dodatkowo pół tarczy od wewnątrz zardzewiałe. Części wkładałem na pastę anti quietsch po porządnym oczyszczeniu jarzma i powierzchni przylegających. Dodatkowo, to co reklamują jako super coating można sobie wrzucić w kanał. Wystarczy, że się wam tarcza przekręci przy wymianie kół i super coating, który został na piaście powoduje bicie boczne. Dodatkowo na tarczach mam czarne naloty i kreski - przegrzanie? Dziwne, bo jeżdzę w większości po płaskim terenie i nie mam gdzie hamować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Devastation Zgłoś #50 Napisano 18 Stycznia 2015 Wywal klocki i zapodaj cos bardziej sensownego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #51 Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Wywal klocki i zapodaj cos bardziej sensownego No właśnie się zastanawiam czy jest sens. Muszę zmierzyć tarcze a potem ewentualnie je przetoczyć. W pracy na warsztacie mamy parę tokarek, ale czy da się przetoczyć tarcze na zwykłych tokarkach bez specjalnych uchwytów? Jak mam założyć nowe klocki bez przetaczania, to muszą być bardzo miękkie, żeby się doszlifowały na kształt tarcz. Wyżej czytałem, że polecane są klocki TRW, Mintex, Jurid etc., ale czy masz jakieś sprawdzone info, które brać, żeby mi tarcz znów nie trafiło? Od małego pamiętam, że zawsze to klocek przyjmował kształt tarczy a nie na odwrót. Kiedyś miałem w Mondeo komplet EBC Green stuff. Raz że mocno pyliły (to wytrzymam), dwa że wcale nie były miękkie, wręcz wyżerały tarcze. Wtedy powiedziałem sobie dość. Nie będę wywalał kasy na "super" produkty... A przy okazji... czy ma ktoś patent jak na dłużej ustrzec się korozji rowków prowadzących w jarzmie? Smarowanie smarem ATE plastilube starcza na jedną zimę... i nie chcę tu krytykować VW, ale w toyocie miałem w tych rowkach wstawki z nierdzewnych blaszek i klocek nigdy się nie blokował. Edytowane 18 Stycznia 2015 przez baryl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafart Zgłoś #52 Napisano 19 Stycznia 2015 Ja mam tarcze Zimmermana zywkle i klocki ATE. Polecam zestaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #53 Napisano 11 Kwietnia 2015 Możecie polecić jakieś miękkie klocki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #54 Napisano 11 Kwietnia 2015 Bosch jest miękki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #55 Napisano 11 Kwietnia 2015 Ja tam z przodu mam zimermany nawiercane i takie same klocki niemoge powiedziec zlego słowa na hamulce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #56 Napisano 12 Kwietnia 2015 Możecie polecić jakieś miękkie klocki? Nie ma czegoś takiego ;P Napisz coś więcej co potrzebujesz, jak jeździsz, z czym masz problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #57 Napisano 12 Kwietnia 2015 Do swojego zapakowałem standardowe Zimmermann klocki i tarcze. Klocki dlatego, że myślałem, że jeden producent = 100% dobrane właściwości w parze. A tutaj po roku kicha. Klocki wyglądają jak nowe, tarcza zjechana 2mm. Ja pół roku temu założyłem tarcze Zimmermann z klockami TRW, przejechałem do tej pory 10kkm i też zauważyłem przy zmianie kół na letnie, że tarcze mają już bardzo wyczuwalny rant. Ponadto w mroźne dni hamulce lubiły popiskiwać przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Skuteczność hamowania jest zadowalająca, ale jeśli zużycie tarcz będzie postępować w takim tempie to razem z końcem kloców skończą się tarcze :blady wtedy wrócę do zestawu jaki miałem wcześniej czyli TRW+TRW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #58 Napisano 3 Sierpnia 2015 Nie ma czegoś takiego ;P Napisz coś więcej co potrzebujesz, jak jeździsz, z czym masz problem. Jeżdżę normalnie. Problem z szybkim zużyciem tarcz. Zakupiłem już klocki Boscha. W tygodniu przetaczam tarcze i zobaczę co z tego wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #59 Napisano 3 Sierpnia 2015 Toczenie tarcz da Ci efekt na moment, potem będzie gorzej. To już nie te czasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #60 Napisano 3 Sierpnia 2015 Toczenie tarcz da Ci efekt na moment, potem będzie gorzej. To już nie te czasy Nie chcę wkładać nowych klocków na zjechane tarcze, a ponieważ mam dostęp do obrabiarek to zrobię to sam. Próba na starej tarczy do volvo kolegi dała super rezultat. Przy 55obr i 0.1mm posuwu i z nową płytką powierzchnia lepsza niż z fabryki. Bicie poprzeczne 0.05 na max.średnicy a toczyliśmy w 2 zamocowaniach Ktoś sugerował, że za zardzewiały pierścień po wewnętrznej stronie tarczy odpowiada zapieczony zacisk, ale mój pływa. Dalej ktoś wymyślił, że to wina prowadzeń, że zacisk się rozgina i hamuje tylko na zewnętrznej części tarczy. Moim zdaniem auto za dużo stoi, za mało hamuje podczas jazdy. Miesiąc temu po roku znów musiałem czyścić jarzmo i klocki bo po zimie wszystko się skleiło na amen. Teraz widać tarcza się trochę czyści, ale skoro już kupiłem klocki to zamierzam wymienić. A tak na przyszłość. Jakie tarcze i klocki polecasz, żeby tarcza ścierała się płasko bez rowków/wyżłobień? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach