nimmid Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2010 W bardzo niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana bębnów + szczęk w moim paściu. Mechanik stwierdził że przy takiej operacji najlepiej wymienić też komplet łożysk . Co o tym myślicie? Oczywiście łożyska póki co nie wykazują żadnych oznak zużycia, no przynajmniej słyszalnego... Możecie polecić jakieś uczciwe bębny w rozsądnej cenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2010 Tych łożysk nie zakłada się 2 razy chyba ze bardzo chcesz. Najlepiej odrazu założyć nowe czopy bo sprawa groszowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2010 Tych łożysk nie zakłada się 2 razy chyba ze bardzo chcesz. co masz na myśli?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2010 Najlepiej odrazu założyć nowe czopy bo sprawa groszowa. Czopy? A po co? W bardzo niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana bębnów + szczęk w moim paściu. Mechanik stwierdził że przy takiej operacji najlepiej wymienić też komplet łożysk Dobrze stwierdził, łożyska na tył to nie majątek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 22 Maja 2010 Z drugiej strony ich wymiana jest tak prosta i szybka, że można spokojnie zrobić to za drugim podejściem, więc w zasadzie jest to obojętne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 22 Maja 2010 Czopy? A po co? Żeby nie kupować 2 razy łożysk. Dziś kosztują grosze, kiedyś taniej było zmieniać łożyska co 1-30tyś km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #7 Napisano 22 Maja 2010 Po jajco. No to błysnąłeś "yntelektem"... ---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:54 ---------- Żeby nie kupować 2 razy łożysk. Dziś kosztują grosze, kiedyś taniej było zmieniać łożyska co 1-30tyś km No dobrze, ale co czop ma do łożyska? O taką odpowiedź mi chodziło, bo po prostu nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2010 Witam No dobrze, ale co czop ma do łożyska? O taką odpowiedź mi chodziło, bo po prostu nie wiem. Krzywy czop wpływa na przedwczesne zuzycie łozysk, tak jak i uszkodzony ( w sensie wytarty w miejscu osadzania łozysk). W obu przypadkach łozyska nie pracują w jednej osi i lecą bardzo szybko. Po jajco. Browara się napij stary ... ciśnienie Ci spadnie. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nimmid Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2010 Widzę że temat się ładnie rozwinął . Co do łożysk to będę wymieniał, bo rzeczywiście przy kompletnym remoncie hamulcy to sprawa groszowa Wracając do drugiego pytania z wątku, możecie polecić jakieś normalne bębny za rozsądną cenę? Najlepiej namiar na firmę, sklep, cokolwiek. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2010 Krzywy czop wpływa na przedwczesne zuzycie łozysk, tak jak i uszkodzony ( w sensie wytarty w miejscu osadzania łozysk). Ale jak i dlaczego ma się wytrzeć w miejscu osadzenia łożysk? Przecież sam czop nie jest bieżnią dla rolek. Skrzywiony - OK do wymiany... Ale coś nie chce mi się wierzyć żeby wycierał się w miejscu gdzie przychodzi wewnętrzna bieżnia łożyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2010 przy zmianie szczęk od razu lepiej zmienić sprężynki oraz rozpieraki - żeby potem nie było problemów - jeśli dawno to nie było robione, czop to przesada - jeśli nie padały zbyt często łożyska to nie ma sensu, ale łożyska w sumie lepiej nowe zakładać jak już bębny wymieniasz - to przecież w nich one siedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nimmid Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) przy zmianie szczęk od razu lepiej zmienić sprężynki oraz rozpieraki - żeby potem nie było problemów - jeśli dawno to nie było robione, czop to przesada - jeśli nie padały zbyt często łożyska to nie ma sensu, ale łożyska w sumie lepiej nowe zakładać jak już bębny wymieniasz - to przecież w nich one siedzą Dokładnie taki mam plan. Wymiana bębnów, szczęk + komplety naprawcze (nowe sprężyny), łożysk. Ewentualnie cylinderki, ale to w przypadku jak będą wilgotne, zobaczy się przy demontażu. Z łożyskami nie było problemów, tak że czopy póki co zostają stare. Za powyższy zestaw wyliczyłem około 650 złociszy (bez cylinderków) Edit: Podpowiedzcie jeszcze koledzy czy bębny różnią się w zależności od tego czy jest ABS? Edytowane 22 Maja 2010 przez nimmid Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2010 Dokładnie taki mam plan. Wymiana bębnów, szczęk + komplety naprawcze (nowe sprężyny), łożysk. Ewentualnie cylinderki, ale to w przypadku jak będą wilgotne, zobaczy się przy demontażu. Z łożyskami nie było problemów, tak że czopy póki co zostają stare. Za powyższy zestaw wyliczyłem około 650 złociszy (bez cylinderków) Edit: Podpowiedzcie jeszcze koledzy czy bębny różnią się w zależności od tego czy jest ABS? bebny sie nie rozna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) Ale coś nie chce mi się wierzyć żeby wycierał się w miejscu gdzie przychodzi wewnętrzna bieżnia łożyska Wyciera się. Łatwo to zdiagnozować-dokręcić nakrętkę łożyska do lekkiego oporu i sprawdzić czy koło ma luz. Edytowane 22 Maja 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #15 Napisano 22 Maja 2010 do zestawu dodaj jeszcze te rozpieraki i kliny jeżeli dawno nie były zmieniane i będziesz miał nowiutkie heble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #16 Napisano 22 Maja 2010 Podpowiedzcie jeszcze koledzy czy bębny różnią się w zależności od tego czy jest ABS? Nie różnią się. W przypadku ABS- na bębnie jest specjalny koszyczek który sie zdejmuje i zakłada na nowy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #17 Napisano 23 Maja 2010 Ale jak i dlaczego ma się wytrzeć w miejscu osadzenia łożysk? Przecież sam czop nie jest bieżnią dla rolek. Ot filozof sie znalalz,wyciera sie i tyle pozniej ciezko wyeliminowac luz dokreca sie za mocno i lozyska leca sztbciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 23 Maja 2010 Czop wyciera się, kiedy jeździ się długo z wyjącym łożyskiem... bieżnia obraca się i tyle, w ekstremalnym przypadku koło odpada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nimmid Zgłoś #19 Napisano 31 Maja 2010 Ok, jeszcze jedno pytanko. Zamówienie mam już przygotowane, proszę tylko o weryfikację, czy dobre numery katalogowe: 1. Szczęki hamulcowe, zestaw: 0 986 487 281 / BOSCH / 1 szt. 2. Zestaw akcesoriów, szczęki hamulcowe: 03.0137-9149.2 / ATE / 1 szt. 3. Łożysko koła, zestaw: 03674 / FEBI /2 szt. 4. Bęben hamulcowy: 24.0223-0012.1 / ATE / 2 szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 31 Maja 2010 Pasują. Szczęki bym polecał ATE 03.0137-0264.2, kosztowały mnie coś koło 100-120 zł, a są zacne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach