kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2010 Witam Wymieniłem termostat bo nie dogrzewał mi się silnik. Założyłem firmy WERNET, WAHLER padł mi po roku. Przy jeździe po mieście jest idealnie 90 stopni. W trasie jak go deptam też jest 90 stopni. Jak w trasie trzeba przyhamować i chwilę się pociągnąć wolniej to temperatura mi spada. Jak ostatnio jeszcze włączyłem ogrzewanie to temperatura mi spadła do 70 stopni i powoli zaczęła rosnąć. Czy to po prostu termostat tak powoli reaguje że silnik mi ostygnie zanim się zamknie duży obieg, czy szukać przyczyny dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2010 Ja myślę, że termostat jest dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #3 Napisano 25 Czerwca 2010 Jak szybko reaguje termostat? Sprawny termostat reaguje z kilkusekundową zwłoką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #4 Napisano 25 Czerwca 2010 w sumie nim metal się rozszerzy czy też skurczy to chwilkę musi potrwać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2010 w sumie nim metal się rozszerzy czy też skurczy to chwilkę musi potrwać To nie metal. Poczytaj w necie jak działa termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik86 Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2010 prawda:D znalazłem że parafina jakaś specjalna ewentualnie jakiś inkszy specyfik parafinopodobny:D A wypaliłem z tym metalem bo mi się kojarzyło że tak to działa, pralki przemysłowe remontuje i w tych starszych też jest termostat i zasada działania w sumie ta sama, zboczenie zawodowe:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2010 W passkowym termostacie są akurat sprężyny bimetalowe a nie wosk, w każym razie nie zmienia to faktu, że u Krzysztofa nie działa to prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 25 Czerwca 2010 (edytowane) W passkowym termostacie są akurat sprężyny bimetalowe a nie wosk Oj, czy aby na pewno? http://www.metal-incar.com.pl/pl_opis_termostatu.html Nie od paska ale konstrukcyjnie identyczny. Edytowane 25 Czerwca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 25 Czerwca 2010 Aż poszedłem sprawdzić, masz rację. Zmyliło mnie to że ma 2 sprężyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #10 Napisano 26 Czerwca 2010 Dzięki za odpowiedzi. Zrobiłem kolejne 400 km i temperatura trzyma się 90 stopni i w trasie i w mieście. Może bąbelek powietrza się gdzieś został i dlatego tak się zachowywało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #11 Napisano 26 Grudnia 2010 Odgrzewam własnego kotleta. Czy termostat może się zablokować w pozycji zamkniętej (płyn krąży tylko w małym obiegu)? W mieście mi się silnik do 95 stopni rozgrzewa, a jak pocieplało i wyruszyłem w trasę do do 100 stopni temperatura skoczyła, a wentylatory stoją. Podpiąłem wentylatory na drugi bieg na krótko i temperatury nie zbiło. Dolny wąż chłodnicy miękki i zimny, górny miękki i ciepły. Wychodzi na to że płyn krąży tylko w małym obiegu. Jakiej firmy termostat kupić aby go co pół roku nie wymieniać? Jak na razie Wahler ani Wernet się nie sprawdzają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2010 Jak na razie Wahler Trafiłeś widać na bubla, ja ma Wahlera i jak dla mnie to czasem zbyt szybko się otwiera. Jak już będziesz montował następny to zrób metodę garnka, czyli zagotuj oda termostaty i zobaczysz czy ten stary faktycznie sie nie otwiera, prawidłowo powinien sie całkowicie otworzyć gdy woda w garnku zaczyna wrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azao Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2010 A ja wymieniłem na Wahlera i jest padaczka jak jeżdze po miescie długo z przesłona na chłodnicy to temperatura jest koło 80st.A mówili mi z doswiadczenia kumple ze lepiej jest kupic termostat oryginalny w serwisie za 103zł tyle kosztuje do mnie a jak poszłem na cene 38zł za wahlerai teraz mam.W najbliższym czasie pojade po oryginał.Paski lubia tylko te termostaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #14 Napisano 27 Grudnia 2010 Przesłona na chłodnicę to w Polonezach była. Przy sprawnym termostacie ma trzymać temperaturę i już. Z ciekawości zagotuję oba w garnku. Tylko że po instalacji było OK. Wahler wytrzymał rok. Wernet pół roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter1.9D Zgłoś #15 Napisano 9 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. A ja mam pytanie takiego typu. Wskazówka temperatury na desce rozdzielczej leży i nie podniesie się nawet o milimetr do góry, choćbym jeździł cały dzień. Ogrzewanie w kabinie działa, i to nawet w miarę szybko, a po parunastu kilometrach robi się niezły piekarnik. I teraz moje pytanie brzmi. Czy jest to wina termostatu, czy czujnika temperatury, który odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej. Nadmienię jeszcze że tylko raz wskazówka poszła w górę, jak utknąłem w korkach, gdy w Gdańsku znaleźli bombę w wykopie pod przyszłą pętlę tramwajową. Ale w korku to stałem chyba z 2 godziny. Jedynka, luz i tak cały czas. Edytowane 9 Stycznia 2011 przez Piter1.9D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 9 Stycznia 2011 Zacznij od sprawdzenia faktycznej temperatury w zbiorniczku wyrównawczym, niezależnie od tego masz do przelutowania licznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #17 Napisano 9 Stycznia 2011 Jezeli to walniety czujnik, to czujnik ten znajdziesz wkrecony w chlodnice, na gorze, przy lampie od strony kierowcy. Przynajmniej tak jest w silniku 1.8 ABS. Podczas wymiany zgubisz ze 2 litry cieczy chlodzacej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 10 Stycznia 2011 Jezeli to walniety czujnik, to czujnik ten znajdziesz wkrecony w chlodnice, na gorze, przy lampie od strony kierowcy. Przynajmniej tak jest w silniku 1.8 ABS. Podczas wymiany zgubisz ze 2 litry cieczy chlodzacej Ten czujnik o którym piszesz odpowiada za włączenie wentylatora, ten który odpowiada za wskazania na desce jest na króćcu przykręconym do głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter1.9D Zgłoś #19 Napisano 10 Stycznia 2011 Zacznij od sprawdzenia faktycznej temperatury w zbiorniczku wyrównawczym, niezależnie od tego masz do przelutowania licznik. Ok, a po czym wnosisz że jest licznik do przelutowania? Z tego co czytałem, to nie działał by również wskaźnik paliwa, a działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #20 Napisano 10 Stycznia 2011 Panowie co do termostatu to ja też dwa miesiące temu wymieniałem na Wahlera i dopóki nie było mrozów to był wszystko w porządku, jak przyszły mrozy to temperatura zaczęła wariować tzn. raz sie przegrzewał tak mocno, że aż mi sie w liczniku alarm włączał i to w czasie jazdy w trasie a raz to nawet nie mógł złapać 70 stopni jeżdżąc po mieście. Przyczyną był stary płyn chłodzący i jakiś tam wcześniejsz dolewki wody do układu chłodzenia no i jak przyszły mrozy to prawdopodobnie tworzył się jakiś korek lodowy, po wymianie całego płynu chłodzącego nie mam żadnych problemów, silnik się dogrzewa dość szybko do temp około 87 do 93 stopni i cały czas sie utrzymuje stała temperatura, żadnych większych wahań. Witam. A ja mam pytanie takiego typu. Wskazówka temperatury na desce rozdzielczej leży i nie podniesie się nawet o milimetr do góry, choćbym jeździł cały dzień. Też walczyłem ze wskazaniami lemp. na liczniku, lutowałem go kupiłem nawet zastępczy stabilizator napięcia i nic to nie pomagało. Okazało się, że walnięty jest czujnik ten w tym plastiku co jest przykręcany do głowicy. Czujnik jakieś 18zł (Topran) wiem ze rózne są opinie o tej firmie ale temp wskazuje dobrze. Wymiana 10 minut razem z wypiciem browarka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach