Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

niestety musze zawiadomić o śmierci mojego passata a dokladniej silnika. Pierwszy objaw, to nie równa praca silnika na wolnych obrotach, wymiana filtra paliwowego, (straszne zanieczyszczenia), niestety nic nie dało. POdejżewałem że pompowtrysk ale okazalo się że paliwo przedostalo się do oleju i niestety silnik do wymiany. Owszem mozna naprawić, powymieniać wszystko ale koszt przekracza zakup. Mam na oku silnik z 2009 przebieg 40tyś i tu moje pytanie, mm skrzynke DSG czy to bez znaczenia czy kupie silnik od passata z manualem, slyszałem że nie ma to znaczenia. Wszelka pomoc w w/w sprwie mile widziana.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj 170-tki.

Co do DSG będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ale coś konkretnego się stało czy po prostu "silnik się zepsuł"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz silnik o takiej samej mocy 140KM. Skrzynia DSG będzie pasowała pod ten silnik. Ale sugeruję silnik o mocy 170KM tak jak Rojasek napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tego, dlaczego umarł jeszcze niewiem, okaże się jak go rozkręcą na drobiazgi, niestety komputer nie pokazał żadnych błędów, to co widziałem narazie to wałek rozrządu ma dwie krzywki już prawie okrągłe, to wina prawdopodobnie rozrzedzonego oleju i prawdopodobnie panewki też dostały niechce mieć silnika z ingerencją więc nie naprawiam dodam że na serwisie za wałek powiedzieli 2300pln używany 1100 za silnik dałem 4300 z popowtryskami i rozrrządem z 2009 roku i niecałe 40tyś przebiegu, ma dojść wtorek lub środe jak okaże sie ok moge podać namiary na sprzedawce.Co do zmiane na 170KM niestety nie stać mnie na kupno kompletnego silnika bo taki bym musiał kupić bo od mojego by mało co pasowało, żal D.... ściska, ale cóż przeboleje te 30KM

dzięki za słowa otuchy i mam nadzieje że na koniec przyszłego tygodnia passek ożyje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w przypadku 2.0 TDI 140 KM opisana usterka się zdarzała. Przyczyną jest uszkodzony pompowtryskiwacz, który cały czas leje paliwo. Olej napędowy dostaje się do oleju silnikowego i wtedy zaczynają się problemy. Jak pokazuje kolejny przypadek pompowtryskiwacze Siemensa są do d...y.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny przypadek ze swoim paskiem tylko 170KM i DPF. Też zaczęło rozrzedzać mi olej do tego podniósł mi się poziom oleju na bagnecie, ale wydaje mi się, że to wina DPF. Przy regeneracji podawana jest większa dawka paliwa i jeśli tą procedurę się przerwie (zgasi samochod) to podobno nadmiar paliwa dostaje się do oleju silnikowego. Już wymieniałem olej i wymieniam go co 10 tys. km. Samochód pracuje równomiernie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za słowa otuchy i mam nadzieje że na koniec przyszłego tygodnia passek ożyje

Napisz jak już będziesz po wymianie silnika na nowy. Chodiz mi o to jak się sprawuje i czy nie było problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytnko, czy po numerach silnika można stwierdzić rocznik silnika a jeśli tak to jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po numerach silnika można stwierdzić rocznik silnika a jeśli tak to jak?
Po samum numerze silnika cięzko będzie, generelnie im wyższy numer tym lepiej (młodszy silnik). Ale na bloku silnika, głowicy powinno być takie kółko z cyferkami naokoło, a w środku 2 cyfry oznaczające rocznik produkcji, i strzałka pomiędzy tymi cyferkami wskazująca miesiąc produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi się, że to wina DPF. Przy regeneracji podawana jest większa dawka paliwa i jeśli tą procedurę się przerwie (zgasi samochod) to podobno nadmiar paliwa dostaje się do oleju silnikowego

 

a swistak siedzi i przelewa to paliwo do oleju

po co takie pierdoly pisac? opisz jeszcze którędy wedłóg ciebie to paliwo sie przedostaje !

 

Koledze pewnie trafił sie pasek ze znacznym przebiegiem i kreconym licznikiem wszystkie opisane objawy na to wskazują

w poprzednich modelach wytepowała identyczna sytuacja pompowtryski podszas pracy silnika drżą co z czasem powoduje wycieranie gniazd w ktorych sa osadzone co powoduje przedostawanie sie paliwa do oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeżeli miałeś 140 to szukaj takiego samego silnika bo będziesz musiał zmienić instalację, sterownik itp. a to są koszty i problemy, jeżeli dawca będzie stał obok to owszem będziesz wszystko miał pod ręką ale dzwonić i szukać bzdur to nie polecam

 

2006 na 2007r była modernizacja instalacji od lipca i ciekawe co zmienili a ty masz 2006r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak radze. Przeciez w 16 zaworowe miały EGR z przodu a 170 8 zaworowe juz z tyłu i cały dolot / wylot inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam jeszcze pytnko, czy po numerach silnika można stwierdzić rocznik silnika a jeśli tak to jak?
Podasz mi na priv jaki masz numer i symbol silnika do kupienia to ja Ci się postaram określić jego przybliżoną datę produkcji. Wszystko jest w katalogu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silik będę miał we wtorek lub środe i jak go dostane przeczytam numer to ci podam i z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem dokładnie którędy, ale z tego co słyszałem to ścieka ono po ściankach cylindra. Wiem, że to wydaję się dość dziwne, ale nie jest to moja opinia, ale gości którzy już od lat siedzą w silnikach TDI. Np. Masters Tuning. I opieram się na opiniach ludzi, którzy lepiej się znają na tych procesach ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie, jak wymieniałem wcześniej filtr paliwa to były straszne zanieczyszczenia myślałem wtedy że to takie paliwo mamy na stacjach , jak się okazało winą było mieszanie sie paliwa z olejem czy powrót paliwa jest do zbiornika czy tylko do filtra, czy musze zlać paliwo ze zbiornika i wyczyścić zbiornik? szkoda by było bo jest tam ponad 3/4 paliwa, ale skoro mus to mus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniczek doszedł zgodny z ustaleniami ze sprzedawcą, rocznik 2009, i powiem że jestem mile zaskoczony, widać że nie był myty ale suchy i prawie igiełka, tyle o wyglądzie co do technicznej strony jeszcze niewiem do piątku ma się mechanik mój uporać z pracą i resetami komputera mam nadzieje że bedzie ok. To co jest ok z mojego silnika jeszcze postaram się odsprzedać myśle że głowica i dół silnika jest ok, narazie na 100% złom to wałek rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, odebrałem dziś mojego passata z nowym silnikiem, śmiga aż miło, więc skończyło się wszystko dobrze,jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam

pozdrawiam

PS. jak się robi podpis?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wchodzisz w panel i wybierasz edytuj podpis... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności