zima18 Zgłoś #41 Napisano 7 Czerwca 2009 CAN Adapter w kwocie 220 zł powinien pomóc, ale 97r. z zielonym podświetleniem to 100% pewności nie mam. I te nieszczęsne IMMO 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #42 Napisano 8 Czerwca 2009 A w moim pasiu jak bym chciał zegary od 3BG załozyć?? Duzo by mnie to nerwów kosztowało?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #43 Napisano 8 Czerwca 2009 A czytałeś ten wątek od początku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #44 Napisano 23 Czerwca 2009 Koledzy zastanawiam się nad możliwością zmiany i chciałbym uporządkować informacje z tego wątku. Proszę o korekty jak coś popitolę. 1. O tym czy w konkretnym Passacie 3B jest interfejs CAN czy linia K rozstrzyga jednoznacznie numer licznika. Numer ten można sczytać z tylnej ścianki licznika lub poprzez podpięcie VAG-a. Numery xxx 920 xxx mają liczniki na interfejsie CAN. Numery xxx 919 xxx mają liczniki bez CAN. Licznik z pełnym FIS wstawimy bez CAN adaptera do liczników na CAN. Do liczników bez CAN musimy kupić CAN adapter. 2. Po ustaleniu co i jak kupujemy licznik z pełnym lub 1/2 FIS oraz ewentualnie CAN adapter. 3. Czy dobrze rozumiem, że kostki pasują i mechanicznie po prostu wpinamy nowy licznik? 4. Po wpięciu musimy "wgrać" do nowego licznika eeprom ze starego. Tam są zapisane dane o przebiegu i.... no właśnie co jeszcze jest w eeprom licznika? 5. Następnie kodujemy immo. Rozumiem, że wszystkie B5 miały imo więc kodowanie jest obligatoryjne zawsze? 6. Do obsługi FIS trzeba dokupić jeszcze nową manetkę. Czy tu trzeba na coś zwrócić uwagę? Czy coś pominąłem? Jeszcze na koniec mam pytanie o wyjaśnienie jak krowie na rowie tej kwesti, bo się trochę gubię już: Rozumiem, że po wymianie licznika z takiego bez FIS na taki z pełnym FIS w passacie 3B (np takim jak mój) będą dostępne bez dodatkowych przeróbek takie dane jak: spalanie średnie, ile pozostało do przejechania na reszczcie paliwa w baku? Innymi słowy: B5 są przystosowane do podawania takich informacji i kwestią jest tylko zamontowanie odpowiedniego licznika? Za wszelkie odpowiedzi dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #45 Napisano 23 Czerwca 2009 tez tak rozumuję jak kolega wyzej interesuje mnie dlatego czy bez zadnego problemu moge kupic licznik od 3BG i podpiac do siebie bez problemow? mam licznik od 3B w CAN'ie z 1/2 Fis? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #46 Napisano 24 Czerwca 2009 (edytowane) tez tak rozumuję jak kolega wyzej interesuje mnie dlatego czy bez zadnego problemu moge kupic licznik od 3BG i podpiac do siebie bez problemow? mam licznik od 3B w CAN'ie z 1/2 Fis? Podpiąć można, ale problem będzie z kodowaniem IMMO3. Ale jak się da, to się da 3. Czy dobrze rozumiem, że kostki pasują i mechanicznie po prostu wpinamy nowy licznik? Tak. 4. Po wpięciu musimy "wgrać" do nowego licznika eeprom ze starego. Tam są zapisane dane o przebiegu i.... no właśnie co jeszcze jest w eeprom licznika? Wpisujesz PIN nowego licznika. Przebieg musisz ustawić Vagiem, taki jak chcesz aby Ci wyświetlało. 5. Następnie kodujemy immo. Rozumiem, że wszystkie B5 miały imo więc kodowanie jest obligatoryjne zawsze? Kodujesz wg opisu na forum. 6. Do obsługi FIS trzeba dokupić jeszcze nową manetkę. Czy tu trzeba na coś zwrócić uwagę? Jeżeli nie miałeś w ogóle kompa to musisz kupić manetkę. Rozumiem, że po wymianie licznika z takiego bez FIS na taki z pełnym FIS w passacie 3B (np takim jak mój) będą dostępne bez dodatkowych przeróbek takie dane jak: spalanie średnie, ile pozostało do przejechania na reszczcie paliwa w baku? Innymi słowy: B5 są przystosowane do podawania takich informacji i kwestią jest tylko zamontowanie odpowiedniego licznika? Tak. Edytowane 24 Czerwca 2009 przez zima18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #47 Napisano 24 Czerwca 2009 Witam. Dokleje sie do tematu. Czy jest mozliwosc przełozenia całej przedniej szybki z obwódkami z B5 FL do B5?? Czy wszystko pasuje?? Tak, pasuje do B5. Trzeba tylko skrócić plastikowe bolce, które odchodzą od zaślepek kontrolek kierunkowskazu i świateł drogowych, jakaś minuta roboty. Do kompletu można też wymienić wskazówki na te od B5FL. Wymontować starą ramkę i zamontować nową i to tyle. A później cieszyć się super wyglądem. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #48 Napisano 24 Czerwca 2009 Podpiąć można, ale problem będzie z kodowaniem IMMO3. Ale jak się da, to się da czyli jest mozliwosc ale z problemami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #49 Napisano 24 Czerwca 2009 Trzeba te IMMO3 kodować, ale dalej się nie zagłębiałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #50 Napisano 24 Czerwca 2009 co by nie było - podsumowując - jeśli masz deisel'a, to musisz mieć licznik z pełnym fisem do niego; to samo się tyczy benzyny. Teoretycznie jest to do zrobienia, ale po co sobie robić dodatkowej pracy u mnie już po wymianie - nie miałem wcale fisa, i sterowania na manetce; obecnie fis pełny; manetka lewa (tempomat); i manetka prawa (komputer). i wszystko chodzi jak w szwajcarskim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #51 Napisano 24 Czerwca 2009 mysle ze te 1/2 fisa mi wystarczy tak jak mam obecnie u siebie... jednak przyda sie wiecej funkcji i ladniejszy wyglad Trzeba te IMMO3 kodować, ale dalej się nie zagłębiałem. jak sie zmienia jakikolwiek licznik to i tak trzeba je zakodowac? czy poprostu trzeba nadac mu nowy pin? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #52 Napisano 24 Czerwca 2009 jak sie zmienia jakikolwiek licznik to i tak trzeba je zakodowac? czy poprostu trzeba nadac mu nowy pin? Tak,trzeba dokonać adaptacji nowego licznika w Twoim aucie i do tego potrzebny jest jego kod Pin. A potem jeszcze kodowanie kluczyków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #53 Napisano 24 Czerwca 2009 jak sie zmienia jakikolwiek licznik to i tak trzeba je zakodowac? czy poprostu trzeba nadac mu nowy pin? Trzeba PIN nowych i starych zegarów. IMMO3 ma zakodowany w eprom numer nadwozia, który trzeba przepisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #54 Napisano 24 Czerwca 2009 z tego co pamiętam, to po przełożeniu licznika - nr vin zostało zczytane z kompa po adaptacji licznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #55 Napisano 24 Czerwca 2009 Przebieg musisz ustawić Vagiem, taki jak chcesz aby Ci wyświetlało. Zwykłym Vagiem nie ustawisz przebiegu, Vag tacho ---------- Post added at 23:20 ---------- Previous post was at 23:16 ---------- Trzeba PIN nowych i starych zegarów. Jeśli masz Vag tacho nie potrzeba pinu starego licznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #56 Napisano 24 Czerwca 2009 No tak, jeżeli ma się Tacho... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #57 Napisano 24 Czerwca 2009 które tacho z tych na allegro, bądź na ebay.co.uk wydaje się wam najbardziej pozytywne??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #58 Napisano 24 Czerwca 2009 które tacho z tych na allegro, bądź na ebay.co.uk wydaje się wam najbardziej pozytywne??? Vag-Tacho 2.5 USB powinno wystarczyć. Cena ok.160zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #59 Napisano 25 Czerwca 2009 Cytat:Napisał zima18 Przebieg musisz ustawić Vagiem, taki jak chcesz aby Ci wyświetlało. Zwykłym Vagiem nie ustawisz przebiegu, Vag tacho ---------- Post added at 23:20 ---------- Previous post was at 23:16 ---------- Cytat: Napisał zima18 Trzeba PIN nowych i starych zegarów. Jeśli masz Vag tacho nie potrzeba pinu starego licznika Zgadza sie,wystarczy Vag-Tacho i wiedza. Ale czy jak ktos ma do przełożenia tylko jeden swój licznik to bedzie kupował taki kabelek? Dodatkowo jak nie bedzie w temacie to jeszcze sobie licznik uwali lub jak żle zrobi adaptacje,kodowanie to pózniej nie odpali auta,itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #60 Napisano 25 Czerwca 2009 to chyba jak juz dorwe ten licznik od 3BG (kasa ) to bedzie trzeba znalezc kogos w temacie z trojmiasta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach