Skocz do zawartości
Filip

Tylna wycieraczka w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie - pomóżcie bo stanęła łajza i nie rusza się.

Rozebrałem wszystko i pięknie ładnie w środku czyściutki smar w środku mechanizmu, zero śladów wody czy korozji po prostu bajka ale nie działa.

Na poniższym zdjęciu pożyczonym od kolegi zobro z innego postu widać u niego przyrdzewiały metalowy mechanizm ruszający ramieniem wycieraczki. U mnie jest on jak nówka sztuka, oryginalny smar w środku ale stoi dęba i ani drgnie.

czy to ramie powinno lekko chodzić w środku? czy można na siłę je rozruszać przykręcając ramie wycieraczki?

 

dzięki za info

zdjcie0181.jpg

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze-primo,sprawdź bezpiecznik,po drugie primo-ultimo rozruszaj''łajzę''ręcznie,w moim przypadku dotychczas pomaga:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prąd dochodzi - sprawdziłem miernikiem

silniczek bzyczy ale nie może ruszyć mechanizmu.

zapuściłem dużą ilość WuDe40 ale nic.

w jaki sposób można wybić ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki? czy w ogóle da się to zrobić bez uszkodzenia czegokolwiek bo chyba tam w środku ruda weszła i się zapiekło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz sobie jeszcze tą płytkę scaloną po drugiej stronie obudowy silniczka bo może jest tam coś nie tak albo ci sie przyjarała i dlatego nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silniczek bzyczy ale nie może ruszyć mechanizmu.

zapuściłem dużą ilość WuDe40 ale nic.

w jaki sposób można wybić ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki? czy w ogóle da się to zrobić bez uszkodzenia czegokolwiek bo chyba tam w środku ruda weszła i się zapiekło

Powtórzę,rozruszaj ramię ręcznie,delikatnie naturalnie,niewielkimi ruchami góra-dół,przełączając co jakiś czas przełącznik wycieraczki.Stopniowo powinno ruszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płytka piękna i suchutka, styki,luty jak nówki sztuki.

jedynym podejrzanym jest ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki. Jak go wybić aby go przesmarować ?

 

Powtórzę,rozruszaj ramię ręcznie,delikatnie naturalnie,niewielkimi ruchami góra-dół,przełączając co jakiś czas przełącznik wycieraczki.Stopniowo powinno ruszyć

 

popróbuje jeszcze ale prędzej ramie się upierdzieli niż to chyba ruszy

 

dzięki za rady Panowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
popróbuje jeszcze ale prędzej ramie się upierdzieli niż to chyba ruszy

Powinno ruszyć,tylko bez zbędnych nerwowych ruchów.Skoro w moim przypadku było to skuteczne,u Ciebie również powinno:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał - miałeś rację.

Sam mechanizm w ręku ni kuta nie chciał pracować ale jak go podłączyłem i włączyłem tylną wycieraczkę to najpierw z moją pomocą chodził. Po 10 minutach pomagania mu, nadal nie chciał sam wystartować, złożyłem wszystko do kupy bo musiałem jechać i chyba WuDe zaczęło działać bo chodzi pięknie i szybko.

W moim przypadku widać dostało się coś wody i brudu od strony czopu gdzie nasadza się wycieraczkę ale widać penetrator wystarczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - inna sprawa - czy nowe silniki wycieraczek do B5 mają ten bajer z "chodzącym" za piórem spryskiwaczem? - tak jak w A6? = a jesli nie to co zrobić aby ten efekt uzyskać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ;)

 

Dzisiaj włączyłem tylną wycieraczkę ( do dziś chodziła igła ... ) i widzę że ruszyła ale bardzo powoli się przesuwała aż stanęła po drugiej stronie tak pod kątem 30stopni i stoi ... nic nie pomaga, chciałem ją trochę ręcznie rozruszać ale się franca ruszyć nie chce za nic ... a mocniej nie chcę aby czegoś nie urwać , jakaś porada co z tym fantem zrobić ??? jak napisałem wcześniej wycieraczka po odpaleniu przeszła jakieś 150 stopni i stanęła jak zaklęta ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co z tym fantem zrobić ???

 

Zdemontować,wyczyścić (podejrzewam ze rdzy :hyhy ) , nasmarować i cieszyć się działającą wycieraczką.Sprawdź jeszzce czy aby woda ze spryskiwacza nie dostaje się do środka...Rurka przechodząca poprzez silniczek powinna stać w miejscu-jak jest ukręcona (często się to zdarza) to trzeba zrobić jakiś przeszczep-unieruchomić,uszczelnić lub nawet dać inną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za podpowiedź. Będę musiał się tym zając ;) a ręczne próby rozruszania mogą przynieść jakikolwiek skutek ? czy istnieje tylko ryzyko uszkodzenia całości ?;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerknij powyżej Kolego,przedstawiłem skuteczną jak widać instrukcję,choć przesmarować wypadałoby:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego :) Działa jak talalala po twojej poradzie ;) ale przy okazji zalałem zamek podczas prób spryskiwania .... krańcówka mi zwariowała w klapie i pokazuje otwarte jak jest zamknięte i na odwrót o tym że nie załancza światełka jak dotąd nie wspomne ... licze ze jak wyschnie to zadziała .... :( krańcówka przed tym ekscesem miała 3 miesiące ... jak to widzicie ? jest szansa ze po wyschnięciu sie naprawi ? raz na jakiś czas słychać syczenie z zamka ( jakby zwarcie ? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zwarcie,trza by suszarką przesuszyć,będzie zdecydowanie szybciej,aura chwilowo się załamała,chyba,że jesteś cierpliwy i zaczekasz do upałów;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślisz kolego że po wyschnięciu ustanie ? zamek ma 3 miesiące ... próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektów ... jutro jeszcze u mnie ma być ładna pogoda :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś bezpieczniki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w celu ? stałem z ojcem rozmawialiśmy po całej operacji uruchomienia wycieraczki , auto było zamknięte i wszystko pogasło, po chwili włączył się alarm i zapaliła kontrolka otwartego bagażnika... potem pojechałem sie przejechać i juz zaczęło sie palic na okrągło. Teraz jak zamknę "ręcznie" czyli palcem zamek to na fisie pokazuje otwarty, jak go odblokuje to zamknięty ... a w trasie cały czas otwarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konsekwencją zwarcia bywa najczęściej przepalony bezpiecznik.Sprawdzić nie zaszkodzi,czasu również nie zajmie zbyt wiele,naturalnie osuszyć również wypadałoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czym by się objawial przepalony bezpiecznik ? krańcówka nie tak jak trzeba ale jednak jakoś( no poza wlączeiem światła ) reaguje, centralny też klapę zamykam , na fisa idzie sygnał , chwilę temu zerkłem do zamkniętego auta i mruga na fisie klapa- otwarte , zamknięte, otwarte ... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności