Skocz do zawartości
cichykla

Szarpiący tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za pomoc Jericho . Teraz już wiem , że bez wyjęcia skrzyni nie da się KOMPLETNIE nic zdziałać. Tylko jak do chol.....ry to zrobić jeśli auto ciągle potrzebne ?? Ech. I ciekawe jeszcze jakie to koszty będą ? Strach się bać.

Zadzwon na nr. telefonu czesto podawany w tamtych postach. Powiesz co jest grane i moze ci przedstawia jakis kosztorys. Na pewno bez zczytania u nich bledow sie nie obejdzie. Na stronie znajdziesz polecane zaklady rozmieszczone w calej Polsce.

 

Zblizony problem:

http://midparts.pl/forum/viewtopic.php?t=460&sid=df27ab23c3495f66984a9e5e9ca17cea

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie PRND432 nie swieca ci sie na czerwono? czy gdy pozniej przelaczasz z R na D auto normalnie jezdzi? czy skrzynia juz jest przelaczona w tryb awaryjny?

 

A no nie. Nic mi się nie podświetla. Tak kiedy przełączę z R na D to fura śmiga jak ta lala. Po prostu but i zapie.... Tylko tego zakichanego wstecznego nie ma. Tzn jest tylko nie ma siły auto na tym wstecznym. Dzwoniłem do trzech warsztatów. Wszędzie mówili dosłownie to samo jeśli chodzi o przyczynę ale co do ceny to jeden drugiego przebijał. Jak na licytacji. A jako przyczyna podawana była część kosza sprzęgła biegu wstecznego. Naprawa to kwota w granicach 3 tyś zł. MA SA KRA !!!!!!!!!!!!!!! No ale co zrobić? Trza rozbić skarbonkę albo napad na bank ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz tu http://allegro.pl/show_item.php?item=1411478351.

Zadzwonic nie zaszkodzi.

 

Dzięki kolego. Dzwoniłem. Facet od ręki ma kilka skrzyń na zbyciu. Ino tylko zebrać kaskę i do dzieła. Podał mi cenę za skrzynię np z 2002/03 roku 2100 zł z montażem. To chyba dobra cena tym bardziej, że pół roku gwarancji daje. Skrzynię to bym sobie sam wymienił no ale wtedy gwarancji by nie było. Więc lepiej dać do wymiany. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena baardzo atrakcyjna, ale przed pojechaniem do niego sprawdzilbym troche info o gosciu czy to nie jakis partacz, bo pseudo zakladow od ASB jest troche.

 

Z reguly za same sciagniecie i diagnostyke skrzyni na stole mechanicy biora od 1tys w gore - takie ceny padaly wlasnie na forum, ktore ci podalem wczesniej. Wiec skrzynia bardzo tanio wychodzi.

 

 

Widze, ze gosciu z przezmierowa. Czytalem pochelbne opinie jak i negatywne. Tylko nie wiem czy tam jest tylko jeden zaklad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sam teraz nie wiem co mam robić? Czy kupić skrzynię i samemu wstawiać co łączy się w większości przypadków z utratą gwarancji , czy dać komuś żeby zamontował i mieć gwarancję ?? Automat to nie przelewki więc chciałbym to zrobić jak należy. A przeróbka na manuala wogóle nie jest brana po uwagę. Pozostaje chyba rzycać monetą ;-) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bral z gwarancja, bo chytry placi przewaznie wiecej ;)

 

Gwarancja TYLKO PISEMNA. Przed zakupem lepiej sie dowiedz co ona obejmuje, bo skrzynia do tanich czesci nie nalezy.

 

Swoja droga to ile ci pali w miescie i na trasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już podjąłem decyzję. Nie będę się bawił i kombinował bo może później pojawić się czkawka po kombinacjach. Udam się tam gdzie sami wymieniają i dają gwarancję. Teraz tylko muszę kaskę uzbierać no bo wywalić prawie trójkę na raz to trochę ciągnie po kieszeni. No i zastanawiam się czy od razu poduch skrzyni i silnika nie wymienić skoro będzie wszystko zwalone. No ale zobaczymy.

 

Swoja droga to ile ci pali w miescie i na trasie?

 

Ile mi pali? Teraz trudno mi powiedzieć bo przez tą skrzynię mam wrażenie , że zaczął więcej pić . Ale przed tą awarią kiedyś mu mierzyłem i wyszło mi w trasie do 9 l/100 km (zależy jak mu cisnąłem, ale ogólnie nie więcej niż 9) , a po mieście około 11 l/100 . (lato)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekond

Witam

Mam podobny problem(B5 2,5tdi 99r),objawił się dzisiaj,a mianowicie podczas przełączania z 1 na 2

autko ma jakby półbieg,przy redukcjach od 3 do1 delikatne szarpanie,i najgorsze

przy obciążeniu włącza się tryb awaryjny,po przekręceniu kluczyka wszystko wraca do normy.Podłączyłem pod kompa i pokazał bląd 555 sporadycznie a na skrzyni niesklasyfikowany.Dodam ,że autko delikatnie syczy jakby był urwany jakiś przewód od

turbo i przy dodaniu gazu zwieksza sobie sam obroty o 200 400 obrotów.

Jutro zajże pod maske bo dzisiaj było już ciemno.Proszę o porade i wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - poziom oleju w skrzyni . Po drugie - stan filtra skrzyni . Po trzecie - sterownik skrzyni . Itd itp .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Przałączam się do tematu gdyż zauważyłem ostatnio przy swoim autku objaw który nie daje mi spokoju. Otóż przy obecnych, ujemnych temperaturach kiedy auto jest zimne odczuwalne jest szarpnięcie jedynie podczas przerzucania biegu z 2 na 3 (zarówno przy jeździe na D jak i na +/-). Szarpnięcie to jest odczuwalne jedynie w momencie kiedy auto odpalę i od razu przystąpię do jazdy. Po kilku kilometrach, kiedy auto się rozgrzeje objaw ustępuje. Objaw ten nie występuje również w momencie, kiedy odpalone auto pochodzi ok. 5-10 minut i dopiero wtedy przystąpię do jazdy. Tak więc wygląda na to, że objaw ma miejsce jedynie wtedy, kiedy autko jest zimne. Olej w skrzyni biegów wraz z filtrem wymieniony jakieś 300 km. temu. Podstawowe pytanie brzmi, czy to na pewno wina skrzyni, czy może jakiegoś czujnika. Jak poważna może być sprawa i jak wysokie mogą być orientacyjne koszty naprawy.

 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przałączam się do tematu gdyż zauważyłem ostatnio przy swoim autku objaw który nie daje mi spokoju. Otóż przy obecnych, ujemnych temperaturach kiedy auto jest zimne odczuwalne jest szarpnięcie jedynie podczas przerzucania biegu z 2 na 3 (zarówno przy jeździe na D jak i na +/-). Szarpnięcie to jest odczuwalne jedynie w momencie kiedy auto odpalę i od razu przystąpię do jazdy. Po kilku kilometrach, kiedy auto się rozgrzeje objaw ustępuje. Objaw ten nie występuje również w momencie, kiedy odpalone auto pochodzi ok. 5-10 minut i dopiero wtedy przystąpię do jazdy. Tak więc wygląda na to, że objaw ma miejsce jedynie wtedy, kiedy autko jest zimne. Olej w skrzyni biegów wraz z filtrem wymieniony jakieś 300 km. temu. Podstawowe pytanie brzmi, czy to na pewno wina skrzyni, czy może jakiegoś czujnika. Jak poważna może być sprawa i jak wysokie mogą być orientacyjne koszty naprawy.

Cześć!

Bardzo jestem ciekaw opinii naszych forumowych znawców tematu.Mam identyczne objawy co kolega Leszek.Tylko proszę nie piszcie że pomoże wymiana oleju bo kolega wymienił bardzo niedawno a ja nie wymieniałem jeszcze ani razu(jestem zwolennikiem tej drugiej szkoły) więc przyczyny trzeba szukać nie w oleju tylko gdzie indziej.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy znajacy sie na rzeczy powie wam, ze najpierw podlaczamy komputer by zczytac bledy. Jesli ich nie ma to ewent. wymieniamy olej. Jesli to nie pomaga to niestety, ale skrzynia idzie na stol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kazdy znajacy sie na rzeczy powie wam, ze najpierw podlaczamy komputer by zczytac bledy. Jesli ich nie ma to ewent. wymieniamy olej. Jesli to nie pomaga to niestety, ale skrzynia idzie na stol.

 

Kolego Jericho chodzi mi o bardziej konkretną i szczegółową odpowiedź w tej sprawie, gdyż przed oddaniem skrzyni na stół chciałbym znać mniej więcej przyczynę oraz orientacyjne koszty naprawy. Nie sztuką jest oddać skrzynię "na stół" i po naprawie usłyszeć kosmiczną jej cenę. Zanim oddam samochód w ręce mechanika chciałbym coś na ten temat wiedzieć. Jeśli chodzi o komputer podłączałem auto jakieś pół roku temu i błędów nie było. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniałem jakieś 300 km temu (wymiany dokonywałem na oryginalny olej zakupiony w serwisie VW, tak więc jak pisze kolega arriva olej nie może być szajsowaty).

 

Co więc może być przyczyną tego typu objawu?

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez lp2408

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radził bym wymienić na lepszy olej. zapewne zalali ci jakiegoś szajsu który przy ujemnych temperaturach zmienia swoje właściwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

No właśnie na pewne tematy niestety nie da się uzyskać konkretnych odpowiedzi bez wizyty w wyspecjalizowanym warsztacie.Niektórzy tak się uczepili oleju(i nie ważne czy był zmieniany czy też nie,a objawy takie same)że uważają wymianę za złoty środek na wszystko.To takie PLACEBO nie pomoże,ale i nie zaszkodzi.Tylko po co wydawać pieniądze na coś co tak naprawdę nie wiadomo czy pomoże.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Jericho chodzi mi o bardziej konkretną i szczegółową odpowiedź w tej sprawie, gdyż przed oddaniem skrzyni na stół chciałbym znać mniej więcej przyczynę oraz orientacyjne koszty naprawy. Nie sztuką jest oddać skrzynię "na stół" i po naprawie usłyszeć kosmiczną jej cenę. Zanim oddam samochód w ręce mechanika chciałbym coś na ten temat wiedzieć. Jeśli chodzi o komputer podłączałem auto jakieś pół roku temu i błędów nie było. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniałem jakieś 300 km temu (wymiany dokonywałem na oryginalny olej zakupiony w serwisie VW, tak więc jak pisze kolega arriva olej nie może być szajsowaty).

 

Co więc może być przyczyną tego typu objawu?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odsylam na fora poswiecone czysto automatom. Tam znajdziesz wiecej fachowych porad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, co do szarpnięć, problem może polegać na tym, że tiptronic to skrzynia 'ucząca się', jeżeli wcześniej brykaliście dość dynamicznie, skrzynia myśli że chcecie rwać laki z samego rana i tym samym odczuwalne jest szarpnięcie. Spróbujcie pojeździć spokojnie, a z rana na test. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zadania, przecież to skrzynia to tzw. "inteligentna", ucząca się stylu jazdy kierowcy. Co dziwne, przynajmniej u mnie tak jest, że im dynamiczniejsza jazda, przełączanie biegów pomiędzy 3-4 tysiące to wszystko przebiega bardzo płynnie, praktycznie niezauważalne są zmiany. Przy niskich prędkość, szczególnie w korkach, potrafi skrzynia czasami szarpnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już podjąłem decyzję. Nie będę się bawił i kombinował bo może później pojawić się czkawka po kombinacjach. Udam się tam gdzie sami wymieniają i dają gwarancję. Teraz tylko muszę kaskę uzbierać no bo wywalić prawie trójkę na raz to trochę ciągnie po kieszeni. No i zastanawiam się czy od razu poduch skrzyni i silnika nie wymienić skoro będzie wszystko zwalone. No ale zobaczymy.
I jak skrzynka? Naprawiona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności