Skocz do zawartości
pass

wymiana czy naprawa silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,silnik mam 1,6 bezyna 2000 rocznik,na budziku 223.000km,zagazowany bierze 1litr oleju na 1000km,rocznie przejezdzam ok 10.000km. Czy bardziej opłacalna jest generalka czy wymiana na drugi,myslałem o 1,8t?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz juz jakiś na oku dobry motor to przekładaj a jeśli nie to rób kapitalkę bo nie wiesz co ci się trafi a cenowo powineneś zmieścić się w 2000zł w kapitalce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego co wiązałoby się z przekładka na 1.8T, poza tym sam silnik z osprzętem w dobrym stanie będzie kosztował 3,5k. Remont będzie połowę tańszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja także zrobiła bym remont bo wtedy będziesz wiedział co masz a jak kupisz inny silnik to za kilka miesięcy może być to samo albo jeszcze gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co oryginał to oryginał. Po tej kapitalce to pojeździ trochę i znów będzie brał olej. chyba,że kupisz oryginalne podzespoły to wtedy ma sens,ale to z kolei wiąże się z kosztami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli na 1000km lejesz litre oleju to nie jest tragicznie bo w 90% są do roboty uszczekniacze a przed taką operacją bym sprawdził kompresje która ci powie prawie wszystko . A co do wymiany motoru wygląda to tak że bardziej się opłaca kupić angola ubitego w tył lub sam przód niż każda część z osobna bo masz wszytko w jednym aucie i można odpalić silnik i sprawdzić czy wszystko gra a a gdy kupisz silnik u zenka a reszte u marina i coś tam gdzieś dokupisz to nie będziesz wiedział co mogło być nie tak lub uszkodzone a auto i tak niebędzie jeździło .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Silnik 1.6 AHL , 250 tyś. przebiegu , i brał 1 litr oleju na 1000 km.

W zeszłym roku zrobiłem mały remont :

-nowe pierścienie - 250 zł

-uszczelniacze - 20 zł

-uszczelka pod głowicę - 100 zł

-uszczelki kolektora i pokrywy - 40 zł

-planowanie głowicy - 50 zł

-nowe szpilki - 80 zł

-olej i filtry - 150 zł

-robocizna - 0 zł ( sam z kolegą )

I jest pięknie. Od tamtej pory zrobiłem 15 tyś. km i dolałem 200 ml oleju.

Nawet dymka nie puści.

Myślę, że to najlepsze rozwiązanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymianiałem jeszcze panewki, wszystkie uszczelki i simmeringi. Za to do rachunku trzeba dorzucić jakieś 400 zł. Kiedy napisałem o tym na forum, to mnie ktoś wyśmiał, że w takich kosztach to malucha można wyremontować a nie passka. A tu proszę nie jestem "sam" :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jeżeli na 1000km lejesz litre oleju to nie jest tragicznie bo w 90% są do roboty uszczekniacze

 

Ja z kolei uważam, że to już baaardzo dużo. Co prawda wg VW jest to graniczna wartość, ale nie oszukujmy się:) MI AHl brał 1 litr na 2500 km i żadne wymiany uszczelniaczy nie pomogły - trzeba było robić pierścienie. Teraz na 15 000 km dolałem 400 ml oleju. Latam na syntetyku 5w50 i raczej trasy więc silnik ma co robić.

 

Koszty takie jak podał kolega wyżej ( no może te 50 zł za planowanie głowicy to trzeba będzie się naszukać). Panewki też zalecam zrobić bo i tak tłoki z korbowodu będą zdejmowane. Ja z wymianą popychaczy zaworów zapłaciłem równe 2500 zł ( same popychacze 400 zł).

 

Tak jak napisał kolega toto_20 : nie ma co się napinać, że ludzie odradzają bo wysokie koszty. Plusy:

- jesteś pewny co masz pod maską

- swap silnika to ryzyko i na pewno nie niższe koszty.

 

Jednak po lekturze forum widać, że te silniki AHL w gazie po ok. 250 000 km wymagają wymiany pierścionków. Co chwila temat o tym. Jednak chyba to wynika z tego, że mają co ciągać ( ciężka buda w passacie), a 140 km/h w trasie to już 4000 obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego co wiązałoby się z przekładka na 1.8T, poza tym sam silnik z osprzętem w dobrym stanie będzie kosztował 3,5k. Remont będzie połowę tańszy.

źle mówisz kolego...

jak się ma dojścia i ma się umiejętności to nie kosztuje to aż tyle .. a wymiana nie jest tragiczna tymbardziej w B5!

mój kolega właśnie jest na wstawianiu tego właśnie silnika 1,8 T to golfa 3 GTI . Silnik kupił za 1k z przebiegiem 125 tys km sprawdzalismy już kompem . zrzucenie imobilajzera 200 zł , skrzynia , sprzęgło nie wiem ile tam wyjdzie ale też da radę po taniości , FMIC był z silnikiem :D orurowanie się zrobi , komputer dorwaliśmy za 150 zł , turbo jest dobre , ale będzie wymieniane na większe itd ogólnie rzecz ujmując gdyby robić to na standard i samemu , żeby nie płacić za przekładki to spokojnie w 2k by się dało zmieścić :) (najgorsze było z kablami bo to czarna magia :D ale kolega podpiął wszystko i wczoraj zagadało :D tylko jeszcze rzuca wężami ,dzisiaj mają to ogarniać :D

Edytowane przez czajek19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
źle mówisz kolego...

 

To co cytowałeś, akurat nie ja pisałem.... ale się wypowiem też:)

 

Piszesz, że sprawdziłeś silnik VAGiem - a czy VAg pokaże ile bierze oleju, w jakim stanie są pierścienie, panewki na wale, sam korbowód? Jesteś pewien, że nie był przegrzany?

 

Jak zrobisz nim po przekładce 5000 km to będziesz wtedy w stanie powiedzieć, że dobrze kupiłeś. Wtedy sobie zobaczysz ile oleju połknął, czy nie przerywa pod obciążeniem i czy nie wystąpiło 1000 innych objawów, których VAGiem nie sprawdzisz.

 

Piszesz, że "sprzęgło też po taniości". Ja jestem zdania, że biednego nie stać na taniochę:)

 

W każdym bądź razie życzę poWVodzenia z tym swapem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, u mnie było przelatane 450tys, wszystkie części które wymieniałem były z pierwszego montażu, a sekwencja landi renzo praktycznie od samego początku pod maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wszystkiego nie da się przewidzieć to jest prawda, ale sądzę , że to będzie dobrze hulało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
źle mówisz kolego...
no chyba nie wkładacie u kolegi do golfa mk3 wzdłużnego 1.8T??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie wkładamy , baaa już jest wsadzony i podpięty i wczoraj odpalił :)

z trochę temu wsadzali też do golfa Mk2 silnik od golfa R32 :)

[ame]

[/ame] tak to hula :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak to hula

Z otwartymi drzwiami to nawet dobrze do środka wieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehe to to jakieś błędy są :D fakt świeci się jak choinka :D ale chyba teraz to już ogarniete jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie ,sąsiad wymienial ale na taki sam pojemnosciowo dal z robocizna 2000pln i jak na razie nie narzeka ,dlatego sie zastanawialem nad przekładką choc tez jestem bardziej za remontem. Z drugiej strony gdyby nie bylo problemow z zamontowaniem mocniejszego to czemu nie,kwestia kasy.

Pytam sie bo moze ktos juz robił taką podmiankę i widze ze tak tylko jakies problemy z elektryką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nie ma problemów z elektryką , ten filmik który dałem , tam jest wsadzony silnik od golfa R32 silnik 3,2 l ty chcesz 1,8 T to całkiem co innego . w golfie mk3 gdzie znajduje się silnik zostały nam do podłączenia 4 kabelki i nie wiemy gdzie je podpiąć i jak . Jutro kolega przyjeżdża corrado z takim własnie wmontowanym silnikiem i na wzór jego podepniemy te kabelki . I już jutro auto wyjeżdża z garażu . Porobie filmiki z jazdy próbnej i zobaczymy jak to to lata i wrzuce na forum do wglądu. Next plany w aucie to większe turbo które już leży, wtryski , do wymiany będzie skrzynia i sprzęgło bo pewnie zaraz padnie . Komputer który kupił kolega za 150 zł ma już jakiegoś czipsa bo jak ściągał nam kolo impobilajzer to powiedział , że jest już jakiś czips ale co i jak to się okaże .

PS. jeśli jesteś laikiem w tym temacie i nie wiesz jak przełożyć taki silnik , nie masz do tego warunków to moim zdaniem gra nie warta świeczki chyba, że masz więcej pieniędzy . Na własną rękę : fakt opłaca się bo odchodzi wiele kasy za robociznę którą musiał byś dać mechanikowi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z dokonaniem wyboru. Czy wymienić silnik czy remontować. Ostatnio podczas jazdy samochód zaczał kopcić na biało oraz wyskoczył napis STOP. Temperatura skoczyła ok 120st. Okazało się że pompa wody wyzioneła ducha. Dodatkowo została ściągnięta głowica, ponieważ płyn i olej (0,3l /1000) - po wymianie usczelki pod napinaczem łańcuszka ok(0,15l/1000) ubywał podczas już od jakiegoś czasu. Było także słychać tzw kamyczki w nagrzewnicy. Na nic nie kopcił. Nie wiem czy żużycie oleju rekompensował płyn chłodniczy, bo był taki olej jakby czerwonawy, ale masełka nie było i nic nie bulgotało w zbiorniczku. Uszczelka była przedmuchana pomiędzy 2-3 cylindrem, oraz po pomiarach okazało się że płaszczyzna bloku jest krzywa. Mechanik zalecił wymiane silnika, a jeżeli bym sie uparł to koszt remontu wyceniany jest powyżej 5tys. Czy na taki krzywy blok można zakładać usczelke, czy dać spokój i wymienić silnik lub go wyremonować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności