Skocz do zawartości
kiarka

Wymiana licznika w 3B na licznik z 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

witam koledzy.

chętnie bym odkupił od kogoś kto ma drugi licznik od 3bg szybkę z obwódkami aluminiowymi i wskazówki, oczywiście benzyna.

lub też kupił na allegro na spółkę, cały środek dla drugiej osoby.

Edytowane przez motylek8522

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motylek8522, ty to chcesz tylko obudowe przednią i wskazówki z tego licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał marek29 viewpost.gif

Zmieniłeś kodowanie ? Tak jak napisałem w opisie?

Ps. ja też nie mam czujnika temperatury/poziomu i u mnie pomogło.

Nie drze się.

Z tego co pamiętam 4-ta cyfra na "0".Sprawdź.

 

xxx?x: Serviceintervall (ab 09/2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)

1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)

2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)

3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada)

 

Czasem od razu nie przyjmie..Jak zmienisz to obowiązkowo reset zegarów ,lub odłączenie ACU. bo czasem nie zaskoczy.(nie wiem czemu).

No właśnie jak próbuje zmienić tą cyfrę to wyskakuje operacja niedozwolona ja tam mam 4

 

 

U mnie dokładnie ta sama sytuacja nie mogę zmienić kodowania. Poradzi ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pasia z 2001 roku.Początkowo był 2,0b AZM a teraz jest 1,9 tdi ATJ 115ps( rozbitek jako dawca,brakowało licznika i ecu). Jako ze nie znam się na elektronice za bardzo wybór padł na cały zestaw uruchomieniowy od 3 bg tdi. Koszt 700zł.Ale sprzedający zrobił mnie w konia:[ i dostałem zestaw z b5 pd. wsadziłem licznik z b5 fl.Fis działa,reszta też,ale cały czas świeci się mi komunikat airbag default i wywala bład can w silniku i poduchach. Może to byc wina tego że ecu jest na immo2 a licznik ma immo3? Trochę mnie złości te świeciące poduszki i check engine :dupablada

 

A może to wina modułu komfortu?

w b5 tym rozbitym był 1J0 959 799 AH

w b5 fl mam 1C0 959 799 B

bo sterownik airbag w b5 i b5 fl jest taki sam czyli 6Q0 909 605 B

 

Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź .

Edytowane przez jacek627

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz namieszana wiązkę.....

1C0 to k-line

1Q0 to Can ,czasem działa przez k-line .ale to zależy od Dash-board. Za mało napisałeś?Jakie kodowanie bramki CAN w zegarach? Jakie błędy?

To co napisałeś ,to za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer licznika z przed swapa silnika to: 3b0 920 925

Numer aktualnego licznika : 3B0 920 827 A

kodowanie can 06 (mam abs i 4x airbag, skrzynia manualna)

kodowanie sterownika airbag aktualnego 12353

 

błąd w sterowniku poduszek : 1312 Magistrala danych uszkodzenie - błąd sporadyczny ( po jego wykasowaniu kontrolka poduszek gaśnie na chwilę, później zaczyna migać i zapala się na stałe wraz z komunikatem na fis airbag default)

 

błędy w liczniku : 1316 Sterownik ABS magistrala Can brak sygnału

1321 Sterownik Airbag magistrala Can brak sygnału- błąd sporadyczny

 

błąd w magistrali can : 1316 Sterownik ABS magistrala Can brak sygnału

 

błędy w Ecu : 18057 Magistrala Can Abs - brak sygnalu brak osprzętu/ nie związany z osprzętem

18056 Magistrala Can - uszkodzenie brak osprzętu/ nie związany z osprzętem (błąd sporadyczny)

18044 Magistrala Can zabezpieczenie - brak sygnału nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia (błąd sporadyczny)

 

Błędy odczytane polskim vagiem 4.9

 

Ps. przy swapie została wymieniona wiązka na silnik oraz pod deskę rodzielczą

moduł komfortu, sterownik airbag jest orginalny z b5 fl

Edytowane przez jacek627

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o poradę mam paska z 99r.nr licznika 3b0920802ax tak pokazuje vag czy mogę założyć licznik np o nr3B0 920 825 A. lub 3B0920842 A albo

3b0920847e. czy będą jakieś większe problemy. Z góry dzięki za odpowiedż i zaangażowanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam i proszę o poradę mam paska z 99r.nr licznika 3b0920802ax tak pokazuje vag czy mogę założyć licznik np o nr3B0 920 825 A. lub 3B0920842 A albo

3b0920847e. czy będą jakieś większe problemy. Z góry dzięki za odpowiedż i zaangażowanie .

Możesz tu masz co i jak http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106&highlight=wymiana+licznika+fis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie podłączę się do tematu. Posiadam passata takiego jak w opisie. Ma on licznik z podstawowym komputerem (malutkie okienko pod obrotomierzem). Czy dało by sie zmienić ten licznik na pełny komputer (duże okno pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem), a jeśli tak to co do tego było by potrzebne. Dodam że nie musi być to licznik z modelu po lifcie.

I drugie pytanie czy mój Passat posiada szynę CAN? Pytam gdyż nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, wielu formułowiczów twierdzi że CAN był montowany w modelach po lifcie, jednak ze schematu elektrycznego który, znalazłem wynika że posiadam tą instalacje.

Przepraszam za niefachowe podejście, ale jestem laikiem w tych sprawach.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez lukaszoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Numer licznika z przed swapa silnika to: 3b0 920 925

Numer aktualnego licznika : 3B0 920 827 A

kodowanie can 06 (mam abs i 4x airbag, skrzynia manualna)

kodowanie sterownika airbag aktualnego 12353

 

To z czego składał się ten zestaw uruchomieniowy? Bo widzę dwa liczniki poliftowe, nie masz licznika przed FL? Trzeba by sprawdzić czy błędy te występują na starszym typie licznika. Sprawdź też bloki pomiarowe bramki CAN. Sprawdzaj od bloku 125 i zobacz gdzie jest status - 1, a gdzie 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie podłączę się do tematu. Posiadam passata takiego jak w opisie. Ma on licznik z podstawowym komputerem (malutkie okienko pod obrotomierzem). Czy dało by sie zmienić ten licznik na pełny komputer (duże okno pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem), a jeśli tak to co do tego było by potrzebne. Dodam że nie musi być to licznik z modelu po lifcie.

I drugie pytanie czy mój Passat posiada szynę CAN? Pytam gdyż nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, wielu formułowiczów twierdzi że CAN był montowany w modelach po lifcie, jednak ze schematu elektrycznego który, znalazłem wynika że posiadam tą instalacje.

Przepraszam za niefachowe podejście, ale jestem laikiem w tych sprawach.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Z twojego opisu wynika że masz licznik z MFA,czyli nie masz CAN.Możesz wymienić na licznik z dużym Fisem bez CAN.Będzie ci potrzebny tylko licznik i interfejs do odczytu immo i przypisania kluczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie kolego. Co do licznika moje pytanie było na razie teoretyczne, ale w razie czego kolega z forum zaproponował pomoc. Zdziwiłeś mnie natomiast z tym CANem myślałem że każdy AJM je ma no ale trudno. Mały schemacik z którego korzystałem:

8f1420cf49ef394am.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje serdecznie kolego. Co do licznika moje pytanie było na razie teoretyczne, ale w razie czego kolega z forum zaproponował pomoc. Zdziwiłeś mnie natomiast z tym CANem myślałem że każdy AJM je ma no ale trudno. Mały schemacik z którego korzystałem:

8f1420cf49ef394am.jpg

Nie było liczników z MFA na CAN,tylko mały i duży Fis.Widocznie masz samochód z pierwszej połowy 1999,w drugiej połowie pojawił się CAN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje serdecznie koledze za rzeczową odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to i ja mam pytanie posiadam teraz licznik z 1/2 fis i mfa czy u mnie też będzie ten CAN bo chcę wsadzic licznik z paska po lifcie a ja mam paska z motorem AJM z drugiej połowy 99 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to i ja mam pytanie posiadam teraz licznik z 1/2 fis i mfa czy u mnie też będzie ten CAN bo chcę wsadzic licznik z paska po lifcie a ja mam paska z motorem AJM z drugiej połowy 99 roku

 

Mylisz trochę pojęcia MFA to jest mały wyświetlacz w obrotomierzu,a 1/2 fis jest pomiędzy zegarami.Skoro masz u siebie 1/2 Fis,to możesz bez problemu wymienić na licznik po lifcie,zmienić przebieg i przypisać kluczyki.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

riccardoa, dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Po dokładnym sprawdzeniu wyszło że zestaw uruchomieniowy jest z paska b5 99r ajm.Zestaw składał się z sterownika, licznika (licznik ma can) , stacyjki i kluczyków z b5, ale trafilem na ten temat i założyłem licznik z 3 bg.

 

Ps. Dzieki Pogromca za zainteresowanie moim problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledze riccardoa za zainteresowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! jestem nowy sporo tematów już przeczytałem bo chce kupić passata 1.9TDI, Ale jeszcze odnosnie zegarów mam pytanie, czy w wersjach przed liftem było niebieskie podświetlenie czy tylko zielone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności