robert267 Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) Czy ktoś może podpowiedzieć jak dobrać się do siłownika . Wyświtala mi błąd i muszę go zdemontować ale nie wiem jak sie do tego zabrać.Co tzreba rozebrać ? aby go wymienić. Adabatacja niestety nic nie pomogła. Mój pasek po lifcie rocznik 2001. Edytowane 13 Maja 2010 przez robert267 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) silniczek 25b To nie jest silniczek 25b, tylko V85. 25b to kod błędu tego silnika. EDIT// Może ten pdf będzie pomocny. :hmm Wymontowanie V85.pdf Edytowane 11 Maja 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2010 025B - Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85 > odpowiednik błędu VAG > 00603 .. sorki za nie dokładność, na teraz nie powiem na 100 %, (dwie możliwości: niebieski lub czerwony[raczej czerwony], ktoś, kto luknie powie na 100 %), przy grodzi silnika, zaraz nad tunelem środkowym. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert267 Zgłoś #4 Napisano 12 Maja 2010 Czyli wygląda na to że niestety trzeba wyjmować całą deskę serwisie powiedzieli mi że wymiana 800zł + około 500 siłownik. Dzięki za zainteresowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #5 Napisano 9 Sierpnia 2010 Robert267 W końcu udało się to zrobić samemu czy w serwisie, i ew jak się zamknęło kosztowo? Chyba czeka mnie to samo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maikpl Zgłoś #6 Napisano 16 Września 2010 jestem kolejnym któremu błąd ten wyskakuje szukam silniczka i będę to sam naprawiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #7 Napisano 5 Listopada 2010 Hej, Jakieś sukcesy? Ja próbowałem dojść do v85 jakimś narzędziem bez zbytniego demontażu deski i udało się poluzować jedną z 3 śrób i tyle... v68 jakoś wcześniej wyjąłem z 2 strony od pasażera ale tam miejsca więcej jest, widziałem że ktoś patent robił z przedłużaniem śrubokręta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2010 (edytowane) Panowie, polecam sprawdzić złączki. Właśnie udało mi się odpalić v85 bez rozbierania połowy auta. Wystarczyło wypiąć kabel przy silniczku i w każdą dziurę otwartej kostki wlać wd40 i dokładnie przepchać drutem w razie syfu. Po operacji wszystko ruszyło, klapa ładnie śmiga, błąd zniknął wraz z zaparowaną szybą Edytowane 7 Listopada 2010 przez savoldelli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2010 lejcie "wszystko" tylko nie wd-40 !!! wd-40 nie przewodzi prądu! i dlatego nadaje sie do psikania zawilgoconych kabli zapłonowych. najlepiej kupic spray do czyszczenia połaczen elektr lub potencjometrów (sklepy elektroniczne) bądz np preparatem do czyszczenia hamulców. kto niewierzy niech popsika sobie komutator i szczotki w silniku elektr. wd-40 ! efekt czyszczenia naprawde was zaskoczy...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
savoldelli Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2010 To chyba dobrze jak nie przewodzi - nie zwiera ścieżek jak się dużo leje. U mnie ładnie oczyściło styki, ale pewnie masz rację że są lepsze środki tylko skoro ten działa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eaglemarcin Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2011 V85 znajduje sie w nogach kierowcy. Aby go wyjąć nie potrzeba wyciągać deski. Wystarczy odkręcić 4 śrubki od plastikowej osłony pod kierownicą dwie z tych 4 śrubek schowane są pod osłna bezpieczników. Jak już to zdejmiemy i odczepimy przewody od włącznika świateł i złącza djagnostycznego to przy pedale gazu widac ten silniczek V85. Odpinamy wtyczke od pedału gazu, jest wtedy leprzy dostęp. Silniczek jest w plastikowej obudowie chyba w miałym kolorze. Na dole tej obudowy jest wkręt tylko jeden odkrecamy go i wyciagamy silniczek wraz z obudową. Jedyny problem to tak trzeba obracac tym silniczkiem aby odczepic go od dźwigienki ktorą steruje. W serwisie od klimy za tą wymiane wolają 200zł a wystarczy poswięcić 40 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rubmaz Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2011 troche odnawiam temat..bo mi pokazuje blad 25b i jest tak ze ten silniczek v85 ciagle chodzi w jedna i druga strone..i probowalem to co kolega mowi ze odkrecic jedna dolna srubke i silniczek wyjdzie..ale jakos mi to nie wychodzic..a nie chce tam czegos polamac..moze ktos poradzi jak sie do tego zabrac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
j1234 Zgłoś #13 Napisano 2 Grudnia 2011 Witam kolego ja w lato rozbierałem ten silniczek ,jest tam jedna śrubka która trzyma białą obudowę po jej odkręceniu wszystko trzyma się na zaczepie z którego trzeba go lekko odczepić i bez problemu wyjdzie .Wcześniej gdy zabierałem się za niego na forum były różne opisy lecz wszyscy próbowali wyjąć go bez obudowy co jest niemożliwe.Po wyjęciu znajdż na forum jak go rozebrać i powinno pomóc u mnie czyściłem wszystkie i chodzą bez błędów.Jeszcze jedna rzecz rozbierając silniczek zwróć uwagę by rozebrać go i założyć w tym samym położeniu ,ja osobiście nie rozbierałem w środku tego potencjometru tylko kupiłem środek do regeneracji popsikałem do środka odchylając tę osłonę którą trzyma czarne kółko i trzeba to powtórzyć kirka razy ruszając po całym zakresie potencjometru myślę że powinno pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #14 Napisano 2 Grudnia 2011 Tutaj jest to ukazane, jak się dobrać do V85. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #15 Napisano 2 Grudnia 2011 Każdy z serwomechanizmów da się wyjąć i naprawić ( o ile chodzą ale mają błędy) bez demontażu deski. Dla mnie jako pierwszy raz zajęło to 5 H. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hydrofox Zgłoś #16 Napisano 12 Marca 2013 Witam odgrzewam, czy mozecie powiedziec gdzie poza ASO mozna dostac silniczek V85 i V71 na Allegro raczej nie widzialem. Czy sa jakies zamienniki na rynku hella valeo?pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #17 Napisano 12 Marca 2013 Witam odgrzewam, czy mozecie powiedziec gdzie poza ASO mozna dostac silniczek V85 i V71 na Allegro raczej nie widzialem. Czy sa jakies zamienniki na rynku hella valeo?pozdrawiamPo co kupować serwomotorki ? Najczęstszą przyczyną ich awarii jest niesprawność potencjometru, który w nich się znajduje.Jak wyjąć "silniczki" http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375 I co zaaplikować do wewnątrz potencjometra http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1813824&viewfull=1#post1813824 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hydrofox Zgłoś #18 Napisano 13 Marca 2013 Po co kupować serwomotorki ? Najczęstszą przyczyną ich awarii jest niesprawność potencjometru, który w nich się znajduje.Jak wyjąć "silniczki" http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375 I co zaaplikować do wewnątrz potencjometra http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1813824&viewfull=1#post1813824 Dzięki kolego za odpowiedź, rzeczywiście tak byłoby najrozsądniej tylko ja nie mam warunków, ani umiejętności do przeprowadzenia takiej operacji, a jak pojadę do jakiegoś serwisu to raczej napewno będą chcieli to wymieniać na nowe lub "używane w dobrym stanie". Tak, czy tak muszę coś z tym zrobić. Może znasz jakiś dobry warsztat w Krakowie lub okolicach, który spojrzałby na ten problem tak jak to opisałeś? Jeszcze raz dzięki za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #19 Napisano 13 Marca 2013 a jak pojadę do jakiegoś serwisu to raczej napewno będą chcieli to wymieniać na nowe lub "używane w dobrym stanie".Już ich słyszę - "Panie tu trzeba ściągnąć całą deskę, wie Pan ile z tym roboty ? " Może znasz jakiś dobry warsztat w Krakowie lub okolicachMieszkam w Ostrowcu Św. .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hydrofox Zgłoś #20 Napisano 13 Marca 2013 Już ich słyszę - "Panie tu trzeba ściągnąć całą deskę, wie Pan ile z tym roboty ? "Taa, dokładnie to samo usłyszałem dzwoniąc do jednego gościa i mówi mi, że 500 zł za ściągnięcie, to mu tłumacze, że z tego co wiem nie trzeba ściągać wtedy dopiero zaczął dopytywać co to za auto itd. Mieszkam w Ostrowcu Św. .... Taa, dokładnie to samo usłyszałem dzwoniąc do jednego gościa i mówi mi, że 500 zł za ściągnięcie, to mu tłumacze, że z tego co wiem nie trzeba ściągać wtedy dopiero zaczął dopytywać co to za auto itd. Właśnie widziałem ale czasem ktoś coś czytał/słyszał... W każdym razie wielkie dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach