Mr. X Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2008 (edytowane) A więc szukałem, szukałem, analizowałem i znalazłem wszystkie odpowiedzi na temat doposażenia auta w instalację elektryczną spryskiwaczy reflektorów. Mam nadzieję, że mój opis okaże się pomocny (dziś po 8-mio godzinnej walce podłączyłem spryski i wszystko działa bez zarzutu) By zamontować spryskiwacze reflektorów musimy zdobyć oczywiście poza samymi spryskiwaczami, zbiorniczkiem spryskiwaczy na dwie pompki oraz pompką wysokociśnieniową : - przekaźnik wycieraczek 603 (4B0 955 531 E) (jeśli ktoś planuje również montaż czujnika deszczu musi zastosować przekaźnik nr 192 (1J0 955 531 A)) - wtyczkę dwupinową pompki spryskiwacza (1J0 973 722 A), - 2 piny do obsadzenia wtyczki oraz 1 taki sam pin do obsadzenia gniazda przekaźnika wycieraczek (domyślnie piny sprzedawane w ASO są już zaciśnięte po obu stronach na ok 0,5m odcinku kabla więc należy kupić takie 2 kabelki o grubości przewodu 2,5mm2 000 979 212 tak jak na powyższym zdjęciu poziome górny i dolny i 1,0mm2 000 979 133 ), - 4 konektory (3 wsuwki żeńskie 5mm i 1 męską 5mm) lub jeśli chcemy zrobić jak oryginał gotowe piny żeńskie z kawałkami kabla2,5mm2 000 979 227 oraz 000 979 228 piny męskie z kawałkiem kabla 2,5mm2, - 2 końcówki z oczkiem do kabla masowego i do plusowego punktu 30, - 2 obudowy do wsuwki męskiej i żeńskiej 5mm jeśli chcemy zrobić jak w oryginale, - kilka metrów kabli (około 5m koloru czerwonego przekroju 2,5mm2, około 3m koloru brązowego 2,5mm2, około 1m kabla czerwonego o przekroju 1,0mm2, to chyba tyle zakupów. Należy obsadzić wtyczkę pompki spryskiwaczy reflektorów oryginalnymi pinami vw z kabelkami 2,5mm2, zdemontować przekaźnik wycieraczek 377 i przed podmianą należy uzupełnić w gnieździe przekaźnika brakujące 3 piny nr 6, 9 oraz 15 oznaczone nóżki przekaźnika 603 odpowiednio 6 - SRA, 9 - 56 oraz 15 - 30a wg poniższego rozpisu nóżek: Na jednym z końców czerwonego kabla 2,5mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek, na czerwonym kablu 1,0mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 15 (30a) a oryginalną wsuwką vw z kawałkiem oryginalnego żółtego kabelka 1,0mm2 obsadzamy pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek. Jeśli chcemy wykonać instalację jak w oryginale musimy kabel z pinu 6 (SRA) pociągnąć do lewego przedniego słupka gdzie wykonamy złącze T1 wykorzystując do tego celu pozostałe złącza konektorowe męskie + żeńskie umieszczając je w zakupionych obudowach konektorów i dalej do pinu + nr 2 pompki spryskiwaczy reflektorów, jeśli zaś nie ciągniemy bezpośrednio kabel z pinu nr 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek do pinu + nr 2 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów. Pod pin nr 1 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów podłączamy kabel koloru brązowego 2,5mm2 a koniec zakończony wsuwką z oczkiem i ciągniemy go do punktu masowego 28 umieszczonego pod maską po lewej stronie ściany grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej). Kabelek żółty 1,0mm2 z oryginalną końcówką obsadzający pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek jest na tyle długi by wystarczył do punktu A51 znajdującego się w wiązce przewodów tablicy rozdzielczej (punkt styku kilku kabli różnej grubości koloru żółtego w wiązce głównej z tablicy bezpiecznikowej w odległości około 10cm od tejże tablicy) lub bezpośrednio pod pin 4 (kabelek żółty z tym, że trzeba dolutować kawałek kabelka żółtego bo i odległość jest większa) czarnego złącza 6-cio stykowego T6i/4 przy włączniku regulacji zasięgu świateł. Kabel z pinu 15 podłączamy do punktu A52 czyli pod jeden z zacisków nr 30 znajdujący się m.in. pod przekaźnikiem wycieraczek 603 Po wykonaniu powyższego pozostanie tylko zamontowanie przekaźnika wycieraczek 603 i przetestowaniu czy spryskiwacze (oczywiście po wcześniejszym włączeniu świateł mijania) działają prawidłowo . Prawidłowo podłączony układ powinien działać następująco: po włączeniu świateł i dłuższym przytrzymaniu manetki spryskiwania przedniej szyby powinny wysunąć się dysze spryskiwaczy lamp pryskać około 1-2sek po czym schować się. Na pewno nie ma efektu, że im dłużej spryskujemy szybę tym ciągle spryskiwane są lampy. Dołączam prosty schemat co gdzie i jak należy podłączyć: dla zainteresowanych podaje numery części potrzebnych do montażu spryskiwaczy reflektorów w 3BG: - cylinderek tłoczący x2 3B0 955 978 E - wspornik dysz z wtryskiwaczami str. lewa 3B0 955 103 A, str. prawa 3B0 955 104 A - zbiornik płynu spryskiwaczy 4,0L 3B0 955 453 AG - uchwyt węża x3 3B0 955 846 - pompa spryskiwaczy reflektorów 3B7 955 681 lub 3B0 955 681 A - uszczelka pompy spryskiwaczy reflektorów 20,2x9,5 431 955 465 A - wtyczka wiązki 2 styki z dodatkowym mocowaniem styku 1J0 973 722 A - opaska x7 +N 100 980 01 - wąż w zwoju o długości 5m do dopasowania samemu S10x3 1J0 955 964 F - króciec łączący (prosty) 4B0 955 873 - króciec łączący (kolanko) x2 1J0 955 665 E - króciec łączący (kolanko) 1J0 955 875 C - króciec łączący (prosty) 8D0 955 875 - kształtka rozdzielająca 8D0 955 873 - śruba do montażu spryskiwaczy reflektorów M6x25-H x2 N 908 073 01 - nakrętka 6-kątna kołnierzowa M6 x2 +N 901 063 02 (nakrętek mimo, iż podane są w Etce nie trzeba kupować, gdyż są one wprasowane w przednim pasie auta) A [ame=http://www.youtube.com/watch?v=GG5tslXDGEc]TAK[/ame] wygląda efekt końcowy Edytowane 23 Maja 2011 przez Mr. X edycja schematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2010 Witam Mam Takie pytanie czy do passata b5 1999 TDI będż pasować spryskiwacze i do tego takie plastiki łukowe (jakby prowadnice o coś takiego http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-lift-spryskiwacze-zderzaka-pod-xenon-i1334565534.html ) Czy zbiornik z passata FL podejdzie do mojego (zbiornik na dwie pompki)???? Jeśli chodzi o spryskiwacze to pewnie nie bo jest inne mocowanie zaślepki niz w passku przed liftem Czekam na info bo nie chce kupic nie potrzebnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2010 (edytowane) Witam Mam Takie pytanie czy do passata b5 1999 TDI będż pasować spryskiwacze i do tego takie plastiki łukowe (jakby prowadnice o coś takiego http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-lift-spryskiwacze-zderzaka-pod-xenon-i1334565534.html ) Czy zbiornik z passata FL podejdzie do mojego (zbiornik na dwie pompki)???? Jeśli chodzi o spryskiwacze to pewnie nie bo jest inne mocowanie zaślepki niz w passku przed liftem Czekam na info bo nie chce kupic nie potrzebnie W aukacji którą przytoczyłeś gościu sprzedaje spryskiwacze ale z pewnością nie do 3BG!!!!, więc opis ma zły. Wyglądają one rzeczywiście jak do 3B. Bo w 3B przykręcane są "do zderzaka" a w 3BG do pasa przedniego. Są podane w aukcji tel. zadzwoń i zapytaj czy nr katalogowe cylinderków tłoczących są: 3B0 955 978B - jeżeli tak to są z 3B. Zbiornik z 3BG nie będzie pasował do 3B. Przeczytaj ten wątek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=952&highlight=spryskiwacze znajdziesz wiele odpowiedzi na nurtujące Cię pytania (ze zbiornikiem włącznie). Powodzenia w montażu. Ja w 3BG zamontowałem i nie jest to wielka filozofia . EDIT: Tutaj masz komplet na lewą stronę: http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-1997-2000-lewy-spryskiwacz-reflektora-i1367673841.html i tutaj też coś jest: http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-belka-przednia-pod-spryski-z-bananami-i1357036161.html Edytowane 17 Grudnia 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2010 dziękuje za informcję A jakwugląda sprawa wzmocnienia, belki przedniej??? Mam nadzieje, że nie musze jej wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2010 dziękuje za informcjęA jakwugląda sprawa wzmocnienia, belki przedniej??? Mam nadzieje, że nie musze jej wymieniać. Nie nie musisz. W 3BG nie wszystkie pasy przednie były przystosowanedo mocowania sprysków (ja akurat miałem). W 3B masz te tzw "banany" do mocowania sprysków a te z kolei do zderzaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Witam słuchajcie mam mozliwość kupna zbiornika o takim numerze 8D0 955 453 AN i nie wiem czy podejdzie do mojego passka b5 sprzedający mówi, że zbiornik pochodzi z 1999 r na dwie pompki wg etki ja znalazłem następujące numery 3B0 955 453 J albo 8E955 465 A lub 7M0 919 382 lemoże źle szukałem juz znalazłem pasuje do Passka 3B A teraz pytanie czym najlepiej wyciąć otwór w zderzaku, podobno od środka jest obrys gdzie należy wyciąć a jak to wyglada z przekażnikiem fabrycznie do sprysków jest 603 a jak załoze 192 do czujnika deszczu to nie bedzie przeszkadzać??? Edytowane 23 Grudnia 2010 przez rutek21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2011 po B5 też ten schemat mozna podłaczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2011 a jak to wyglada z przekażnikiem fabrycznie do sprysków jest 603 a jak załoze 192 do czujnika deszczu to nie bedzie przeszkadzać??? Nie krzyczcie - wiem że odgrzewam kotleta. Ale może ktoś to przeczyta i mu pomoże. ... a no będzie przeszkadzać - nie będą Ci działac czasówki. Chyba że masz szybe przystosowaną do czujnka oraz sam czujnik. Ja radze kupić (nieco tańszy od 603) - 389, bardziej dostepny. Ten będzie pasował na 100% (taki u siebie załozyłem i jest OK). po B5 też ten schemat mozna podłaczyć do B5 też ten schemat mozna zastosować? Tak - można. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2011 witam , w sobotę będę dokładał kabelki pod pompkę spryskiwaczy lamp i tak czytałem i zastanawia mnie czy będzie potem jakiś bezpiecznik pompki ? Czy złącze T1 to jest ten bezpiecznik? pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2011 będę dokładał kabelki pod pompkę spryskiwaczy lamp i tak czytałem i zastanawia mnie czy będzie potem jakiś bezpiecznik pompki ? jak chcesz robić jak oryhinał podłącz się pod klemę 30 (tak jak opsiane w pierwszym poście) nie dodajesz żadnego bezpiecznika Czy złącze T1 to jest ten bezpiecznik? nie złącze T1 to zwyczajna złączka, można ją pominąc, występuje w oryginale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2011 Witam założyłem przekaźnik 389 (4B0 955 531C ) kupiony na alledrogo i nie działa mi to,sprawdzałem przewody i mam komunikację pin 13 w sterowniku zasięgu lamp a pinem 9(56) i jest ok.Jak zewrę mostkiem 30a - SRA to pompka zadziała.Jest jakaś możliwość sprawdzenia przekaźnika przed wymianą wymiana na inny,będę próbował reklamować u tego sprzedawcy ten przekaźnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #12 Napisano 29 Kwietnia 2011 jakaś możliwość sprawdzenia przekaźnika niewiele mozna tu poradzic, skoro pompka dziala, to zostaje podmiana na inny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #13 Napisano 30 Kwietnia 2011 byłem wczoraj u dwóch co handlują częściami i nie mieli by sprawdzić z innym przekaźnikiem,mam tylko nadzieję że to ten przekaźnik jest uwalony a nie sterownik zasięgu świateł pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #14 Napisano 14 Maja 2011 (edytowane) Witam , spryskiwacze dalej nie działają. Dziś otworzyłem przekaźnik i po sprawdzeniu miernikiem jest chyba ok.Podałem + na styk 31 a minus na 56 przekaźnik klepie, odwrotnie podając 12v nie klepie ,wychodzi że jeszcze muszę sprawdzić sterownik zasięgu świateł czy z niego wychodzi minus na pinie 13 no chyba że się mylę co do zasady działania sterownika świateł i przekaźnika pozdrowionka jutro zamawiam nowy przekaźnik w ASO potem napisze ile mi zaśpiewają Dziś dzwoniłem zaśpiewali sobie 41,15€ i trzy dni czekania. Edytowane 16 Maja 2011 przez Vittoriok poprawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamdonc Zgłoś #15 Napisano 2 Lipca 2011 odswieze wszystko podlaczone tak jak pisze przez lukegiego na zlocie ale cos jest panowie nie tak poniewaz spryski wychodza ale niepsikaja a jak podlacze na krotko to wychodza i psikaja wiec gdzie jest blad ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #16 Napisano 2 Lipca 2011 znalazłem błąd w podłączeniu Adam, luknij do OT pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #17 Napisano 2 Lipca 2011 poniewaz spryski wychodza ale niepsikaja a jak podlacze na krotko to wychodza i psikaja wiec gdzie jest blad ??? A na odpalonym aucie sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamdonc Zgłoś #18 Napisano 3 Lipca 2011 tak ale luke znalazl co jest chyba nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #19 Napisano 6 Lipca 2011 Mam jedno pytanie czy do mojego B5 fl z silnikiem 2.0 benzyna można wsadzić większy zbiornik od W8 o numerze 3B0 955 453 D? Bo wszyscy piszecie o zbiorniczku 3B0 955 453 AG. ktos cos wie na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #20 Napisano 6 Lipca 2011 czy do mojego B5 fl z silnikiem 2.0 benzyna można wsadzić większy zbiornik od W8 o numerze 3B0 955 453 D? Bo wszyscy piszecie o zbiorniczku 3B0 955 453 AG. ktos cos wie na ten temat? bo większość z nas ma TDI-ki w TDI odpada ze względu, że zbiornik od W8 jest dłuższy i kończy się pod belką przednią a w TDI właśnie za belką jest intercooler, no chyba, że ktoś ma zamontowanego FMIC'a w benzynie raczej można go zastosować ale trzeba by było popatrzeć czy nie ma zamontowanego jakiegoś elementu za belką przednią, który by uniemożliwił montaż zbiornika od W8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach