uosiu Zgłoś #1 Napisano 4 Września 2010 Witam, Passat B4 '94, 1.8 ABS, 230.500 przebiegu Przy 225kkm zostal wymieniony olej na: Mobil 1 Super2000 10W40 ACEA A3/B3 API SJ/SL/CF VW 505.00 VW 500.00 MB 229.1 Wczesniej auto latalo na jakims mineralnym Castrolu 15w30 przez jakies 50kkm. Do rzeczy: przez te 5000km silnik przepalil mi 1.3l oleum. Czy takie zuzycie jest normalne, czy nalezy juz interweniowac? przy jakichs 150kkm zostaly wymienione uszczelniacze zaworowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 4 Września 2010 pewnie silnik dobity był i zalany mineralem żeby uszczelnił lepiej skoro bierze ci tyle oleju to trzeba kapitalkę zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2010 Zdaje się że 1 - 1,5litra to standard zużycia...ale między wymianami oleju czyli co jakieś 12tyś km.... Ale niech się wypowiedzą mądrzejsi mielke z tego co pamiętam to uosiu ma swojego kombiwara w rodzinie już długo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2010 Tak, od 13 lat wozi tylek moj i mojego ojca. Znam jego historie od przebiegu 64kkm, kiedy to zostal zakupiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #5 Napisano 4 Września 2010 to remoncik lekki się szykuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2010 a od kiedy jeździ na tym mineralu czy też u ciebie nie ma innych objawów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2010 powiem Ci tak. Mam taki sam silnik. Pewnego razu urwało mi się kolanko przy parowniku od gazu i wywaliło mi płyn z układu chłodzenia. Wydmuchało mi wtedy uszczelkę pod głowicą. Uszczelniacze zaworów wymieniłem razem z uszczelką ale pierścieni na tłokach nie ruszałem. Po tym zdarzeniu silnik zaczął mi brać olej - około 1l na 3000 km. Wcześniej jak zalałem 4 litry oleju to przy następnej wymianie spuszczałem około 3,5 litra co jakieś 12 tys. km. Olej półsyntetyk 10W40, przebieg 250 tys. Pierścienie już raz robił poprzedni właściciel bo mu auto osłabło przy około 160 tys. km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #8 Napisano 4 Września 2010 Na mineralu latal ostatnie 3-4 lata bodajze, jak nie wiecej. Wczesniej byly elfy, mobile i cos jeszcze. Zimny dymi na szaro, po zmianie oleju na tego mobila jakis czas lekko niebieskim dymil na zimno, ale mu przeszlo po 2tyg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2010 nie wiem czy nie skasowałeś go sobie lejąc mu rzadszy olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 4 Września 2010 no to pali olej czyli pierścienie do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #11 Napisano 4 Września 2010 i tylko Goetze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #12 Napisano 4 Września 2010 A ja stawiam na uszczelniacze, prowadnice zaworów mają już spory luz przez co puszczają gumki Tak czy inaczej czapka do zdjęcia, wymiana prowadnic i uszczelniaczy, przy okazji wyjąć tłok i sprawdzić stan pierścieni, ew wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #13 Napisano 4 Września 2010 dzownilem do mechaniura, czapka, uszczelniacze, oleum, chlodniczy, pierscienie etc, tak by silnik byl zrobiony na elegancko a nie budzetowo = 1200pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 4 Września 2010 Dobra cena, i zrób przy okazji pierścienie-uszczelnisz górę to prędzej czy później puści dołem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #15 Napisano 4 Września 2010 pierscienie sa wliczone w te 1200pln (4x 40pln za komplet pierscieni na cylinder) Swoja droga mialem mierzona kompreche przed zmiana oleum i na cieplo bylo 12.4-12.9.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2010 dzownilem do mechaniura,czapka, uszczelniacze, oleum, chlodniczy, pierscienie etc, tak by silnik byl zrobiony na elegancko a nie budzetowo = 1200pln. zrób to sam... wyjdzie przez pół.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #17 Napisano 4 Września 2010 I tak u tego mechaniura mam rabat na robocizne, czasami nawet 100%. Czesto jak jest *******a do zrobienia (wymiana kostki stacyjki, lozysko tyl etc), to daje mi narzedzia, mowi co mam zrobic i sobie robie pod warsztatem albo pod domem na podjezdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #18 Napisano 4 Września 2010 No ja bym jeszcze spróbował wymienić uszczelniacze zaworów,zalać go mineralem i zobaczyć co się będzie działo Ja jak kupiłem swoją B3 i wracałem z Niemiec to po ok.600km.sprawdziłem olej a tam ledwo co miarka się maczała,a przy starcie było ok. Więc skoczyłem na CPN w niemcach i kupiłem jakiś olej i wlałem i tak dalej co jakiś czas dolewka i tak dojechałem do domu,nie wiem co niemiec zalał ale znalazłem jakąś bańke po syntetyku. U siebie wymieniłem na mineralny,ale nadal brał olej,oczywiście nie takie ilości,ale brał,wreszcie doszło do tego że łykał mi litr na 1000km.więc co pomyślałem że wleje jeszcze gęstszy olej i zobaczę co się będzie dziać,albo pomoże albo remont,więc zakupiłem 20W40 czy 50 ale i to nic nie dało tylko przy dużym mrozie ciężko go było odpalić Wreszcie znalazłem mechaniora co wymienił mi te gumki na zaworach bez ściągania głowicy,zapłaciłem 100zł.i jak ręką odjął,lałem mineralny olej i od zmiany do zmiany nie zaglądałem wogóle do oleju,nie brał ani grama,co mnie mocno zdziwiło bo wcześniej łykał 1l na 1000km.a po wymianie gumek zero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #19 Napisano 5 Września 2010 a moze sie cos stac jak by było nieco za duzo oleju?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dark24 Zgłoś #20 Napisano 5 Września 2010 (edytowane) a moze sie cos stac jak by było nieco za duzo oleju??zależy ile jest to nieco za dużo?ale jak jest poza stan tzn.ponad max to najbardziej mogą ucierpieć uszczelniacze silnika i mogą pojawić się wycieki. Edytowane 5 Września 2010 przez dark24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach