walus501 Zgłoś #21 Napisano 5 Września 2010 około 0,5l bo wymieniałem olej i wlałem 4 l i chyba nie wszystko zleciało bo na bagnecie jest wiecej niz max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #22 Napisano 5 Września 2010 Spuść trochę, jak będzie za dużo beknie mu się górą przez uszczelniacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #23 Napisano 5 Września 2010 około 0,5lbo wymieniałem olej i wlałem 4 l i chyba nie wszystko zleciało bo na bagnecie jest wiecej niz max to ja bym proponował spuścić ten nadmiar,chyba że sobie łyka olej to i tak go spali,ale jak jest ponad max to ja bym spuścił ten nadmiar i spokój,bo jeśli puszczą uszczelniacze to to będzie trochę więcej roboty niż spuścić ten olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #24 Napisano 5 Września 2010 panowie, zbaczacie z tematu... Rozmawialem z kolega Wlyszkow, specem od olejow na forum subaru. Wg niego jezeli i tak kapitalka sie zbliza to mozna zaryzykowac opcje pt "wykapac silnik" Jezeli silnik latal X czasu na mineralu to syf mogl zmiejszyc wydajnosc kanalow olejowych, ktore przez to na zimnym sa mniej drozne i przez to olej, ktory nie moze splynac ulega spaleniu. Proponowane remedium: Mycie silnika i zmiana oleju. Jak skonczy palic, to jest sie w domu. Jak nie- to i tak miala byc kapitalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #25 Napisano 5 Września 2010 Próbować płukania silnika można ale to nic nie pomoże. A żeby "kapitalka" była naprawdę elegancka to powinno się jeszcze przeszlifować tuleje i kupić nowe nadwymiarowe tłoki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #26 Napisano 5 Września 2010 Jezeli silnik latal X czasu na mineralu to syf mogl zmiejszyc wydajnosc kanalow olejowych, ktore przez to na zimnym sa mniej drozne i przez to olej, ktory nie moze splynac ulega spaleniu. Płukanie już mu zrobiłeś, 5tyś na syntetyku zrobiło swoje Głowica do zdjęcia i wszystko się okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #27 Napisano 6 Września 2010 ja w moim leję 10w40 Valvoline - i bańka 5 litrów wystarcza mi na 10000km, tzn niecałe 4 wleję przy wymianie a pozostały litr mam na dolewki. I również jestem zdania, że lepiej raz wydać 1200 niż teraz 200 na gumki bo skoro kopci to i tak pierścienie do wymiany. Może i zużycie oleju się nieco zmniejszy ale pszczółka to to już nigdy nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #28 Napisano 12 Września 2010 Pytanko: Fakt kapitalki sklania mnie coraz bardziej do zrobienia swapu na cos innego. W zwiazku z tym pytanie: Jezeli pali mi 1.5l oleju na 5kkm (czyli 4.5l oleju od wymiany do wymiany), podczas gdy do silnika wchodza niecale 4 to moze lepiej co roku wymieniac sam filtr oleju i regularnie robic dolewki? W koncu rokrocznie wychodzi i tak, ze caly olej ulegnie rotacji i zawsze jest mniej lub bardziej, ale swiezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #29 Napisano 13 Września 2010 serwus, moj ABS pali 1.5 litra od wymiany do wymiany.AEk palil 2.5 litra ale mial uszczelniacze do wymiany bo rano kopcil na niebiesko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szczepekzecho Zgłoś #30 Napisano 14 Września 2010 Muj ABS jak go kupiłem palił 1L oleju od wymiany do wymiany teraz pali 1,5 litra przez te 7 lat zrobiłem 80tys km ( pierwszy rok na taryfie) autko ma prawie 300 tysiaków też mi kopci na zimnym silniku na niebiesko i nic z tym nie robię i nie zamierzam bo na gazie litr to standard. Martwić się będę jak dojdzie to 2,5 litra choć gdy zajeżdżałem Poloneza na Taxi to tamten TYP już na samym końcu brał litra ale na tysiąc km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach