tombara_kolo Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2010 niestety musze zawiadomić o śmierci mojego passata a dokladniej silnika. Pierwszy objaw, to nie równa praca silnika na wolnych obrotach, wymiana filtra paliwowego, (straszne zanieczyszczenia), niestety nic nie dało. POdejżewałem że pompowtrysk ale okazalo się że paliwo przedostalo się do oleju i niestety silnik do wymiany. Owszem mozna naprawić, powymieniać wszystko ale koszt przekracza zakup. Mam na oku silnik z 2009 przebieg 40tyś i tu moje pytanie, mm skrzynke DSG czy to bez znaczenia czy kupie silnik od passata z manualem, slyszałem że nie ma to znaczenia. Wszelka pomoc w w/w sprwie mile widziana. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2010 Szukaj 170-tki. Co do DSG będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2010 ...ale coś konkretnego się stało czy po prostu "silnik się zepsuł"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2010 Rozumiem, że masz silnik o takiej samej mocy 140KM. Skrzynia DSG będzie pasowała pod ten silnik. Ale sugeruję silnik o mocy 170KM tak jak Rojasek napisał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2010 co do tego, dlaczego umarł jeszcze niewiem, okaże się jak go rozkręcą na drobiazgi, niestety komputer nie pokazał żadnych błędów, to co widziałem narazie to wałek rozrządu ma dwie krzywki już prawie okrągłe, to wina prawdopodobnie rozrzedzonego oleju i prawdopodobnie panewki też dostały niechce mieć silnika z ingerencją więc nie naprawiam dodam że na serwisie za wałek powiedzieli 2300pln używany 1100 za silnik dałem 4300 z popowtryskami i rozrrządem z 2009 roku i niecałe 40tyś przebiegu, ma dojść wtorek lub środe jak okaże sie ok moge podać namiary na sprzedawce.Co do zmiane na 170KM niestety nie stać mnie na kupno kompletnego silnika bo taki bym musiał kupić bo od mojego by mało co pasowało, żal D.... ściska, ale cóż przeboleje te 30KM dzięki za słowa otuchy i mam nadzieje że na koniec przyszłego tygodnia passek ożyje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2010 Niestety, w przypadku 2.0 TDI 140 KM opisana usterka się zdarzała. Przyczyną jest uszkodzony pompowtryskiwacz, który cały czas leje paliwo. Olej napędowy dostaje się do oleju silnikowego i wtedy zaczynają się problemy. Jak pokazuje kolejny przypadek pompowtryskiwacze Siemensa są do d...y. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #7 Napisano 21 Maja 2010 Ja mam podobny przypadek ze swoim paskiem tylko 170KM i DPF. Też zaczęło rozrzedzać mi olej do tego podniósł mi się poziom oleju na bagnecie, ale wydaje mi się, że to wina DPF. Przy regeneracji podawana jest większa dawka paliwa i jeśli tą procedurę się przerwie (zgasi samochod) to podobno nadmiar paliwa dostaje się do oleju silnikowego. Już wymieniałem olej i wymieniam go co 10 tys. km. Samochód pracuje równomiernie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2010 dzięki za słowa otuchy i mam nadzieje że na koniec przyszłego tygodnia passek ożyje Napisz jak już będziesz po wymianie silnika na nowy. Chodiz mi o to jak się sprawuje i czy nie było problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2010 mam jeszcze pytnko, czy po numerach silnika można stwierdzić rocznik silnika a jeśli tak to jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2010 czy po numerach silnika można stwierdzić rocznik silnika a jeśli tak to jak?Po samum numerze silnika cięzko będzie, generelnie im wyższy numer tym lepiej (młodszy silnik). Ale na bloku silnika, głowicy powinno być takie kółko z cyferkami naokoło, a w środku 2 cyfry oznaczające rocznik produkcji, i strzałka pomiędzy tymi cyferkami wskazująca miesiąc produkcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2010 wydaje mi się, że to wina DPF. Przy regeneracji podawana jest większa dawka paliwa i jeśli tą procedurę się przerwie (zgasi samochod) to podobno nadmiar paliwa dostaje się do oleju silnikowego a swistak siedzi i przelewa to paliwo do oleju po co takie pierdoly pisac? opisz jeszcze którędy wedłóg ciebie to paliwo sie przedostaje ! Koledze pewnie trafił sie pasek ze znacznym przebiegiem i kreconym licznikiem wszystkie opisane objawy na to wskazują w poprzednich modelach wytepowała identyczna sytuacja pompowtryski podszas pracy silnika drżą co z czasem powoduje wycieranie gniazd w ktorych sa osadzone co powoduje przedostawanie sie paliwa do oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2010 Kolego jeżeli miałeś 140 to szukaj takiego samego silnika bo będziesz musiał zmienić instalację, sterownik itp. a to są koszty i problemy, jeżeli dawca będzie stał obok to owszem będziesz wszystko miał pod ręką ale dzwonić i szukać bzdur to nie polecam 2006 na 2007r była modernizacja instalacji od lipca i ciekawe co zmienili a ty masz 2006r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #13 Napisano 23 Maja 2010 Tez tak radze. Przeciez w 16 zaworowe miały EGR z przodu a 170 8 zaworowe juz z tyłu i cały dolot / wylot inny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2010 mam jeszcze pytnko, czy po numerach silnika można stwierdzić rocznik silnika a jeśli tak to jak? Podasz mi na priv jaki masz numer i symbol silnika do kupienia to ja Ci się postaram określić jego przybliżoną datę produkcji. Wszystko jest w katalogu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2010 silik będę miał we wtorek lub środe i jak go dostane przeczytam numer to ci podam i z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2010 Nie wiem dokładnie którędy, ale z tego co słyszałem to ścieka ono po ściankach cylindra. Wiem, że to wydaję się dość dziwne, ale nie jest to moja opinia, ale gości którzy już od lat siedzą w silnikach TDI. Np. Masters Tuning. I opieram się na opiniach ludzi, którzy lepiej się znają na tych procesach ode mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #17 Napisano 25 Maja 2010 I jeszcze jedno pytanie, jak wymieniałem wcześniej filtr paliwa to były straszne zanieczyszczenia myślałem wtedy że to takie paliwo mamy na stacjach , jak się okazało winą było mieszanie sie paliwa z olejem czy powrót paliwa jest do zbiornika czy tylko do filtra, czy musze zlać paliwo ze zbiornika i wyczyścić zbiornik? szkoda by było bo jest tam ponad 3/4 paliwa, ale skoro mus to mus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #18 Napisano 26 Maja 2010 Silniczek doszedł zgodny z ustaleniami ze sprzedawcą, rocznik 2009, i powiem że jestem mile zaskoczony, widać że nie był myty ale suchy i prawie igiełka, tyle o wyglądzie co do technicznej strony jeszcze niewiem do piątku ma się mechanik mój uporać z pracą i resetami komputera mam nadzieje że bedzie ok. To co jest ok z mojego silnika jeszcze postaram się odsprzedać myśle że głowica i dół silnika jest ok, narazie na 100% złom to wałek rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #19 Napisano 27 Maja 2010 Witam ponownie, odebrałem dziś mojego passata z nowym silnikiem, śmiga aż miło, więc skończyło się wszystko dobrze,jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam pozdrawiam PS. jak się robi podpis? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #20 Napisano 30 Maja 2010 wchodzisz w panel i wybierasz edytuj podpis... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach