Gregorius4tm Zgłoś #201 Napisano 28 Lutego 2014 Na moje koslawe oko to ci się trybik plastikowy wytarł w środku, dlatego słyszysz silniczek a wycieraczka stoi. Rozebrac, kupic nowy trybik, wyczyscic wszystko, przesmarowac złozyc i powinno byc ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webs88 Zgłoś #202 Napisano 1 Marca 2014 Na moje koslawe oko to ci się trybik plastikowy wytarł w środku, dlatego słyszysz silniczek a wycieraczka stoi. Rozebrac, kupic nowy trybik, wyczyscic wszystko, przesmarowac złozyc i powinno byc ok okey dziękuję, za odpowiedź. Na dniach rozbiorę go ponownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORDkozak Zgłoś #203 Napisano 2 Marca 2014 witam mam problem z wycieraczka mianowicie od czasu do czasu sama sie włancza nawet jak wyciagne kluczyki ze stacyjki to ona nadal dziala ale dziwnie dziala bo nie idzie plynnie tylko z takimi przerwami co moze byc przyczyna ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nal_Ra Zgłoś #204 Napisano 10 Marca 2014 Igłą nic nie zrobisz. To tak na szybko. Zdejmij w bagażniku boczek gdzie masz dojście do lampy tylnej lewej. Tam powinien być wężyk od płynu do spryskiwacza który idzie do klapy, będzie tam też złączka. Rozłącz sobie w tym miejscu, wtedy użyj spryskiwacza i sprawdz czy tutaj dochodzi płyn. Jeśli dochodzi, to masz zatkany fragment od tej złączki przez klapę do wyjścia na szybę.Wtedy czeka Cię tylko i wyłącznie zdjęcie tapicerki od klapy i dobranie się do kolejnej złączki która wchodzi w wycieraczkę i spryskiwacz. Jeśli do tego miejsca też dochodzi, to musisz rozebrać ten silniczek i tam dobrze wyczyścić, zwłaszcza rurkę przez która idzie płyn na zewnątrz. Tylko przy sprawdzaniu w bagażniku podłóż jakąś butelką bo sobie zalejesz bagażnik. dzieki za info! jak tylko znajde chwilke to bede kombinowal. pogoda dopisuje brakuje jak zwykle czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #205 Napisano 26 Marca 2014 Co do wycieraczki. To mi się też to przytrafiło. Przestała działać. Zasilanie na wtyczce jest. Rozebrałem mechanizm i wszystko jasne. Ułamała się ta rurka i lało się na mechanizm. Zardzewiał. Na płytce sterującej silnikiem wyżarło ścieżki dlatego nie miał zasilania. Wziąłem od kumpla drugi podobny. I z dwóch zrobiłem jeden. Jego płytka i obudowa a reszta moja. Dodatkowo rozwierciłem tą zewnętrzną rurkę i wsadziłem przez środek przewód pneumatyczny festo (4). Teraz nic się nie ułamie. Dołączam zdjęcie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kaciała Zgłoś #206 Napisano 23 Lipca 2014 (edytowane) Witam <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/ACsnUEVQRss" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> dołączę się pod temat z tym co znalazłem w sieci na przykładzie seata ale ten sam mechanizm i silniczek - może to komuś zobrazuje co trzeba robić - mnie ten film bardzo pomógł link: https://www.youtube.com/watch?v=ACsnUEVQRss Pozdrawiam Edytowane 23 Lipca 2014 przez Kaciała drugi link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kijju Zgłoś #207 Napisano 21 Października 2014 Witam, mam problem z tylną wycieraczką, wycieraczka ani drgnie więc ją rozebrałem okazało się, że trzpień który obraca wycieraczką jest cały zaśniedziały i skorodowany, silnik działa poprawnie. Niestety podczas rozbierania mechanizmu pękła mi obudowa tego trzpienia, ta plastikowa część, która przechodzi przez szybę. Czy ma ktoś może na zbyciu stary nie działający mechanizm, żebym mógł podmienić sobie obudowę i dyszę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #208 Napisano 28 Października 2014 Panowie, występowała wersja silniczka kontynentalna i do anglika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #209 Napisano 28 Października 2014 Nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #210 Napisano 28 Października 2014 A wersja lewo i prawo stronna ? Założyłem chyba z polifta lub z innego VW i mam w spoczynku z prawej strony. Mi to nie przeszkadza ale ciekawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skvc15 Zgłoś #211 Napisano 28 Października 2014 Passaty po 2003 roku miały po prawej stronie, a te wcześniejsze po lewej z tego co wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #212 Napisano 28 Października 2014 Bywało różnie, chyba w zależności kto na co wcześniej zmienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kijju Zgłoś #213 Napisano 2 Listopada 2014 Witam, u mnie problem z tylną wycieraczką polegał na tym, że się w ogóle nie kręciła a płyn zamiast lać się na szybę to leciał gdzieś gdzie go grawitacja ściągnęła Rozebrałem panel tylnej klapy: trzyma się on na zatrzaskach oraz na dwóch ukrytych wkrętach, które znajdują się w "dziurach" na ręce za które łapiemy jak zamykamy klapę (niestety nie mam zdjęcia). Sprawdziłem napięcie na 4 pinowej wtyczce- wszystko było ok, czyli prąd dochodził na jednym pinie, reszta to masa i zera kontrolne. Zdjąłem wycieraczkę i odkręciłem cały mechanizm - trzy nakrętki zaznaczone na zdjęciu: "][/url] Okazało się, że mój mechanizm jest ok tylko cały wałek który napędza wycieraczkę jet zapieczony w obudowie, przyczyna - pęknięta uszczelka na końcu wałka: - bardzo ciężko było go wyjąć i przy okazji połamałem sobie obudowę , więc zacząłem poszukiwać na forum, uszkodzonego mechanizmu ale z całą obudową, kolega forumowicz z Olsztyna miał taki mechanizm od Audi swojego brata (mechanizmy są identyczne tylko nie wiem jakie to Audi ) i nawet nie chciał za niego na browara Mechanizm od kolegi miał inne często spotykane uszkodzenia- ukręcona rurka doprowadzająca płyn do dyszy, rurka biegnie wewnątrz wału napędowego wycieraczki, A zatem z dwóch nie sprawnych mechanizmów zrobiłem jeden działający, Aby otworzyć mechanizm musimy odkręcić 7 śrubek torx (nie pamiętam rozmiaru) umieszczonych na metalowej obudowie: UWAGA: pod metalową przykrywką znajduje się papierowa uszczelka, lepiej jej nie przerwać Do wnętrza mechanizmu, który miał ukręconą rurkę dostało się dużo syfu co widać na zdjęciach: Przyczyną takiego stanu rzeczy mogło być lanie dużej ilości płynu, gdy rurka była już ukręcona, na czwartym zdjęciu w tym poście widać, że mechanizm miał zatkane otwory, którymi ma uciekać ewentualna wilgoć z wnętrza wałka (zaznaczone na żółto), przy składaniu mechanizmu pamiętajcie żeby te dwa otwory były drożne. Aby pozbyć się ukręconej rurki musimy przewiercić na wylot wałek, ja wierciłem z jednej i z drugiej strony wiertłem do metalu nr 4, pełno syfu w środku siedziało. Z dwóch mechanizmów wybrałem najlepsze części, tak to wyglądało przed złożeniem, zaznaczyłem kropkami które części pochodzą z jednego a które z drugiego (jakby to kogoś interesowało ) A tak wyglądał mechanizm po złożeniu przed zamknięciem ( może trochę przesadziłem ze smarem ) Założyłem wszystko w odwrotnej kolejności, efekt był zadowalający lecz okazało się, że dysza spryskiwacza jest przytkana i bardzo słabo leje. Odetkanie jej zajęło mi 5 minut, obciąłem dwa włosia ze zwykłej szczotki do zamiatania i kombinerkami najpierw jeden potem drugi wepchałem na wylot dyszy poruszałem prawo lewo i przedmuchałem, na koniec szpilką ukierunkowałem sobie dyszę na szybę i wszystko działa jakby dopiero z fabryki wyszło Mam nadzieje, że komuś przyda się opis. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anrod Zgłoś #214 Napisano 5 Lipca 2015 Kijju, a ta metalowa obudowa łatwo się zdejmuje po odkręceniu tych 7 torxów, bo niestety nie mogę jej zdjąć. a może ktoś inny wie... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #215 Napisano 5 Lipca 2015 Bez problemu powinna zejść, podważ i musi odejść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anrod Zgłoś #216 Napisano 5 Lipca 2015 (edytowane) dziękuję za szybką odpowiedź, niemniej próbuję i nie puszcza - czy ta obudowa jest razem z plastikiem do podłączenia wężyka spryskiwacza? ok, puściło ale co z tego gdy nie mogę jej dalej zdjąć bo blokuje właśnie ten plastik od wężyka Edytowane 5 Lipca 2015 przez Anrod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #217 Napisano 6 Lipca 2015 ok, puściło ale co z tego gdy nie mogę jej dalej zdjąć bo blokuje właśnie ten plastik od wężyka Musisz go ustawic odpowiednio ( kręci się ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anrod Zgłoś #218 Napisano 8 Lipca 2015 niestety nie kręciło się i odpadło (ukręciło się). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #219 Napisano 10 Lipca 2015 Powinno było zejść razem z tym króccem plastikowym. Podejrzewam, że trzymała rurka idąca do dyszy która spryskuje szybę. Trzeba było mocniej pociągnąć, bo rurka i tak do rozwiercenia i wymiany. Tak przynajmniej ja robiłem. A ten króciec łatwo uszkodzić przy nim kombinując... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Anrod Zgłoś #220 Napisano 11 Lipca 2015 Dziękuję za podpowiedzi. Niestety przy wybijaniu rozpadła się do końca część obudowy (już wcześniej była pęknięta od zamarzniętej wody)- więc zamówiłem używkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach