Skocz do zawartości
tomek19840925

Ubytek płynu chłodniczego 0.3L/1.5tys km-norma czy problem?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam passata B4 1Z 90KM.Wszystko ładnie pięknie smiga ale zauważyłem minimalny ubytek płynu chłodniczego w ilości 300ml na 1500km.Układ chlodniczy dokładnie przejrzany wzrokowo,brak osadów od wycieków,brak mażi w oleju,brak oleju w płynie,temperatura silnika wzorowa,cisnienie w układzie chłodzenia wzorowe,nic nie bulgoce nic się nie grzeje...Sprawdzone na trasach po 1 tyś km.Wczoraj wymieniałem olej,jest idealnie przepalony czarny jak smoła,pachnie też wzorowo.Czy jest możliwe ze płyn poprostu paruje?Czytałem dużo na forum ale tam piszą o dużo o dużych ubytkach a u mnie jest zaledwie 300ml na 1500km.Po 1500km zapala się kontrolka i trzeba dolać płynu.Druga opcja jest to że płyn dostaje się do wydechu ale wtedy robiło by się duże cisnienie w układzie chłodzenia czyż nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej musisz korek na zbiorniczku wyrównawczym wymienić na nowy... Uszczelka może być na nim uszkodzona (zużyta ze starości)... U mnie pomogło..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób na początek to co napisał kolega up.

Pytanie dodatkowe-czy jeździsz często z dużymi prędkościami-powyżej 120 km/h, bo jeśli tak to takie ubytki są normą. Płyn chłodniczy to alkohol i zawsze znajdzie miejsce by sobie wyparować.

Przerabiałem temat-wymiana korka i dociśnięcie ścisków na łączeniach pomogło. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ubywanie płynu chłodniczego to żadna norma szczegulnie w takich ilościach (olej owszem przy dużych prędkościach) ja miałem minimalny wyciek w chłodnicy ok 0,5 l na 10 000 km po wymianie chłodnicy zrobiłem już 25 000 km przy różnych prędkościach i nic nie ubyło ciągle ten sam stan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śpij spokojnie, zacznij się martwić jak zacznie uciekać więcej :) no i wtedy będziesz widział skąd leci. Wycieki na chłodnicy bardzo ciężko zauważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zauważyłem w zime śladu nie było żadnego (koloru nagaru nic) jedyny obiaw to delikatna para (tylko kilka sekund) z przodu auta jak termostat otwierał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

300ml/1500km = 2L/10000km

To norma? Nie.

A przy pompie wody nie ma nic? U mnie tak było że pompa pusciła ale z początku nie mogłem zlokalizowac tego wycieku. Ogolnie to nie ma paniki ale też nie jest dobrze. A płyn powinien być zawsze w nornie. I nic nie powinno wyparowywac. Ja w swoich passatach otwieram zbiorniczek tylko przy wymianie płynu na nowy, ponadto nie można powiedzieć ze jak się jezdzi szybko to wtedy może troche ubyc bo to oznacza niesprawność układu chłodzenia. Ja jeżdzę bardzo szybko i zawsze wyciskam z aut max mocy itd. Do 120 to ja czasem zwalniam:) I zadnych ubytków w płynie nie mam. A jak miałem w pierwszym pasiu właśnie nieszczelność i płyn zaczął ubywać mi w ilościach ok 0,5L/5000km to zaczęła mi wskazówka rosnąć powyżej 125km/h a przy 150 to już dość dobrze podgrzewał się.

 

Także kolego nie ma paniki ale obserwuj auto zaglądaj często pod maske na zimnym jak i gorącym silniku, w końcu znajdziesz wyciek, nie lekceważ tego bo możesz w końcu możesz mieć przymusowy postój.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś wyciek i tyle. Kapie na gorące, paruje - na razie nie widać. Ale z czasem pojawi się gdzieś zaciek. Jeśli chcesz sam sprawdzić skąd się poci to ustaw ciśnienie na kompresorze na 1,5Atm i dmuchnij mu na zimnym silniku w zbiorniczek wyrównawczy. Jeśli gdzieś jest nieszczelność to na bank ją zobaczysz. Jeśli nic nie widać z przodu silnika lub na chłodnicy to szukaj z tyłu - zdarza się czasami że puszczają broki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie....Dziś przy wymianie osłony przegubu jak byłem na kanale cos mi kapło na głowe....No i bingo!Niebieskie i słodkie.Chłodnica do wymiany.O dziwo żadnych plam wczesniej pod samochodem nie widziałem.Chłodnica już zamówiona(115zł niby oryginał Nissens)+35 wysyłka.teraz tak zachodze w głowę żeby ją bezinwazyjnie wymienić z uwagi że mam w samochodzie klimatyzacje.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym płynem to i u mnie problem jest ale usterkę chyba zlokalizowałem pobieżnie. Gdyż jak do kolegi podjechałemna kanał to z chłodnicy raczej nie ciekło nic ale przy pompie wodnej mam delikatne zacieki ciemniejsze takie. Co by tam mogł siąść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wlany płyn to tam gdzie masz wyciek powinien być biały-szary osad,jest to dość widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuje dane dotczące oringu tego który uszczelnia chłodnicę z wężem odprowadzającym wode.Jego rozmiar to 32mm na..... i własnie tego niewiem.proszę o szybkie info.Po zmianie chłodnicy na miejscu tego łączenia poci się...Tzn nie cieknie tylko poci.No chyba że to stary płyn wylauje z zakamarków tej mufy ale jakoś mi to nie pasuje.A żeby wymierzyć istnejący oring musiałym demontować a potem niebedę miał jak dojechać do sklepu.Wiem że średnica wewnętrzna oringu to 32mm,tylko niewiem jaki powinien być gruby.

Edytowane przez tomek19840925

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli oring pod plastikowym króćcem?

Kup cały plastik-w komplecie masz oringi...ten stary jak nie jest zdeformowany to w 50 % pęknięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ten oring chodzi?

1z.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie o ten.Dziękuje serdecznie.Jeśli nie będą mieli 28,5x3.8 to może być np 28x4?pozdr

 

lebow-myślę że to tylko oring bo przed rozgrzebaniem było tam suchutko.

 

---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

 

W innym poście piszą:

 

 

Napisał Nuttie Zobacz post

Dodatkowo chciałbym wiedzieć ile wchodzi płynu chłodnczego do układu 1.8 ABS? Jak mi się uda zatamować wyciek z przewodów to tylko uzupełnię, ale nie wiem czy dam radę więc wolę wiedzieć ile kupić borygo za wczasu.

króciec na chłodnicy zakładaj bez niczego. zaden smar czy silikon. to jest tworzywo ktore pod wpływem płynu chłodzącego i cisnienia w układzie sama sie uszczelnia.ostatnio wymieniałem chlodnicę i miałem ten sam problem (smarować czy nie hehe)zapytałem swojego mechanika i powiedział zeby zakładać bez zadnych uszczelniaczy bo płyn zrobi swoje.i miał racje zadnego wycieku płynu.do układu chłodzenia wchodzi 5,5l płynu chłodzacego. i tak nie spuscisz wsztstkiego zawsze cos zostanie.

 

 

Piszą żeby nie zakładać na olej czy smar tego oringu

 

A ja właśnie posmarowałem go olejem może dlatego teraz sączy(prawie nie widocznie)

 

No i teraz pytanie czy za jakiś czas to się uszczelni? Pozdr.

Edytowane przez tomek19840925

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak lekko silikonem zawsze przecieram...i żadnych wycieków...zdarzają sie sytuacje że pojawiają sie wżery w bloku i głowicy pod tymi króćcami to wtedy trzeba uzupełnić ubytki....w innych marakach aut wszystko jest montowane na płask czyli nie oringi tylko kartonowe uszczelki i silikon i też jest w porządku...przy plastikach trzeba uważać na siłę dokręcania bo jak sie przedobrzy to wszystko sie deformuje i pojawiają sie wycieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śpij spokojnie, zacznij się martwić jak zacznie uciekać więcej :) no i wtedy będziesz widział skąd leci. Wycieki na chłodnicy bardzo ciężko zauważyć.

 

popieram, ja też raz na jakieś 2 miesiące coś doleje, sprawdz korek chłodnice węże widoczne głowice i wszystkie czujniki czy nie sączy się jak nie to wyluzuj poprostu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie akurat była to chłodnica.Oryginalna Valeo trzymała 14 lat.Ciekawe ile wytrzyma ta którą zamontowałem.Oring się sam uszczelnił a to owe pocenie to poprostu olej kórym posmarowałem oring przed złożeniem,nagrzewa się robi się żadki i śladowe ilośći wyciekają.W niedziele jadę w rasę 1000km zobaczymy czy dojadę :).Pozdro dla wszystkich właścicieli pasiorków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności