Skocz do zawartości
k0b3

Zwiększanie się poziomu oleju!

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie podobnie, zmieniałem spaloną świecę żarową i profilaktycznie sprawdziłem olej , a tam grubo ponad stan. Ropa w oleju. Dopaliłem więc DPFa - wg/ vcds miał tylko 14% zapełnienia więc to raczej nie powód. W następnym tygodniu umówiłem się z mechanikiem na zmianę oleju i obejrzenie uszczelnień pompowtrysków - może to to. Czy ktoś ma jeszcze pomysły co może być powodem nadmiernego stanu poziomu oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obejrzenie uszczelnień pompowtrysków

 

ja bym to po prostu wymienił a nie "oglądał".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ropy przybywa ponieważ padł jeden z pompowtryskiwaczy (wymiana lub regeneracja). Walnięty pompowtryskiwacz powoduje również bujanie auta na biegu jałowym np: podczas postoju auta na światłach.Przerabiamy to na co dzień.A tak na marginesie poruszam się

2.0 tdi bpw.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po czym to poznać, duże korekty na kanale 13?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak najprościej, ja miałem korekty -1,5 na czwartym cylindrze i w ASO na gwarancji wymienili mi niesprawny pompowtryskiwacz (jeden z 4 nowych zamontowanych w ramach akcji serwisowej). Objaw miałem tak jak piszesz bujanie na postoju, ale co ciekawe tylko na P lub N, na D (na postoju, na światłach) auto normalnie pracowało. Dodatkowo drżało mi przy 2-2.5 tyś obrotów podczas przyśpieszania. Robiąc logi też się zdziwiłem, że korekta nie wykracza poza -2.8/2.8, ale jak widać ASO nie miało z tym problemów.

 

Korekta na kanale 013, nie zawsze musi oznaczać uszkodzony pompowtryskiwacz, może to być problem z kompresją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym to po prostu wymienił a nie "oglądał".

 

Sama wymiana nic nie da , trzeba poznać przyczyne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powyżej 2.8

 

panowie napiszcie dokladnie jak sprawdzic wtryski w b6 1.9tdi?

mam VCDS;

 

1.silnik ma byc rozgrzany do temp. roboczej?

2.gdzie mam wejsc na tym programie ? engine/grupa 13?

3. jakie wartosci/korekty są poprawne jakie powinny byc (dopuszczalne ze wtrysk sprawny) w tym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatura na blacie 90 (w ecu minimum 80)

01 - Engine -> 08 M. Blocks -> grupa 013 (grupa 001 lub 007 (chyba) pokaże Ci temperaturę). Wartości w 013 od -2.8 do +2.8 ale tego nie można sobie odczytywać dowolnie, bo nie zawsze zła wartość będzie oznaczała walnięty wtrysk. A tak poza tym to nie ten wątek :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nadmiar stanu oleju w silniku spowodowany był złym dopalaniem DPF -to już potwierdziłem . Jeżeli masz DPFa to zacznij od sprawdzenia czy to on nie jest przyczyną. W szczególności przypomnij sobie ostatnie 3 tygodnie swojej jazdy, czy zrobiłeś co najmniej ponad 30km żeby miał okazję się dopalić. Jeżeli nie zrobiłeś to czeka Cię natychmiastowa wymiana oleju. Tak ten typ ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam ten sam problem, przybywa mi oleju . Często jeżdziłem z laptopem podłączonym i jestem totalnie zaskoczony. Jednego dnia chciałem aby w automacie dopalił się DPF , zrobiłem odczyt i wartość była 75.3-36,6% , więc w trasę na 3 cim biegu prędkość ok 100/h obroty ok 2300-2500 i ku mojemu zdziwieniu na kanale 070 odczytu nic się nie zmieniło więc dopalania nie było i wartość zapchania zamiast się zmniejszyć to się zwiększyła do 42,6%.

Następnego dnia znów podłączyłem lapka i zrobiłem krótką trasę ok 8km wolno na małych obrotach w cyklu miejskim a ku mojemu zdziwieniu dopalanie wystąpiło i poziom spadł do 8,3%. Zrobiłem odczyt 01-08-kanał 070.1 i 070.2

070.1 był ustawiony bit że dopalał

070.2 265,3s to jest chyba czas ile trwało dopalanie a ponieważ nie rosła ta wartość to uznałem że zakończył i zgasiłem auto.

Mam dwa pytanka do fachowców, na kanale 075.1 pokazuje temperaturę ok 185stopni , z tego co doczytałem to powinna to temperatura prze turbiną i powinna być dużo wyżej ???

Jakie w końcu muszą być te warunki do automatycznego dopalania DPF ?

Co może być jeszcze przyczyną przybywania oleju bo nigdy u mnie miałem odczytu zapchania więcej jak 50% a często to kontroluję a auto ma 220tys km na blacie i pompowtryski oryginalne jeszcze. Wymieniona była tylko głowica oraz turbina jeszcze w Niemczech w ASO jakieś 60tyś km wstecz.

Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam pompę podciśnienia czyli vaccum pompę. Jej uszczelnienie często przepuszcza olej do paliwa i na odwrót. Ja wymieniłem i mam spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy też przybywało Ci oleju? Duzo tematów na jej temat pompy vaccum ale głównie problemy z hamulami oraz słabe odpalanie a ja nie mam żadnych z tych objawów a gdyby ciekło paliwo do oleju to pewnie miałbym wycieki też na zewnątrz, a nic nie mam , jest sucho i czysto.

pozdrawiam

Edytowane przez flashhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja żadnych problemów poza podnoszeniem się poziomu oleju nie miałem. Odpalał normalnie z hamulcami też problemów nie miałem. Zaryzykowałem i wymieniłem i mam spokój. Jeśli chcesz się upewnić sprawdź filtr paliwa (wkład). Jeśli będzie on cały czarny i na dodatek będzie na nim osad z oleju (dotknij palcem czy zostanie na nim taka czarna maź) to na 99% będziesz miał do wymiany pompę vaccum. Nie zalecam też przerywania procedury wypalania się filtra DPF. U mnie objawia się ona podniesieniem obrotów na biegu jałowym do ok 1000 (normalnie jest to około 800). Jak nie mam możliwości przegonienia go akurat wtedy na trasie, a muszę wyjść z samochodu czekam chwilę (ok 1 - 1,5 min) na biegu jałowym i komputer sam stwierdza że nie ma w tym momencie warunków do wypalenia DPF'a i zmniejsza dawkę paliwa i obroty wracają na 800. Oczywiście po odpaleniu i ruszeniu znowu próbuje cyklu wypalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata ale w benzynie brak problemów (no może jeden spalanie) Mój problem dotyczy drugiego auta Skody Octavii 2.0 140 km CR CFHC. Długo szukałem i nic nie znalazłem w temacie ON w oleju. Ta sama jednostka napędowa i podobna elektronika - pozwoliłem sobie tutaj opisać problem. Oleju przybywa mi jakieś 0,5 - 0,8 na 4000 km. (jak przybędzie mi połowę miarki na bagnecie wymieniam olej) U mnie dopalanie zaczyna się przy rozgrzanym silniku i objawia się wzrostem obrotów z 800 na 1000 oraz znaczącym wzrostem zadymienia z tyłu (przy zatrzymaniu się na światłach ruszeniu i zmiany biegu na dwójkę nawet przy delikatnym posługiwaniu się gazem z tyłu masakra po prostu siwy tym - aż obciach. Jeżdżę praktycznie wyłącznie po mieście natomiast jeżeli wyczuję rozpoczęcie cyklu dopalanie jak tylko mam możliwość staram się przejechać te 10km na trójce 2500 obr. Jeżeli uda mi się to zrealizować to okres do uruchomienia kolejnego oczyszczania to około 4 dni czyli jakieś 200 - 300 km. Jeśli nie to z następnym uruchomienie zaczyna od nowa. Po przeczytaniu jednak waszych wątków podejdę do tematu wymiany pompy vacum . "Kombinuję" że to zbyt dużo oleju które mogły by przeniknąć przez pierścienie zgarniające i uszczelniające.Może jest po prostu tak że pompa przepuszcza więcej oleju na zimnym silniku - jak się rozgrzeje to się bardziej uszczelnia stąd objaw że jak więcej po mieście (zimne starty)tym więcej ropy w oleju.Niedługo czeka mnie trasa około1000 km sprawdzę dokładnie temat i jeszcze raz się wypowiem. Wcześniej koledzy pisali że wymienią pompę i napiszą..... nie napisali pozajednym kolegą dzięki k0b3. A zapomniałbym jeszcze że co jakiś czas EGR łapie błąd i silnik wchodzi w tryb awaryjny - ponowne uruchomienie przywraca wszystko do normy. (prrzez 4 000 km zdażyło się 4 razy) Czy ktoś miał podobne objawy ( poza kolegą Kob3) i wymiana pompy wacum załatwiła temat ???

 

---------- Dodano o 13:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:34 ----------

 

Dodam jeszcze że podczas trybu oczyszczania DPFa poza wzrostem obrotów i zadymieniem w silniku pojawia się dodatkowy odgłos jakby głośno pracująca pompa (taki dodatkowy świst)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF to pierwsze co trzeba brać pod uwagę...w ciagu kilku lat miałem dziesiątki aut z takimi problemami i w 99% przypadków problem był z regeneracją...

fakt, uszczelniacze tez mogą byc przyczyna takich objawów ale auto musiało by mieć chyba z 300tys przelotu albo ktoś kiedyś je wyciągał i złożył wszystko na starych częściach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso

Po mojemu olej jest rozrzedzany przez paliwo. A paliwo jest dolewane do oleju przez zbyt czeste wypalanie DPF. Co 200-300km to stanowczo za często. I pytanie czemu się tak dzieje. DPF dead i wypalanie go nie oczyszcza albo DPF jest zatykany przez przepalany olej bo np. turbo puszcza. Ten EGR to też jest z tym związany, obejrzałbym go, pewnie jest zawalony czarnym szlamem i się blokuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zrobiło sie zimniej i rozgrzewanie DPFa trwa dłużej ... a najwiecej paliwa jest dozowane podczas fazy rozgrzewania układu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki będę dalej obserwował. Zbadam jeszcze jaką mam zawartość popiołu w PDFe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wiecie może gdzie w Wawie można pozbyć się fachowo i przy okazji niedrogo tego cholerstwa DPF???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności