Skocz do zawartości
nimmid

Wymiana bębnów - pytanko

Rekomendowane odpowiedzi

W bardzo niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana bębnów + szczęk w moim paściu. Mechanik stwierdził że przy takiej operacji najlepiej wymienić też komplet łożysk :niekumam. Co o tym myślicie? Oczywiście łożyska póki co nie wykazują żadnych oznak zużycia, no przynajmniej słyszalnego...

 

Możecie polecić jakieś uczciwe bębny w rozsądnej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Tych łożysk nie zakłada się 2 razy chyba ze bardzo chcesz.

Najlepiej odrazu założyć nowe czopy bo sprawa groszowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tych łożysk nie zakłada się 2 razy chyba ze bardzo chcesz.

co masz na myśli??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej odrazu założyć nowe czopy bo sprawa groszowa.

Czopy? A po co?

W bardzo niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana bębnów + szczęk w moim paściu. Mechanik stwierdził że przy takiej operacji najlepiej wymienić też komplet łożysk

Dobrze stwierdził, łożyska na tył to nie majątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony ich wymiana jest tak prosta i szybka, że można spokojnie zrobić to za drugim podejściem, więc w zasadzie jest to obojętne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czopy? A po co?

Żeby nie kupować 2 razy łożysk. Dziś kosztują grosze, kiedyś taniej było zmieniać łożyska co 1-30tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po jajco.

No to błysnąłeś "yntelektem"...

 

---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:54 ----------

 

Żeby nie kupować 2 razy łożysk. Dziś kosztują grosze, kiedyś taniej było zmieniać łożyska co 1-30tyś km

No dobrze, ale co czop ma do łożyska? O taką odpowiedź mi chodziło, bo po prostu nie wiem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

No dobrze, ale co czop ma do łożyska? O taką odpowiedź mi chodziło, bo po prostu nie wiem.

 

Krzywy czop wpływa na przedwczesne zuzycie łozysk, tak jak i uszkodzony ( w sensie wytarty w miejscu osadzania łozysk).

W obu przypadkach łozyska nie pracują w jednej osi i lecą bardzo szybko.

 

Po jajco.

 

Browara się napij stary ... ciśnienie Ci spadnie.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat się ładnie rozwinął :D. Co do łożysk to będę wymieniał, bo rzeczywiście przy kompletnym remoncie hamulcy to sprawa groszowa :)

 

Wracając do drugiego pytania z wątku, możecie polecić jakieś normalne bębny za rozsądną cenę? Najlepiej namiar na firmę, sklep, cokolwiek.

 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzywy czop wpływa na przedwczesne zuzycie łozysk, tak jak i uszkodzony ( w sensie wytarty w miejscu osadzania łozysk).

Ale jak i dlaczego ma się wytrzeć w miejscu osadzenia łożysk? Przecież sam czop nie jest bieżnią dla rolek. Skrzywiony - OK do wymiany... Ale coś nie chce mi się wierzyć żeby wycierał się w miejscu gdzie przychodzi wewnętrzna bieżnia łożyska ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy zmianie szczęk od razu lepiej zmienić sprężynki oraz rozpieraki - żeby potem nie było problemów - jeśli dawno to nie było robione, czop to przesada - jeśli nie padały zbyt często łożyska to nie ma sensu, ale łożyska w sumie lepiej nowe zakładać jak już bębny wymieniasz - to przecież w nich one siedzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy zmianie szczęk od razu lepiej zmienić sprężynki oraz rozpieraki - żeby potem nie było problemów - jeśli dawno to nie było robione, czop to przesada - jeśli nie padały zbyt często łożyska to nie ma sensu, ale łożyska w sumie lepiej nowe zakładać jak już bębny wymieniasz - to przecież w nich one siedzą

 

Dokładnie taki mam plan. Wymiana bębnów, szczęk + komplety naprawcze (nowe sprężyny), łożysk. Ewentualnie cylinderki, ale to w przypadku jak będą wilgotne, zobaczy się przy demontażu. Z łożyskami nie było problemów, tak że czopy póki co zostają stare.

 

Za powyższy zestaw wyliczyłem około 650 złociszy (bez cylinderków) :/

 

Edit: Podpowiedzcie jeszcze koledzy czy bębny różnią się w zależności od tego czy jest ABS?

Edytowane przez nimmid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie taki mam plan. Wymiana bębnów, szczęk + komplety naprawcze (nowe sprężyny), łożysk. Ewentualnie cylinderki, ale to w przypadku jak będą wilgotne, zobaczy się przy demontażu. Z łożyskami nie było problemów, tak że czopy póki co zostają stare.

 

Za powyższy zestaw wyliczyłem około 650 złociszy (bez cylinderków) :/

 

Edit: Podpowiedzcie jeszcze koledzy czy bębny różnią się w zależności od tego czy jest ABS?

bebny sie nie rozna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale coś nie chce mi się wierzyć żeby wycierał się w miejscu gdzie przychodzi wewnętrzna bieżnia łożyska

Wyciera się. Łatwo to zdiagnozować-dokręcić nakrętkę łożyska do lekkiego oporu i sprawdzić czy koło ma luz.

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do zestawu dodaj jeszcze te rozpieraki i kliny jeżeli dawno nie były zmieniane i będziesz miał nowiutkie heble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowiedzcie jeszcze koledzy czy bębny różnią się w zależności od tego czy jest ABS?

Nie różnią się. W przypadku ABS- na bębnie jest specjalny koszyczek który sie zdejmuje i zakłada na nowy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Ale jak i dlaczego ma się wytrzeć w miejscu osadzenia łożysk? Przecież sam czop nie jest bieżnią dla rolek.

 

Ot filozof sie znalalz,wyciera sie i tyle pozniej ciezko wyeliminowac luz dokreca sie za mocno i lozyska leca sztbciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czop wyciera się, kiedy jeździ się długo z wyjącym łożyskiem... bieżnia obraca się i tyle, w ekstremalnym przypadku koło odpada ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeszcze jedno pytanko. Zamówienie mam już przygotowane, proszę tylko o weryfikację, czy dobre numery katalogowe:

 

1. Szczęki hamulcowe, zestaw: 0 986 487 281 / BOSCH / 1 szt.

2. Zestaw akcesoriów, szczęki hamulcowe: 03.0137-9149.2 / ATE / 1 szt.

3. Łożysko koła, zestaw: 03674 / FEBI /2 szt.

4. Bęben hamulcowy: 24.0223-0012.1 / ATE / 2 szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasują.

Szczęki bym polecał ATE 03.0137-0264.2, kosztowały mnie coś koło 100-120 zł, a są zacne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności