Skocz do zawartości
kiarka

Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Gbelsik tarcz nie przekładał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Całe zegary do twojego rocznika to jest spory problem,ale samą obudowę da radę.Nie wiem czy tarcze nie trzeba przekładać,ale spróbuj zapytać gbelsa on przekładał.
Oczywiście nie proponuje zakładania całych zegarów od Passata B5FL czyli z szyną can do Passata B5 przed fl bez can. :) Mówie o tym aby Ryszard znowu nie łapał mnie za słówka :D Mam na myśli zakup całych zegarów od B5 FL aby zamienić sobie przednia szybke z ringami oraz wskazówki ;) Na upartego pozostała reszta może iść jeszcze do ludzi :) Sam tak kiedyś wykonalem i efekt jest ok ;) Acha i z tarczami proponuje nie kombinować,bo niektóre kontroli sa w innych miejscach ;) Edytowane przez krzyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to super :D to nie bedzie droga taka operacja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście nie proponuje zakładania całych zegarów od Passata B5FL czyli z szyną can do Passata B5 przed fl bez can. :) Mówie o tym aby Ryszard znowu nie łapał mnie za słówka :D Mam na myśli zakup całych zegarów od B5 FL aby zamienić sobie przednia szybke z ringami oraz wskazówki ;) Na upartego pozostała reszta może iść jeszcze do ludzi :) Sam tak kiedyś wykonalem i efekt jest ok ;) Acha i z tarczami proponuje nie kombinować,bo niektóre kontroli sa w innych miejscach ;)

Nie łapałem ciebie za słowa:),to była odpowiedź na 95 post kolegi Yunivers

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów jestem nowy i swieży :-)

Mam paska z 20-12-98 1.9 tdi 110KM z komputerem MFA manetka moge sprawdzic ile pali i takie tam.

Moje pytanie brzmi czy moge sobie podmienic licznik od 3BG z pelnym fis albo 1/2 fis rowniez od disla i zalozyc zaprogramowac immo. i wszystko bedzie ok?

Czy nic sie nie da zrobi.

Pozdrawiam i oczekuje jakiejs odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów jestem nowy i swieży :-)

Mam paska z 20-12-98 1.9 tdi 110KM z komputerem MFA manetka moge sprawdzic ile pali i takie tam.

Moje pytanie brzmi czy moge sobie podmienic licznik od 3BG z pelnym fis albo 1/2 fis rowniez od disla i zalozyc zaprogramowac immo. i wszystko bedzie ok?

Czy nic sie nie da zrobi.

Pozdrawiam i oczekuje jakiejs odp

Nie nie możesz sobie podmienić licznika od 3BG.Jak poczytasz ten watek dokładnie to znajdziesz odpowiedź na następne twoje pytanie-dlaczego?:)

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego?

Nie mam tej szyny CAN??

od czytania tego wszytkiego to mam taki mentlik w glowie ze juz nic nie rozumiem

i dlatego zadalem wlasnie to pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale dlaczego?

Nie mam tej szyny CAN??

od czytania tego wszytkiego to mam taki mentlik w glowie ze juz nic nie rozumiem

i dlatego zadalem wlasnie to pytanie.

Właśnie odpowiedziałeś sobie,nie masz komunikacji licznika po CANie,które było od połowy 1999 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy.

to i ja sie podepne pod tematto powiedzcie mi taka rzecz czy po wymianie licznika z 1/2 fis z canem od b5 na pelen fis od b5 fl bedzie wyswietlac wszystkie info tak jak w pasku po lifcie tzn. info o otwartych aktualnie dzrwiach,ile km do przejechania na baku itp.jednym slowem czy bedzie to jak w b5 fl.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotarłem kiedyś do gościa na forum Elektrody który twierdzi że taka podmiana jest możliwa i że wykonał ją u siebie. Z tego co mi powiedział to najlepszy jest licznik 2001r. i potrzebny z tego roku jest również sensor poduszek. Miałem sie z nim skontaktować na gg i miał mi powiedziec co i jak w razie problemów. Padł mi komputer i miesiąc byłem bez gg wiec nie mogłem z nim porozmawiać na ten temat a teraz sie nie odzywa:( Co sądzicie o takiej podmianie? Może coś w tym jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dotarłem kiedyś do gościa na forum Elektrody który twierdzi że taka podmiana jest możliwa i że wykonał ją u siebie. Z tego co mi powiedział to najlepszy jest licznik 2001r. i potrzebny z tego roku jest również sensor poduszek. Miałem sie z nim skontaktować na gg i miał mi powiedziec co i jak w razie problemów. Padł mi komputer i miesiąc byłem bez gg wiec nie mogłem z nim porozmawiać na ten temat a teraz sie nie odzywa Co sądzicie o takiej podmianie? Może coś w tym jest?

Jeśli tego dokonał i jest to możliwe to zbadaj sytuacje bo na pewno nie jedna osoba z korzystała by z jego pomocy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego czego dotyczyła ta aukcja ,bo dziś już jej nie ma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu całego postu wywnioskowałem że można założyć szybkę zegarów z chromowaną obwódką od 3BG do 3B.Tarcze natomiast nie pasują ponieważ niektóre kontrolki są umiejscowione w innym miejscu(np.kluczyk immo).A jak sprawa ma się do wskazówek? Jest możliwość przekładki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawa ma się do wskazówek? Jest możliwość przekładki?
Tak,wskazówki można spokojnie przełożyć z licznika z Passata B5FL do licznika w Passacie B5.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam licznik od 3BG ale nie wiem w jaki sposób został przełożony bo już takie auto kupiłem:) zauważyłem tylko jeden problem, licznik nie pokazuje mi prawidłowej prędkości. Z tego co się zorientowałem to problem może polegać na tym, że te liczniki są inaczej zeskalowane, bo w 3BG 100km/h jest odkładnie na środku zegara, a w 3B nieco z lewej strony. Dodam że licznik jest 1/2 FIS

Mam jeszcze jedno pytanie. W tej górnej części FIS (tam gdzie wyświetlają się kontrolki) nie mam pełnego podświetlenia. Wygląda to tak jakby przepaliły się "żarówki" które podświetlają te kontrolki. Jak można naprawić to podświetlenie, czy to faktycznie mogą być te "żarówki", czy to coś poważniejszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanie. W tej górnej części FIS (tam gdzie wyświetlają się kontrolki) nie mam pełnego podświetlenia. Wygląda to tak jakby przepaliły się "żarówki" które podświetlają te kontrolki. Jak można naprawić to podświetlenie, czy to faktycznie mogą być te "żarówki", czy to coś poważniejszego?

Tam nie ma podświetlenia, tam tylko wyświetlają się kontrolki. Nad FIS'em powinno być czarno, bo masz wyświetlacz 1/2 FIS, a nie pełny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja wam trochę namieszam w tych wiadomościach - nie do końca prawdą jest ze CAN był dopiero od lipca 1999 (owszem był ale.. w benzynowych, w dieslach - przynajmniej golf 4 - spotkałem już auta z roku 1998 w których licznik z CAN zagadał pomimo, że oryginalnie była wersja bez CANa.

Sa 2 możliwości sprawdzenia - 1 - troszkę że tak powiem na wariata - odpalacie auto wyjmujecie zegary oryginalne na pracującym silniku i wkładacie te z CAN - jeśli obrotek zagada - możecie ten licznik zamontować. Problem może się pojawić z 1 rzeczą - kontrolką airbag - bo niestety info ze sterownika silnika idzie a nie zawsze idzie już info o airbag.

Druga możliwość - wyjmujecie stary licznik na wyłączonym silniku, wkładacie nowy, dopasowujecie kluczyk, jak odpali i obrotek ruszy to można dalej sobie dłubać.

1 wersja jest dla osób które np chcą tylko sprawdzić czy zagada a nie mają możliwości na szybko odczytać pin immo.

Oczywiście mówię o włożeniu zegarów nie FL - bo tam i inna pompa ABS

Edytowane przez forsius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam nie ma podświetlenia, tam tylko wyświetlają się kontrolki. Nad FIS'em powinno być czarno, bo masz wyświetlacz 1/2 FIS, a nie pełny.

No właśnie, może źle napisałem ale na tej części niepodświetlanej tam gdzie są kontrolki na przykład tylko w połowie świeci mi się kontrolka od płynu spryskiwaczy. Właśnie nie wiem w jaki sposób te kontrolki się wyświetlają, czy każda ma osobną żaróweczkę, czy jakoś inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy można wymienić samą przednią szybkę w liczniku bo mi się uszkodziła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności