Skocz do zawartości
jamal_2005

Gwint czy amorki i krotkie sprezyny ??

Gwint czy amorki z krotkimi sprzezynami ??  

72 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Gwint czy amorki z krotkimi sprzezynami ??

    • Gwint
      52
    • Krotkie sprezyny i sportowe amory
      20


Rekomendowane odpowiedzi

po 1 nikt tego nie robi po 2 jak w takim razie ustawic serie i kit nieregulowalny?
kolego seria i kit ma taki sam poziom obnizennia na kazde kolo podany przez producenta. a w gwincie regulujesz kazde kolo z osobna czyli zmieniasz srodek ciezkosci auta.A skad bedziesz mial pewnosc czy na kazde kolo przypada tyle ciezaru ile powinno suwmiarka albo linijka na pewno nie pomoze. Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łatwiej i szybciej chyba uzyc submiarki i to pomierzyc, duzo szybciej i prościej

 

A właśnie, że nie, bo u mnie prawą strone musiałem lekko podciągnac zarówno na przodzie jak i na tyle. To trzeba na oko ustawiać gwint, bo strona stronie nie równa :)

 

Ja tam ustawiałem i mierzyłem wysokość od nadkola przez środek koła i do ziemi. I różnice na nakrętkach były nawet po 0.5-1cm !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego seria i kit ma taki sam poziom obnizennia na kazde kolo

nieprawda! na os to ma ale nie na kolo!

 

przeciez masz kity i 40/40 i 60/40 wiec przenosisz ciezar auta poza tym kazde auto ma inna mase bo inne wyposazenie

 

wiec na zadnych wagach nie trzeba gwintu ustawiac tylko jednakowo na osi ma byc i do tego wystarczy linijka

czasem nawet w aucie masz prawa strone ciezsza od lewej lub odrtonie i to gwintem mozesz skorygowac...

tyle ludzi znam co maja gwinty sam jeszdze od kilkunastu lat i znam wiele for i nikt nigdy na wagach nie ustawial gwintu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał traksio viewpost.gif

kolego seria i kit ma taki sam poziom obnizennia na kazde kolo

masz racje na os

przeciez masz kity i 40/40 i 60/40 wiec przenosisz ciezar auta poza tym kazde auto ma inna mase bo inne wyposazenie
Tak ale na kazde kolo na osi jest takie samo ustawienie wysokosci i nic nie mozesz zmienic a w gwincie owszem

a jak wjedziesz na wagi i wyskalujesz na kazde kolo taka sama mase to wtedy masz pewnosc ze auto stoi rowno.

Mapet a skad wiesz jak jest gwint narzniety na korpucie ?? czy jest identycznie na obu amorach ?

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

identycznie

 

czyli nawet z tego co ty piszesz wynika ze gwint daje dodatkowe mozliwosci precyzyjniejszego ustawienia ale nie trzeba na zadnych wagach ustawiac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mozesz ustawic precyzyjnie ale skad bedziesz wiedzial czy jest dobrze?? linijka napewno tego nie powie. A wagi tak bo bedziesz widzial ze ciezar rozklada sie rowno na oba kola w osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli seryjne zawiszenie i kity to nie powinny jezdzic na aucie wg twojej opinii bo nie da sie ustawic tego na wagach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co ustawiac serie lub kity na wadze skoro tam fabrycznie jest ustalone obnizenie na kazda os. nie mozesz w kicie lub w seri podniejsc wyzej jednego kola w osi od drugiego. dlatego tu nie regulujesz na wagach. a w gwincie owszem.przyklad przy obnizeniu auta o 60mm 3mm roznicy na osi to jest 5 % roznicy a i zeby regulowac na wagach musisz miec takie samo cisnienie w kolach na osi

P.S ja nie twierdze ze suwmiarka jest zle ale na wagach masz 100% pewnosci

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiem ze w kicie nie moge i serii caly czas o tym pisze... doobra bo rozmowa nie ma konca widze chcesz to ustawiaj na wagach... sadze ze i tak nikt tego procz Ciebie robic ne bedzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a po co ustawiac serie lub kity na wadze skoro tam fabrycznie jest ustalone obnizenie

Amortyzatory gwintowane dla danej osi są idealnie symetryczne, czyli ustawienie nakrętek podpierających sprężynę na dokładnie tej samej wysokości w jednym i drugim amortyzatorze pozwala uzyskać identyczny poziom wysokości podstawy sprężyny. Masz efekt dokładnie ten sam, co ustalone obniżenie fabryczne. Zatem miarka, czy suwmiarka, o której wspomniał Mapet załatwia sprawę i nie ma potrzeby ważenia czegokolwiek. Sprawa koła lewego względem prawego jest już chyba jasna. Ewentualnie można by poważyć całe osie (a nie każde koło z osobna), by sprawdzić, czy rozkład masy pomiędzy osią przednią a tylną jest zbliżony, względem tego, co założył producent. Ale i to można pominąć, bo skoro pomiędzy zestawami 40/40 i 60/40 również występuje różnica mas osi przedniej względem tylnej spowodowana przesunięciem środka ciężkości i zestawy takie uzyskują TUV, to znaczy, że różnica obniżenia od 1 cm do 2 cm w przypadku tych dwóch kitów na osi przedniej nie wpływa w sposób bezpośredni na poziom bezpieczeństwa i trakcję.

Edytowane przez KriSSo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że po montażu gwintu niezbędne jest zrobienie zbieżności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak. jak po kazdej ingerencji w zawias

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ewentualnie można by poważyć całe osie (a nie każde koło z osobna), by sprawdzić, czy rozkład masy pomiędzy osią przednią a tylną jest zbliżony, względem tego, co założył producent

kolego ja nigdzie nie pisalem ze masz wjezdzac na wagi kazdym kolem po kolei tylko tak jak napisales osiami o to mi dokladnie chodzilo o rozklad masy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wymienić zawieszenie w moim pasku, waham się miedzy WEITEC ULTRA GT 30/30 a EIBACH PRO-SYSTEM 30/30. Weitec jest o 500 zł tańszy i ma niby najlepszy stosunek cena/jakość, a o Eibachu piszą że jest to jedyne sportowe zawieszenie które oferuje komfort podczas jazdy (jakoś w to nie wieżę :P). Chcę auto lekko obniżyć i lekko utwardzić (żeby mieć pewność że przy 100km/h nie wylecę z zakrętu) z zachowaniem przyzwoitego komfortu. Chciałbym dowiedzieć się co wy myślicie na temat tych dwóch zawiasów, twardość - komfort - jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim Eibach to wyższa półka, więc pytanie na zasadzie: Mercedesa czy Opla?

Oczywiście, że brać Eibacha. Świetny zestaw, bardzo dobrej jakości, znakomicie jeździ i przyzwoicie tłumi polskie drogi. Weitec jest w porównaniu do niego zdecydowanie bardziej nerwowy, brakuje mu nieco kultury. Jeśli ....["Chcę auto lekko obniżyć i lekko utwardzić (żeby mieć pewność że przy 100km/h nie wylecę z zakrętu) z zachowaniem przyzwoitego komfortu.".... to zdecydowanie Eibach. Poza tym jest trwały, na amorach SACHS'a i zrobisz na nim przyzwoity przebieg (mój 80 000 km i praktycznie bez śladów zużycia). Jeśli są pieniądze, bez dwóch zdań, BRAĆ.

Edytowane przez KriSSo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eibach jest wyzej niz weitec

i komfortowy sreyzny najbardziej komfortowe na rynku..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eibach jest komfortowy a zarazem twardszy niż seria tak? Czyli utwardzi i utrzyma komfort?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eibach jest komfortowy a zarazem twardszy niż seria tak? Czyli utwardzi i utrzyma komfort?

Jest zdecydowanie twardszy od serii, lecz przyzwoicie tłumi. Zyskasz super trakcję - ruszanie, hamowanie, zakręty itd. Jeśli jednak chcesz utrzymać komfort to poziomie niezmienionym, to musisz ...... cóż no, pozostać na serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam taki dylemat nie chce mi sie pakować w gwint ale obawiam sie że -40 mm + 17" 225/45 i ET35 to troche za nisko i koło może mi obcierać w nadkolu dlatego jeśli ktoś ma set z podobną konfiguracja bądź jakieś sugestie to prosze zdjęcia bądź podpowiedzi ,na allegro znalazłem tylko sprężynki -40 mm ale myślę że -30mm było by w sam raz u nas na Podhalu niestety dziury na pół koła i nie chce brzuszka paszczakowi rozpruć , z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

eibach ma - 30 takiego szukaj tu masz przykładową aukcje http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-vw-passat-00-05-eibach-4-szt-i1658746086.html

 

mam na bee 6 taki zestaw i jestem bardzo zadowolony komfort zachowany ,auto leży niżej niż seria i cieszy oko :) ale i tak jestem przekonany ze na -40 będzie oki koło idzie wyżej podnosi budę dopiero zauważysz to jak na zimę będziesz zmieniał na 15 lub 16 jak się położy ;)

Edytowane przez Moro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności