BartekP Zgłoś #101 Napisano 5 Maja 2011 (edytowane) Panowie - pomóżcie bo stanęła łajza i nie rusza się. Rozebrałem wszystko i pięknie ładnie w środku czyściutki smar w środku mechanizmu, zero śladów wody czy korozji po prostu bajka ale nie działa. Na poniższym zdjęciu pożyczonym od kolegi zobro z innego postu widać u niego przyrdzewiały metalowy mechanizm ruszający ramieniem wycieraczki. U mnie jest on jak nówka sztuka, oryginalny smar w środku ale stoi dęba i ani drgnie. czy to ramie powinno lekko chodzić w środku? czy można na siłę je rozruszać przykręcając ramie wycieraczki? dzięki za info Edytowane 5 Maja 2011 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #102 Napisano 5 Maja 2011 Po pierwsze-primo,sprawdź bezpiecznik,po drugie primo-ultimo rozruszaj''łajzę''ręcznie,w moim przypadku dotychczas pomaga:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #103 Napisano 5 Maja 2011 prąd dochodzi - sprawdziłem miernikiem silniczek bzyczy ale nie może ruszyć mechanizmu. zapuściłem dużą ilość WuDe40 ale nic. w jaki sposób można wybić ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki? czy w ogóle da się to zrobić bez uszkodzenia czegokolwiek bo chyba tam w środku ruda weszła i się zapiekło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #104 Napisano 5 Maja 2011 sprawdz sobie jeszcze tą płytkę scaloną po drugiej stronie obudowy silniczka bo może jest tam coś nie tak albo ci sie przyjarała i dlatego nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #105 Napisano 5 Maja 2011 silniczek bzyczy ale nie może ruszyć mechanizmu. zapuściłem dużą ilość WuDe40 ale nic. w jaki sposób można wybić ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki? czy w ogóle da się to zrobić bez uszkodzenia czegokolwiek bo chyba tam w środku ruda weszła i się zapiekło Powtórzę,rozruszaj ramię ręcznie,delikatnie naturalnie,niewielkimi ruchami góra-dół,przełączając co jakiś czas przełącznik wycieraczki.Stopniowo powinno ruszyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #106 Napisano 5 Maja 2011 płytka piękna i suchutka, styki,luty jak nówki sztuki. jedynym podejrzanym jest ten trzpień na którym siedzi ramię wycieraczki. Jak go wybić aby go przesmarować ? Powtórzę,rozruszaj ramię ręcznie,delikatnie naturalnie,niewielkimi ruchami góra-dół,przełączając co jakiś czas przełącznik wycieraczki.Stopniowo powinno ruszyć popróbuje jeszcze ale prędzej ramie się upierdzieli niż to chyba ruszy dzięki za rady Panowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #107 Napisano 5 Maja 2011 popróbuje jeszcze ale prędzej ramie się upierdzieli niż to chyba ruszy Powinno ruszyć,tylko bez zbędnych nerwowych ruchów.Skoro w moim przypadku było to skuteczne,u Ciebie również powinno:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #108 Napisano 7 Maja 2011 Michał - miałeś rację. Sam mechanizm w ręku ni kuta nie chciał pracować ale jak go podłączyłem i włączyłem tylną wycieraczkę to najpierw z moją pomocą chodził. Po 10 minutach pomagania mu, nadal nie chciał sam wystartować, złożyłem wszystko do kupy bo musiałem jechać i chyba WuDe zaczęło działać bo chodzi pięknie i szybko. W moim przypadku widać dostało się coś wody i brudu od strony czopu gdzie nasadza się wycieraczkę ale widać penetrator wystarczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andragon Zgłoś #109 Napisano 7 Maja 2011 Panowie - inna sprawa - czy nowe silniki wycieraczek do B5 mają ten bajer z "chodzącym" za piórem spryskiwaczem? - tak jak w A6? = a jesli nie to co zrobić aby ten efekt uzyskać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #110 Napisano 12 Maja 2011 Witam Panowie Dzisiaj włączyłem tylną wycieraczkę ( do dziś chodziła igła ... ) i widzę że ruszyła ale bardzo powoli się przesuwała aż stanęła po drugiej stronie tak pod kątem 30stopni i stoi ... nic nie pomaga, chciałem ją trochę ręcznie rozruszać ale się franca ruszyć nie chce za nic ... a mocniej nie chcę aby czegoś nie urwać , jakaś porada co z tym fantem zrobić ??? jak napisałem wcześniej wycieraczka po odpaleniu przeszła jakieś 150 stopni i stanęła jak zaklęta .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #111 Napisano 12 Maja 2011 co z tym fantem zrobić ??? Zdemontować,wyczyścić (podejrzewam ze rdzy ) , nasmarować i cieszyć się działającą wycieraczką.Sprawdź jeszzce czy aby woda ze spryskiwacza nie dostaje się do środka...Rurka przechodząca poprzez silniczek powinna stać w miejscu-jak jest ukręcona (często się to zdarza) to trzeba zrobić jakiś przeszczep-unieruchomić,uszczelnić lub nawet dać inną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #112 Napisano 12 Maja 2011 ok dzięki za podpowiedź. Będę musiał się tym zając a ręczne próby rozruszania mogą przynieść jakikolwiek skutek ? czy istnieje tylko ryzyko uszkodzenia całości ?;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #113 Napisano 12 Maja 2011 Zerknij powyżej Kolego,przedstawiłem skuteczną jak widać instrukcję,choć przesmarować wypadałoby:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #114 Napisano 13 Maja 2011 Dzięki kolego Działa jak talalala po twojej poradzie ale przy okazji zalałem zamek podczas prób spryskiwania .... krańcówka mi zwariowała w klapie i pokazuje otwarte jak jest zamknięte i na odwrót o tym że nie załancza światełka jak dotąd nie wspomne ... licze ze jak wyschnie to zadziała .... krańcówka przed tym ekscesem miała 3 miesiące ... jak to widzicie ? jest szansa ze po wyschnięciu sie naprawi ? raz na jakiś czas słychać syczenie z zamka ( jakby zwarcie ? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #115 Napisano 13 Maja 2011 Zapewne zwarcie,trza by suszarką przesuszyć,będzie zdecydowanie szybciej,aura chwilowo się załamała,chyba,że jesteś cierpliwy i zaczekasz do upałów;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #116 Napisano 13 Maja 2011 myślisz kolego że po wyschnięciu ustanie ? zamek ma 3 miesiące ... próbowałem przedmuchać sprężonym powietrzem ale bez efektów ... jutro jeszcze u mnie ma być ładna pogoda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #117 Napisano 13 Maja 2011 Sprawdzałeś bezpieczniki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #118 Napisano 13 Maja 2011 w celu ? stałem z ojcem rozmawialiśmy po całej operacji uruchomienia wycieraczki , auto było zamknięte i wszystko pogasło, po chwili włączył się alarm i zapaliła kontrolka otwartego bagażnika... potem pojechałem sie przejechać i juz zaczęło sie palic na okrągło. Teraz jak zamknę "ręcznie" czyli palcem zamek to na fisie pokazuje otwarty, jak go odblokuje to zamknięty ... a w trasie cały czas otwarty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #119 Napisano 13 Maja 2011 Konsekwencją zwarcia bywa najczęściej przepalony bezpiecznik.Sprawdzić nie zaszkodzi,czasu również nie zajmie zbyt wiele,naturalnie osuszyć również wypadałoby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maqqu Zgłoś #120 Napisano 13 Maja 2011 ale czym by się objawial przepalony bezpiecznik ? krańcówka nie tak jak trzeba ale jednak jakoś( no poza wlączeiem światła ) reaguje, centralny też klapę zamykam , na fisa idzie sygnał , chwilę temu zerkłem do zamkniętego auta i mruga na fisie klapa- otwarte , zamknięte, otwarte ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach