Skocz do zawartości

pzl

  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O pzl

  • Urodziny 03.04.1989

Informacje osobiste

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lublin

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Odpowietrzałem nagrzewnice, był spokój może przez 100m i znów dalej to samo.Test był robiony jakiś czas temu. Płyn zmieniający kolor oraz rurka i korek od gąsiora. Wciągało powietrze z otoczenia, zamiast wypychać i się minimalnie zabarwił na zielono z niebieskiego od powietrza atmosferycznego. .
  2. Odkurzę temat. Występuje u mnie ciągłe zapowietrzanie układu chłodzenia objawiające się odgłosami przelewania wody z nagrzewnicy. Dlatego też podłączyłem kawałek przeźroczystego węża i odpaliłem silnik. Wąż został wpięty pomiędzy wyjście z silnika a nagrzewnicę.Chwilę po odpaleniu następuje spienienie płynu, tak jakby pompa słabo pracowała. Pompa była zmieniana jakiś czas temu i było to samo. Robiłem także test CO2, nie wykazał spalin. Głowica była sprawdzana. Korek też był zmieniony. Na co mogę zwrócić jeszcze uwagę?
  3. Jakieś wnioski co do powyższego logu?
  4. Oto świeżutki log na 3 biegu. 002+033
  5. Jazda. Normalne ruszenie 2-3k obr na starcie. Poźniej zmiany biegów do 4k obrotów na 2-2,5k obr.
  6. Stag 4 QBOX BASIC, Hanna 2000 zielone, reduktor ac-r01, firma z okolic zakładała gaz, jak się ich pytałem to mówili, że z ich strony jest wszystko ok, skrzynia manual, styl nie jest dziadkowy, kręce silnik do ok 4k i zmieniam bieg żeby było ok 2-2,5k obr, jeżeli chodzi o ruszanie ze skrzyżowania to nie zostaje w tyle. Poniżej logi 002+033 LOG 002 + 033 Vag com połączył mi logi więc są z 2014 i 2016
  7. Kiedys byłem z tym u gazownika pytać się czemu tak pali to mówił, że jak się check nie pali to jest ok. Chyba w tych logach nie widać, ale podczas jazdy oscylue +-5% wokół zera jak widziałem na vagcomie, akurat wtedy loga nie zrobilem. W takim razie co to moze powodować taki stan rzeczy, zepsuta lambda? Spalanie takie miałem przed założeniem instalacji gazowej, po niej też takie samo na pb
  8. Garstka logów. Z tego i tamego roku. Spalanie takie mam od kiedy kupiłem auto. Jeżeli chodzi o korekty to są ok 3%. Zero błędów. Zero braków mocy. http://vaglog.pl/log_269424.html http://vaglog.pl/log_269423.html http://vaglog.pl/log_269427.html http://vaglog.pl/log_269426.html http://vaglog.pl/log_269425.html http://vaglog.pl/log_269428.html http://vaglog.pl/log_269429.html http://vaglog.pl/log_269430.html http://vaglog.pl/log_269431.html
  9. Komp benzynowy pokazuje 14 przy dziadkowej jezdzie a ok 18 przy normalnej. Mi pali 1.8t w mieście 20l LPG. Na butli 48lpg najeżdżam w miescie ok 240km. W największych korkach spalanie dochodziło do 25 na danym odcinku wg komputera. Dodam, że wszystkie parametry silnika są ok. Tylko przepływka zaniża ok 8%. Jeżeli chodzi o trasę to na mieszanej to 8l-9l PB spali spokojnie, a lpg ze 12l
  10. Witam, Mam problem z dokonaniem wyboru. Czy wymienić silnik czy remontować. Ostatnio podczas jazdy samochód zaczał kopcić na biało oraz wyskoczył napis STOP. Temperatura skoczyła ok 120st. Okazało się że pompa wody wyzioneła ducha. Dodatkowo została ściągnięta głowica, ponieważ płyn i olej (0,3l /1000) - po wymianie usczelki pod napinaczem łańcuszka ok(0,15l/1000) ubywał podczas już od jakiegoś czasu. Było także słychać tzw kamyczki w nagrzewnicy. Na nic nie kopcił. Nie wiem czy żużycie oleju rekompensował płyn chłodniczy, bo był taki olej jakby czerwonawy, ale masełka nie było i nic nie bulgotało w zbiorniczku. Uszczelka była przedmuchana pomiędzy 2-3 cylindrem, oraz po pomiarach okazało się że płaszczyzna bloku jest krzywa. Mechanik zalecił wymiane silnika, a jeżeli bym sie uparł to koszt remontu wyceniany jest powyżej 5tys. Czy na taki krzywy blok można zakładać usczelke, czy dać spokój i wymienić silnik lub go wyremonować.
  11. Moje przemyślenia na temat napinacza:manga Zrobiłem 2 filmiki, które ukazują pracę napinacza na zdjętej pokrywie zaworów. Ewidentnie dźwięk dochodzi od łańcuszka. Jak widać po chwili jak układ napełni się olejem napinacz przestaje skakać i ładnie pracuje. Na obrazku zostały zaznaczone 2 miejsca którymi przepływa olej. 1 - sitko, 2 - kanał który prawdopodobnie natryskuje na wałek olej. Ruch dolnego tłoczka powoduje wydostawanie się oleju wyjściem nr 2 natomiast sitko prawdopodobnie jest tylko jednostronnie wejściowe. NIe udało się nim cofnąć oleju. Dodatkowo tłoczek górny ma mały kanalik przy ślizgu. W przypadku zatkania obydwu dziurek wciskając dolny tłoczek słychać jak powietrze uchodzi szczeliną pomiędzy obudową a samym tłoczkiem. Zastanawiające jest, czy po wyłączeniu silnika olej nie wypływa kanalikiem nr 2 i tłok dolny jest naciskany przez łańcuch, którego napięcie jest powodowane przez wałek i zawory działające na niego.
  12. pzl

    1.8T AWT - kanał 90 i 93

    Zgrzyta łańcuch przy starcie, i słychać jego pracę podczas pracy silnika. Cieknie mi olej z tego miejsca i niewiem czy uszczelke zmienić czy cały napinacz
  13. Witam, Proszę o analizę pracy napinacza zmiennych faz rozrządu. W jakim zakresie obrotów powinna nastąpić zmiana fazy rozrządu? Logi Marker 5 - logi na wolnych obrotach Marker 6 - logi podczas jazdy
  14. Witam, borykam się z problemem przerażających i głośnych stuków dochodzących z silnika. Silnik AWT 2002r. Podejrzewam, że to napinacz zmiennych faz rozrządu. Ciśnienie oleju zostało sprawdzone i jest prawidłowe. Na zimnym silniku czasami słychać stukanie tak jak na poniższym filmiku(od 11sek do 15sek), tylko że to trwa ok 1-3sek i przestaje. Im zimniej na dworze tym częsciej się to zdarza, choć nie zawsze. Filmik pokazujący prace silnika na zimnym w okolicach napinacza: Zgodnie z tym co napisał użytkownik mietek69 na temat sprawdzania napinacza łańcuszka: W zebranym logu kąt wyprzedzenia zapłonu nie zgadza się z tym co napisał. Podczas jazdy na 2 biegu ok 1000obr wartość oscyluje ok +30. Natomiast po wciśnięciu pedału do podłogi ok +10.(70-80sek, 122 - 130 sek pomiaru), kanału 25 nie zalogowałem gdyż u mnie nie widać wartości Log grupa 003 Dodam, że pali więcej niż powinien, zero błędów, zapony nie wypadają, moc i przyśpieszenie jest w porządku, sonda, przepływka ok. Czy to może być napinacz, czy może popychacze?
  15. pzl

    Log awt 1.8t 2002/2003

    Dorzucam logi dotyczące pierwszego postu tego wątku Log (0 - 002,033,002,033) Pierwsza część to dynamiczne, druga na wolnych obrotach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności