ktry Zgłoś #1 Napisano 11 Sierpnia 2010 Podczas delikatnego przyspieszania szarpie w granicach obrotów 1600-1900 jest to 1,9 bls bez dpfa.Wymieniałem już wszystkie pierdoły typu filtry,zaworki,przepływka.Dodam że przy mocnym naciskaniu gazu tego się nie odczuwa i jest szczególnie odczuwalne na 2-3 biegu.W momencie szarpnięc słyszalny jest dziwny odgłos coś jakby tarcie z przerwami w rytm szarpania.Jakby na ułamki sekund coś odłączało turbinę i póżniej idzie nawet 200 bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #2 Napisano 12 Sierpnia 2010 Witaj! Jakieś kontrolki się zpalają ? Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania. U mnie ten czujnik powodował że auto szarpało, z początku sporadycznie, potem sporadycznie mrugała kontrolka taka zółta spirala i po jakimś tygodniu check engine i auto zamulone. Problem się nasilał. Po podłączeniu VAG-a wyszło że czujnik ciśnienia doładowania ma zły sygnał. Po wymianie wszyskie problemy znikły. Powiem tylko że z początku tej awari nie paliła się żadna kontrolka, po prostu silnik szarpał, głównie jak był zimny, jak osiągnął tem. 90 st. obrotomierz szedł bez problemu do czerwownego pola. Sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym, bo ten czujnik będzie przekłamywał i będzie podobny efekt co u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #3 Napisano 12 Sierpnia 2010 U mnie właśnie jak jest zimny to prawie nie szarpie.Dopiero jak się nagrzeje wtedy to się odczuwa,no i tylko do 2000 obr.maxymalnie.Powyżej jest wszystko normalnie.Na wolnych nie ma żadnych problemów chodzi równo.No oczywiście żadnych błędów,jak by coś na wagu było to by była jakaś wskazówka czego szukac.Kupiłem auto z tą wadą dwa miesiące. Z początku mi to zabardzo nie przeszkadzało,ale coraz bardziej mnie to zaczyna denerwowac,szczególnie przy delikatnej jeżdzie.Jak się depta ostro to problem prawie nie odczuwalny.W prawdzie to nie passat ,ale silniki te same A3 Sportbeck 2006 rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #4 Napisano 12 Sierpnia 2010 Sprawdź szczelność układu dolotowego,może być mała dziurka, sprawdź połączenia rur od turbiny do kolektora może jakaś opaska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2010 Przyjacielu - niestety to 1.9 BLS. Mam tą samą przypadłość niestety i okazuje się , że nie jestem w tym odosobniony. Kilka osób z forum ma te same problemy - zamulony na 1,2 biegu do 2 tys obrotów potem wszystko w normie. Robiłem logi - wszystko chodzi super, nieszczelności posprawdzane - bez uwag a więc co? Do tego ten metaliczny dźwięk - co to jest? Może ktoś juz przerabiał ten problem i podzieli się swoim doświadczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #6 Napisano 13 Sierpnia 2010 Potwierdzam tak jak kolega mwilk71 . U mnie to samo . też silnik 1.9 BLS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2010 No to mnie pocieszyliście.Wcześniej miałem Seata Altee 1,9 BJB 105 km to też miał wadę długo trzeba było kręcic na gorącym.Pomogła wymiana na nowy akumulator lub można było poprawic oprogramowanie.Seat był 2005 r ,miał 200 tys.To miał prawo szwankowac ,audi ma orginalne 140 tys.i takie cyrki robi.Dochodzę powoli do wniosku że VW schodzi na psy i razem z nimi także Audi bynajmniej technicznie.Następne auto to se chyba kupię starego traktora tak zwanego kibla 1,9 na zwykłej pompie.Widziałem ostatnio takiego świeżo przywieziony z Niemiec passat B5 110 km. 710 tys. miał najechane i jeszcze palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) ktry - owszem schodzą na psy ale to nie rozwiązuje naszego problemu. Przyzwyczaiłem się do mojego paska i nie chciałbym go sprzedawać - trzeba się zastanowić jak usunąć tą usterkę albo co gorsze przyzwyczaić się do tego. Szwagierka ma Golfa z BLS - 42 tyś km i chodzi jak zegarek , mój 117 tkm i już coś go boli. Jestem jednak dobrej myśli - jest nas kilku z tym samym problemem i coś z tego wyniknie. Może do naszego problemu włączy się ktoś kto zna się na mechanice i doradzi gdzie tkwi problem. Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez mwilk71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2010 Byłem dzisiaj u mechanika umówic się na wymianę koła dwu masowego razem ze sprzęgłem bo mam do wymiany.O tej wadzie to wiedziałem i utargowałem 2 tys zł na tą naprawę od sprzedającego i tak rozmawiałem na temat tego szarpania.Morze się turbina lekko przycinac .Zaproponował czyszczenie turbiny przy wymianie sprzęgła przy okazji.Prawdo podobnie zaryzykuje i zrobię to czyszczenie.Odrazu sprawdzi w jakim jests tanie turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #10 Napisano 13 Sierpnia 2010 Powiem Ci, że fachowcem nie jestem ale ten dźwięk właśnie kojarzy mi się z tarciem a przy zejściu z obrotów to jedynie może trzeć coś w turbo. Robiłem logi i wszystko ok ale robi się je na 3 biegu od ok 1400 - 1500 obrotów do maksa więc wtedy turbina kręci się na pełnych obrotach. Poza tym nie mam objawów na 3 biegu tylko na 1 i 2. Na myśl przychodzi mi jeszcze zawór N 75 czy N 73 ten od regulacji turbiny ale w tej materii niech wypowie się ktoś doświadczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2010 Zawór podmieniałem z innego.Nic nie pomogło,przepływka też nic.Zaślepiałem egr bo było podejrzenie że on się nie domyka w czasie przyspieszania.Ja na 3 biegu także wyczuwam ,nawet na 4 jeszcze to czuję,ale to już praktycznie nie przeszkadza i jest naprawdę bardzo słabo wyczuwalne.Dzwięk to przypomina tarcie możliwe że to turbo hałasuje.Jednak zdecyduję się na rozebranie turbiny i czyszczenie.Może akurat to to.Jak bym był pewny że to turbina to bym nie żałował tylko kupił drugą i spokój.Ale to każdy tylko może to ,albo tamto,a konkretnie nic.Raczej nie mam zamiaru sprzedawac auta ,bo mi się podoba.Dlatego jeszcze będę szukał przyczyny,lub się przyjdzie przyzwyczaic do wady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #12 Napisano 13 Sierpnia 2010 u mnie jast to samo!!! zmulony na pierwszych biegach przy spokojnej jezdie .Bylem w kilku warsztatach tylko rozkladali rece po przestudiowaniu forum mysle ze moze to byc problem z egrem zadne bledy mi nie wyskakuja , nie przechodzi w tryb servisowy...a muli i ten dzwiek po zdjeciu obudowy filtra powietrza wyraznie go slychac .Dodam ze obsluchiwali turbine i to nie z niej ten dzwiek.Egr moze nie domyka i ten dzwiek to moze uchodzace spaliny sprawdze to w przyszlym tygodniu . Jesli cos wyweszycie to piszcie bo mnie to strasznie wk.....a.Dodam ze tez mam silnik bls.pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #13 Napisano 14 Sierpnia 2010 (edytowane) Na myśl przychodzi mi jeszcze zawór N 75 czy N 73 ten od regulacji turbiny ale w tej materii niech wypowie się ktoś doświadczony. Ja zawór N75 wymieniałem na nowy i nic to nie pomogło, także to na pewno odpada. Też bym nie stawiał na turbo, szybciej na zawór EGR. Dziwne , że akurat kilka Passatów z forum ma identyczne objawy. A jakie macie przebiegi ? U mnie 110 tys. km Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez azak43 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #14 Napisano 14 Sierpnia 2010 Mój a raczej moja Audi ma 141 tys. 2006.Egr to nie jest bo aktualnie mam zaślepiony blachom aluminiową.Także nie jest istotne czy on się zamknie czy nie,bo dziura którą dochodzą spaliny w celu ponownego spalenia jest zatkana.Po zaślepieniu jakby ciut lepiej reagował na gaz od wolnych obrotów i może troszkę bardziej słychac turbinę,ale całkiem możliwe że mi się wydaje.Objawy szarpania i te tarcie słychac i czuc tak samo jak przed zaślepieniem erga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwilk71 Zgłoś #15 Napisano 14 Sierpnia 2010 azak 43 ja mam 118 tkm jak go kupiłem miał 114 ale na jeżdzie próbnej tego nie wyczułem bo wiadomo - gaz i ogień. Kolega z forum też wymienił już przepływkę i niczego to nie zmieniło. Skoro N75 też nie więc szukamy dalej. W jedności siła!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #16 Napisano 14 Sierpnia 2010 Mój a raczej moja Audi ma 141 tys. 2006.Egr to nie jest bo aktualnie mam zaślepiony blachom aluminiową.Także nie jest istotne czy on się zamknie czy nie,bo dziura którą dochodzą spaliny w celu ponownego spalenia jest zatkana Z tego wynika , ze EGR też trzeba wykluczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #17 Napisano 14 Sierpnia 2010 Niestety musiałem blaszkę którą zaślepiłem egr wyciągnąc ,bo po kilku dniach jazdy zapaliła się kontrolka komputera.Na wagu wywaliło błąd nie prawidłowy przepływ spalin.Co ciekawe dopiero po ok 100 km.Na 100% to nie egr.Ja także na jeżdzie próbnej tej wady nie wyłapałem,bo przy zakupie to raczej się depta mocniej ,aby coś usłyszec gorszego.Przy zakupie skupiłem się na blachach i przebiegu ewentualnie legalnośc auta,a silnik to zawsze można wymienic ,jak reszta jest o.k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #18 Napisano 14 Sierpnia 2010 Wczoraj odebrałem swojego passka ze serwisu właśnie ze wzgl. na szarpanie podczas przyśpieszania.Usterka pojawiała sie sporadycznie,nie można było tego sprowokować.W czasie rozpędzania na chwilę silnik słabł tak jak ze 170 robiło się 100 KM.Pierwszy raz byłem w serwisie 2 tygodnie temu.Wówczas stwierdzili błędy i wgrali nowy soft.Niestety wiele to nie dało ponieważ sytuacja powtarzała się,aż w końcu zapaliła się kontrolka świec.Okazało się,że winny był czujnik temperatury spalin,który pokazywał 930 stopni i silnik przechodził na tryb awaryjny.Auto na gwarancji więc nie bolało.Na razie zrobiłem 150 kilometrów i jest O.K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plaski Zgłoś #19 Napisano 14 Sierpnia 2010 W moim przypadku także wystepował problem z szarpaniem,podczas przyspieszania na 3,4i 5biegu. A winowajcą okazał sie zbyt mięki węzyk dochodzacy do (gruszki) turbiny.Po wymianie na wezyk paliwowy z plecionką 3.5mm x 60cm.Problem znikł.Warto sprobować bo koszta niewielkie 10zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #20 Napisano 14 Sierpnia 2010 W moim przypadku także wystepował problem z szarpaniem,podczas przyspieszania na 3,4i 5biegu.A winowajcą okazał sie zbyt mięki węzyk dochodzacy do (gruszki) turbiny.Po wymianie na wezyk paliwowy z plecionką 3.5mm x 60cm.Problem znikł.Warto sprobować bo koszta niewielkie 10zl. Z tym wężykiem trzeba pomyśleć . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach