Skocz do zawartości
kameleon0781

Gwałtowne zapełnienie filtra DPF cząsteczek stałych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość
tak czytam, czytam... a ja nigdy u siebie nie zauważyłem czyszczenia filtra...

Przejechałem 20 tyś km od momentu kupna, DPF na pewno jest , jeżdzę 50/50 miasto/poza miastem, jeżdziłem raz cały bity miesiąc po Wrocławiu - i nigdy nie zauważyłem ani zwiekszonego zuzycia paliwa ani dymu za sobą......

kurna, no aż tak ślepy nie jestem....

 

To znaczy ze odpowiednio jezdzisz .

 

---------- Post added at 17:05 ---------- Previous post was at 17:02 ----------

 

Pisałem o PRZEKŁADNI, nie skrzyni biegów. Proszę czytać ze zrozumieniem, kolega ma w końcu 4motion i ma sobie takową przekładnię z tyłu silnika...

 

Pewnie identycznie jak pisze o BMP a w opisie ma BKP.

 

---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:05 ----------

 

Cytat:

Napisał rosiel

nowsze dpf w CR robi sie regeneracje na postoju!

 

Możesz rozwinąć skąd te info?

 

Popieram pytanie .

 

---------- Post added at 17:17 ---------- Previous post was at 17:07 ----------

 

Myślę, że to info nie wynika z tego, że gdzieś to wyczytał itp. tylko z tego, że grzebie przy VW i doszedł do tego własnymi siłami.

Pogrzebałem nieco w różnych papierach, prawie wszystkie silniki z zasilaniem CR można oczyszczać na postoju. Skanów ani zdjęć tych papierów nie mogę zamieścić dla informacji publicznej ponieważ są to dokumenty poufne.

 

 

 

Nie mysl tyle tylko zamieszczaj te TOP SICRET papiery ,bedzie wielki przeciek w ministerstwie samoobrony. Jakie poufne dokumenty ,nie sciemniaj 007 . No chyba ze mialem racje i jestes konstruktorem VW i to twoja praca domowa wyniesiona do domu no to nie nie bo cie wywala za zdrade .

Sory ale nie moglem sie powstrzymac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mysl tyle tylko zamieszczaj te TOP SICRET papiery ,bedzie wielki przeciek w ministerstwie samoobrony. Jakie poufne dokumenty ,nie sciemniaj 007 . No chyba ze mialem racje i jestes konstruktorem VW i to twoja praca domowa wyniesiona do domu no to nie nie bo cie wywala za zdrade .

Sory ale nie moglem sie powstrzymac .

 

no taak, jak juz to może byc tajemnica służbowa - ale nie sądzę, by procedura czyszczenia DPF była owiana az taką tajemnicą. Dochodząc do takiego stanu - to np. proces czyszczenia klimatyzacji i uzupełnienia odczynnika tez by musiał być tajemnicą... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
no taak, jak juz to może byc tajemnica służbowa - ale nie sądzę, by procedura czyszczenia DPF była owiana az taką tajemnicą. Dochodząc do takiego stanu - to np. proces czyszczenia klimatyzacji i uzupełnienia odczynnika tez by musiał być tajemnicą...

 

Normalnie odpowiedzi a raczej jej brak jak przy ladzie w ASO. Wielka tajemnica ,forum jest by sobie pomagac a nie robic tajemnice . No chyba ze chce sie pokazac swoja madrosc i basta ,szukajcie wiatru w polu ha ha .... Wojtekcc powaliles nas na kolana swoimi nowinkami slownymi zebys jeszcze nie robil z tego tajemnic to bylo by po forumowemu . A tak to nadal zagadka owiana tajemnica agenta Borewicza i kropka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak juz to może byc tajemnica służbowa

Trafiłeś w dychę

forum jest by sobie pomagac a nie robic tajemnice

Oczywiście, że tak, ale takie miejsca jak fora są kontrolowane. Tak było na forum mercedesa c klasy W203. Parę osób zaczęło wywalać informacje z WIS (odpowiednik ELSA) Do sieci, do tego doszedł ktoś, kto handlował częściami oryginalnymi mercedesa, dostali wezwanie do sądu o jakieś rozpowszechnianie informacji bez zgody firmy mercedes-benz, a Pan handlujący częściami musiał zamknąć interes bo naruszał zasady "zdrowej konkurencji"

nie nie bo cie wywala za zdrade .

Coś w tym rodzaju może nastąpić.

Uważasz, że lepiej byłoby, gdybym tego wszystkiego nie psiał?? W ASO wam tego nie powiedzą, skasują za czyszczenie filtra 1000zł strasząc koniecznością jego wymiany, a tak naprawdę podepną auto pod komputer na 30 minut za co właściwie nie powinni liczyć złamanej złotówki. Doskonale wiem jak działa każde ASO VW.

W ASO można zrobić jakiś przegląd olejowy, nic z napraw bo potrafią jeszcze zrobić parę przekrętów na dany samochód bez wiedzy klienta. 100% marży na większości części. Jak chcecie coś wiedzieć na temat działania ASO chętnie odpowiem. Mogę pomagać, ale na PW, nie oficjalnie. Nie chcę, żebyście mnie uważali za jakiegoś wizjonera/wariata bo taki nie jestem, piszę tylko to, co wiem w temacie, ale nikt nie jest nieomylny.

Edytowane przez Wojtekcc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cytat:

Napisał szary

jak juz to może byc tajemnica służbowa

 

Trafiłeś w dychę

 

No to wydalo sie mamy wlasnego forumowego konstruktora, wizjonera z VW uuuuuuuuu ....

A to sie porobilo no no no ..

Musisz zmienic Wojtekcc na konstruktorVW, ale to tytul bedzie jak psor ,magister, doktor nauk naukowych.

 

A ja mieszkam w de i co dnia wyglondam z roboty z jakichs 15metrow nad ziemia na wielki plac VW-ejow w Wolsburgu. Ja tez sie ujawnie ,macie mnie a co tam jak mnie wywala z VW centrali to przeniose sie do BMW i tyle . Tak wiec po te TOP SICRET papiren walcie domnie na PW.

 

Oczywiscie to swiry ale juz nie moge wytrzymac ,turlam sie po podlodze wlasnie.

 

---------- Post added at 22:23 ---------- Previous post was at 22:15 ----------

 

Oczywiście, że tak, ale takie miejsca jak fora są kontrolowane. Tak było na forum mercedesa c klasy W203. Parę osób zaczęło wywalać informacje z WIS (odpowiednik ELSA) Do sieci, do tego doszedł ktoś, kto handlował częściami oryginalnymi mercedesa, dostali wezwanie do sądu o jakieś rozpowszechnianie informacji bez zgody firmy mercedes-benz, a Pan handlujący częściami musiał zamknąć interes bo naruszał zasady "zdrowej konkurencji"

 

Popatrz w dziale http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=114

ile tam osob sprzedaje oryginaly i jakos nie sikaja po nogach ,proste konkurencja i koniec .

Dam rade tym co kontroluja fora niech zaczna kontrolowac ASO bo tam to walki na ludziach robia . Wymienione tak tak ,nie zawsze itp itd.

Wiesz jest tu tyle inf tajnych na forum ze jesli by tak bylo to VW juz by to forum zamknol .

 

To wtakim razie nie wiem jaki masz sens tu pisac ,po co ci to prezesie .

Wczesniej czy jeszcze wczesniej cos tam wydasz o ile "masz" cos.

Powiedz jaki jest cel twojego pisania tu .

 

A moze tys kontroler i szukasz zdrajcow wilkow.

 

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:24 ----------

 

Uważasz, że lepiej byłoby, gdybym tego wszystkiego nie psiał?? W ASO wam tego nie powiedzą, skasują za czyszczenie filtra 1000zł strasząc koniecznością jego wymiany, a tak naprawdę podepną auto pod komputer na 30 minut za co właściwie nie powinni liczyć złamanej złotówki. Doskonale wiem jak działa każde ASO VW.

W ASO można zrobić jakiś przegląd olejowy, nic z napraw bo potrafią jeszcze zrobić parę przekrętów na dany samochód bez wiedzy klienta. 100% marży na większości części. Jak chcecie coś wiedzieć na temat działania ASO chętnie odpowiem. Mogę pomagać, ale na PW, nie oficjalnie. Nie chcę, żebyście mnie uważali za jakiegoś wizjonera/wariata bo taki nie jestem, piszę tylko to, co wiem w temacie, ale nikt nie jest nieomylny.

 

 

Niech inni to ocenia ,czy jest sens mieszac w glowach .

No w ASO to nie powiedza ,a jak ty tu napiszesz a ktos pojedzie i powie twoje slowa to go wysmieja i bedzie normalka co .Wiec co da ze napiszesz to czy tamto z nowinek .

No moge sie mylic ale....

 

No przekrety moga robic jak ktos nie oglada po ,lub wtrakcie to nie zobaczy nic .

No nikt nie jest omylny ,a paru z ASO bajki juz tu pisalo .Ja moge sie mylic bo w ksiegowosci VW robie ,ale doradcy i ci co sprzedaja czesci to sie myla .

Dobre uczynki ci w glowie na forum bedziesz podpowiadal tym z ktorych sssiemy kesz ,

Wszystko powiem generalnemu ,wejdzie tu i odechce ci sie pomagac jak spusci ci lanie i jego pies dorwie sie do twojej ddd....

 

A na PW to napisac moga wszyscy ,jak rozpoznasz "swego" po zebach wilczych ....

 

Oczywiscie to swiry ale......ha ha ha .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie będę więcej pisał bo po co, sam możesz zostać na forum i twoja własna obecność ci wystarczy. Dzięki za linka, dam znać odpowiednim ludziom, może się tym zajmą skoro jeszcze nikt tu nie zajrzał...

Pracowałem w mercedesie, teraz siedzę w VW i nadzoruję tych mózgów z ASO tak dla informacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtekcc proszę, daj już spokój, bo albo piszesz z sensem albo już nic nie mów - jestem za stary na takie bujdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nie, nie będę więcej pisał bo po co, sam możesz zostać na forum i twoja własna obecność ci wystarczy. Dzięki za linka, dam znać odpowiednim ludziom, może się tym zajmą skoro jeszcze nikt tu nie zajrzał...

Pracowałem w mercedesie, teraz siedzę w VW i nadzoruję tych mózgów z ASO tak dla informacji...

 

Pisz pisz ,wiesz ciesz sie ze ktos chcial to wyjasnic . Gdyby nie ja to z kim bys polemizowal , twoje posty poszly by bez echa napewno .Chyba naiwny jestem i za sporo mam czasu bo inni twoje wywody olali i nie podejmuja tematu ,poza wyjatkami . Chciales z kims popisac i zmyslales to masz .

 

Nie strasz tych z linka bo to spora ekipa i znaja sie , moga cie wytropic jak wilka zlego i wystapia za mysliwego w tej bajce o ASO-wskim kapturku .

 

Jakich mozgow z ASO ,wystepuje tam cos takiego jak mozg bo mi sie wydaje ze tylko kalkulatory i symulatory jakosci .

 

OK ja tez juz nie pisze ,wiec smialo pisz co chcesz ,niech inni to rozkminiaja .

Racja -negacja bajka -powiesc .

Koniec kropka no chyba ze nie dam rady to napisze .

 

---------- Post added at 23:46 ---------- Previous post was at 23:43 ----------

 

jak juz to może byc tajemnica służbowa

 

Ostatnie zdanko to nie moje slowa tylko kolegi Pablo-MK, w kwestji formalnej .

 

---------- Post added at 23:51 ---------- Previous post was at 23:47 ----------

 

Wojtekcc proszę, daj już spokój, bo albo piszesz z sensem albo już nic nie mów

 

Widzisz widzisz inni wyczaili o co kaman .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jakis czas temu po malej ilosci km ,nastepowaly akcje wypalania DPF . Sprawdzilem rurki czujnika G405 i reszte ale nic nie widzialem , na vag u kolegi tez nic .

Popatrzylem szukajac ewentualnych nieszczelnosci w dolocie i zobaczylem ze zaraz za chlodnicami na dole ,a na laczeniu dlugiej rury intercoolera ,ktora przechodzi nad skrzynia . Taka gumowa rura laczaca chlodnice powietrza z ta rura dluga jest jakos przestawiona w gniezdzie szybkozlaczki . Jej metalowa czesc wchodzaca w szybkozlaczke nie byla w poziomie do gniazda .Byla przechylona do dolu ,to znaczy gorna krawedz metalu odstawala od brzegu gniazda plastikowego,a dolna docisnieta byla do samego konca i byla tam znaczna szpara (u gory). Rura ta dluga plastikowa byla wymieniana na nowa ,jakichs wiekszych odchylek pomiedzy okregami gniazd tej a starej nie widzialem . Jednak ta gumowa a raczej jej gniazdo metalowe ustawiala sie nie w poziomie do gniazda plastikowej .Na wypustkach obejmy metalowej -rury gumowej ,a drutem szybkozlaczki w rurce plastikowej byl niewielki luz ,ktory na takie ustawienie pozwalal . Reka mozna to bylo dopchnac ,ale troche obrotow i bedzie to samo . Zastosowalem takie tam rozwiazanie i jest juz na miejscu ,nie rusza sie i ustawiona jest odpowiednio . Moge sie mylic ze to bylo przyczyna i pomoglo ,ale teraz jest ok.

 

Foty dla zobrazowania miejsca .

 

STA65442.JPG

 

STA65430.jpg

 

STA65431.jpg

 

Jednak to nie to ,mylilem sie , bo bez mojego rozwiazania w tym miejscu jest teraz OK. Akcja sterownika co ~325km +/- pare kilometrow .

 

Chcialem zapytac ,jak ma byc prawidlowo ustawiony ten odbojnik na rurce metalowej ,regulujacy odleglosc w dalszej czesci innej rurki gumowo/materialowej od DPF-a . Domyslam sie ze ten odbojnik ma zapobiec kontaktowi tej gumowo/materialowej rurki z goracym DPF-em . Tylko czy ma to byc tak jak na foto ,czy za metalowym plaszczem tej czarnej puszki ? Czyli nie po lewej tylko po prawej stronie metalowej czesci puszki ?

 

STA65911.jpg

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam pytanie od 2 miesiecy jestem wlascicielem passata 2.0 TDI 170 KM rok 2008 przebieg 175 000.auto odkupilem od swojego wujka ktory byl jego pierwszym wlascicielem od nowowsci (auto serwisowane w aso).PPROBLEM DOTYCZY FILTRA DPF srednio co 60 km zalacza sie dopalanie i kontrola od filtra raz nawet auto przeszlo w tryb awaryjny. auto bylo na serwisie stwierdzono awarie czujnika cisnien spalin wymienili go ale to nie pomoglo. oddalem na reklamacje zrobili wypalenie komputerowe - mialem spokoj na 3 dni.potem znow filtr zapchany oddalem powtorzyli czynnosc i kazali mi zmienic stacje benzynowa. Tankuje najlepsze paliwo na shellu . Problem co chwila si epowtarza srednio 2 razy w tyg muszę jezdzić na trase zeby kontrolki gasly i pilować auto.nie mam juz siły wrzuciłem w auto kupe kasy aso twierdzi ze wszystko jest wporzadku a ja mam problem .macie jakies porady? styl mojej jazdy jest mieszany dojezdzam do pracy ok 10 od domu, w weekendy gdzies wypady za miasto. brak mi sil i pomysłow co z tym zrobić.prosze o pomoc.na koniec dodam ze mojemu wujkowi nigdy ta kontrolka sie nie zaświeciła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko rzecz ujmując masz samochód niedopasowany do swoich potrzeb. Najrozsądniej będzie u jakiegoś tunera wyciąć dpf i wyłączyć go komputerem.

 

A wujkowi się nie świeciła bo jeździł po trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ujmując sprawę na chlopski rozum to jest smieszne , czyli co passat b6 to auto tylko na trasy ? hahaha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
passat b6 to auto tylko na trasy
Passat b6 z silnikiem diesla i filtrem DPF jak najbardziej tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto faktycznie stworzone nawet na długie trasy biorąc pod uwagę komfort podróżowania nim. Natomiast wiadomo, że miejski ruch to znaczna część jego żywota, stąd te wszystkie funkcje czyszczenia się przy odpowiednio wysokich obrotach. I nie można o tym zapominać. Jest okazja to jechać na jakąś trasę. Nie ma, to jak gdzie tu już pisałem, taniej jest się gdzieś przejechać na wycieczkę 100-200km przy wysokich obrotach niż regenerować, czy nawet wymieniać DPFa w skrajnych przypadkach.

Nie jest to mały miejski samochód na krótkie trasy. Zakupy i praca. Do tego są benzyniaki ;p

 

Z wycinaniem bym uważał. Przyjdzie kiedyś dzień, że zmienią się przepisy i wejdą np. plakietki "eko" jak w Niemczech i na przeglądach zaczną sprawdzać czy ten DPF zgodnie z papierami tam jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowsze dpf w CR robi sie regeneracje na postoju!

Coś w tym jest. Mam pecha, że wypalanie włączało mi się zawsze pod garażem :). Zazwyczaj wsiadałem z powrotem do auta i robiłem 10-15 km. Ale ostatnio mi się nie chciało i siedziałem po prostu w aucie i czekałem. Po nastu minutach wentylatory się wyłączyły, obroty spadły i tyle. Zobaczę następnym razem czy też tak się będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego java . Zacznij od najprostszej rzeczy - zmień paliwo. Zatankuj poprostu ZWYKŁE ON na Orlenie.

Te wszystkie drogie paliwa zawierają domieszki różnych płynów które nie wiadomo jak działają na DPF.

Na forach kilka osób sugerowało rzadsze wypalanie filtra na zwykłym paliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale ostatnio mi się nie chciało i siedziałem po prostu w aucie i czekałem. Po nastu minutach wentylatory się wyłączyły, obroty spadły i tyle. Zobaczę następnym razem czy też tak się będzie działo.

 

tak się dzieje za każdym razem jak wypalasz DPF'a na postoju, sprawdziłem, jak kilka razy zgasisz zanim się wypali i nie było dłuższej jazdy wtedy zapali się kontrolka DPF'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

probowalem juz wszystkiego zmiany stacji , zmiana stylu jazdy , itd. zawsze konczy sie podobnie na ogoł co 60-100 km zapala sie kontrolka od dpf-a;/ potem jadę tak srednio 20 km na 3 biegu przy predkosci 100km/h na tempomacie i problem znika i na nastepne 60-100 km mam spokój. Wszystko fajnie pieknie panowie ale smieszy mnie to jak slysze ze to normalne, i wciaż nie moge uwierzyc ze taka firma jak vw dała tak ciała z tym.podsumowaujac skoro mieszkam w miescie to co mam sprzedać auto lub piłować je średnio 2 razy w tyg po 20 km zeby wypalic to dziadostwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z materialow serwisowych wynika ze wypalanie bazujace na ilosci przejechanych kilometrow badz tez po okreslonym czasie zachodzi wtedy kiedy uszkodzony (lub tez podaje nieprawdzie dane) jakis komponent wchodzacy w sklad calego systemu.

 

Nie masz zadnych bledow na VAGu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odwożę codzień dziecko do szkoły około 3 km i jakieś tam normalne poruszanie się po mieście i słyszę dość częste wypalanie tego dziadostwa taki urok w silniku 170 kucy, ale kontrolka zapaliła mi się raz i to jak najbardziej z mojej winy.

A dla informacji to na prawie 240 tyś. zapełnienie filtra mam 7,9g z 60g dopuszczalnych.

Edytowane przez grabotg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności