Skocz do zawartości
Filip

Tylna wycieraczka w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Na moje koslawe oko to ci się trybik plastikowy wytarł w środku, dlatego słyszysz silniczek a wycieraczka stoi. Rozebrac, kupic nowy trybik, wyczyscic wszystko, przesmarowac złozyc i powinno byc ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na moje koslawe oko to ci się trybik plastikowy wytarł w środku, dlatego słyszysz silniczek a wycieraczka stoi. Rozebrac, kupic nowy trybik, wyczyscic wszystko, przesmarowac złozyc i powinno byc ok

 

okey dziękuję, za odpowiedź.

 

Na dniach rozbiorę go ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z wycieraczka mianowicie od czasu do czasu sama sie włancza nawet jak wyciagne kluczyki ze stacyjki to ona nadal dziala ale dziwnie dziala bo nie idzie plynnie tylko z takimi przerwami co moze byc przyczyna ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Igłą nic nie zrobisz. To tak na szybko. Zdejmij w bagażniku boczek gdzie masz dojście do lampy tylnej lewej. Tam powinien być wężyk od płynu do spryskiwacza który idzie do klapy, będzie tam też złączka. Rozłącz sobie w tym miejscu, wtedy użyj spryskiwacza i sprawdz czy tutaj dochodzi płyn. Jeśli dochodzi, to masz zatkany fragment od tej złączki przez klapę do wyjścia na szybę.

Wtedy czeka Cię tylko i wyłącznie zdjęcie tapicerki od klapy i dobranie się do kolejnej złączki która wchodzi w wycieraczkę i spryskiwacz. Jeśli do tego miejsca też dochodzi, to musisz rozebrać ten silniczek i tam dobrze wyczyścić, zwłaszcza rurkę przez która idzie płyn na zewnątrz.

Tylko przy sprawdzaniu w bagażniku podłóż jakąś butelką bo sobie zalejesz bagażnik.

 

dzieki za info! jak tylko znajde chwilke to bede kombinowal. pogoda dopisuje ;) brakuje jak zwykle czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wycieraczki. To mi się też to przytrafiło. Przestała działać. Zasilanie na wtyczce jest. Rozebrałem mechanizm i wszystko jasne. Ułamała się ta rurka i lało się na mechanizm. Zardzewiał. Na płytce sterującej silnikiem wyżarło ścieżki dlatego nie miał zasilania. Wziąłem od kumpla drugi podobny. I z dwóch zrobiłem jeden. Jego płytka i obudowa a reszta moja. Dodatkowo rozwierciłem tą zewnętrzną rurkę i wsadziłem przez środek przewód pneumatyczny festo (4). Teraz nic się nie ułamie. Dołączam zdjęcie. Pozdrawiam. 3any7e4a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/ACsnUEVQRss" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

dołączę się pod temat z tym co znalazłem w sieci na przykładzie seata ale ten sam mechanizm i silniczek - może to komuś zobrazuje co trzeba robić - mnie ten film bardzo pomógł

 

link: https://www.youtube.com/watch?v=ACsnUEVQRss

 

Pozdrawiam ;)

Edytowane przez Kaciała
drugi link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z tylną wycieraczką, wycieraczka ani drgnie więc ją rozebrałem okazało się, że trzpień który obraca wycieraczką jest cały zaśniedziały i skorodowany, silnik działa poprawnie. Niestety podczas rozbierania mechanizmu pękła mi obudowa tego trzpienia, ta plastikowa część, która przechodzi przez szybę.

Czy ma ktoś może na zbyciu stary nie działający mechanizm, żebym mógł podmienić sobie obudowę i dyszę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, występowała wersja silniczka kontynentalna i do anglika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wersja lewo i prawo stronna ?

 

Założyłem chyba z polifta lub z innego VW i mam w spoczynku z prawej strony. Mi to nie przeszkadza ale ciekawi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passaty po 2003 roku miały po prawej stronie, a te wcześniejsze po lewej z tego co wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bywało różnie, chyba w zależności kto na co wcześniej zmienił:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie problem z tylną wycieraczką polegał na tym, że się w ogóle nie kręciła a płyn zamiast lać się na szybę to leciał gdzieś gdzie go grawitacja ściągnęła :)

Rozebrałem panel tylnej klapy: trzyma się on na zatrzaskach oraz na dwóch ukrytych wkrętach, które znajdują się w "dziurach" na ręce za które łapiemy jak zamykamy klapę (niestety nie mam zdjęcia).

Sprawdziłem napięcie na 4 pinowej wtyczce- wszystko było ok, czyli prąd dochodził na jednym pinie, reszta to masa i zera kontrolne. Zdjąłem wycieraczkę i odkręciłem cały mechanizm - trzy nakrętki zaznaczone na zdjęciu:

 

dafota.2.fwr1414949746j.jpg.sm&th=7894"]dafota.2.fwr1414949746j.jpg.sm&th=7894[/url]

 

Okazało się, że mój mechanizm jest ok tylko cały wałek który napędza wycieraczkę jet zapieczony w obudowie, przyczyna - pęknięta uszczelka na końcu wałka:

 

dafota.2.7za1414949943u.jpg.sm&th=6149

 

- bardzo ciężko było go wyjąć i przy okazji połamałem sobie obudowę :( , więc zacząłem poszukiwać na forum, uszkodzonego mechanizmu ale z całą obudową, kolega forumowicz z Olsztyna miał taki mechanizm od Audi swojego brata (mechanizmy są identyczne tylko nie wiem jakie to Audi :) ) i nawet nie chciał za niego na browara :)

Mechanizm od kolegi miał inne często spotykane uszkodzenia- ukręcona rurka doprowadzająca płyn do dyszy, rurka biegnie wewnątrz wału napędowego wycieraczki,

A zatem z dwóch nie sprawnych mechanizmów zrobiłem jeden działający,

 

dafota.2.cj71414949837l.jpg.sm&th=9384

 

Aby otworzyć mechanizm musimy odkręcić 7 śrubek torx (nie pamiętam rozmiaru) umieszczonych na metalowej obudowie:

 

dafota.2.tku1414953406t.jpg.smkijju_3.jpg&th=5427

 

UWAGA: pod metalową przykrywką znajduje się papierowa uszczelka, lepiej jej nie przerwać :)

 

Do wnętrza mechanizmu, który miał ukręconą rurkę dostało się dużo syfu co widać na zdjęciach:

 

dafota.2.v7y1414949943p.jpg.sm&th=4170

 

dafota.2.qrh1414949943d.jpg.sm&th=5939

 

dafota.2.fk11414949836g.jpg.sm&th=9400

 

dafota.2.zf11414949836f.jpg.sm&th=2376

 

Przyczyną takiego stanu rzeczy mogło być lanie dużej ilości płynu, gdy rurka była już ukręcona, na czwartym zdjęciu w tym poście widać, że mechanizm miał zatkane otwory, którymi ma uciekać ewentualna wilgoć z wnętrza wałka (zaznaczone na żółto), przy składaniu mechanizmu pamiętajcie żeby te dwa otwory były drożne.

 

Aby pozbyć się ukręconej rurki musimy przewiercić na wylot wałek, ja wierciłem z jednej i z drugiej strony wiertłem do metalu nr 4, pełno syfu w środku siedziało.

Z dwóch mechanizmów wybrałem najlepsze części, tak to wyglądało przed złożeniem, zaznaczyłem kropkami które części pochodzą z jednego a które z drugiego (jakby to kogoś interesowało :) )

 

dafota.2.v3m1414949942v.jpg.sm&th=6730

 

A tak wyglądał mechanizm po złożeniu przed zamknięciem ( może trochę przesadziłem ze smarem :) )

 

dafota.2.qde1414949942o.jpg.sm&th=9910

 

Założyłem wszystko w odwrotnej kolejności, efekt był zadowalający lecz okazało się, że dysza spryskiwacza jest przytkana i bardzo słabo leje. Odetkanie jej zajęło mi 5 minut, obciąłem dwa włosia ze zwykłej szczotki do zamiatania i kombinerkami najpierw jeden potem drugi wepchałem na wylot dyszy poruszałem prawo lewo i przedmuchałem, na koniec szpilką ukierunkowałem sobie dyszę na szybę i wszystko działa jakby dopiero z fabryki wyszło :)

 

Mam nadzieje, że komuś przyda się opis. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kijju, a ta metalowa obudowa łatwo się zdejmuje po odkręceniu tych 7 torxów, bo niestety nie mogę jej zdjąć.

 

a może ktoś inny wie...

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu powinna zejść, podważ i musi odejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za szybką odpowiedź,

 

niemniej próbuję i nie puszcza - czy ta obudowa jest razem z plastikiem do podłączenia wężyka spryskiwacza?

 

 

ok, puściło ale co z tego gdy nie mogę jej dalej zdjąć bo blokuje właśnie ten plastik od wężyka

Edytowane przez Anrod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, puściło ale co z tego gdy nie mogę jej dalej zdjąć bo blokuje właśnie ten plastik od wężyka

 

Musisz go ustawic odpowiednio ( kręci się )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie kręciło się i odpadło (ukręciło się).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno było zejść razem z tym króccem plastikowym. Podejrzewam, że trzymała rurka idąca do dyszy która spryskuje szybę. Trzeba było mocniej pociągnąć, bo rurka i tak do rozwiercenia i wymiany. Tak przynajmniej ja robiłem. A ten króciec łatwo uszkodzić przy nim kombinując...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi.

 

Niestety przy wybijaniu rozpadła się do końca część obudowy (już wcześniej była pęknięta od zamarzniętej wody)- więc zamówiłem używkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności