Jump to content
monry

Rozwiązanie problemu z 6-biegową skrzynią dla silnika 130KM AVF

Recommended Posts

witam wszystkich,podepne sie do tematu mam skrzynie od afna een i mam pytanko czy ma ktos jakies obrazki zeby udalo sie rozebrac skrzynie i potem zlozyc?starsznie glosno chodzi ,rzezi na wolnych obrotach jak wcisne sprzeglo robi sie cisza,podczas przyspieszania slychac cos takiego jak kosiarka...prosze o jakas pomoc w tym temacie.
[attach]45961[/attach]

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie z kolei jest wszystko ok ze skrzynia do momentu gdy nie wrzucę 5 biegu. Gdy wrzucam 5 bieg słychać, nie wiem jak to opisac takie delikatne grzechotanie. Gdy przechodze na 6 bieg jest cicho. Owe grzechotanie dotyczy tylko i wyłącznie 5 biegu. Nie jest to dokuczliwe i głośne. Nie mniej jednak wczesniej tego nie było. Jak jade na 5 biegu i przyspieszam słychać to grzechotanie, a jak zdejmę noge z gazu to robi sie cicho. Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie z kolei jest wszystko ok ze skrzynia do momentu gdy nie wrzucę 5 biegu. Gdy wrzucam 5 bieg słychać, nie wiem jak to opisac takie delikatne grzechotanie. Gdy przechodze na 6 bieg jest cicho. Owe grzechotanie dotyczy tylko i wyłącznie 5 biegu. Nie jest to dokuczliwe i głośne. Nie mniej jednak wczesniej tego nie było. Jak jade na 5 biegu i przyspieszam słychać to grzechotanie, a jak zdejmę noge z gazu to robi sie cicho. Co to może być?
uszkodzone koło zębate 5 biegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też mam AVF silnik i problem ze skrzynia, przy czym u mnie jest jeszcze wał

mianowicie jak wrzucę 6 to dochodzą odgłosy spod auta jakby leciał bombowiec b 52

w mirę prędkości zanika ten dzwięk ale moim zdaniem wynika to z amplitudy

czyli coś jest z 6 biegiem

kilka miesięcy temu wrzuciłem auto na podnośnik u zanjomego w warsztacie i po wrzuceniu 6 - tragedia

podobno to łożysko 6 biegu i nie opłaca sie tego naprawiać tylko kupić używkę

czy miał ktoś coś podobnego????

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja też mam AVF silnik i problem ze skrzynia, przy czym u mnie jest jeszcze wał

mianowicie jak wrzucę 6 to dochodzą odgłosy spod auta jakby leciał bombowiec b 52

w mirę prędkości zanika ten dzwięk ale moim zdaniem wynika to z amplitudy

czyli coś jest z 6 biegiem

kilka miesięcy temu wrzuciłem auto na podnośnik u zanjomego w warsztacie i po wrzuceniu 6 - tragedia

podobno to łożysko 6 biegu i nie opłaca sie tego naprawiać tylko kupić używkę

czy miał ktoś coś podobnego????

po 1 biegi nie mają łożysk a synchronizatory

po 2 u ciebie to raczej koło zębate lub luz na wale napędowym

Share this post


Link to post
Share on other sites
mielke a opcja 2 czyli kolo zębate to tragedia dla mojej kieszeni?
nie wiem jak z ceną części ale za sam demontaż i montaż to coś koło 600zł spokojnie możesz liczyć

Share this post


Link to post
Share on other sites
uszkodzone koło zębate 5 biegu

 

 

mielke Dzis podczas jazdy do pracy wsłuchiwałem sie dalej w ten dziwny dzwięk. Okazuje sie że na 6 biegu też ten dzwięk wystepuje. Jadąc na 6-tece przy predkości 65km/h, wtedy silinik jest bradzo cicho i przy lekkim dodaniu gazu (nie mówie o przyspieszaniu bo na 6 biegu przy 65km/h nie ma mowy o gwałtownym przyspieszaniu) owe grzechotanie też wystepuje. Na niższych biegach jest ok. Dodam, że nie jest to głośny dzwięk. I praktycznie nie przeszkadza w noramlej jeździe. Czy to bedzie się nasilać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marewel
uszkodzone koło zębate 5 biegu

 

A mi się wydaje ze może to puszcza wyrypator od terkotnicy na wspólnym walku od kopsztyfikatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mi się wydaje ze może to puszcza wyrypator od terkotnicy na wspólnym walku od kopsztyfikatora.

Tak, masz rację. A na dodatek to spodziewam się że zaraz przeczytamy; no to i zębatka od 6 biegu też uszkodzona. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze tez mam 6 skrzynie ale jak narazie odpukac wszystko ok tylko sie zastanawiam czy jak wala sie te skrzynie czy nie ,lepiej wstawic 5 biegowej ?? było by taniej wiecej ich na rynku

Share this post


Link to post
Share on other sites
kurcze tez mam 6 skrzynie ale jak narazie odpukac wszystko ok tylko sie zastanawiam czy jak wala sie te skrzynie czy nie ,lepiej wstawic 5 biegowej ?? było by taniej wiecej ich na rynku

 

Myślę że nie spasuje koło dwumasowe, sprzęgło i rozrusznik. Inne jest mocowanie skrzyni i inny wybierak. Gdyby pasowało to p&p to wtedy jak najbardziej. Ja myślę że swój problem ze skrzynią zażegnałem na dobre - od kilku dni jeździ w moim samochodzie fabrycznie nowa FRK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
od kilku dni jeździ w moim samochodzie fabrycznie nowa FRK

To tylko pogratulować. :) Z ciekawości spytam ile $$$ dałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To tylko pogratulować. Z ciekawości spytam ile $$$ dałeś?

 

2000 PLN, ale skrzynka z małym defektem - ukruszony kawałek krawędzi w tylnym deklu skrzyni (pewnie gdzieś w transporcie). Naprawa 160 PLN, ale nawet nie spodziewałem się że wyjdzie to tak profesjonalnie, trafiłem na naprawde dobrego fachowca (spawacza). Niestety nie mam fotek. Mimo że ze starą skrzynką było wszystko ok, to stwierdziłem że drugi raz taka okazja może sie nie trafić, a że samochodu nie myślę sprzedawać więc wyszło jak wyszło :). Sam fakt że miałem "grzebaną" skrzynię troche mnie dręczył.

Edited by dtambor

Share this post


Link to post
Share on other sites
2000 PLN,

No to powiem że dostałeś ją za darmo, biorąc pod uwagę że nowa jak oddasz swoją kosztuje w ASO 13,5 koła, a jak nie oddasz swojej na wymianę to prawie 20 tysi. Taka okazja trafia się raz w życiu. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taka okazja trafia się raz w życiu.

 

Też tak stwierdziłem. Do tego w skrzyni podczepione było jeszcze oryginalne łożysko wyciskowe sprzęgła, którego koszt w ASO to ok. 200PLN. Ale to zobaczyłem dopiero w domu.

 

pzdr

Edited by dtambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze jak piatka skrzynia nie podejdzie to masakra , ale za cene 20000 zł to ja mam całego passata albo z uk od szwagra całego paska za 6 tys pln wole zciagnac niz tyle płacic za nowa galop kaste maskra na sama mysl to juz mniej sie ciesze ze mam ten szósty bieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marewel
no to i zębatka od 6 biegu też uszkodzona.

 

To wiadome od poczatku,czekałem tylko kiedy napisze który to dokładnie ząb na tej zębatce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kurcze jak piatka skrzynia nie podejdzie to masakra

do AVF na pewno nie podejdzie chyba że sprzęgło zmienisz na mniejsze :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Posiadam skrzynie 5-biegową i mam tą samą przypadłość.

Myślałem, że to łożyska kół ale to jednak skrzynia.

Przebieg oryginał 160 tys.

Także możecie sobie odpuścić zamianę skrzyń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy